Firefox og logge på
Fra : Jan A.

Dato : 06-02-06 12:41

Jeg må have fået lavet en underlig indstilling i Firefox 1.5.0.1, for
ligegyldigt hvordan jeg vender og drejer det, så kan jeg ikke logge mig
ind nogen som helst steder.

Jeg har ingen problemer med IE, så derfor går jeg ud fra at det har
specifikt med Firefox at gøre, men kan bare ikke finde ud af hvad det er
jeg har fået gjort

Nogen der kender den problematik? - Altså at Firefox gør sådan, ikke det
at man får lavet en indstilling der måske ikke var så smart igen

Mvh. Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-06 13:42

Jan A. skrev:

> Jeg må have fået lavet en underlig indstilling i Firefox
> 1.5.0.1, for ligegyldigt hvordan jeg vender og drejer det, så
> kan jeg ikke logge mig ind nogen som helst steder.

Hvilken type login drejer det sig om? (giv evt. et link til login-
siden - du behøver ikke at give brugernavn/adgangskode, men hvis du
har mulighed for at vise/lave et testlogin vil det dog være en
hjælp).

Jeg har lige dobbelttjekket med min egen FF-installation - og
logget ind med NTLM-sikkerhed (Windows-baseret login), OWA (Outlook
Web Access), basic http authentication samt en normal
serverside/cookie-baseret login (med asp) - alle virker uden
problemer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan A.

Dato : 07-02-06 00:01

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> siden - du behøver ikke at give brugernavn/adgangskode, men hvis du
> har mulighed for at vise/lave et testlogin vil det dog være en

F.eks. på

https://cust-webmail-01.arrownet.dk/src/login.php
- Når jeg har forsøgt at logge på, så kommer følgende besked
https://cust-webmail-01.arrownet.dk/src/webmail.php

og på

http://boincdenmark.dk/forum/default.asp
- Her sker der det, at jeg får at vide at jeg er blevet logget på, men
alligevel kommer jeg tilbage til det samme skærmbillede og er ikke
logget på.

Som sagt, jeg kan sagtens logge på med IE.

Mvh. Jan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-02-06 13:44

Den 06-02-06 12.41 skrev Jan A. følgende:
> Jeg må have fået lavet en underlig indstilling i Firefox 1.5.0.1, for
> ligegyldigt hvordan jeg vender og drejer det, så kan jeg ikke logge mig
> ind nogen som helst steder.

Du må nok være lidt mere præcis. Hvad sker der, når du forsøger at logge
dig ind? Kan du skrive i logind-felterne? Går det galt, når du klikker
på en login-knap? Får du en fejlmeddelelse fra Firefox eller fra siden?

Hvis du ikke kan skrive i felterne, så prøv at minimere vinduet og
gendan det derefter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Jan A.

Dato : 07-02-06 10:19

Jan A. skrev:

> Nogen der kender den problematik? - Altså at Firefox gør sådan, ikke det
> at man får lavet en indstilling der måske ikke var så smart igen

Nå, nu har jeg fundet en "løsning" på problemet - Geninstallation af
Firefox 1.5.0.1 - Hvis man også lige husker at slette den i Documents
and settings, så fungerer den geninstallationen, ellers ikke

Mvh. Jan

Fra : Jan A.

Dato : 07-02-06 10:31

Jan A. skrev:

> Nå, nu har jeg fundet en "løsning" på problemet - Geninstallation af
> Firefox 1.5.0.1 - Hvis man også lige husker at slette den i Documents
> and settings, så fungerer den geninstallationen, ellers ikke

Og det er bare så "typisk" - Så går man lige bagefter ind og finder den
rigtige løsning på problemet.
Den rigtige løsning var, at jeg have indstillet Firefox til ikke at
acceptere cookies, medmindre jeg havde specificeret at den måtte.
Det skal man så huske at specifikt gøre for lige netop den side hvor man
logger ind fra, det nytter altså ikke at sige Firefox skal acceptere
cookies generelt fra sitet.

Så "simpelt" var det når det kom til stykket

Mvh. Jan