Netscape overrasker :-)
Fra : Boysen

Dato : 18-12-00 02:07

www.sgif.dk har jeg indsat et billede i bunden (græsset).
Billedets baggrundsfarve er #669966, nøjagtig som farven på den celle, hvori
billedet er placeret.
I Netscape vises billedet med den rigtige farve, men i I.E. vises en mørkere
grøn (16 bit farver).

Kan det forklares?

/Michael Boysen

Fra : DemonSpawn

Dato : 18-12-00 14:16

Det er et microsoft produkt !!!

--
/DemonSpawn
http://www.forgottenrealms.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-12-00 17:11

"DemonSpawn" <webmaster@forgottenrealms.dk> wrote

> Det er et microsoft produkt !!!

Hvor konstruktivt, for det første qouter du ikke korrekt (se
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>)

For det andet står der i denne gruppes fundats:
<Fra
http://www.usenet.dk/cgi/grupper.pl?gruppe=dk.edb.internet.webdesign.html&id
=0683>
Iøvrigt anmodes deltagerne om at afholde sig fra religionskrige om, hvilken
browser eller HTML-editor, der er bedst, ligesom det også forventes, at
indlæg skrives og besvares i en sober tone.
</Slut>

Og måske burde der tilskrives at overdreven brug af udråbstegn også er
uønsket, eller hører det under sætningen: "besvares i en sober tone"

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : DemonSpawn

Dato : 19-12-00 16:03

Hvad fejler du ?

1. Jeg skriver ikke at "Det er et Microsoft produkt" for at starte en eller
anden religionskrig som du kalder det, MEN fordi Microsofts produkter
generalt er langt dårligere laver end andre producenters procukter

2. Hvis du syndes syndes at 3 udråbstegn er overdrevet brug syndes jeg ikke
at du skulle arbejde med Nettet da det er meget nomalt at bruge 3 udråbstegn

3. Hvis du vil ha at folk besvare i "en sober tone" syndes jeg fandme du
skulle gøre det selv !

Fra : Metuz

Dato : 19-12-00 16:08

du må ikke bruge så mange !!!!!!!!!!!

--
/Metuz www.hardwaresiden.dk PC og PS2

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-12-00 16:40

DemonSpawn <webmaster@forgottenrealms.dk> skrev
> Hvad fejler du ?

Jeg er standardliderlig

> [...]
> anden religionskrig som du kalder det, MEN fordi Microsofts produkter
> generalt er langt dårligere laver end andre producenters procukter

For det første kan du ikke generalisere microsofts produkter på den måde,
for det andet kunne du da i det mindste have svaret på spørgsmålet også
pointeret hvad præcist det var at IE ikke forstod.

> 2. Hvis du syndes syndes at 3 udråbstegn er overdrevet brug syndes jeg
ikke
> at du skulle arbejde med Nettet da det er meget nomalt at bruge 3
udråbstegn

"Hvis du syntes det er for dårligt med den stigende fourening i verden så
lad være med at bo her!" , nej vel. Prøv at gøre noget ved det istedet.

> 3. Hvis du vil ha at folk besvare i "en sober tone" syndes jeg fandme du
> skulle gøre det selv !

Jeg syntes sådan set din tone var sober nok, jeg er bare ved at være lidt
træt af folk der altid skal smide et par udråbstegn i enden af alle
sætninger.

--
Venlig hilsen
Jakob Andersen

Fra : @ndersen

Dato : 19-12-00 22:21

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev i
> DemonSpawn <webmaster@forgottenrealms.dk> skrev
>
> Jeg er standardliderlig

Boysen er sikkert blevet meget klogere af disse indlæg.

Mvh
@ndersen

Fra : Metuz

Dato : 19-12-00 23:25

> Boysen er sikkert blevet meget klogere af disse indlæg.
Det tror jeg ikke ud over det nok er en Bug i IE

Fra : Boysen

Dato : 20-12-00 01:19

@ndersen skrev:
> Boysen er sikkert blevet meget klogere af disse indlæg.

Det tærer hårdt på ressourcerne, at forbande folk ad h...... til, hver gang
man forventningsfuldt åbner tråden.

Alle er dog tilgivet kort tid efter .

/Michael Boysen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-12-00 23:49

"Boysen" <rokkerne@forum.dk> wrote
> I Netscape vises billedet med den rigtige farve, men i I.E. vises en
mørkere
> grøn (16 bit farver).

Ikke hos mig i IE, enten har du fixet problemet med anden hjælp end den
sparsomme det blev til i denne ellers lange tråd delvist forskyldt af mig,
eller også har du et problem med din egen IE.

PS: Jeg brugte en IE5 i en opløsning på 800x600 (16bit)

Fra : Boysen

Dato : 20-12-00 01:10

Jacob Andersen skrev:

> [...]
eller også har du et problem med din egen IE.

> PS: Jeg brugte en IE5 i en opløsning på 800x600 (16bit)

Problemet er endnu ikke løst, selvom jeg synes, at jeg har prøvet alt.
Jeg har kun testet i IE 5.5, men det burde vel ikke betyde noget?

Jeg testede lige igen. Bare for at gøre det hele lidt mere mystisk, viste
det sig, at problemet kun opstår ved 16bit. Både 32bit og 256 farver vises
fejlfrit.

Er det den slags fejl ved computere, man ikke skal forstå, men blot
acceptere .

/Michael Boysen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-12-00 15:25

Så er det måske en driver fejl. Prøv at se om der er nyere drivere til
dit grafikkort.

Fra : Metuz

Dato : 19-12-00 23:54

den var også fin på min så nok en bug

Fra : Boysen

Dato : 13-01-01 14:10

Selvom det er et stykke tid siden, kan jeg da godt lige fortælle, hvad
problemet var.
Jeg havde gemt i .jpg, hvilket åbenbart var problemet. Da gemt gemte samme
billede i .gif, var problemet løst.
Det er da ikke så fedt, hvis .jpg ikke kan gengive de rigtige farver?

/Michael Boysen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 17-01-01 00:15

Boysen wrote:

> [...]
> billede i .gif, var problemet løst.
> Det er da ikke så fedt, hvis .jpg ikke kan gengive de rigtige farver?

JPG er et komprimeret format, i 32bit farver.

Under komprimeringen forandres farverne, jo mere jo kraftiger komprimering
og ved maksimal komprimering så er helle biledet den samme farve.

Fra : Boysen

Dato : 17-01-01 01:34

Peter Ole Kvint skrev

> JPG er et komprimeret format, i 32bit farver.

> Under komprimeringen forandres farverne, jo mere jo kraftiger komprimering
> og ved maksimal komprimering så er helle biledet den samme farve.

Ja men det forklarer, så vidt jeg kan se, ikke mit problem.

/Michael Boysen