Muslimsk demonstration i Bangkok
Fra : Trans

Dato : 06-02-06 16:11

For nu seks timer siden hørte jeg i nyhederne på Bangkoks FM 107 mHz
om en muslimsk demonstration mod Muhammed-tegningerne. 400 muslimer var
gået i demonstration fra Lumpini park til den danske
Bangkok-ambassade. Demonstrationen forløb roligt. Demonstranterne
krævede boykot af danske produkter.

"The embassy was closed for unspecified reasons," oplyste
nyhedsoplæseren, så de ambassadeansatte har reddet sig en ekstra
fridag i anledning af demonstrationen.

Ca. 7 % af Thailnds befolkning er muhmmedanere. De fleste af dem bor
Thailands tre sydligste provinser, Yala, Pattani og Narathiwat.. Der
har altid hersket lidt uro i disse provinser, hvor muhammedanerne taler
om at løsrive sig fra Thailand. Uroen er taget til i de seneste par
år, tilsyneladende inspireret af begivenhederne i Mellemøsten. Men
den har ikke bevæget sig uden for de sydligste provinser.

Demonstranternes opfordring til boykot af danske produkter vil ikke få
nogen betydning i Thailand, fordi muhammedanerne i forvejen ikke
forbruger de mejeriprodukter, Danmark eksporterer til Thailand, og
buddhisterne i Thailand er ligeglade med den muhammedanske opfordring
til boykot. Erhvervslivet i Thailand domineres af thai-kinesere.

Den muhammedanske demonstration drukner i flere andre demonstrationer,
som foregår i øjeblikket i Bangkok, bl.a. en demonstration mod
børsregistrering af et bryggeriforetagende (Carlsbergs tidligere
partner i Thailand) og demonstrationer mod Thailands stenrige
permierminister, Thaksin Shinawatra.

Bent .

Bent

Fra : Hikker

Dato : 06-02-06 16:59

On 6 Feb 2006 07:10:35 -0800, "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
>år, tilsyneladende inspireret af begivenhederne i Mellemøsten. Men
>den har ikke bevæget sig uden for de sydligste provinser.

Så ved jeg hvad muslimerne er ved, de bosætter sig på sjælland for
derefter at kræve at øen bliver muslimsk, ritt hjælper ved at give dem
en moske.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-02-06 20:37

On Mon, 06 Feb 2006 16:58:40 +0100, Hikker wrote:

> Så ved jeg hvad muslimerne er ved, de bosætter sig på sjælland for
> derefter at kræve at øen bliver muslimsk, ritt hjælper ved at give dem
> en moske.

Wauuuw, nu ved vi da "hvem der er den skarpe kniv i skuffen".

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Michael Laudahn

Dato : 06-02-06 17:07

"Trans" <kongaead@my-deja.com> schrieb im Newsbeitrag
[...]

(klip)

Bent

Thailand er overvejende buddhistisk. Bare den sydvestlige del af landet (den
langs den malysiske grænse) har et større antal mohammedanere. De har til
gengæld i årevis skabt voldsom uro i egnen.

Men klart, også der - i de øvrige landsdele som hovedstaden - gælder den
mohammedanske erobrings- og missioneringstrang. Da det officiele Thailand
kender til dem fra deres sydvestprovinser, kan man nok vente at de ikke
længe skal se på uden reaktion, hvis de opfører sig altfor gale.

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

Mohammed-karikaturen? Hier: http://cryptome.org/muhammad.htm

Mehr Mohammed-karikaturen? Hier:
http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C

Worte eines ex-mohammedaners? Hier (englisch):
http://www.faithfreedom.org/comics/introduction.htm