Til Allan Vebel :o)
Fra : Tidemann

Dato : 06-02-06 17:43

Hejsa

Nu har jeg jo læst reglerne her: http://html-faq.dk/lidtomos.asp og fundet ud
af at linket skal skrives med en anden font end min egen. Kan der ikke gåes på
kompromis med dette??

Det ser jo lidt skørt ud med en anden font midt i det hele, syns jeg.......
http://www.mariannes.frac.dk/links.php

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-02-06 17:56

Den 06-02-06 17.43 skrev Tidemann følgende:

> Nu har jeg jo læst reglerne her: http://html-faq.dk/lidtomos.asp og fundet ud
> af at linket skal skrives med en anden font end min egen. Kan der ikke gåes på
> kompromis med dette??

Du bruger selvfølgelig bare den skrifttype, -størrelse og -stil, du
foretrækker. Man kan ikke forlange, at andre bruger bestemte skrifttyper
for at måtte linke til en side, og jeg har svært ved at tro, at det
reelt har været ment som et krav fra html.dks side.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-02-06 19:56

On Mon, 06 Feb 2006 17:56:13 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> for at måtte linke til en side, og jeg har svært ved at tro, at det
> reelt har været ment som et krav fra html.dks side.

Jeg tror (men ved ikke) mere at det er at "links" skal markeres, evt med
skrifttype eller understregning.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 20:29

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud
> af at linket skal skrives med en anden font end min egen. Kan der ikke

Hmm... jeg har da i hvert fald noget jeg skal have ændret så

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 06-02-06 21:12

Tidemann wrote:
> [...]
> Kan der ikke gåes på kompromis med dette??
>
> Det ser jo lidt skørt ud med en anden font midt i det hele, syns

Umidelbatr tog jeg det for et drilleri, men efter at have læst reglerne for
at lave et link, må jeg sige, at det er de meste restrektive regler jeg
nogen sinde har set, når det drejer som om links til en hjemmeside. Det
virker på mig som en opfordring til ikke at linke til siden. (Jeg kan ikke
få lov at bestemme hvordan tingene skal se ud, så det skal andre heller
ikke)

Det er i min bog en ommer

Et krav om en banner reklame vil jeg sige er tåbeligt, men et krav om
specifikt font og farvevalg er direkte latterligt. Man kan sgu ikke engang
grine af det

Et link til relevant information, er et ekstra link til at øge vægten på
Google, i alt fald i følge de skriftkloge. Det er til gavn for
webdesigngrupperne, at sider som html.dk html-faq.dk webdesign101.dk og
flere andre opnår topplaceringer ved søgninger. det er for dumt at blokere
det.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-02-06 21:59

Tidemann skrev:

> læst reglerne her: http://html-faq.dk/lidtomos.asp og
> fundet ud af at linket skal skrives med en anden font end
> min egen. Kan der ikke gåes på kompromis med dette?

Jo, jeg har slækket lidt på reglerne

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-02-06 23:42

Den 06-02-06 21.59 skrev Allan Vebel følgende:

> Jo, jeg har slækket lidt på reglerne

Det gik vist lidt for stærkt:
Det er tilladt at angive en anden skrigttype

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-02-06 00:23

Kim Ludvigsen skrev:

> Det gik vist lidt for stærkt:
> Det er tilladt at angive en anden skrigttype

Ja, de sidder også alt for tæt, de taster

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-06 00:34

Den 07-02-06 00.23 skrev Allan Vebel følgende:

> Ja, de sidder også alt for tæt, de taster

Hva' med sådan et:
http://www.bigkeys.com/html/home.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-02-06 01:06

Kim Ludvigsen skrev:

> Hva' med sådan et:
> http://www.bigkeys.com/html/home.html

Foruden en gravko i forhaven, har jeg altid ønsket mig
sådan en staveplade

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Frank Olieu

Dato : 07-02-06 11:11

_Allan Vebel_ skrev | wrote | écrivit (07-02-2006 01:05):

> Foruden en gravko i forhaven, har jeg altid ønsket mig
> sådan en staveplade

Jeg foretrækker nu denne her:
http://www.thinkgeek.com/computing/input/7727/

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : from south

Dato : 08-02-06 19:49

Hej Allan.
"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse news:43e7e466$0$15786
[snip]
> Foruden en gravko i forhaven, har jeg altid ønsket mig
> sådan en staveplade

Må man spørge hvad en gravko er?
Sorry, kunne ikke lade være
Mvh Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 08-02-06 21:23

from south wrote:
> Hej Allan.
> [...]

Altså lær det da, trolle og gravkøer hører til i admin eller i pladderet.

Hmm. jeg kan nu ikke komme i tanke om nogen der er blevet sendt ned i
grøften,. admin ja, men grøften hmmmm.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : jopa

Dato : 07-02-06 15:44

Allan Vebel skriblede bla:

> Jo, jeg har slækket lidt på reglerne

Ja pas nu på ikke at blive for officiel du skal jo være glad for at nogen
gider

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Leonard

Dato : 07-02-06 09:49

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> wrote:

>Nu har jeg jo læst reglerne her: http://html-faq.dk/lidtomos.asp og fundet ud
>af at linket skal skrives med en anden font end min egen. Kan der ikke gåes på
>kompromis med dette??

De er latterlige de regler. Intentionen er måske god nok, men at tro
at man kan bestemme hvordan andre hjemmesider skal skrive noget som
helst, det er latterligt.
Og jeg gad nok se den retsinstans, der ville tage en anmeldelse om
overtrædelse seriøst.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/