Hvordan er muslimerne sammensat?
Fra : Brian S

Dato : 05-02-06 17:08

Er der nogen her, som kender til empiriske undersøgelser af, hvordan
muslimerne er sammensat i Danmark?
Hvor mange er fundamentalistiske/fanatiske, moderate, funktionelt
ateistiske?

Ingen gætterier, tak.

Brian

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-02-06 17:21

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> writes:

> [...]
> muslimerne er sammensat i Danmark?
> Hvor mange er fundamentalistiske/fanatiske, moderate, funktionelt

Der er vel næppe nogen der vil vedkende sig at være fanatisk
fundamentalist, så helt uden gæt bliver det svært. En mulig empiri
kunne være at kalde medlemmerne af Hitz-ut-Tahir (eller hvordan det nu
satves) fanatiske, medlemmerne af Naser Khaders nydannede forening for
funktionelt ateistiske, og resten for moderate.

Hvis du kan acceptere den, så er tallene dd. 1500, 298.320 og 180.

//Wegge

Fra : Brian S

Dato : 05-02-06 17:38

Jeg synes da ikke, vi mangler muslimer, som vil erklære sig for
fundamentalistiske.

Hvad mener du så med rækkefølgen:
1500, 298.320 og 180
Er det fundamentalistiske/fanatiske, moderate, funktionelt ateistiske?
Eller er det fanatiske, funktionelt ateistiske, moderate?

Hvorfor sår du tvivl om rækkefølgen, så man skal bruge tid på at
opklare sådan noget?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-02-06 17:58

> [...]

> Hvad mener du så med rækkefølgen:
> 1500, 298.320 og 180
> Er det fundamentalistiske/fanatiske, moderate, funktionelt ateistiske?

Ja, samme rækkefølge som du selv angav.

> Hvorfor sår du tvivl om rækkefølgen, så man skal bruge tid på at
> opklare sådan noget?

Det var heller ikke tilsigtet. Jeg regnede med at det ville være
indlysende at tallene var angivet i samme rækkefølge som du spurgte
efter dem i. Beklager.

//Wegge