css spørgsmål ang. link
Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-02-06 08:23

Hejsa

Jeg har noget css der laver link til flg.

A:link {
color: black;
font-family: Verdana, sans-serif;
font-size: 11px;
}

hvordan kan jeg så tilføje en anden A:link på samme side der fx laver
color:blue og bruger det i praksis, eller kan det ikke lade sig gøre?

Jesper Hansen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 06-02-06 10:36

Jesper Hansen wrote:
> [...]
>
> hvordan kan jeg så tilføje en anden A:link på samme side der fx laver
> color:blue og bruger det i praksis, eller kan det ikke lade sig gøre?

Du skal give de links, der skal have en afvigende farve,
en class, f.eks.

og i dit stylesheet oprette en formdeklaration:

a.ekstern:link {color:blue;background-color:transparent;}

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Jesper Hansen