hvem har skrevet dette?
Fra : sigurno

Dato : 05-02-06 11:27

Kunne det bruges nu: Suppose they gave a war, and no one came!
Det ville være dejligt.

En hilsen til alle fredselskende mennesker
Gismo

Fra : Peter Hansen

Dato : 05-02-06 12:13

On Sun, 5 Feb 2006 11:27:11 +0100, "sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk>
wrote:

>Kunne det bruges nu: Suppose they gave a war, and no one came!

Korrekt hedder det:

"Sometime they'll give a war and nobody will come."

Carl Sandburg (1878-1967), amerikansk digter. Linien stammer fra et
digt, som han skrev i 1936.

I 1938 fulgte Chamberlain som bekendt opfordringen - Hitler afholdt en
krig i Tjekoslovakiet og Chamberlain undlod at komme. Derfor må man
aldrig glemme den tilføjelse, som andre senere har sat på:

"Sometime they'll give a war and nobody will come. Then the war will
come to you"

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 05-02-06 13:31

"Peter Hansen" <mig@noget.com> skrev i en meddelelse

> Korrekt hedder det:
>
> "Sometime they'll give a war and nobody will come."
>
> Carl Sandburg (1878-1967), amerikansk digter. Linien stammer fra et
> digt, som han skrev i 1936.

Jeg er temmelig sikker på at citatet også stammer fra en film, men jeg kan
ikke huske hvilken.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 05-02-06 13:33

Ho ho...

http://www.imdb.com/title/tt0066422/

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-02-06 14:32

sigurno fortalte:

> Kunne det bruges nu: Suppose they gave a war, and no one came!
> Det ville være dejligt.
>
> En hilsen til alle fredselskende mennesker

Mange tak

Det er et slogan fra vietnamkrigens tid - omkring 68 vil jeg tro.

Borgerkrig bliver ikke givet, men kommer af sig selv i samfund hvor en
selvudnævnt "elite" systematisk har bekæmpet realitetssans og er gået i
benægtelsens baglås.

Mvh
Martin
--