Mr. Bean har fat i noget af det rigtige.
Fra : Jim

Dato : 05-02-06 17:39

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3538290/

Specielt afsnittet, hvor han skriver;
"Alle religioner fortjener den samme frihed til at dyrke deres guder og
udøve deres religiøse handlinger, men ingen fortjener retten til frihed mod
kritik."

Så er spørgsmålet jo bare, om nogen af disse religiøse handlinger støder os
kristne, hvilket de vel også skal tage hensyn til.

J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-02-06 18:34

Jim skrev:

Han hedder altså Rowan Atkinson, om jeg må be'!

(Jeg er noget så stinkende træt af denne utroligt naive
damebladsinspirerede uvane med at benævne professionelle skuespillere
med deres rollenavne, sådan som man ser det overalt herhjemme! Er folk
da blevet bindegale, siden de åbenbart ikke længere kan skelne mellem
virkelighed og fiktion?)

> [...]
> udøve deres religiøse handlinger, men ingen fortjener retten til frihed mod

FULDSTÆNDIGT enig!

> Så er spørgsmålet jo bare, om nogen af disse religiøse handlinger støder os
> kristne, hvilket de vel også skal tage hensyn til.

Er det egentlig ikke bare den samme censur, så?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 05-02-06 18:42

meddelelse news:43e636ff$0$47068$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> virkelighed og fiktion?)

> FULDSTÆNDIGT enig!

> Er det egentlig ikke bare den samme censur, så?

Tja, det er jo det, der er paradokset i at tage 100% hensyn til alle
religioner på en og samme tid.

J.