Man binder os på hånd og mund....
Fra : Norma

Dato : 05-02-06 18:43

Sad lige og så endelig, efter en hel dags venten, vores udenrigsministers
udtalelse.
Der var ret ulden.

Så jeg spørger lige jer intellektuelle herinde.

Er afbrænding af flag og ambassader ikke en krigserklæring?

Jeg mener, det er det.

Og han ser sådan ud i panden, udenrigsministeren, men nævner det ikke med et
ord.

Forsøger man at holde den danske Play-station generation hen i uvidenhed,
indtil de selv finder ud af det?

Norma

Fra : Henri Gath

Dato : 05-02-06 18:49

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der var ret ulden.
>
> Så jeg spørger lige jer intellektuelle herinde.
>
> Er afbrænding af flag og ambassader ikke en krigserklæring?

Selvfølgelig er det en krigserklæring......og de vestlige demokratiers svar
burde tage afsæt i dette faktum.

Fra : Otto J.

Dato : 05-02-06 18:51

> Er afbrænding af flag og ambassader ikke en krigserklæring?
>
> Jeg mener, det er det.

Nu er det jo ikke statsoverhoveder der brænder flag af. Jeg håber sandelig
ikke vi skal til at føre krig hver gang enkelte borgere foretager sig
tåbeligheder - i så fald ville vandvejen til Rusland nok være noget mere
åben end tilfældet er.

Lad dem dog skabe sig, ingen får noget ud af at vi kaster benzin på bålet.
Er vi ikke for gode til at bevæge os ned på deres niveau?

Mvh. Otto

Fra : Norma

Dato : 05-02-06 19:10

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lad dem dog skabe sig, ingen får noget ud af at vi kaster benzin på bålet.
> Er vi ikke for gode til at bevæge os ned på deres niveau?

Jeg giver dig ret, i og med at vi i Danmark, ikke har valgt krig.

Men du svarer ikke på mit spørgsmål, nemlig, om det ikke traditionelt er en
krigserklæring,
og såfremt det er, hvorfor man ikke kalder tingene ved rette navn.

Jeg kan godt se, at vi nødigt vil have danske unge til at reagere,

på den anden side, kan vi jo heller ikke i længere tid blive ved med at
holde dem hen i uvidenhed, kan vi?

Norma

Fra : Otto J.

Dato : 06-02-06 12:34

> Men du svarer ikke på mit spørgsmål, nemlig, om det ikke traditionelt er
> en krigserklæring,
> og såfremt det er, hvorfor man ikke kalder tingene ved rette navn.

Det gør jeg da: En privat person kan ikke erklære krig på sit lands vegne.
Det er ikke en krigserklæring, men en forbrydelse (hvilket det iøvrigt endda
kun er såfremt det er forbudt i det land det foregår i). Hvis _landet_ (=
landets regering) gjorde det samme, så ville det være en krigserklæring, men
det gør de jo ikke.

> Jeg kan godt se, at vi nødigt vil have danske unge til at reagere,
>
> på den anden side, kan vi jo heller ikke i længere tid blive ved med at
> holde dem hen i uvidenhed, kan vi?

Uvidenhed? Hvad fabler du om? Kan man ikke være bevidst om at andre udøver
forbrydelser imod én, uden at være tvunget til at gengælde?

Mvh. Otto

Fra : Norma

Dato : 07-02-06 20:18

> [...]
> endda kun er såfremt det er forbudt i det land det foregår i). Hvis
> _landet_ (= landets regering) gjorde det samme, så ville det være en

Hvad taler du om lige nu, hvilken privatperson?

> Uvidenhed? Hvad fabler du om? Kan man ikke være bevidst om at andre udøver
> forbrydelser imod én, uden at være tvunget til at gengælde?
>
> Mvh. Otto

Gengæld?
Hvem taler om det andre end dig?

Jeg taler om at tage sine nødvendige forholdsregler.

Eller i det mindste forsøge landene i mellem at tale samme sprog.

Samt at formidle dette sprog korrekt i nyhederne.

Norma