Laban'en lever af hadet
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 06-02-06 14:45

I sofaen over for Ekstra Bladets udsendte sidder den mest fremtrædende
initiativtager til danske muslimers propaganda-tur til Mellemøsten:

Den dansk-palæstinensiske islamist, imam Ahmed Abu Laban, er en lille venlig
mand, der smiler, mens han byder på chokolade.

Som han sidder der i sin brune striktrøje i Islamisk Trossamfunds
halvtarvelige lokaler på Dortheavej i Københavns nordvestkvarter, ligner han
en rar, harmløs morfar. Ikke en mand, der lever af at piske hadefulde
stemninger op.

Men han er om nogen årsagen til, at mange hundrede rasende palæstinensere
skriger deres vrede ud mod Danmark en søndag aften i byen Nablus på
Vestbredden.

Senere afbrænder den rasende folkemængde det danske flag.

Herhjemme er eksperterne enige om, at terrortruslen mod Danmark aldrig har
været større. Selv den mest tungnemme muslimske terrorist har nu fattet, at
det er moderne at hade Danmark.

I Saudi-Arabien overfaldes to arabere, fordi de arbejder for Arla.

Alt sammen efter at danske imamer og muslimske talsmænd i december drog på
flere rejser til Mellemøsten for at skabe vrede mod Danmark.

Det er lykkedes.

Imam på kontanthjælp
Abu Laban er imam, men han er også palæstinensisk flygtning, der gennem
mange år har boet med sin familie i socialt boligbyggeri i Valby, og som
ifølge Ekstra Bladets kilder i lange perioder har levet af offentlige
ydelser.

Han er karismatisk. Han charmerer og bjergtager mennesker. Han er begavet og
kender det arabiske sprog til fuldkommenhed. Men det kniber med det danske.
Han er aldrig blevet integreret. Ønsker det heller ikke.

Intense øjne
- Jeg havde selvfølgelig hørt alle de kritiske ryster om ham -at han er
rabiat og taler med to tunger og den slags. Alligevel charmerede han
'bukserne af mig' på få minutter. I hele mit professionelle liv har jeg
ellers levet af at bedømme andre mennesker og forhandle.

- Men i tilfældet Abu Laban blev jeg fuldstændig taget i røven af hans
lidende og intense øjne, når han taler om alle de gode ting, han vil gøre
for Danmark og integrationen, siger ISS-direktør Ulrik Damm, der mødte Abu
Laban til en konference i Dansk Industri.

Efter mødet beskrev Ulrik Damm imamen således:

- Han er en karismatisk mand, der gør meget for integrationen. Jeg må
erkende, at jeg er faldet for en fordom. Jeg er flov.

I dag er Ulrik Damm om muligt endnu mere flov over at have skamrost Abu
Laban og siger:

- Når man ser, hvordan han har løjet og manipuleret i forbindelse med
profettegningerne, så er det faktisk pinligt, at jeg har rost ham sådan.

- Og man skal ikke lade sig narre af Abu Labans brune øjne. Han ved præcis,
hvordan han skal sno sig.

Sejr for Laban
- Denne sag har betydet en stor sejr for ham og hans organisation, som han
er interesseret i at gøre kendt i både Danmark og golfstaterne.

- Han repræsenterer et fåtal af muslimerne -hovedsaglig palæstinensere -men
ønsker at give indtryk af, at han repræsenterer alle, siger tidligere medlem
af Københavns Borgerrepræsentation Ben Haddou.

Som religiøst overhoved i Islamisk Trossamfund har Abu Laban arbejdet på
overtid for at hælde benzin på de gløder, som Jyllands-Postens berømte og
berygtede profet-tegninger for flere måneder siden tændte i Mellemøsten.

Den 18. november udtalte Abu Laban til www.islamOnline.net: 'Vi ønsker at
internationalisere denne sag, så den danske regering indser, at
karikatur-tegningerne ikke kun har fornærmet muslimer i Danmark, men
muslimer over hele verden.'

Men Abu Laban bruger ufine trick. Som afsløret i Ekstra Bladet har han
manipuleret og løjet for at sætte sindene i kog. Og nu hvor Danmark ligger
øverst på fundamentalisternes hadeliste, gør han ikke noget for at slukke
bålet.

- Abu Laban kunne stoppe denne ballade på ti minutter, hvis han gik på
Al -Jazeera (Mellemøstens vigtigste tv-station, red.) eller andre arabiske
kanaler og gjorde op med de mange løgne og misforståelser, der er spredt om
Danmark.

- Lige præcis i den sammenhæng har han mere magt end selv Anders Fogh
Rasmussen, siger det radikale folketingsmedlem Naser Khader, der i mange år
har fulgt Abu Laban.

Men imamen går ikke på Al-Jazeera for at gyde olie på vandene. Tværtimod.

- Det kunne han aldrig finde på. Han lever jo af, at fronterne trækkes op.
Han lever af konflikten. Af det blussende had, der gør ham til en
samlingsfigur, siger Naser Khader.

Overhøvding
Abu Laban ser sig selv som medlem af det muslimske broderskab, der kæmper
for at forvandle Danmark til et islamisk samfund, der hviler på koranen og
islamisk lov.

- Islamisk Trossamfund er bygget op omkring hans person. Med sin
antivestlige retorik og sine meget politiske taler ved fredagsbønnen har han
formået at samle mange unge mennesker omkring sig. Og der er ingen tvivl om,
at moskeen på Dortheavej vil falde helt fra hinanden, den dag Abu Laban ikke
er mere, siger en kilde.

Protest-imam
Abu Laban er 59 år og far til syv børn. Han har i 30 år været gift med sin
kusine, Inam, og kom til Danmark i 1984 som palæstinensisk flygtning.

Han er egentlig uddannet maskiningeniør, men blev inviteret til Danmark af
den danske imam Abdul Wahid Pedersen, der ønskede at få en engelsktalende
imam til Danmark.

Det hele begyndte i en baggård på Vesterbrogade i København, hvor Abu Laban
startede sin første menighed og blev en slags protest-imam, der tog
politiske emner op.

Meget magtfuld
Abu Laban har aldrig fået dansk statsborgerskab, men han er i dag en meget
magtfuld person.

Han inviteres til prestigefyldte møder med regeringens ministre.

Han er manden, som den danske efterretningstjeneste inviterer på kaffe, når
de skal i kontakt med muslimske ledere.

Samtidig har Abu Laban været tæt på stort set samtlige muslimer i Danmark,
der støtter Al-Qaida.

- Han er meget arabisk og er aldrig rigtig landet i Danmark. Han kender ikke
det danske samfund. Og han ved ikke, hvordan man gebærder sig her, siger en
kilde.

Sandheden plus moms
I den sorte lædersofa i Islamisk Trossamfund taler Abu Laban videre til
Ekstra Bladets udsendte reportere.

Når man stiller ham et konkret spørgsmål, er det som at sætte sig i en
karrusel med lukkede øjne. Man bliver rundtosset, fordi hans floromvundne
talestrøm konstant tager nye retninger.

Den svulstige arabiske retorik vælter mod tilhøreren i ét langt, udmattende
orienteringsløb.

Ekstra Bladet har taget ham i en hel række af løgne i forbindelse med
Jyllands-Postens berømmede og berygtede tegninger af profeten Muhamed.

Men Abu Laban er tilsyneladende ligeglad. Han smiler bare og griner, mens
han taler videre om sandheden -plus moms.

----

citat i EB :

Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-02-06 14:55

On Mon, 6 Feb 2006 14:45:13 +0100, "Johnny B [2000]"
<KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote:

>Den dansk-palæstinensiske islamist, imam Ahmed Abu Laban, er en lille venlig
>mand, der smiler, mens han byder på chokolade.

Man burde undlade at benævne ham som som dansk palæstinenser.

Han er ikke dansk sindet og bliver det aldrig nogensinde.

Han ville fryde sig i tusind år hvis danmark blev omdannet til en
islamisk stat og danskerne tvangskonverteret.

Det er lige præcis det han arbejder meget hårdt på så lad være med at
benævne ham som dansker.

Fra : Mr. D

Dato : 06-02-06 16:53

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Man burde undlade at benævne ham som som dansk palæstinenser.
> Han er ikke dansk sindet og bliver det aldrig nogensinde.

Nu da Gaza er rømmet burde man vel kunne sende ham tilbage? Kan han
opretholde en flygtningestatus? Eller er han nu dansk statsborger?

simon

Fra : HC

Dato : 06-02-06 15:06

> - Og man skal ikke lade sig narre af Abu Labans brune øjne. Han ved
> præcis,
> hvordan han skal sno sig.

Ja, sociopater ved hvordan de skal snøre andre mennesker om deres
lillefinger.

HC

Fra : Thomas J.

Dato : 06-02-06 15:32

Den Mon, 6 Feb 2006 14:45:13 +0100 sendte "Johnny B [2000]"
<KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> følgende røgsignaler:

>- Og man skal ikke lade sig narre af Abu Labans brune øjne. Han ved præcis,
>hvordan han skal sno sig.

Min mor, født i 1940, kan stadig huske at hun som barn hørte hendes
mor sige: "Stol aldrig på folk med brune øjne."

Og det viser sig jo fint at holde stik.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)

Fra : Lyrik

Dato : 06-02-06 17:23

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men han er om nogen årsagen til, at mange hundrede rasende palæstinensere
> skriger deres vrede ud mod Danmark en søndag aften i byen Nablus på
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg bedømmer ham som en venlig og positiv mand. Men! Han har en anden
kultur. Han er ikke udspekuleret som en dansker ville være det.
Han rejser rund som islamisk imam og prøver selvfølgelig at styrke sit
trossamfund som enhver anden præst.
Jeg har hørt præster proklamere en masse gylle som fremhæver deres egen
lille lokale sekt og dømmer andre til at være forkerte på den.
Danske politikere har også udspredt gylle. Så tager man bare ordene tilbage.
Det gør Laban ligeså villigt som nogen dansker.
Han er emotionel og glæder sig selvfølgelig når muslimer i verden tager hans
lille menighed alvorligt.
Resten er bare "Hovsa, hvad skete der? Sådan mente jeg ikke at udviklingen
skulle gå."
Det samme med den søde lille dreng der er formand for en eller anden obskur
islamisk forening. Nu ville han med Fogh i hånden gå ned og sige undskyld.

Man kan ikke regne dem for strategisk særlig udspekulerede. Snare som børn
der fabulerer snart det ene, snart det andet for at gøre sig interessante.
Nogen særlig ondskab skinner ikke ligefrem i øjnene. Snarere uansvarlig
uskyld. Men farlige som når en sød pode beskylder den uskyldige onkel for
pædofili for at gøre sig interessant.
De er som en fuld mand med en tornekæp i hånden. Den river snart den ene,
snart den anden.(tanke GT)

Hilsen
Jens

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 06-02-06 19:46

laban er helt klar over hvad han laver og ønsker ikke danmark som sit land.

selv han søn er medlem af hitz-but-jar-kasut ... de er en flok bøller &
laban'er i den familie

præster herhjemme ville ikke sætte hele det land de elsker i sådan en
situation som laban har gjort ... iøvrigt vil han heller ikke sige undskyld
for det lort han har lavet.

et ord : UD