/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ritt Bjerregaard har hånet de kristne
Fra : Steffen


Dato : 05-02-06 17:49


Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med julenisser. Det
bliver hun nødt til at undskylde.
Hilsen
Steffen



 
 
Anders Wegge Jakobse~ (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 05-02-06 18:00

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> writes:

> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.

Ja, lad os straks brænde Aktuelt ned!

//Wegge

Lars J. Helbo (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars J. Helbo


Dato : 05-02-06 18:49

On 05 Feb 2006 17:59:35 +0100, Anders Wegge Jakobsen
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Ja, lad os straks brænde Aktuelt ned!

Aktuelt? Findes det stadigvæk?

Per Rønne (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-02-06 19:42

Lars J. Helbo <fornavn@efternavn.org> wrote:

> On 05 Feb 2006 17:59:35 +0100, Anders Wegge Jakobsen
> <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
>
> > Ja, lad os straks brænde Aktuelt ned!
>
> Aktuelt? Findes det stadigvæk?

Jep, og oplaget har aldrig været større.

Avisen har skiftet navn til Metre Express, og prisen ligger på 0,00
kroner ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Norma (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Norma


Dato : 05-02-06 18:03


"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43e62c99$0$1856$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med julenisser.
> Det bliver hun nødt til at undskylde.
> Hilsen
> Steffen
>

Hendes støtte til forslaget om at bygge en moske i Danmark, må i hvert fald
anses som ganske kontroversielt, eller hvad skal man sig?

I forhold til de udtalelser, hun er kommet med, kunne hun lige vel have
foreslået, at man skulle bygge en nisselandsby, en ny kirke eller et tempel.

Og jeg har pga hendes udtalelser aldrig respekteret hende.

Undrer mig over, hvordan andre kan.

Norma




Per Vadmand (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-02-06 18:37

Norma wrote:

> Og jeg har pga hendes udtalelser aldrig respekteret hende.
>
> Undrer mig over, hvordan andre kan.

Måske fordi hun er en dygtig og begavet politiker?
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm





Norma (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Norma


Dato : 05-02-06 18:58


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43e637d7$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Norma wrote:
>
>> Og jeg har pga hendes udtalelser aldrig respekteret hende.
>>
>> Undrer mig over, hvordan andre kan.
>
> Måske fordi hun er en dygtig og begavet politiker?
> --
> Per V.
>
> P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
> http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm
>
>
>
>

Besøgte mindst 10 boghandlere for at købe din sidste bog, men ingen kendte
den,
Og så glemte jeg det, sorry, ville ellers gerne støtte dine skriverier.
Også selv om vi i måske 99 ud af hundrede tilfælde måske har været uenige.
Men det skræmmer bare ikke mig at læse noget, jeg er uenig i.

Jeg vil så nu, hvor du gør mig opmærksom på, at du har skrevet en ny, også
forsøge at finde den.
Det lover jeg dig!

Men tilbage til emnet.

På hvilken måde har Ritt Bjerregård nogensinde vist sig dygtig og begavet?

Jeg mener, jeg må have et blindt punkt, fordi, jeg har lige siden jeg var
barn fundet hende usympatisk og ubegavet, og jeg erindrer intet, hun har
sagt, der er værd at huske for andet end dets dumhed.

Men du kan måske oplyse mig.
Indrømmet finder jeg hendes fremtoning og øh, øh, øher så utålelige, at jeg
måske, selv om jeg ikke tror det, at jeg måske desavoulerer hende
uretfærdigt.
For jeg mener det er på grund af hendes evindelige idiotiske udsagn, at jeg
får noget nær myrekryb, hver gang hun bringes frem igen.
Hun er i mine øjne ulidelig og en hindring for mange danske kvinders
karrierer, jeg mener, mænds tanke om at ansætte en ung veluddannet kvinde,
der i løbet af få år vil sidde og ligne hinde og med stram og uforsonlig
mund vil sige, øh. øh, øh med et hånligt smil, vil sikkert afskrække de
fleste.

Hun afskrækker mig fra at gå ind i politik.

Norma




Per Vadmand (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-02-06 19:19

Norma wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e637d7$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Norma wrote:
>>
>>> Og jeg har pga hendes udtalelser aldrig respekteret hende.
>>>
>>> Undrer mig over, hvordan andre kan.
>>
>> Måske fordi hun er en dygtig og begavet politiker?
>> --
>> Per V.
>>
>> P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
>> http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm
>>
>>
>>
>>
>
> Besøgte mindst 10 boghandlere for at købe din sidste bog, men ingen
> kendte den,

Begge mine romaner kan lånes på biblioteket, men det er da sjovere for mig,
hvis du køber dem

Per V.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm





Norma (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Norma


Dato : 05-02-06 19:30


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43e641b1$0$38724$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Norma wrote:
>> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43e637d7$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Norma wrote:
>>>
>>>> Og jeg har pga hendes udtalelser aldrig respekteret hende.
>>>>
>>>> Undrer mig over, hvordan andre kan.
>>>
>>> Måske fordi hun er en dygtig og begavet politiker?
>>> --
>>> Per V.
>>>
>>> P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
>>> http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm
>>>
>>>
>>>
>>>
>>
>> Besøgte mindst 10 boghandlere for at købe din sidste bog, men ingen
>> kendte den,
>
> Begge mine romaner kan lånes på biblioteket, men det er da sjovere for
> mig, hvis du køber dem
>
> Per V.
> --
> Per V.
>
> P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
> http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm
>
>
>
>

Ledte efter en bog af dig på biblioteket for et par år siden, men fandt
ingen, heller ikke på deres søge-maskine

Men jeg giver dig gerne en chance til.

Og hvis det er rigtigt, at du er blevet så berømt, så skal det jo nok
lykkes, og jeg skal nok skrive til dig, når jeg finder den.
Læser meget, elsker bøger.

Norma




Steffen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Steffen


Dato : 05-02-06 19:50

Måske kan du finde dem på Forfatterskolen under "Elevtekster"!
Hilsen
Steffen

> Ledte efter en bog af dig på biblioteket for et par år siden, men fandt
> ingen, heller ikke på deres søge-maskine
>
> Men jeg giver dig gerne en chance til.
>
> Og hvis det er rigtigt, at du er blevet så berømt, så skal det jo nok
> lykkes, og jeg skal nok skrive til dig, når jeg finder den.
> Læser meget, elsker bøger.
>
> Norma
>
>
>



ThomasB (05-02-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 05-02-06 20:00

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43e648d2$0$1814$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Måske kan du finde dem på Forfatterskolen under "Elevtekster"!

Plat.



Steffen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Steffen


Dato : 05-02-06 20:17

Det er en hård dom, må jeg sige. Har du overhovedet læst nogen af hans
bøger?
Steffen

> Plat.



ThomasB (05-02-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 05-02-06 20:30

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43e64f37$0$1785$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er en hård dom, må jeg sige. Har du overhovedet læst nogen af hans
> bøger?

Plat.



Per Rønne (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-02-06 19:49

Norma <norma__jensen@hotmail.com> wrote:

> Ledte efter en bog af dig på biblioteket for et par år siden, men fandt
> ingen, heller ikke på deres søge-maskine

Spørg en bibliokar; du kan heller ikke forlange at enhver bog står på
Nr. Bøvelse Kommunebibliotek.

Slå op på:

http://bibliotek.dk/
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Rea721 (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 05-02-06 20:18

I news:43e64444$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
skrev Norma følgende tekst:

> Men jeg giver dig gerne en chance til.

http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=860555

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com


Johnny B [2000] (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Johnny B [2000]


Dato : 05-02-06 19:32


> Per V.
>
> P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
> http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

er det en citatbog fra NG ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail



Lapzig (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Lapzig


Dato : 05-02-06 18:49

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
news:43e62fde$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hendes støtte til forslaget om at bygge en moske i Danmark, må i hvert
> fald anses som ganske kontroversielt, eller hvad skal man sig?

Ja og fuldstændig vanvittigt.




Per Vadmand (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-02-06 19:20

Lapzig wrote:
> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
> news:43e62fde$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hendes støtte til forslaget om at bygge en moske i Danmark, må i
>> hvert fald anses som ganske kontroversielt, eller hvad skal man sig?
>
> Ja og fuldstændig vanvittigt.

Hvorfor skulle vores næststørste religion ikke have en kirke? Vil I også
have synagogen i Krystalgade revet ned?
--
Per V.




Mendoza (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 05-02-06 19:25

Per Vadmand wrote:
> Lapzig wrote:
>> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
>> news:43e62fde$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Hendes støtte til forslaget om at bygge en moske i Danmark, må i
>>> hvert fald anses som ganske kontroversielt, eller hvad skal man sig?
>>
>> Ja og fuldstændig vanvittigt.
>
> Hvorfor skulle vores næststørste religion ikke have en kirke? Vil I
> også have synagogen i Krystalgade revet ned?

Næ... det må de da selv om. Det er bare ikke det offentliges opgave at bygge
moskeer/synagoger/kirker, you name it.



Per Rønne (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-02-06 19:49

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Hvorfor skulle vores næststørste religion ikke have en kirke?

En /kirke/? Så skulle den da først vandaliseres, som det skete med
Damaskus Domkirke i 635.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Norma (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Norma


Dato : 05-02-06 19:50


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43e641e5$0$38665$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Lapzig wrote:
>> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
>> news:43e62fde$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Hendes støtte til forslaget om at bygge en moske i Danmark, må i
>>> hvert fald anses som ganske kontroversielt, eller hvad skal man sig?
>>
>> Ja og fuldstændig vanvittigt.
>
> Hvorfor skulle vores næststørste religion ikke have en kirke? Vil I også
> have synagogen i Krystalgade revet ned?
> --
> Per V.
>
>
>

Hvis man ikke tror p¨å hverken guder eller religioner, hvorfor så ønske
kirker, synagoger eller moskeer??

Det må du venligst forklare.

Eneste forklaring, jeg kan finde er arrogance over for folk, man ligestiller
med nogle, der tror på nisser og trolde!

(OK, det gør jeg; men blot i mangel af en bedre religion :))

Men jeg ville da aldrig blive glad for at få et bedehus til julemanden:)

Det, de dumme og ignorante danskere, ikke indser er, at muslimer fra
forskellige folkeslag også besøger forskellige moskeer, selv om de ofte
lader som om, at de tager med en tunge
Men det gør de jo ikke, de er i høj grad (også) intolerante overfor hinanden
og vil aldrig kunne enes i en fælles moske.
Jeg mener, det er vel heller ikke så mærkeligt, at skønt de fleste tager et
sprog, der er svært at forstå, så er det altså ikke samme sprog de taler,
og hvordan skal man mægle i en forudseelig konflikt om, hvilket sprog der
skal tales i moskeen.

De racistiske arabere, vil nok forlange arabisk, da profeten talte en eller
anden slags oldarabisk, sikkert lige så let at forstå for nutidige arabere,
som oldislandsk er for os danskere, men det ser de stort på for at få ret,
og vil i hvert fald nok ikke acceptere, at et af deres kolonisprog som urdu
eller tyrkisk vil kunne godkendes i en moske.

Så hvorfor, som dansker, blande sig i deres konflikt?
De har jo ikke engang bedt om nogen moske.

De har mange, men blot ikke samme behov som gammeldanskere i at få dem
indviet af en dansker.
Men derfor skal vi jo alligevel anerkende dem, eller, jeg mener, vi gør det,
os der kender muslimer, fordi vi ved at de kommer der.

Norma




Ruth Nielsen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Ruth Nielsen


Dato : 05-02-06 20:05


"Per Vadmand" skrev i en meddelelse
> Lapzig wrote:
> > "Norma" wrote in message
> >> Hendes støtte til forslaget om at bygge en moske i Danmark, må i
> >> hvert fald anses som ganske kontroversielt, eller hvad skal man
sig?
> >
> > Ja og fuldstændig vanvittigt.
>
> Hvorfor skulle vores næststørste religion ikke have en kirke? Vil I
også
> have synagogen i Krystalgade revet ned?


Hvorfor i himlens navn skulle vi dog ønske at forstyrre jødernes
religion, som har eksisteret iblandt os fra før Chr.4 var konge og
aldrig nogensinde generet os?


Ruth



Martin Jørgensen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 05-02-06 20:25

Per Vadmand wrote:
> Lapzig wrote:
>
>>"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
>>news:43e62fde$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>>Hendes støtte til forslaget om at bygge en moske i Danmark, må i
>>>hvert fald anses som ganske kontroversielt, eller hvad skal man sig?
>>
>>Ja og fuldstændig vanvittigt.
>
>
> Hvorfor skulle vores næststørste religion ikke have en kirke? Vil I også
> have synagogen i Krystalgade revet ned?

Fordi det er en terrorist-fabrik, der kun producerer selvmords-bombere
med bomber i turbanen.


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Egon Stich (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 06-02-06 17:29


"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> skrev i en meddelelse
news:ds5dtj$go9$1@news.net.uni-c.dk...
> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
> news:43e62fde$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hendes støtte til forslaget om at bygge en moske i Danmark, må i hvert
> > fald anses som ganske kontroversielt, eller hvad skal man sig?
>
> Ja og fuldstændig vanvittigt.
>

Eller måske i virkeligheden genialt?
Husk på, forslaget kom fra den jødiske pundik.
Han bor i israel, og ved nok en del om, hvorledes muselmænd i virkeligheden
er.
Derfor forslaget.

Ritt ved måske også, at hvis der bygges en moske i DK, og man siger til
muselmændene, her, her har i en moske.
Så skal i da bare se løjer...
Der er 120 moskeer i DK for øjeblikket.
Med tilhørende præsteskab.
Men med vidt forskellig opfattelse af "religionen".
Kan man fornemme magtkampen?
Det er oplevet i Malmø.
Det tog flere år, før muselmændene kunne finde overskud til at harassere
kristne, efter denne "gave".

Man kunne også stille som betingelse, at den skulle drives af den tyrkiske
menighed.
Den er jo så moderat, at medieludderne aldrig har fundet det oppertunt, at
præsentere danskerne for denne moderate menighed.

Alt i alt flere muligheder.

MVH
Egon




Per Rønne (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-02-06 12:05

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Man kunne også stille som betingelse, at den skulle drives af den tyrkiske
> menighed.
> Den er jo så moderat, at medieludderne aldrig har fundet det oppertunt, at
> præsentere danskerne for denne moderate menighed.

Fatih Alev er tyrk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 07-02-06 14:01


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hae1hn.pk6ig1qes8jdN%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
>
> > Man kunne også stille som betingelse, at den skulle drives af den
tyrkiske
> > menighed.
> > Den er jo så moderat, at medieludderne aldrig har fundet det oppertunt,
at
> > præsentere danskerne for denne moderate menighed.
>
> Fatih Alev er tyrk.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Så vidt jeg er orienteret, er de tyrkiske imamer udsendt fra tyrkiet, og
underlagt tyrkisk kontrol.
Noget som "danskfødte tyrkere" er begyndt at protestere imod.
Hvis "eliten" har ret, skulle danskfødte tyrkiske "præster" være endog mere
sekulære end udsendte tyrkiske.
Men det lader vel til, at "eliten" endnu engang har uret.

ES



Per Rønne (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-02-06 17:54

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hae1hn.pk6ig1qes8jdN%per@RQNNE.invalid...
> > Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
> >
> > > Man kunne også stille som betingelse, at den skulle drives af den
> > > tyrkiske menighed. Den er jo så moderat, at medieludderne aldrig har
> > > fundet det oppertunt, at præsentere danskerne for denne moderate
> > > menighed.
> >
> > Fatih Alev er tyrk.

> Så vidt jeg er orienteret, er de tyrkiske imamer udsendt fra tyrkiet, og
> underlagt tyrkisk kontrol.
> Noget som "danskfødte tyrkere" er begyndt at protestere imod.
> Hvis "eliten" har ret, skulle danskfødte tyrkiske "præster" være endog mere
> sekulære end udsendte tyrkiske.
> Men det lader vel til, at "eliten" endnu engang har uret.

I hans tilfælde: ja. Han har i øvrigt nægtet at underlægge sig tyrkisk
kontrol.

Men en fordel ved imamer født og opvokset her i landet vil naturligvis
være, at de er klare over at de ikke kan klage over statsministeren til
Paven i Rom ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 07-02-06 21:16


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1haehc7.hdwcoj5jat5mN%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
>
> > >
> > > Fatih Alev er tyrk.
>
> > Så vidt jeg er orienteret, er de tyrkiske imamer udsendt fra tyrkiet, og
> > underlagt tyrkisk kontrol.
> > Noget som "danskfødte tyrkere" er begyndt at protestere imod.
> > Hvis "eliten" har ret, skulle danskfødte tyrkiske "præster" være endog
mere
> > sekulære end udsendte tyrkiske.
> > Men det lader vel til, at "eliten" endnu engang har uret.
>
> I hans tilfælde: ja. Han har i øvrigt nægtet at underlægge sig tyrkisk
> kontrol.
>
> Men en fordel ved imamer født og opvokset her i landet vil naturligvis
> være, at de er klare over at de ikke kan klage over statsministeren til
> Paven i Rom ...
>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk


Det lange af det korte må være, at staten ikke må reagere ved at lave regler
eller love, der alene er begrundede i religiøse forhold.
Jævnfør skolebespisningen.

MVH
Egon



NoTrabajo (05-02-2006)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 05-02-06 19:20


"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i
news:43e62fde$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e62c99$0$1856$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
>> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.
>> Hilsen
>> Steffen
>>
>
> Hendes støtte til forslaget om at bygge en moske i Danmark, må i
> hvert fald anses som ganske kontroversielt, eller hvad skal man sig?
>
> I forhold til de udtalelser, hun er kommet med, kunne hun lige vel
> have foreslået, at man skulle bygge en nisselandsby, en ny kirke
> eller et tempel.
>
> Og jeg har pga hendes udtalelser aldrig respekteret hende.
>
> Undrer mig over, hvordan andre kan.

De fleste danskere er nogle idioter og lefler for lort.
--
NoTrabajo


Johnny B [2000] (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Johnny B [2000]


Dato : 05-02-06 19:58


"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e6442e$0$5162$6d36acad@titian.nntpserver.com...
>
>
> De fleste danskere er nogle idioter og lefler for lort.
> --
> NoTrabajo

andre skriver det ned

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail




Mendoza (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 05-02-06 17:54

Steffen wrote:

> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.

Den egoistiske mær skulle fyres.

Mendoza



Per Vadmand (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-02-06 18:37

Mendoza wrote:
>
> Den egoistiske mær skulle fyres.

Trist for dig, at så mange stemte på hende, hvad?

> Mendoza

--
Per V.



Mendoza (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 05-02-06 19:23

Per Vadmand wrote:
> Mendoza wrote:
>>
>> Den egoistiske mær skulle fyres.
>
> Trist for dig, at så mange stemte på hende, hvad?

Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i hvert fald
vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds "politiker". Men jeg
bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.

Mendoza



Alucard (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 05-02-06 22:01

On Sun, 5 Feb 2006 19:23:13 +0100, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:
>>> Den egoistiske mær skulle fyres.
>>
>> Trist for dig, at så mange stemte på hende, hvad?
>
>Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i hvert fald
>vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds "politiker". Men jeg
>bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.

He he.... Så bor vi sgu i samme by ))))

Mendoza (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 06-02-06 09:04

Alucard wrote:
> On Sun, 5 Feb 2006 19:23:13 +0100, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:
>>>> Den egoistiske mær skulle fyres.
>>>
>>> Trist for dig, at så mange stemte på hende, hvad?
>>
>> Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i
>> hvert fald vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds
>> "politiker". Men jeg bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.
>
> He he.... Så bor vi sgu i samme by ))))

Sjovt tilfælde! Måske er vi naboer....



Alucard (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 06-02-06 10:02

On Mon, 6 Feb 2006 09:04:04 +0100, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:

>>> Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i
>>> hvert fald vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds
>>> "politiker". Men jeg bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.
>>
>> He he.... Så bor vi sgu i samme by ))))
>
>Sjovt tilfælde! Måske er vi naboer....
>
Det tror jeg ikke.... Min nabo er muslim... (Flink mand for øvrigt)...

Mendoza (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 06-02-06 10:34

Alucard wrote:
> On Mon, 6 Feb 2006 09:04:04 +0100, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:
>
>>>> Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i
>>>> hvert fald vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds
>>>> "politiker". Men jeg bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.
>>>
>>> He he.... Så bor vi sgu i samme by ))))
>>
>> Sjovt tilfælde! Måske er vi naboer....
>>
> Det tror jeg ikke.... Min nabo er muslim... (Flink mand for øvrigt)...

Ok... Sådan en havde jeg også, (gl. vindingevej), før jeg flyttede.. Han var
også ok, men hans kone kom aldrig udenfor en dør.



Alucard (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 06-02-06 10:56

On Mon, 6 Feb 2006 10:33:30 +0100, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:

>>>>> Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i
>>>>> hvert fald vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds
>>>>> "politiker". Men jeg bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.
>>>>
>>>> He he.... Så bor vi sgu i samme by ))))
>>>
>>> Sjovt tilfælde! Måske er vi naboer....
>>>
>> Det tror jeg ikke.... Min nabo er muslim... (Flink mand for øvrigt)...
>
>Ok... Sådan en havde jeg også, (gl. vindingevej),

Hehe... Der boede jeg for nogle år siden...

>før jeg flyttede.. Han var
>også ok, men hans kone kom aldrig udenfor en dør.


Mendoza (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 06-02-06 11:51

Alucard wrote:
> On Mon, 6 Feb 2006 10:33:30 +0100, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:
>
>>>>>> Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i
>>>>>> hvert fald vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds
>>>>>> "politiker". Men jeg bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.
>>>>>
>>>>> He he.... Så bor vi sgu i samme by ))))
>>>>
>>>> Sjovt tilfælde! Måske er vi naboer....
>>>>
>>> Det tror jeg ikke.... Min nabo er muslim... (Flink mand for
>>> øvrigt)...
>>
>> Ok... Sådan en havde jeg også, (gl. vindingevej),
>
> Hehe... Der boede jeg for nogle år siden...


sjovt... jeg flyttede 1/1-99.




Per Rønne (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-06 11:12

Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:

> Alucard wrote:
> > On Sun, 5 Feb 2006 19:23:13 +0100, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:
> >>>> Den egoistiske mær skulle fyres.
> >>>
> >>> Trist for dig, at så mange stemte på hende, hvad?
> >>
> >> Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i
> >> hvert fald vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds
> >> "politiker". Men jeg bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.
> >
> > He he.... Så bor vi sgu i samme by ))))
>
> Sjovt tilfælde! Måske er vi naboer....

Sagde det ene pseudonym til det andet.

Har I i øvrigt hørt om to pædofile børnelokkere på 60 år, en mand og en
kvinde, som chatter med småbørn på nettet. Anders på 12 år, fed, skaldet
og med ståpik, aftaler med den jævnaldrende Bente, fed, og med vådt
underliv, at de skal mødes under uret på Hovedbanegården.

Og det gør de så ... .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Alucard (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 06-02-06 12:14

On Mon, 6 Feb 2006 11:11:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>> >>> Trist for dig, at så mange stemte på hende, hvad?
>> >>
>> >> Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i
>> >> hvert fald vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds
>> >> "politiker". Men jeg bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.
>> >
>> > He he.... Så bor vi sgu i samme by ))))
>>
>> Sjovt tilfælde! Måske er vi naboer....
>
>Sagde det ene pseudonym til det andet.
>
>Har I i øvrigt hørt om to pædofile børnelokkere på 60 år, en mand og en
>kvinde, som chatter med småbørn på nettet. Anders på 12 år, fed, skaldet
>og med ståpik, aftaler med den jævnaldrende Bente, fed, og med vådt
>underliv, at de skal mødes under uret på Hovedbanegården.
>
>Og det gør de så ... .


Øhhhh... Relevans...?

Per Rønne (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-06 13:12

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> On Mon, 6 Feb 2006 11:11:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
> >> >>> Trist for dig, at så mange stemte på hende, hvad?
> >> >>
> >> >> Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i
> >> >> hvert fald vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds
> >> >> "politiker". Men jeg bor i Nyborg, så jeg er lidt ligeglad.
> >> >
> >> > He he.... Så bor vi sgu i samme by ))))
> >>
> >> Sjovt tilfælde! Måske er vi naboer....
> >
> >Sagde det ene pseudonym til det andet.
> >
> >Har I i øvrigt hørt om to pædofile børnelokkere på 60 år, en mand og en
> >kvinde, som chatter med småbørn på nettet. Anders på 12 år, fed, skaldet
> >og med ståpik, aftaler med den jævnaldrende Bente, fed, og med vådt
> >underliv, at de skal mødes under uret på Hovedbanegården.
> >
> >Og det gør de så ... .
>
>
> Øhhhh... Relevans...?

I begge tilfælde er der jo tale om to pseudonymer, der skal finde
sammen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Alucard (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 06-02-06 15:02

On Mon, 6 Feb 2006 13:11:39 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>> Øhhhh... Relevans...?
>
>I begge tilfælde er der jo tale om to pseudonymer, der skal finde
>sammen.

Øhhhh... Jeg skal da ikke finde sammen med nogen som helst...

Jeg synes bare at det er pudsigt at to herinde bor i samme (lille) by
og har boet på samme (lille) vej...

Per Rønne (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-06 16:12

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> On Mon, 6 Feb 2006 13:11:39 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
> >> Øhhhh... Relevans...?
> >
> >I begge tilfælde er der jo tale om to pseudonymer, der skal finde
> >sammen.
>
> Øhhhh... Jeg skal da ikke finde sammen med nogen som helst...
>
> Jeg synes bare at det er pudsigt at to herinde bor i samme (lille) by
> og har boet på samme (lille) vej...

Og at ingen af jer ved hvem den anden er, da I begge er anonyme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Alucard (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 06-02-06 16:51

On Mon, 6 Feb 2006 16:11:39 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>> >> Øhhhh... Relevans...?
>> >
>> >I begge tilfælde er der jo tale om to pseudonymer, der skal finde
>> >sammen.
>>
>> Øhhhh... Jeg skal da ikke finde sammen med nogen som helst...
>>
>> Jeg synes bare at det er pudsigt at to herinde bor i samme (lille) by
>> og har boet på samme (lille) vej...
>
>Og at ingen af jer ved hvem den anden er, da I begge er anonyme.

Og hvad så...???? Jeg er da ligeglad med hvem "Mendoza" er (og det er
sikkert gensidigt)...

Mener du at alle anonyme er pædofile børnelokkere på 60 år...???

Henry Vest (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 06-02-06 18:19

Alucard wrote:

> Mener du at alle anonyme er pædofile børnelokkere på 60 år...???

Nogen af dem er uden tvivl yngre

--
Henry Vest


Mendoza (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 06-02-06 18:28

Henry Vest wrote:
> Alucard wrote:
>
>> Mener du at alle anonyme er pædofile børnelokkere på 60 år...???
>
> Nogen af dem er uden tvivl yngre

Ja, jeg er f. eks. 48... dog ikke hverken pædofil eller børnelokker..



Alucard (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 06-02-06 21:00

On Mon, 6 Feb 2006 18:27:31 +0100, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:

>>> Mener du at alle anonyme er pædofile børnelokkere på 60 år...???
>>
>> Nogen af dem er uden tvivl yngre
>
>Ja, jeg er f. eks. 48... dog ikke hverken pædofil eller børnelokker..

Tja, jeg er 44 og heller ikke en gammel gris....


Per Rønne (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-06 18:10

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> On Mon, 6 Feb 2006 16:11:39 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
> >> >> Øhhhh... Relevans...?
> >> >
> >> >I begge tilfælde er der jo tale om to pseudonymer, der skal finde
> >> >sammen.
> >>
> >> Øhhhh... Jeg skal da ikke finde sammen med nogen som helst...
> >>
> >> Jeg synes bare at det er pudsigt at to herinde bor i samme (lille) by
> >> og har boet på samme (lille) vej...
> >
> >Og at ingen af jer ved hvem den anden er, da I begge er anonyme.
>
> Og hvad så...???? Jeg er da ligeglad med hvem "Mendoza" er (og det er
> sikkert gensidigt)...
>
> Mener du at alle anonyme er pædofile børnelokkere på 60 år...???

Næh, men det mindede da om joken - som du så bare ikke havde humoristisk
sans til at klare ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Rønne (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-02-06 22:42

Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:

> Jeg tror også at de fortryder det hen ad vejen.... Hun har da i hvert fald
> vist at hun er god til at tænke på sig selv. Levebrøds "politiker".

Hun har på forhånd erklæret at hun kan klare to valgperioder. 8 år. Det
er da også hvad der kræves for at få overborgmesterpension. Som
supplement til hendes beskedne ministerpension og beskedne pension som
kommissær i EU.

Hun får vel i øvrigt også folkepension når hun om kort tid fylder 65 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

HrSvendsen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 05-02-06 18:26

Steffen wrote:
> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.

Nej. Kristne vender den anden kind, giver den sidste skjorte væk og elsker
deres fjender. Den rigtige behandling af kristne er at tæske og berøve dem.
Ja, det kan synes underligt; men de vil elske dig for det.

Hvis ikke Ritt allerede forlængst har bevist, at hun er ude i dhimmi-ærinde,
så ville jeg hilse hendes gøren grin med kristendommen velkommen. Som det
er, har jeg kun den dybeste foragt for hende.



Per Vadmand (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-02-06 18:36

Steffen wrote:
> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.
> Hilsen
> Steffen

-Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.
-
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm





Kristian Damgaard (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Damgaard


Dato : 05-02-06 18:41


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43e63789$0$38684$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Steffen wrote:
>> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
>> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.
>> Hilsen
>> Steffen
>
> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.
> -
> Per V.
>
> P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
> http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm
>
>
>
>

Det kommer an på hvordan man ser på livet!!!



HrSvendsen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 05-02-06 18:57

Per Vadmand wrote:
> Steffen wrote:
>> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
>> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.
>> Hilsen
>> Steffen
>
> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.

Ja, ligesom du er en svindler. Hvad blev det til med, at du ville lade der
gå et halvt år mellem, at du kom herind og konstatere, at vi stadig ikke var
dit selskab værdigt?



Per Vadmand (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-02-06 19:18

HrSvendsen wrote:
Hvad blev det til med, at du ville
> lade der gå et halvt år mellem, at du kom herind og konstatere, at vi
> stadig ikke var dit selskab værdigt?

Det går dig på, at vi stadig er nogen, der ikke har opgivet at sige dig
imod, hvad?

--
Per V.



Henri Gath (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 05-02-06 19:32


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43e6415d$0$38721$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> HrSvendsen wrote:
> Hvad blev det til med, at du ville
>> lade der gå et halvt år mellem, at du kom herind og konstatere, at vi
>> stadig ikke var dit selskab værdigt?
>
> Det går dig på, at vi stadig er nogen, der ikke har opgivet at sige dig
> imod, hvad?

Du er en nar!



HrSvendsen (05-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 05-02-06 20:25

Per Vadmand wrote:
> HrSvendsen wrote:
> Hvad blev det til med, at du ville
>> lade der gå et halvt år mellem, at du kom herind og konstatere, at vi
>> stadig ikke var dit selskab værdigt?
>
> Det går dig på, at vi stadig er nogen, der ikke har opgivet at sige
> dig imod, hvad?

Tværtom. Det ville da kede mig andet.

Men svar nu på spørgsmålet: "Hvad blev det til med, at du ville lade der gå
et halvt år mellem, at du kom herind og konstatere, at vi stadig ikke var
dit selskab værdigt?"

Hvordan har du det selv med at sige farvel for denne gang og så komme
tilbage med det samme?



Norma (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Norma


Dato : 05-02-06 19:06


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43e63789$0$38684$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Steffen wrote:
>> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
>> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.
>> Hilsen
>> Steffen
>
> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.
> -
> Per V.

Hvorfor så støtte bygningen af en Moke?

Norma





Mendoza (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 05-02-06 19:26

Per Vadmand wrote:
> Steffen wrote:
>> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
>> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.
>> Hilsen
>> Steffen
>
> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.

Ja.

> -
> Per V.
>
> P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
> http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Nej.



NoTrabajo (05-02-2006)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 05-02-06 19:22


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i
news:43e63789$0$38684$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Steffen wrote:
>> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
>> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.
>> Hilsen
>> Steffen
>
> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.

Enig! - Men prøv du at fortælle muhamedanerne det.

Ligesom Ritt Bjerregaard tror jeg på et liv før døden.
--
NoTrabajo


Henri Gath (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 05-02-06 19:33


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43e63789$0$38684$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Steffen wrote:
>> Hun har sagt, at Jesus og kristendom var at sammenligne med
>> julenisser. Det bliver hun nødt til at undskylde.
>> Hilsen
>> Steffen
>
> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.

Men du vil gerne have bygget en moske, nar?



Per Rønne (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-02-06 19:52

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.

Ja, for troende ateister ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Mendoza (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 05-02-06 20:14

"Per Rønne" wrote:
> Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
>
>> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.
>
> Ja, for troende ateister ...


Nu vrøvler du..... igen.



Per Rønne (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-02-06 21:12

Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> >> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.

> > Ja, for troende ateister ...

> Nu vrøvler du..... igen.

Næh, han /tror/ at religion er svindel - han /ved/ det ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

HrSvendsen (06-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 06-02-06 11:46

"Per Rønne" wrote:
> Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:
>
>> "Per Rønne" wrote:
>>> Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
>
>>>> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.
>
>>> Ja, for troende ateister ...
>
>> Nu vrøvler du..... igen.
>
> Næh, han /tror/ at religion er svindel - han /ved/ det ikke.

Nævn mig en religion og jeg påvise svindleriet i den.



Per Rønne (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-06 13:12

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:
> >
> >> "Per Rønne" wrote:
> >>> Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
> >
> >>>> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.
> >
> >>> Ja, for troende ateister ...
> >
> >> Nu vrøvler du..... igen.
> >
> > Næh, han /tror/ at religion er svindel - han /ved/ det ikke.
>
> Nævn mig en religion og jeg påvise svindleriet i den.

Jeg gider ikke bevæge mig ud i /flame wars/, men vil blot gøre opmærksom
på hvad også alle naturvidenskabfolk ved: religion kan hverken bevises
eller modbevises. Ellers havde det faktisk ikke været religion.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

HrSvendsen (06-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 06-02-06 17:01

"Per Rønne" wrote:
> HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>> "Per Rønne" wrote:
>>> Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:
>>>
>>>> "Per Rønne" wrote:
>>>>> Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
>>>
>>>>>> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.
>>>
>>>>> Ja, for troende ateister ...
>>>
>>>> Nu vrøvler du..... igen.
>>>
>>> Næh, han /tror/ at religion er svindel - han /ved/ det ikke.
>>
>> Nævn mig en religion og jeg påvise svindleriet i den.
>
> Jeg gider ikke bevæge mig ud i /flame wars/,

Så nævn en religion hvis navns nævnelse ikke samtidig er en flame war.

> men vil blot gøre
> opmærksom på hvad også alle naturvidenskabfolk ved: religion kan
> hverken bevises eller modbevises.

Det er der forhåbentligt ingen videnskabsfolk, der nogensinde har sagt. Det
må være noget andet, du tænker på. Noget med en æterisk gud måske. Men
ligemeget - det handler ikke om at bevise eller modbevise religion i denne
omgang men at påvise, at de fulde af svindel. Altså give eksempler på
svindel.

> Ellers havde det faktisk ikke været
> religion.

Kommer an på definitionen. Din definition indeholder åbenbart det element,
at noget kun kvalificerer sig til religion, hvis det ikke kan falsificeres.
Deroverfor står så blot, at der er en helvedes masse dogmer i en masse
religioner, der nemt lader sig falsificere.



Egon Stich (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 06-02-06 17:31


"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:43e728f8$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Per Rønne" wrote:
> > Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:
> >
> >> "Per Rønne" wrote:
> >>> Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
> >
> >>>> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.
> >
> >>> Ja, for troende ateister ...
> >
> >> Nu vrøvler du..... igen.
> >
> > Næh, han /tror/ at religion er svindel - han /ved/ det ikke.
>
> Nævn mig en religion og jeg påvise svindleriet i den.
>
>

Lad nu være med at udstille din tåbelighed igen - igen.
Religion er et personligt og moralsk anliggende.
Men det vil du aldrig fatte.
Du kan kun, ligesom andre selvudnævnte, alene forholde dig til tekster.
Som i alligevel ikke evner at fatte.
Langt mindre tolke.

ES



HrSvendsen (07-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 07-02-06 13:51

Egon Stich wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:43e728f8$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Per Rønne" wrote:
>>> Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:
>>>
>>>> "Per Rønne" wrote:
>>>>> Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
>>>
>>>>>> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.
>>>
>>>>> Ja, for troende ateister ...
>>>
>>>> Nu vrøvler du..... igen.
>>>
>>> Næh, han /tror/ at religion er svindel - han /ved/ det ikke.
>>
>> Nævn mig en religion og jeg påvise svindleriet i den.
>>
>>
>
> Lad nu være med at udstille din tåbelighed igen - igen.
> Religion er et personligt og moralsk anliggende.

Vrøvl. Religion er i allerhøjeste grad også et samfundsanliggende. Og bare
fordi det i nogen forhold er et personligt anliggende fjerner det da ikke på
mindste måde det faktum, at der er tale om svindel.


> Men det vil du aldrig fatte.
> Du kan kun, ligesom andre selvudnævnte, alene forholde dig til
> tekster. Som i alligevel ikke evner at fatte.
> Langt mindre tolke.

Blablabla. Hvis jeg ikke evnede at tolke en tekst, så ville jeg slet ikke
kunne forholde mig til den på nogen somhelst måde. Det du mener er, at jeg
efter din mening ikke evner at tolke teksten korrekt. Og det er jo en af de
sædvanlige apologeringsforsøg, når det kommer til at ville bortforklare
hadet og modbydelighederne i koranen.

At du melder dig på det hold, skuffer mig. Jeg havde vurderet dig til mere
intelligent; men det beviser så bare, at jeg kan tage fejl, hvilket jeg dog
altid er opmærksom på. Derfor er jeg også altid åben overfor argumenter, af
hvilke du i ovenstående ikke kommer med nogen af værdi.

Kun dit elendige - at jeg ikke evner at tolke (korrekt red.) teksterne, og
at jeg udstiller min tåbelighed.

Men du kan tage dit apologeringssnask og stoppe det skråt op, hvor du er
højest, når du plukker jordbær. Jeg har allerede hørt på så enorme mængder
af den slags elendighed, at jeg ikke orker mere de næste par timer. Senere
vil jeg gennemgå teksterne med dig, som jeg har gennemgået dem med utallige
af din slags; men desværre altid med samme resultat - at I fuldkommen
benægter sprogets almindelige betydninger, når det kommer til ulækkerhederne
i koranen.

Men jeg kan som sagt tage fejl, og måske vil du blive den første apologet
herinde, der fjerner sine skyklapper og hører efter. I så fald må jeg igen
ændre min holdning til dig og atter tilregne dig evne til selvstændig
tænkning.



Egon Stich (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 07-02-06 16:13


"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:43e897e0$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Egon Stich wrote:

> Vrøvl. Religion er i allerhøjeste grad også et samfundsanliggende. Og bare
> fordi det i nogen forhold er et personligt anliggende fjerner det da ikke

> mindste måde det faktum, at der er tale om svindel.

Religion bliver først et "samfundsanliggende", hvis man lovgivningsmæssigt
begynder at dreje rundt som en vejrhane.
Hvilket vi jo i nogen grad er færdige med her til lands.
Når lige bortses fra de dele af den "belæste elite", der i misforstået
humanitet tilsyneladende er villige til at starte forfra ad denne vej.
Svindel kan der alene være tale om rent organisationsmæssigt.

>
> Blablabla. Hvis jeg ikke evnede at tolke en tekst, så ville jeg slet ikke
> kunne forholde mig til den på nogen somhelst måde. Det du mener er, at jeg
> efter din mening ikke evner at tolke teksten korrekt. Og det er jo en af
de
> sædvanlige apologeringsforsøg, når det kommer til at ville bortforklare
> hadet og modbydelighederne i koranen.

Du misforstår ganske og aldeles.'Faktisk i en sådan grad, at du tillægger
mig motiver, som er i direkte modstrid med mine holdninger.
Og jeg forklarer mig ud fra et kristent dansk folkekirkeligt grundlag.
I følge et sådant, kan man ikke have meget andet end et skuldertræk til
overs for de mennesker, der forsøger at forstå folkekirken ud fra en
bogstavstro tolkning af det gamle testamente.

Hvad koranen angår, er det for mig at se, en modbydelig bog.
Som æventyr betragtet, vel, lige så underholdende som tusind og en nats
æventyr.

Uhyggen opstår, når det for alvor går op for een, at der findes mennesker,
der tager skidtet bogstaveligt.
Sådanne væsener, kan man næppe leve sammen med.
Og under ingen omstændigheder begynde at indrette vore samfundsforhold
efter.

Det er jo derfor, vort system med en folkekirke er så genialt.
Vi har en reformert kirke.
Ingen, udover ateister, tror, man skal tage DGT bogstaveligt.
Derimod har vi et glimrende sæt moralske leveregler, som er indkorporeret i
hele vor kultur.
I sidste ende har kirkeministeren mulighed for at sætte klodser op, hvis
enkelte præster "skejer ud".
Kort sagt, vi har demokratisk kontrol.
Og vi har frihed til at have vor personlige opfattelse af troen.

Jeg får kvalme over, at den såkaldte "elite" ikke fatter dette, men
sammenligner med noget så menneskefjendsk og middelalderligt som
muhammedanismen.
Og ikke fatter, hvad de er for en ånd, de prøver at slippe ud af flasken.

>
> Kun dit elendige - at jeg ikke evner at tolke (korrekt red.) teksterne, og
> at jeg udstiller min tåbelighed.

Håber at have forklaret mig bedre i ovenstående.

>
- at I fuldkommen
> benægter sprogets almindelige betydninger, når det kommer til
ulækkerhederne
> i koranen.
>

Jeg benægter bestemt ikke det du kalder ulækkerhederne i koranen.
Jeg betragter simpelthen bogen og religionen som skinbarlig udtryk for
antikrist.
Ligesom der ikke er tvivl om, at udsagn i koranen henhører under
racismeparagraffen.
Man burde kunne straffes, for at citere den.
Eller også burde paragraffen fjernes, således at vi kunne debattere den
frit.


> Men jeg kan som sagt tage fejl, og måske vil du blive den første
> herinde, der fjerner sine skyklapper og hører efter. I så fald må jeg igen
> ændre min holdning til dig og atter tilregne dig evne til selvstændig
> tænkning.
>

Jeg forstår stadig ikke helt, hvormed jeg gør mig fortjent til titlen
"apologet"

MVH
Egon




>



Rea721 (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 05-02-06 20:20

I news:43e63789$0$38684$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
skrev Per Vadmand følgende tekst:

> -Hvorfor det? Hun har jo ret. Religion er svindel.

Du af alle...håner Islam og dermed muslimerne??

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408638
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste