Danskere i Libanon
Fra : Norma

Dato : 05-02-06 16:47

Når man anbefaler danskere i Libanon at forlade landet,
gælder det så etniske danskere eller alle med dansk statsborgerskab?

Jeg mener, er de imod vores etnicitet eller vores nation?
Er deres aktion racistisk eller politisk bestemt?

Norma

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 05-02-06 16:55

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg mener, er de imod vores etnicitet eller vores nation?
> Er deres aktion racistisk eller politisk bestemt?

Sikkert begge dele....

Muslimer er racister af den værste skuffe...
Og deres religion er også deres politik.

/Mikael

Fra : Norma

Dato : 05-02-06 17:09

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikkert begge dele....
>
> Muslimer er racister af den værste skuffe...
> Og deres religion er også deres politik.
>

> /Mikael

Hvad taler Danmark om, når de tæller?

Jeg mener, som jeg kender verden. vil flertallet af danske statsborgere i
Libanon være indvandrere, der enten er sygemeldte, pensionerede eller har en
pause imellem deres aktiveringsperioder, måske er på ferie, OK?

Under alle omstændigheder finder jeg det vigtigt, at få en korrekt
definition.

Jeg mener, vil de overfalde indvandrede danske muslimer, der har opnået
statsborgerskab her?
Danskere, der er konverteret til Islam, for at blive gift med en person,
hvis forældre kom fra Libanon?
Eller, vil de kun overfalde etniske danskere?

Min udenrigsminister bør finde ud af det, hvis ingen herinde kender svaret.

Norma

Fra : B. Nice

Dato : 05-02-06 17:20

On Sun, 5 Feb 2006 16:47:18 +0100, "Norma" <norma__jensen@hotmail.com>
wrote:

>Jeg mener, er de imod vores etnicitet eller vores nation?
>Er deres aktion racistisk eller politisk bestemt?
>
>Norma

De er generelt bare imod

De er imod det de har fået at vide de skal være imod. Jeg tvivler på,
at pøbelen der farer rundt og stikker ild til, har noget større
kendskab til danmark eller danskere overhovedet.

Fra : Norma

Dato : 05-02-06 17:48

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De er generelt bare imod
>
> De er imod det de har fået at vide de skal være imod. Jeg tvivler på,
> at pøbelen der farer rundt og stikker ild til, har noget større
> kendskab til danmark eller danskere overhovedet.

Så må de konfronteres med problemstillingen!

Men ellers har du ganske givet ret, de der sætter ild, aner med garanti
hverken hvad Danmark er, hvor det ligger på et verdenskort, hvor mange
indbyggere vores land har, eller hvor mange af deres egne landsmænd, der bor
her!

Det vil jeg så lidt bebrejde mine muslimske landsmænd, der kom hertil som
flygtninge fra fundamentalistiske muslimske styreformer, vi alle kunne
accosiere os med måtte være anstrengende, men næsten uden nogen sinde at
rette anklager mod deres tidligere hjemlandes styreformer.

Men det gør de jo heller ikke nu.

Det hele har bare været et stort bluff, ikke også?

Norma

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 19:37

Norma <norma__jensen@hotmail.com> wrote:

> Når man anbefaler danskere i Libanon at forlade landet,
> gælder det så etniske danskere eller alle med dansk statsborgerskab?

Kun etniske danskere, går jeg ud fra.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Norma

Dato : 05-02-06 20:22

> Kun etniske danskere, går jeg ud fra.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Mener, er i det her tilfælde ikke nok.

Hader de etniske danskere eller danske statsborgere?

Vil de have muslimske danskere ud af Libanon eller blot racerene danskere?

Norma

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 21:12

Norma <norma__jensen@hotmail.com> wrote:

> Hader de etniske danskere eller danske statsborgere?

Hvad tror du at de har imod en dansk statsborger der er muslim af
arabisk herkomst?

Og så ser jeg ingen grund til at fortsætte denne tråd.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Norma

Dato : 07-02-06 20:21

> [...]
> arabisk herkomst?
>
> Og så ser jeg ingen grund til at fortsætte denne tråd.

Det kunne der da være mange årsager til, så som at de opfattede dem som en
slags "femte-kolonne".

Eller at de var blevet for smittet af de vantro, måske ikke længere rene i
deres muslimske medborgeres øjne.

Måske de foruden boykot af danske varer også har en generel boykot af
Danmark, således at de anser de muslimer der bor her, for lige så dumme som
andre danskere, der heller ikke har lavet tegninger i Jyllandsposten.

Hvorfor skulle det her emne ikke være relevant, og hvorfor så konfliktsky?

Norma