Winsock control returnerer kun ? på GetDat~
Fra : Jannick

Dato : 13-06-01 21:27

Hej

Jeg arbejder på at lave en irc bot og har valgt at kode hele systemet fra
bunden ud fra et dokument om irc protokollen. I starten virkede alt fint,
men ligepludseligt returnerer min winsock control udlukkende "???" (hvor der
er ca. lige så mange spørgsmålstegn som der er tegn i den rigtige streng).
Jeg kalder winsock controllen med GetData og givet en tekst variabel som
argument. Jeg har prøvet at oprette en anden variabel og bruge den, men det
hjalp ikke. Jeg har også lavet min egen "fake" irc server og sendt nogle
kendte svar tilbage og controllen returnerede stadigvæk "????". Har
derudover også slettet controllen og lavet den igen, også uden held.

Jeg er ved at være temmelig fortvivlet over problemet og håber at nogen af
jer kan hjælpe

På forhånd tak

Jannick, Jannick@Chefen.dk

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 13-06-01 21:39

Jannick <jannick@chefen.dk> skrev i news:9g8icp$ps9$1@news.inet.tele.dk
> [...]
> derudover også slettet controllen og lavet den igen, også uden held.
>
> Jeg er ved at være temmelig fortvivlet over problemet og håber at nogen af

Prøv dette da :

Dim Temp as String
Winsock1.GetData Temp

'Temp skal vise annet enn spørsmålstegn ...

Forresten ... Jeg synes det var interessant at noen jobber med IRC og VB ...
Jeg også har prøvd det, men jeg fikk det bare ikke til ... (Serveren nektet
å lystre på komandoene mine, kanskje jeg hadde feil kommandoer ...) Kunne du
tenke deg å legge ut en adresse med informasjon om nettopp dette, eller å
hjelpe meg ved å sende meg et eksempel ??? (Jeg kommer ikke til å legge ditt
ut som om det var mitt, så der er du trygg ...)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net