Bilder av Muhammed opp gjennom historien
Fra : Erik J. Helgesen

Dato : 06-02-06 00:58

http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Controversy over the publication of images depicting Mohammed in the
Danish newspaper Jyllands-Posten has erupted into an international
furor. While Muslims worldwide are calling for a boycott of Denmark
and any other nation whose press reprints the cartoons, Europeans are
trying to stand up for Western principles of freedom of speech and not
cave in to self-censorship in the name of multiculturalism and fear.

While the debate rages, an important point has been overlooked:
despite the Islamic prohibition against depicting Mohammed under any
circumstances, hundreds of paintings, drawings and other images of
Mohammed have been created over the centuries, with nary a word of
complaint from the Muslim world. The recent cartoons in
Jyllands-Posten are nothing new; it's just that no other images of
Mohammed have ever been so widely publicized.

This page is an archive of numerous depictions of Mohammed, to serve
as a reminder that such imagery has been part of Western and Islamic
culture since the Middle Ages - and to serve as a resource for those
interested in freedom of expression.

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.

Fra : Thomas Tsigaridas

Dato : 06-02-06 14:54

Erik J. Helgesen wrote:

> Mohammed have been created over the centuries, with nary a word of
> complaint from the Muslim world.

Selvsagt. Som de fleste seriøse mediarapporter beskriver, er det ikke
den vanlige mannen i gata som går amok. Noen busser disse bøllene inn
til de store byene for å utøve hærverk foran kameraene uten at de
gidder å høre på henstillinger fra selv imamer og muftier om å la
være, for deretter å forsvinne uten et spor når nyhetsredaksjonene
verden over har noen sjokkerende bilder å vise publikum. Det har ved
flere anledninger vært en velbrukt strategi å plassere uromomenter
blant befolkningen for å oppildne massene, endre opinionen og
fremprovosere ønskede situasjoner, og alt dette vi har sett i løpet
av den siste uken minner ikke om noe annet enn en velregissert
mediaoppslag beregnet på å skape frykt i vesten.

Samtidig flykter tretten av de mest prominente terroristene fra et
fengsel i Yemen, mens Hamas vant valget i Palestina. Vi vet også at
Iran motsetter seg IAEAs og FNs oppfordinger om å stanse anrikningen
av uran, og har i mer eller mindre klare ordelag sagt at de forbereder
seg på en militær konfrontasjon.

USAs styrker er tynnslitte, og alle har innsett at de er i ferd med å
miste kontrollen ikke bare i Irak, men i hele regionen. Irak risikerer
å bli for USA det Afghanistan ble for Sovjetunionen. Worst
case-scenaro har antagelig kommet på dagsorden i Washington, og bruk
av atomvåpen trolig blitt diskutert. Alt de trenger, er å gjøre et
slikt angrep legitimt hos sine egne, og rasende muslimer i lynsjemodus
på nyhetene er en naturlig vei å gå. Personlig tror jeg vi ser den
planlagte opptakten til en situasjon hvor bruk av atomvåpen i ytterste
konsekvens kan bli fremstilt som legitim. USA har tross alt vunnet en
krig ved bruk av atomvåpen før.

Thomas

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 07-02-06 12:44

"Thomas Tsigaridas" ha scritto nel messaggio

> [...]
>Iran motsetter seg IAEAs og FNs oppfordinger om å stanse anrikningen
>av uran, og har i mer eller mindre klare ordelag sagt at de forbereder

I Allah den Nåderikes den Barmhärtiges namn så rör det sig givetvis om en
konspiration som Allah själv ligger bakom. Det är Allahs sätt att fråga varför
vi tror att en av hans profeter skulle vara hans son samt varför vi inte följer
hans sista profet.

--
This row is intentionally left blank.

"Jag ser inte mig själv som rasist eller nazist.
Jag tyckte bara inte om invandrare."
- John Ausonius "Lasermannen"

Fra : Thomas J.

Dato : 07-02-06 14:38

Den Tue, 07 Feb 2006 12:43:36 +0100 sendte K.W. Persson v4.11
<svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com>
følgende røgsignaler:

> [...]
>vi tror att en av hans profeter skulle vara hans son samt varför vi inte följer

Hvorfor fa'n skulle vi tro på en pædofil, gør man det i Sverige ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)

Fra : Terje Henriksen

Dato : 07-02-06 17:35

K.W. Persson v4.11 wrote:

> [...]
> att fråga varför vi tror att en av hans profeter skulle vara hans son
> samt varför vi inte följer hans sista profet.

Fordi denne profeten ikke så på Jesus som Guds sønn, og er derfor ikke helt
sann.

--
Terje Henriksen
Kirkenes