Nu er det igen regeringens skyld
Fra : NVJ

Dato : 05-02-06 16:18

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=418824:fid=100300456/

Nu er det pludselig den danske regering skyld, at den danske
ambassade i Syrien brændte.

"Arabiske og muslimske diplomater har længe krævet en officiel dansk
undskyldning for Jyllands-Postens Muhammed-tegninger"

Sig mig, hvornår fatter de, at den danske regering ikke kan undskylde
for en privat, ikke-statsejet avis.

Hvorfor skulle regeringen undskylde den danske ytringsfrihed, omend
den måske har været temmelig upassende anvendt i denne situation - se
blot følgerne.

Det ville jo svare til, hvis jeg var i byen med mine venner, og en af
disse pludselig gik i slagsmål med vedkommende, at jeg skulle
undskylde til et givent offer for min kammerats handlinger.

Hvorfor retter de ikke angrebet mod avisen i stedet, hvis de
overhovedet skal angribe nogen!?

Det viser igen hvor lidt de har forstået af det hele omkring
opbygningen af det danske samfund dernede. Men selvfølgelig er der i
deres tilfælde også tale om en statsejet avis, så de kender jo langt
fra til vores samfundsopbygning.

Tror sgu snart jeg sætter mig ned og forfatter en bog, der beskriver
Danmarks opbygning omkring Danmarks grundlov, folketinget, regeringen,
dronningen, pressens adskillelse fra staten, presse- og ytringsfrihed
mv., trykker den i flere millioner eksemplarer og sender af sted til
Mellemøsten - så ka' de lære det.

Det eneste problem, kan ikke arabisk, så der må jeg nok lige have en
oversætter med på sidelinien.

Jo, og så finansieringen, men mon ikke jeg kunne finde lidt grunker
hist og her blandt folk, der brænder for samme sag - og måske få
Jyllandspostens trykkeri til at trykke bogen for mig!?

/NVJ

Fra : NVJ

Dato : 05-02-06 16:27

On Sun, 05 Feb 2006 16:18:13 +0100, NVJ <nvj1975@yahoo.dk> wrote:

>Det ville jo svare til, hvis jeg var i byen med mine venner, og en af
>disse pludselig gik i slagsmål med vedkommende, at jeg skulle
>undskylde til et givent offer for min kammerats handlinger.

RETTELSE

Her skulle stå:

"Det villle jo svare til, hvis jeg var i byen med mine venner, og en
af dem pludselig gik i slagsmål med en tilfældig forbipasserende, at
jeg så skulle undskylde det givne offer for min kammerats handlinger".

/NVJ

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-02-06 17:37

On Sun, 05 Feb 2006 16:27:28 +0100, NVJ wrote:

> "Det villle jo svare til, hvis jeg var i byen med mine venner, og en
> af dem pludselig gik i slagsmål med en tilfældig forbipasserende, at
> jeg så skulle undskylde det givne offer for min kammerats handlinger".

Eller at du var i byen med konen, du drak dig pissefuld og optrådte
upassende, og konen så undskyldte for din opførsel.
Nah, den situation er simpelthen for søgt...

Fra : NVJ

Dato : 05-02-06 17:48

On Sun, 05 Feb 2006 17:37:18 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Eller at du var i byen med konen, du drak dig pissefuld og optrådte
>upassende, og konen så undskyldte for din opførsel.
>Nah, den situation er simpelthen for søgt...

Tjaa ok...jeg gi'r mig... den var lidt søgt... men der jeg i hvert
fald vil hen er jo, at regeringen i denne sag har sagt om og om igen,
at de ikke kan og ikke har grund til at undskylde for noget end sige
gribe ind i noget, som en uafhængig avis har trykt pga det ville være
grundlovsstridigt og imod presse- og ytringsfriheden.

Det problematiske er bare, at de ikke ser ud til at forstå det, uanset
hvor mange gange det bliver sagt.

/NVJ

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-02-06 18:38

On Sun, 05 Feb 2006 17:48:07 +0100, NVJ wrote:

> [...]
> gribe ind i noget, som en uafhængig avis har trykt pga det ville være
> grundlovsstridigt og imod presse- og ytringsfriheden.

Regeringen kunne have taget afstand fra Jyllands Postens publicring af
tegningerne. At sige at den ikke havde nogen grund til det, med hvad vi
ved nu, mener jeg er forkert.
Om den så skulle det, er noget helt andet.
Peersonligt håber jeg bare at vores egen, og andre vestlige, regering har
nosser nok til at ride stormen af uden at give så meget som en
lillefinger væk til de højest udemokratisk styrer i mellemøsten når
det nu er kommet dertil hvor det er.

Fra : NVJ

Dato : 05-02-06 16:33

On Sun, 05 Feb 2006 16:18:13 +0100, NVJ <nvj1975@yahoo.dk> wrote:

>http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=418824:fid=100300456/

.... og nu endnu et link til samlingen ...

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3538944/

Igen skal regeringen gribe ind.

/NVJ

Fra : Svend Poulsen

Dato : 05-02-06 16:34

"NVJ" <nvj1975@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hist og her blandt folk, der brænder for samme sag - og måske få
> Jyllandspostens trykkeri til at trykke bogen for mig!?

Ja, og som Egyptens udenrigsminister Ahmed Aboul Gheit har sagt til Kofi
Annan i dag søndag, så skal den danske regering lægge en hårdlinie over for
danske medier og at Egypten vil fører an i den arabiske verdens kampagne for
at få en undskyldning.

Mvh. Svend

Fra : Brian S

Dato : 05-02-06 17:29

Muslimske lande har tilsyneladende ingen erfaring/interesse i demokrati
eller tredeling af magten. Derfor har de vestlige lande, som har
modtaget muslimer, opgaven at opdrage muslimer i vores værdier, eller
bortvise dem. Der findes ikke den option som muslimerne forventer: at
vi indretter os efter deres koranske værdier.

Vil vi opdrage (mere)? Eller vil vi bortvise opponenterne?

Fra : PerX ...

Dato : 05-02-06 17:56

In article <tg4cu1pddhg3vghqkbm53jdjtr104udvc4@4ax.com>, nvj1975
@yahoo.dk says...

> Nu er det pludselig den danske regering skyld,

Det er regeringens skyld - idioten har lige sagt på tv at religion er
højt hævet over ytringsfrihed. Fy for satan.

Fra : NVJ

Dato : 05-02-06 18:21

On Sun, 5 Feb 2006 17:55:33 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>In article <tg4cu1pddhg3vghqkbm53jdjtr104udvc4@4ax.com>, nvj1975
>@yahoo.dk says...

>Det er regeringens skyld - idioten har lige sagt på tv at religion er
>højt hævet over ytringsfrihed. Fy for satan.

Hvem har sagt det, det har jeg ikke set/hørt!?

/NVJ

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-02-06 19:38

NVJ wrote:
-snip-

> Sig mig, hvornår fatter de, at den danske regering ikke kan undskylde
> for en privat, ikke-statsejet avis.

Altså, vi må snart indse at forsøge at forklare muslimer noget, svarer
til at stå og snakke ind i en dør. De fatter det ikke...

> Hvorfor skulle regeringen undskylde den danske ytringsfrihed, omend
> den måske har været temmelig upassende anvendt i denne situation - se
> blot følgerne.

Du får mere ud af at stå og snakke ind i en dør, end at spørge dem om det.

> Det ville jo svare til, hvis jeg var i byen med mine venner, og en af
> disse pludselig gik i slagsmål med vedkommende, at jeg skulle
> undskylde til et givent offer for min kammerats handlinger.

Nej - der var en anden europæisk redaktør der fornuftigt skrev at det
svarede til at afkræve en undskyldning af et voldtægtsoffer for at gå
for udfordrende klædt.

-snip-
> Jo, og så finansieringen, men mon ikke jeg kunne finde lidt grunker
> hist og her blandt folk, der brænder for samme sag - og måske få
> Jyllandspostens trykkeri til at trykke bogen for mig!?

Du har *alt* for høje ambitioner. Hvis du endeligt vil sende en bog ned
til, så prøv at starte med "Anne og lotte" eller en pixi-bog. Så tror
jeg liiige de kan følge med i hvad det handler om.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen