Muslimsk nyhedsgruppe.????
Fra : Kim Vestergaard

Dato : 05-02-06 21:29

Er der nogen som kender en muslimsk nyhedsgruppe, hvor det er muligt at
fremføre vestlige synspunkter. Gerne uden at hele den vestlige verden bliver
lover død og lemlæstelse.?

Fra : Jim

Dato : 05-02-06 21:45

"Kim Vestergaard" <kvn62@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som kender en muslimsk nyhedsgruppe, hvor det er muligt at
> fremføre vestlige synspunkter. Gerne uden at hele den vestlige verden
> bliver lover død og lemlæstelse.?

Du tror også på julemanden, kan jeg se.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 22:34

"Kim Vestergaard" <kvn62@mail.dk> wrote in message
> Er der nogen som kender en muslimsk nyhedsgruppe, hvor det er muligt at
> fremføre vestlige synspunkter. Gerne uden at hele den vestlige verden
> bliver lover død og lemlæstelse.?

Jeg ville gerne svare dig ja og anvise dig sådan et sted, men desværre er
islam en intolerant og magtfuldkommen religion, der ikke tåler debat,
ligesom den muslimske verden som du måske har opdaget, intetsteds har
demokrati.

Netop i disse dage, hvor grænserne mellem deres tro og vores virkelighed er
trukket så klart op, skal du ikke forvente at nogen vil lytte til
forklaringer.

Der findes mange muslimske fora, men dels er de fleste på arabisk og dels er
det min opfattelse, at det er et sted, hvor man kun ud fra en religiøs
kontekst taler med ligesindede, hvorfor der næppe vil være forståelse for
noget som helst du måtte fremføre, hvis det ikke rummer et knæfald for deres
knægtelse af vores ytringsfrihed.

Bortset fra det, virker din tanke om som enkeltperson at række en hånd ud,
velment og udtryk for netop det, der gør os bedre end dem, nemlig at vi
aktivt VIL freden, hvor deres offermentalitet og krigeriske religion
umuliggør den dialog du søger. Men prøv alligevel og glæd mig og andre
misantroper, ved at fortælle os, at det er lykkedes dig.

Mvh, Ulrik

Fra : Christian Sparre

Dato : 05-02-06 22:34

> [...]
> Er der nogen som kender en muslimsk nyhedsgruppe, hvor det er muligt at
> fremføre vestlige synspunkter. Gerne uden at hele den vestlige verden

Fremføre synspunkter, må man overhovedet i Islam?

Ej ok, det var en joke...eller var det?

--
Sparre

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-06 01:01

> [...]

> fremføre vestlige synspunkter. Gerne uden at hele den vestlige verden bliver

Der findes nyhedsgrupper, der omhandler Islam. Men de er stort set alle
overtaget af ikke-muslimer der kommer med provokerende anti-islam
indlæg.

Den eneste undtagelse jeg kender er soc.religion.islam som er en
moderated news group. Der vil du nok være off-topic.

Jeg følger med i nogle stykker og fandt frem til dem ved at søge i min
udbyders nyhedsgruppeliste med ordet "islam".

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-06 04:28

> Der findes nyhedsgrupper, der omhandler Islam. Men de er stort set alle
> overtaget af ikke-muslimer der kommer med provokerende anti-islam
> indlæg.

Og andre usenet kooks...

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-06 08:42

> [...]

> fremføre vestlige synspunkter. Gerne uden at hele den vestlige verden bliver

alt.activism.groups.islamic-jihad.christina-eijkhout
alt.activism.groups.islamic-jihad.keith-wigdor
alt.fr.luttons.contre.l.islam
alt.fr.luttons.contre.l.islamophilie
alt.fr.luttons.contre.l.islamophobie
alt.islam.sufism
alt.religion.islam
alt.religion.islam.arabic
alt.religion.islam.shia
alt.support.religion.islam.taliban
de.soc.weltanschauung.islam
free.pl.islam
soc.religion.islam
uk.religion.islam

Ja, det er hvad der findes af nyhedsgrupper på CyberCitys newsserver med
tekststrengen 'islam'. Du kan jo selv forsøge dig frem. På mindst tre af
dem ser det i øvrigt ud til at du skal kunne fransk for at deltage. De
to sidste på listen vil jeg umiddelbart tro er de bedste, selv om også
den tyske vel kan anbefales {hvis du kan skrive et ordentligt tysk}.

Du kunne naturligvis også forsøge disse grupper:

alt.current-affairs.muslims
alt.hipcrime.culture.indian.muslims
alt.i-hate.muslims
alt.kill.a-muslim