spin ?
Fra : Thomas

Dato : 05-02-06 12:53

Er det helt utænkeligt at en af grundene til at usa og england er så tavse i
mohammed dagen er den at nu er de da helt sikre på at der ingen ballade
bliver med europæerne, hvis det bliver besluttet at iran skal angribes.
Eller er det lidt for meget spin.

mvh
thomas

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-02-06 13:47

Thomas wrote:
> [...]
> ingen ballade bliver med europæerne, hvis det bliver besluttet at
> iran skal angribes. Eller er det lidt for meget spin.

Det er nok svært at forestille sig, der bliver lavet for meget spin; men det
ville være dårligt spin at holde med fundaerne i dette spørgsmål, hvis man
samtidig skulle planlægge at få europæerne med i en krig mod Iran.

Der bliver heller ikke en krig mod Iran. Der er igangværende destabilisering
af Iran, og det har der været siden Shahen blev styrtet (shahen der selv var
en amerikansk/engelsk destabilisering af det iranske demokrati, der
nationaliserede den iranske olie). Den destabilisering fortsættes og meget
andet kommer der ikke til at ske i den sag.

Økonomien og profitten kører i olie, og det kommer til at koste eliten
(diverse udspring af Rockefellers Standard Oil og de rigtig store banker
herunder Rockefellers Citibank osv.) for meget af deres eget elskede guld,
hvis de angriber Iran og dermed får lukket for ca. al olie fra Mellemøsten.
Det kommer til at koste almindelige mennesker så meget, at de måske finder
på, at de rige skal aflevere noget af deres rigdom og kontrol over de
vestlige samfund. Det er set før, og der er jo ikke noget kage, når brødet
slipper op.

Fra : Mr. D

Dato : 05-02-06 13:59

"Thomas" <NOSPACE@MAIL.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
> i mohammed dagen er den at nu er de da helt sikre på at der ingen ballade
> bliver med europæerne, hvis det bliver besluttet at iran skal angribes.

Jeg tror ikke det er for meget spin. USA har haft mange problemer og har
helt sikkert følt sig svigtede af sine allierede i Europa (på nær England).
Nu for Europa sin helt egen Islam-krise, og jeg tror at USA tænker, Jamen
lad dem så ha den, og gøre sig den erfaring.

Med dette mener de, at Europa nu gør sig lidt af de samme erfaringer, som
USA allerede har gjort. Samtidig tager det muslimernes opmærksomhed væk fra
USA og over på en anden fjende for en stund. Og sidst, men ikke mindst, gør
det muslimernes fjende større. Hvis dette eskalerer, er det ikke længere kun
USA, der er Islams fjende, men også Europa, der ellers har taget parti med
de arabiske muslimer.

Jeg kan se, at Rusland heller ikke fylder noget i debatten. De - og måske
endda også Indien - der har deres egne Islam-konflikter, lader nu det
selvretfærdige Europa lære ad den samme hårde vej, som de selv har lært.

simon

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-02-06 14:25

Mr. D wrote:
> [...]
>
> Jeg tror ikke det er for meget spin. USA har haft mange problemer og
> har helt sikkert følt sig svigtede af sine allierede i Europa (på nær

Hvorfor skulle de føle sig svigtede af Danmark hvis ikke England?

Fra : Mr. D

Dato : 05-02-06 15:27

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle de føle sig svigtede af Danmark hvis ikke England?

Jow, det ka du ha ret i. Men her er mere end Danmark. Dette har udviklet sig
til en krise, der involverer hele Europa. Og USAs generelle problemer i den
del af verden dækker mere end Irak krigen.

simon

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 16:00

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> England). Nu for Europa sin helt egen Islam-krise, og jeg tror at USA
> tænker, Jamen lad dem så ha den, og gøre sig den erfaring.

Du "glemmer" vist at Danmark er USAs fornemmeste allierede i denne sag. Så
det er vanlig amerikansk hykleri.

--
Wilstrup
"Profettegningerne er et udtryk for Jyllands Postens pubertetsagtige