Undladelse af DHCP (NE2)..
Fra : René Gasenzer

Dato : 13-06-01 21:30

Davs.

Jeg har et lille problem med mit NE2, idet jeg ønsker at knytte en fast ip
adresse til mit netkort (pt kører jeg med DCHP), men såfremt jeg gør det har
jeg ingen adgang til nettet længere, selv om jeg på routeren slår DCHP fra,
er der nogen der ligger inde med en god ide ?

Router: 192.168.1.1

PC: 192.168.1.10 (Ønsket)
Default gateway: 192.168.1.1
Mask: 255.255.255.0

Router og PC er forbundet gennem en HUB.

Med Venlig Hilsen

Rene.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-06-01 22:34

On Wed, 13 Jun 2001 22:30:26 +0200, René Gasenzer wrote:
> [...]
>jeg ingen adgang til nettet længere, selv om jeg på routeren slår DCHP fra,
>er der nogen der ligger inde med en god ide ?

Du skal angive DNS servere også

194.239.134.83
193.162.153.164

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Berg Hansen

Dato : 15-06-01 15:39

Hej Jesper
jeg synes jeg har set foreskelige DNS servere.

jeg bruger:
193.162.159.194
193.162.145.130

Hvad er foreskellen? og hvor mange DNS servere findes der?

P.s jeg har NE2

Mads

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-06-01 16:07

On Fri, 15 Jun 2001 16:38:40 +0200, Berg Hansen wrote:
> [...]
>193.162.159.194
>193.162.145.130
>
>Hvad er foreskellen? og hvor mange DNS servere findes der?

Der er mange (hos TDC), alle virker, men tag og brug nedenstående.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 17-06-01 12:37

On 15 Jun 2001 15:06:58 GMT, Jesper Skriver wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl
<slrn9ik8u6.1l5p.jesper@freesbee.wheel.dk>:

>Der er mange (hos TDC), alle virker, men tag og brug nedenstående.

>>> 193.162.153.164

Er det sådan at TDC angiver forskellige DNS servere til forskellige
kundegrupper for at fordele belastningen?

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-06-01 12:55

On Sun, 17 Jun 2001 13:37:06 +0200, Svend Erik Jensen wrote:
>On 15 Jun 2001 15:06:58 GMT, Jesper Skriver wrote in
>dk.edb.internet.udbydere.xdsl

>Er det sådan at TDC angiver forskellige DNS servere til forskellige
>kundegrupper for at fordele belastningen?

Ikke bevidst, alle bør i dag for oplyst 194.239.134.83 og 193.162.153.164,
men man kan jo ikke bare slukke dem som tidligere har været nævnt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-06-01 17:28

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:

> Ikke bevidst, alle bør i dag for oplyst 194.239.134.83 og 193.162.153.164,
> men man kan jo ikke bare slukke dem som tidligere har været nævnt.

Vil der være nogen fordel ved at bruge disse nye DNS-servere?

--
René

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-06-01 19:35

On Sun, 17 Jun 2001 18:27:46 +0200, René Frej Nielsen wrote:

>Vil der være nogen fordel ved at bruge disse nye DNS-servere?

De vil have en større base af cachet data, da en større gruppe brugere
bruger dem.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-06-01 21:48

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:

> De vil have en større base af cachet data, da en større gruppe brugere
> bruger dem.

Jeg skifter så...

--
René