Af/bekræftelse af sms
Fra : Jack L.

Dato : 06-02-06 13:33

Hej, jeg modtog nedenstående sms fra en ven. Jeg vil gerne høre om der er
hold i beskyldningen, og i så fald, i hvilken kontekst?

"Jyllands-Posten sagde at Mohammed-tegningerne var trykt for at styrke
ytringsfriheden og ikke rettet mod muslimerne. Men nu viser det sig at
avisen JP i 2003 afviste at trykke tegninger som gjorde grin med Jesus af
frygt for læsernes følelser!! Så ytringsfriheden har en grænse! Nemlig når
de kristne kan føle sig hånet eller krænket! Det her er i direkte modstrid
med alt hvad JP har sagt om at ytringsfriheden ikke har grænser! Send
beskeden videre.."

--
Mvh. / Best regards,
Jack L.,

Fra : Konrad

Dato : 06-02-06 13:35

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> wrote in message
> Hej, jeg modtog nedenstående sms fra en ven. Jeg vil gerne høre om der er
> hold i beskyldningen, og i så fald, i hvilken kontekst?

Politiken kunne i hvert fald i lørdags dokumentere det med email-udskrifter.

Fra : Tom Johansen

Dato : 06-02-06 14:02

> Hej, jeg modtog nedenstående sms fra en ven. Jeg vil gerne høre om der er
> hold i beskyldningen, og i så fald, i hvilken kontekst?

Nu er der vel flere ting der spille ind når man skal afgøre om noget skal i
avisen. For det første skal det afgøres om der er noget om snakken. Jeg har
ikke set de tegninger af Jesus, og kan derfor ikke afgøre om det var ok at
udgive dem. Der skal vel være forskel på om det er ren ondskab eller om der
er noget om snakken?

Tom Johansen.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-02-06 14:08

On Mon, 06 Feb 2006 13:33:19 +0100, Jack L. wrote:

> Hej, jeg modtog nedenstående sms fra en ven. Jeg vil gerne høre om der er
> hold i beskyldningen, og i så fald, i hvilken kontekst?

Den skulle vist være god nok, men præmisserne i SMSen er forkerte.

Der er en vis forskel på at udøve censur mod sig selv fordi man ikke vil
såre nogen unødigt, og på at censurere sig selv af frygt for
repressalier. Det var sidstnævnte Jyllandsposten ville have belyst. Det
kunne de dog også have gjort uden at trykke tegningerne.

Fra : Sirannon

Dato : 06-02-06 14:25

> [...]
> de kristne kan føle sig hånet eller krænket! Det her er i direkte modstrid
> med alt hvad JP har sagt om at ytringsfriheden ikke har grænser! Send

Det er vist rigtigt nok, men hvad så? JP har ret til at føre hvilken som
helst redaktionel linie som de har lyst til. Faktum er, at Jesus er blevet
skildret meget lidt flatterende mange gange i det danske samfund. Politiken
gjorde det senest i går eller dagen før.

Fra : Carl

Dato : 06-02-06 15:23

> [...]
> de kristne kan føle sig hånet eller krænket! Det her er i direkte modstrid
> med alt hvad JP har sagt om at ytringsfriheden ikke har grænser! Send

Sandheden er følgende:
Der ender 40 nye ting på redatørens bord hver dag. At Jesus så den dag røg
ud til siden er ikke censur. Det er bare en tilfældig kunster som føler sig
forudrettet og ikke inden i sin hjerne forstår at JP ikke hver dag har 5000
sider rådighed hver dag

Carl

Fra : hanzen

Dato : 06-02-06 15:29

> [...]
> de kristne kan føle sig hånet eller krænket! Det her er i direkte modstrid
> med alt hvad JP har sagt om at ytringsfriheden ikke har grænser! Send

Du tror vel ikke at aviserne trykker alle de billeder, læserbeve og andet
stof de får tilsendt uopfordret?
--
hilzen
hanzen

Give me back the Berlin wall
give me Stalin and St Paul
I've seen the future, brother:
it is murder. Leonard Cohen

Fra : Jesper Brock

Dato : 06-02-06 17:22

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse
> Du tror vel ikke at aviserne trykker alle de billeder, læserbeve og andet
> stof de får tilsendt uopfordret?

Ellers kan jeg da hurtigt bekræfte, at det gør de ikke... for det er
simpelthen urealistisk.

Før jeg startede på jurastudiet i efteråret 2005, sad jeg 4 år som
lokalredaktør på en ugeavis... og de fleste af jer drømmer næppe om, hvor
store mængder stof, der vælter ind på bordet hver dag.

Selv på en forholdsvis lille avis som vores var de indkommende mængder langt
større end hvad jeg kunne have trykt, om jeg så havde redigeret et dagblad i
JP-størrelse...

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Flemming

Dato : 06-02-06 16:38

On Mon, 6 Feb 2006 13:33:19 +0100, "Jack L." <jack_nospam@nospam.dk>
wrote:

>Hej, jeg modtog nedenstående sms fra en ven. Jeg vil gerne høre om der er
>hold i beskyldningen,

Det er det sikkert, men det betyder i bund og grund intet, JP har
frihed til at selv vælge hvad de printer og ikke printer

mvh,
--
Flemming

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-02-06 23:14

Flemming wrote:

> Det er det sikkert, men det betyder i bund og grund intet, JP har
> frihed til at selv vælge hvad de printer og ikke printer

Og det er jo netop den ret som vi kæmper for at bevare, men som
muslim-elskerne prøver at få afskaffet fordi de vil have censureret den
slags.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen