/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
TDC Mixit. Hvorfor skal man registreres.? ~
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 06-02-06 16:40

Jeg købte en "taletidpakke" hos TDC i 2005. "MobilMixit".

Jeg har nu, da jeg skal have mere taletid, fundet frem til jeg skal
registreres hos TDC for at gøre det.

Det er hvad deres Hotline fortæller. Kan det virkelig passe.?


Jeg har spurgt dem fordi:
Jeg har problemer med at få lov at købe taletid via ders Mixit hjemmeside.

Indtaster tlf. nr, DK-kort nr. udløbsdato, kontrolcifre, og e-mail
adresse for at få kvittering.
(Iøvrigt "smart" af TDC at bede om (kræve) mailadresse, så de har styr
på kunderne....)

Jeg får dog flg. besked på skærmen: "Der kan ikke oplades på denne
telefon".

Deres Hotline har idag fortalt mig at jeg skal registeres for at kunne
købe taletid.

Det er totalt overraskende for mig. HVAD har TDC ud af at registere mig.?

Man hører ofte at med mobiltelefoner har terrorister stor frihed, fordi
de ikke kan spores. Men er det løgn.?

Hvis det var for at spore terrorister ville jeg (under protest) gå med
til at registreres.
Men har de "bedre" formål.?

Jeg var så overrasket at jeg ikke fik spurgt TDC Hotline om formålet.


Mvhg. Jørgen

 
 
Fischer (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 06-02-06 18:39

> Jeg har nu, da jeg skal have mere taletid, fundet frem til jeg skal
> registreres hos TDC for at gøre det.
> Det er hvad deres Hotline fortæller. Kan det virkelig passe.?

Ja, det er korrekt.
Du skal indtaste navn + adr., og så dit personnummer som dog kun bruges til
at verificere din adresse.

Jeg har selv nogle Mixit Kontant numre, og jeg kan berolige dig med:
1. Oplysningerne bruges ikke af TDC's marketingsafdeling. Jeg har i al fald
ikke modtaget nogle reklamer fra dem.
2. Dit navn bliver ikke givet videre til oplysningen, så du er stadig anonym
udefra.

Der er ikke nogle krav om registrering fra staten ....... endnu!
Men det er en del af en "terror-pakke" som der er ved at blive kigget på, så
det kommer uden tvivl. Og sandsynligvis en noget mere håndfast registrering
end blot at melde sig til på en hjemmeside.

Jeg ved at nogen er meget imod at give deres personnummer ud, men der er nok
ikke så meget at gøre. Hvis man vil have billig taletid, så er det vist
generelt nødvendigt.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Jørgen Rasmussen (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 08-02-06 20:21

Fischer wrote:
>>Jeg har nu, da jeg skal have mere taletid, fundet frem til jeg skal
>>registreres hos TDC for at gøre det.
>>Det er hvad deres Hotline fortæller. Kan det virkelig passe.?
>
>
> Ja, det er korrekt.
> Du skal indtaste navn + adr., og så dit personnummer som dog kun bruges til
> at verificere din adresse.
>

Nej, det kan da _ikke_ passe at jeg skal afgive personnr.?

Så har de mistet en potentiel kunde.

Jeg kan vel bare købe et nyt taletidskort i en butik.?
Eller skal det også afleveres der.?

Hvad hvis nu de ansatte tager et kort med hjem og sælger det til en
terrorist. Så fungerer systemet du påstår vi har fået, vist ikke...

(Det jeg havde blev købt i april 2005, så jeg er ikke ajour med de
nyeste ideer man har fået fra "Big Brother")

Tak for dine kommentarer. Og øvrige.



Mvh. Jørgen

Fischer (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 09-02-06 05:57

>> Ja, det er korrekt.
>> Du skal indtaste navn + adr., og så dit personnummer som
>> dog kun bruges til at verificere din adresse.
>
> Nej, det kan da _ikke_ passe at jeg skal afgive personnr.?

Jo.

> Så har de mistet en potentiel kunde.

Det skal TDC nok overleve.

> Jeg kan vel bare købe et nyt taletidskort i en butik.?
> Eller skal det også afleveres der.?

Nej, hvis du bibeholder dit nummer som Mobiltid (dyr takst), så kan du bare
købe skrabekort og forblive anonym.
Det er kun hvis du ønsker at have Mixit Kontant, og dermed billig takst, at
du skal registrere dig + fylde taletid på via internettet.

> Hvad hvis nu de ansatte tager et kort med hjem og sælger det til en
> terrorist. Så fungerer systemet du påstår vi har fået, vist ikke...

Dette har (som jeg skrev) intet med terror-lov at gøre.
Men det kommer senere - og så vil der komme helt andre boller på suppen mht.
registrering.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Fischer (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 09-02-06 06:12

> Nej, hvis du bibeholder dit nummer som Mobiltid (dyr takst), så kan du
> bare købe skrabekort og forblive anonym.
> Det er kun hvis du ønsker at have Mixit Kontant, og dermed billig takst,
> at du skal registrere dig + fylde taletid på via internettet.

Og jeg kan se, at disse produkter nu har skiftet navn.
Mobiltid med skrabekort hedder nu Mobiltid Butik.
Mixit Kontant hedder nu Mobiltid Online og er blevet endnu billigere:

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonnement/taletid/mixitkontant/index.jsp

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Flemming Lynggaard (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 07-02-06 15:31


"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote in message
news:a5KFf.63$NU3.29@news.get2net.dk...
> Jeg købte en "taletidpakke" hos TDC i 2005. "MobilMixit".
>
> Jeg har nu, da jeg skal have mere taletid, fundet frem til jeg skal
> registreres hos TDC for at gøre det.
>
> Det er hvad deres Hotline fortæller. Kan det virkelig passe.?
>
>

Ja åbenbart - brug telia istedet de er græskkatolske... de vil dog også have
din mail eller blot en mail for at sende dig en kvittering når du tanker
op.. ellers kan du gøre som du vil og så anonymt som du nu ønsker..

Men husk dog at de færreste mobiler idag er særligt anonyme

F



Jørgen Rasmussen (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 08-02-06 20:15

Flemming Lynggaard wrote:

Klip

> Men husk dog at de færreste mobiler idag er særligt anonyme


Det vil jeg påstå at min var. med et taletidskort købt kontant, med
kontanter.
Såvidt muligt uden at sætte fingeraftryk eller afgive genetiske spor...

Det vil jeg påstå er anonymt.

Jeg havde dog ikke elefanthuen på, så de kan have mig på video.


Mvh. Jørgen

Flemming Lynggaard (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 09-02-06 15:05


"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote in message
news:rqrGf.7306$vN2.1395@news.get2net.dk...

>
> Det vil jeg påstå at min var. med et taletidskort købt kontant, med
> kontanter.
> Såvidt muligt uden at sætte fingeraftryk eller afgive genetiske spor...
>
> Det vil jeg påstå er anonymt.
>
> Jeg havde dog ikke elefanthuen på, så de kan have mig på video.
>

Ja ok, hvis der i din mobil aldirg har været andre sim kort end lige det
taletidskort så har du ret Udover de bare tager din samtale liste og
ringer rundt og spørger.. hvem snakkede du med kl xx xx..

F



Steven Nybo Andersen (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 11-02-06 04:13

to 09 feb 2006 03:05:26p satte Flemming Lynggaard sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:


> Udover de bare tager din samtale liste og
> ringer rundt og spørger.. hvem snakkede du med kl xx xx..

Eller kigger på centralen efter hvor han vare registreret på det pågældende
tidspunkt for derefter at køre ud og hente ham eller spørge ham selv.

Annonym mobiltelefoni er to modsætninger. Bare det at du registrere dig på
mobilnettet har røbet mange vitale informationer. Nok til at du kan spores
overalt efterfølgende hvis det var ønsket / målet Godt nok kender de ikke
dit navn og din adresse men det er nemt at finde ud af hvor du befinder dig
eller befandt dig det pågældende tidspunkt.


Steven


Calle. (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 08-02-06 17:20

Jørgen Rasmussen wrote:
> Jeg købte en "taletidpakke" hos TDC i 2005. "MobilMixit".
>
> Jeg har nu, da jeg skal have mere taletid, fundet frem til jeg skal
> registreres hos TDC for at gøre det.
>
> Det er hvad deres Hotline fortæller. Kan det virkelig passe.?
>
nener det er et krav fra terror lovgivningen, at alle opkald mail sms'r
gemmes i min 5 år. kender de ikke ejeren af telefonen gavner det jo intet

--
**** Calle ****



Jeppe Vestergaard (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 08-02-06 17:40

> nener det er et krav fra terror lovgivningen, at alle opkald mail sms'r
> gemmes i min 5 år. kender de ikke ejeren af telefonen gavner det jo intet

Alle opkald mm. skal gemmes på registrerede abonnenter ja - men derfor kan
man nu stadig købe almindelige taletidspakker uden nogen former for
registrering.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark
www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af mobilkameraer



Jørgen Rasmussen (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 08-02-06 20:10

Calle. wrote:

Klip

> nener det er et krav fra terror lovgivningen, at alle opkald mail sms'r
> gemmes i min 5 år. kender de ikke ejeren af telefonen gavner det jo intet
>


Hvis det er tilfældet, har de atter engang fejlet mht. terrorlovgivning.
- Og det er ikke overraskende for mig.

De følger jo bare ukritisk amerikanernes krav.

Jeg har indtil de 100kr blev brugt på det originale kort blev brugt,
kunnet snakke uden at nogen kendte min identitet.

Men kriminelle er måske altid dumme.? - Altså venter med at sende
trusler osv. indtil de er blevet registreret...?


Mvh. Jørgen

Steven Nybo Andersen (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 11-02-06 04:23

on 08 feb 2006 08:10:07p satte Jørgen Rasmussen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:


> Jeg har indtil de 100kr blev brugt på det originale kort blev brugt,
> kunnet snakke uden at nogen kendte min identitet.

Det er noget du selv tror. Godt nok kender de ikke navn og adresser men
de har registreret hvilke master du har været på på hvilket tidspunkt
samt alle du har snakket med. De har måske enda gemt dine SMSer. Det er
ret nemt med disse vitale informationer at finde dig. De har også
iunformationer om hvilken mobiltelefon du bruger, hvilken firmware den
har og hvor den er lavet henne og frem for alt hvor du har købt den henne
og hvornår. Det kan sammenkøres med dit brug af dankortet i den
pågældende butik på det pågældende tidspunkt og så har de pludselig navn
og hele svineriet. Måske er dit taletidskort enda købt på Dankort /
visakort. Så det er meget meget nemt. At de så ikke gør det er en anden
sag men hvis der blev øvet omfattende terrorisme mod Danmark er jeg ret
sikker på at man ville være ligeglad med de regler.

Det er lidt ligesom dem der tror at de er annonyme på nettet. Det er man
under ingen omstændigheder. Man kan nemt spores tilbage hvis det var det
man ville.

Steven

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste