Pølsemand overfaldet for at sælge haram-pø~
Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 08:30

I dag kan man på:

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=418746/

se at en pølsemand på Frederiksberg er blevet overfaldet med et
baseballbat af to tyrkiske drenge på 18-20 år fordi de pølser han sælger
er »haram« - de indeholder jo svinekød.

Det er vist det første offenligt kendte eksempel på at muslimske
indvandrere og efterkommere forlanger forbud mod at danskere spiser
svinekød ... hidtil har det været begrænset til folkeskolerne i
Københavns Kommune, hvor der kun serveres lune /halal/retter - noget den
nye skoleborgmester fra SF vil ændre på. Halal-ordningen blev
tilsyneladende i sin tid indført af Enhedslistens skoleborgmester.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 05-02-06 08:47

> [...]
> nye skoleborgmester fra SF vil ændre på. Halal-ordningen blev
> tilsyneladende i sin tid indført af Enhedslistens skoleborgmester.

Svaret fra humanisterne vil uden tvivl være,at vi naturligvis skal fortsætte
med at spise svinekød, men at vi samtidig bør overveje, om det ikke er
stødende på muslimer at sælge »haram«mad på offentlige steder, hvor muslimer
jo kan føle sig krænket.
Det interessante her er, hvor de to har lært, at voldelig intolerance over
for »haram« er i orden.
Men det er jo vores egen skyld. Jeg venter på undskyldningerne.

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-02-06 09:14

"Per Rønne" wrote:
> [...]
> den nye skoleborgmester fra SF vil ændre på. Halal-ordningen blev
> tilsyneladende i sin tid indført af Enhedslistens skoleborgmester.

Det måtte jo ske. Havde du skrevet det for et par måneder siden, havde
dhimmierne kaldt dig alt muligt. Nu er de i fuld gang med at finde på
efterrationaliseringer i deres små dhimmihoveder, så det hele kan ende, som
Anonym beskriver - at svinekød ryger med ind på den glidebane dhimmierne har
startet for ytringsfriheden.

Må de rådne op!

Fra : Anonym

Dato : 05-02-06 09:47

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som Anonym beskriver - at svinekød ryger med ind på den glidebane
> dhimmierne har startet for ytringsfriheden.

Nu må du ikke være så fordomsfuld og unuanceret. Det er farligt at opdele
virkeligheden mellem dem og os.
I stedet for at dæmonisere muslimer, skal vi hellere forstå dem. Med dialog
kommer man længst. Ved på forhånd at fælde moralsk dom over de to vildførte
mænd, er du med til at grave grøfterne mellem dem og os endnu dybere.
Vold er naturligvis helt forkastelig, og vi skal selvfølgelig ikke holde op
med at spise svinekød, fordi nogle få ekstremister kræver det. Vi er et
tolerant samfund, hvor alle har frihed under ansvar.
Men når det så er sagt, må man jo også spørge, om det nu er videre klogt at
sælge svinekød på offentlige gader og stræder. Pølsemanden havde ret til at
sælge pølser med svinekød, men derfor er det jo ikke nødvenndigvis klogt
eller taktfuldt at gøre det på en måde, som risikerer at støde an mod
muslimers følelser.
Endnu en gang skal jeg selvfølgelig understrege, at vold er uacceptabel og
aldrig må føre til indskrænkning af friheden.
Men hvad jeg vil sige er, at der altid med frihed følger et ansvar for at
tænke over konsekvenserne af ens handlinger.
Og det gælder også for pølsemænd. I et klima, hvor muslimer allerede føler
sig groft krænket af tonen i den offentlige debat, er det af desto større
vigtighed at komme muslimerne i møde.

I Strasbourg har en højreekstremistisk forening startet nogle
suppekøkkener, hvor svinekød indgår i maden. Det er klart, at rettroende
muslimer må føle sig krænket over det. I Danmark er vi heldigvis da så
humane, at vi ikke gør den slags, men jeg kan godt følelsesmæssigt forstå,
at muslimer opfatter svinekød som en krænkelse.
Pølsemanden kunne selv sagt ikke vide at han derved overtrådte et tabu. Men
måske burde det føre til lidt større ansvarlighed i branchen.
En frivillig skiltningsordning ville være første skridt på vejen.
Vi skal ikke give efter for vold, men lad os da tale om problemerne, det er
det vi har dialogen til.

Fra : E.M.

Dato : 05-02-06 10:02

> [...]
> til at sælge pølser med svinekød, men derfor er det jo ikke nødvenndigvis
> klogt eller taktfuldt at gøre det på en måde, som risikerer at støde an

Det mener du ikke vel? det må være ironi, hvis ikke må jeg sige du er langt
ude, jeg fristes næsten til at sige håbløst tilfælde!
Vi skal da ikke bandlyse noget traditionelt dansk for ikke at støde de
stakkels små muslimske pus, så kan vi jo lige så godt indføre muslimsk lov
med det samme.

E.M.

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-02-06 10:07

E.M. wrote:

> [...]
> Vi skal da ikke bandlyse noget traditionelt dansk for ikke at støde de
> stakkels små muslimske pus, så kan vi jo lige så godt indføre

Anonym giver hele rækken af argumenter, som dhimmier har givet for at vi
ikke skal tegne billeder af Muhamed. Han håber (forgæves vil jeg godt vædde
på), at dhimmierne _nu_ kan se, hvor tåbelig deres argumentation har været.

Fra : Alucard

Dato : 05-02-06 10:17

On Sun, 5 Feb 2006 10:01:44 +0100, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

> [...]
>Vi skal da ikke bandlyse noget traditionelt dansk for ikke at støde de
>stakkels små muslimske pus, så kan vi jo lige så godt indføre muslimsk lov

Det MÅ være ironi.... Så dumme kan ingen være.....

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 12:05

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Det MÅ være ironi.... Så dumme kan ingen være.....

Spørg en Kim Larsen om det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-02-06 12:15

"Per Rønne" wrote:

> Spørg en Kim Larsen om det ...

Hvad fik dig et øjeblik til at tro, at Kim ejer selverkendelse?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 12:05

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> [...]
> Vi skal da ikke bandlyse noget traditionelt dansk for ikke at støde de
> stakkels små muslimske pus, så kan vi jo lige så godt indføre muslimsk lov

Naturligvis er det da ironi - men indrømmet, det kan altid være svært at
se ironi, når visse muslimer og islam-apologeter her grundlæggende
fremfører det samme, og når man i øvrigt ikke kan se kropssprog eller
tonefald.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-06 14:29

> [...]
> at se ironi, når visse muslimer og islam-apologeter her grundlæggende
> fremfører det samme, og når man i øvrigt ikke kan se kropssprog eller

Se, dét er tankevækkende...

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Mendoza

Dato : 05-02-06 10:08

Anonym wrote:

> [...]
> vejen.
> Vi skal ikke give efter for vold, men lad os da tale om problemerne,

Ja, så afventer vi apologeternes forklaringer igen. Det er jo nok den
sædvanlige med de enkeltstående tilfælde taget ud af en helhed..... Det
minder efterhånden lidt om situationen op til WW2, hvor Hitlers stadig
større krav også blev imødekommet, indtil man tilsidst *måtte* sige stop,
men så var der også nok at gå igang med at genopbygge...

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 12:05

Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:

> [...]
> større krav også blev imødekommet, indtil man tilsidst *måtte* sige stop,
> men så var der også nok at gå igang med at genopbygge...

Også dengang stod Politiken jo på tyrannernes side.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 12:18

> Også dengang stod Politiken jo på tyrannernes side.

akkurat som Jyllands Posten
--
Wilstrup
"Profettegningerne er et udtryk for Jyllands Postens pubertetsagtige

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-02-06 13:10

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
> "Profettegningerne er et udtryk for Jyllands Postens pubertetsagtige
> demonstration af ytringsfriheden" - Uffe Ellemann-Jensen.

En sjov tanke , Jylland er blevet udraderet i en atomsky, og AHW skriver fra
en bunker på Sjælland, "det hele er Jyllandspostens skyld, det er fuldt
forståeligt at Jylland må udraderes, når man har krænket Profeten.

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-02-06 14:32

Wilstrup wrote:

> akkurat som Jyllands Posten

Og nu har de to aviser taget konsekvensen og fusioneret. Ikke underligt
bestyrelsen for Politiken/JP har presset Juste til at komme med en
undskyldning. Man skal ikke sådan gå og træde sine despoter på deres
ligtorne.

Fra : Hikker

Dato : 05-02-06 12:47

On Sun, 5 Feb 2006 12:05:21 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Også dengang stod Politiken jo på tyrannernes side.

Og er man lidt tænkende individ køber man ikke deres avis.

Fra : Basil

Dato : 05-02-06 10:10

Anonym skrev d. 05-02-2006 i meddelelse
<43e5bb83$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>:

> Men når det så er sagt, må man jo også spørge, om det nu er videre klogt at
> sælge svinekød på offentlige gader og stræder. Pølsemanden havde ret til at
> sælge pølser med svinekød......

Her bliver jeg nødt til at spørge om du var fuld, på piller eller andet
mens du skrev det her ?
Mener du at vi nu også skal nedlægge alle pølsevogne fordi nogen
fremmede ikke kan finde ud af hvordan forholdene er her i landet ?
Velbegrundet svar udbedes.
Kai

Fra : Jens G

Dato : 05-02-06 10:25

On Sun, 05 Feb 2006 10:09:43 +0100, "Basil"
<KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

> [...]
>Mener du at vi nu også skal nedlægge alle pølsevogne fordi nogen
>fremmede ikke kan finde ud af hvordan forholdene er her i landet ?

Ironi kan være en svær størrelse at forstå.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : GB

Dato : 05-02-06 11:21

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in

> Nu må du ikke være så fordomsfuld og unuanceret. Det er farligt at
> opdele virkeligheden mellem dem og os.
> I stedet for at dæmonisere muslimer, skal vi hellere forstå dem. Med
> dialog kommer man længst.
....(snip)...

http://www.coxandforkum.com/archives/05.10.09.TheirPerspective-X.gif

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-02-06 11:29

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> [...]
> sig groft krænket af tonen i den offentlige debat, er det af desto større

Det kunne vist ikke siges meget bedre, nu venter vi bare på at AHW, KimL og
Vadmand forklarer, at det er "vores skyld" - og endnu bedre end du har
kunnet.

Jeg mener jo, at vi lige så godt kan konvertere til islam i dag, som at
vente i måske 20 år, - vi ville så være på forkant i Europa, som jo med
sikkerhed bliver muslimsk, senest ved næste årtusindeskifte. Det er ofte
dem, der konverterer først, som får store og gode poster i det fremtidige
styre, - tænk over hvor I vil lægge jeres gæt/bet.

Hvis vores børn allerede nu bliver muslimer, så vil de aldrig tænke på om
der er noget de har mistet, det vil give dem en helt utrolig fred - og
fattigdom, men hvad betyder det - resten af livet. Tænk over det, hvad ville
gavne jeres børn mest? Gå nu over i moskeen allerede næste fredag, - alle
bør tænke på deres børns fremtid.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-06 09:48

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> hele kan ende, som Anonym beskriver - at svinekød ryger med ind på
> den glidebane dhimmierne har startet for ytringsfriheden.

Masseudvisning er løsningen.Her er link til lidt anderledes version,
der sammenholdt med nedenstående nyhedsnotitser, bør gøre det
indlysende at muslimaggressiviteten i disse dage er en spæd start og
langt værre ting vil komme.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3538494

Når salg af svinekød er så urent, og de korthåredes Hillerød demo
affødte vild vold, så TÆNK

-- Civilisationernes sammenstød --
De voldsomme reaktioner på Muhammed-tegningerne aktualiserer endnu
engang et af de vigtigste kulturhistoriske essays i nyere tid. Er vi
vidner til civilisationerne, der støder sammen?
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3538098

-- Syrisk stormufti ked af ambassadebrand --
Syriens stormufti, sheik Ahmad Badruddin Hassoun, er ked af den måde,
"nogle mennesker" har "udnyttet" mulighederne for at protestere over
tegningerne af profeten Muhammed på.
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3538522

-- USA giver Syrien skylden for ambassadebrande --
USA beskylder Syriens regering for at have bakket op om de
ildspåsættelser, der lørdag gik ud over den danske og norske ambassade
i Damaskus, da en demonstration mod Muhammed-tegningerne kom ud af
kontrol.
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3538468

-- Forklaring søges i arabiske komplot-teorier --
Ideen om, at al kritik af islam er led i et komplot, trives i den
arabiske verden.
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3538286

-- Enhver vittighed har et offer --
Komikeren Rowan Atkinson kom før det britiske underhus' debat i denne
uge om en skrap ny lov mod at opildne til religionshad med dette
indlæg for ytringsfriheden og kunstnernes ret til at kritisere
religion. Blair-regeringens forsøg på at indføre loven blev bremset af
Underhuset, som gennemførte en udvanding af lovteksten.
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3538290

-- Fortsat boykot af Arla i Mellemøsten --
Fredagsbønnerne i Mellemøsten ser ikke i første omgang ud til at have
hjulpet Arla. Boykotten af ost og mælk fra den danske mejerikoncern er
total i mange arabiske varer, viste en status fra mejerikoncernen
lørdag.
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3537758

Fra : Egon Stich

Dato : 05-02-06 12:38

> [...]

som
> Anonym beskriver - at svinekød ryger med ind på den glidebane dhimmierne

Det er helt sikkert, at de er krøbet ind under deres sten.
Der er ihvertfald besynderligt tavst, fra deres side for tiden.
Når bortses fra Jylitikkens småt begavede oppurtunist T.S., der forsigtigt
begynder at udtrykke en form for forsvar for ytringsfriheden.
Og dermed demonstrerer, at han er til salg.
Nu er det oplaget, det gælder.
Og mange danskere er vrede. derfor er kåben vendt.

Lige så sikkert er det, at om føje tid, vil fjolserne stille og roligt
fortsætte, hvor de slap.
De er så upåvirkelige af virkeligheden, samt overbeviste om egen humanitet
og naturgivne ret til at have ret, at deres menneskefjendske holdninger, der
tangerer forbrydelser imod menneskerettighederne, idet de reelt forsvarer
undertrykkelse af alle arter, stadig vil blive fremført.
Med en impetus, der er ganske imposant.
Når man tager i betragtning, hvor rablende naive de er.

MVH
Egon

Fra : Hikker

Dato : 05-02-06 11:13

On Sun, 5 Feb 2006 08:30:06 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>nye skoleborgmester fra SF vil ændre på. Halal-ordningen blev
>tilsyneladende i sin tid indført af Enhedslistens skoleborgmester.

Jeg håber de bliver smidt ud af landet. Så kan de lære det.

Det bliver snart sådan at til Juleaften skal vi ha halal kylling, for
vi må ikke spise gris for muslimerne i dette land.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-02-06 11:20

> [...]
> nye skoleborgmester fra SF vil ændre på. Halal-ordningen blev
> tilsyneladende i sin tid indført af Enhedslistens skoleborgmester.

Disse drenge er i deres gode ret, det kan AHW og Vadmand bedre forklare
dig, - hvorfor skal vi overhovedet provokere muslimer ved at sælge pølser,-
jeg forstår det ikke.

Fra : Konrad

Dato : 06-02-06 09:51

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>

> Disse drenge er i deres gode ret, det kan AHW og Vadmand bedre forklare
> dig, - hvorfor skal vi overhovedet provokere muslimer ved at sælge

Netop. Disse to tyrkiske stakler er jo helt urimeligt blevet presset ud i
deres handling - i afmagt og frustration har de set sig nødsaget til at
bruge vold. Man forstår dem så inderligt godt. Det er jo den rene racisme at
de sådan uforvarende får stukket det ene tilbud efter det andet om urent kød
op i synet - helt åbenlyst, og uden at ordensmagten griber ind.

Fra : Tveskaeg

Dato : 05-02-06 13:51

wrote:

>I dag kan man på:
>
>http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=418746/

Læg mærke til at ingen medier beskriver overfaldet som racistisk.

Endvidre undgår politiet at udtale sig om at overfaldet har racistiske
motiver.

Læg mærke til det og HUSK hvordan de kæftede op om racisme da en pizza
bager fik en seddel smidt ind af døren.

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 15:56

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> motiver.
>
> Læg mærke til det og HUSK hvordan de kæftede op om racisme da en pizza

hvad med den muslimske pølsemand, der blev chikaneret og fik sin pølsevogn
smadret fordi han solgte halal-pølser? Er du lige så forarget over dette?
Jeg synes ikke at jeg så dine kommentarer om det dengang?

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-06 16:41

> [...]
> pølsevogn smadret fordi han solgte halal-pølser? Er du lige så
> forarget over dette? Jeg synes ikke at jeg så dine kommentarer om

Mener Wilstrup at man kun må kritisere, hvis man har fulgt med i alle
lignende sager (i hvormange årtier?) og er konsekvent mht hvad man
kommenterer?

Enhver kan se at personskade med baseballkøller , to mod en, kan let
være dødelig og kan ikke sammenlignes med at den pølsevogn som
pølsemanden har fået udlånt, bliver udsat for hærværk.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-02-06 17:57

> [...]
> være dødelig og kan ikke sammenlignes med at den pølsevogn som
> pølsemanden har fået udlånt, bliver udsat for hærværk.

Kære Bo.
Du må huske på, at han lever i den priviligerde akademikerverden.
Og den har, som bekendt, intet med virkeligheden at gøre.

For:
"At teori og praksis kan forenes, er kun teoretisk praktisk muligt.

MVH
ES

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-06 11:12

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

[Arne Wilstrup]

> Kære Bo.
> Du må huske på, at han lever i den priviligerde akademikerverden.
> Og den har, som bekendt, intet med virkeligheden at gøre.

Han har nok en akademisk titel, cand.pæd.pæd., men til daglig er han
altså overlærer på en dansk folkeskole. Jeg tror nok at han kender til
virkeligheden på en sådan skole, også en på Nørrebro.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hikker

Dato : 06-02-06 11:34

On Mon, 6 Feb 2006 11:11:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Han har nok en akademisk titel, cand.pæd.pæd., men til daglig er han
>altså overlærer på en dansk folkeskole. Jeg tror nok at han kender til
>virkeligheden på en sådan skole, også en på Nørrebro.

Han er blæst uanset hvad du forsøger at fortælle, arme elever at
modtage manglende undervisning fra ham, han fornægter ytringsfriheden
overhovedet har lidt skade, han lever ikke i den virkelige verden og
det gør akademiker ikke.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-06 12:12

Hikker <conesanex@yahoo.com> wrote:

> Han er blæst uanset hvad du forsøger at fortælle, arme elever at
> modtage manglende undervisning fra ham,

Har du overværet så meget som en eneste af hans timer? OK, det har jeg
så heller ikke, men som udgangspunkt tror jeg ikke at han misbruger sin
stilling.

Dels ville han så næppe have kunnet opretholde sin ansættelse - dels
havde eleverne så alligevel ikke troet ham over en dørtærskel.

> han fornægter ytringsfriheden overhovedet har lidt skade, han lever ikke i
> den virkelige verden og det gør akademiker ikke.

Påstår du at jeg ikke lever i den virkelige verden? Hvilken verden
skulle jeg ellers leve i - i Tolkiens?
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Egon Stich

Dato : 07-02-06 17:22

"Hikker" <conesanex@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> modtage manglende undervisning fra ham, han fornægter ytringsfriheden
> overhovedet har lidt skade, han lever ikke i den virkelige verden og

Jeg er ikke enig med dig i det meste af ovenstående.
Jeg har ikke i mine mange år kendt nogen lærer, der ikke var i stand til at
adskille personlige politiske holdninger fra undervisningens indhold.
Ikke sådan at forstå, at der ikke kan diskuteres i klassen, og heller sådan,
at en lærer ikke kan give udtryk for personlige holdninger.
Da ville det dog blive en mærkværdig grå i grå undervisning, uden farve.
Men derfra og til at inddoktrinere, er der sandelig et langt spring.
Det holder lærerer sig på afstand fra.
Naturligvis.
Når jeg bebrejder nogle klasser en manglende virkelighedsopfattelse, er det
fordi de ikke har en reel selvoplevet opfattelse af, hvad samfundet
byder/kræver mennesker, der ikke er sikret i hoved og røv, og langt mindre
er klar over, hvad man kan blive udsat for.
Her hjælper alverdens akademisk bedrevidenhed, åndshovmod og
klassebevidsthed ikke en hujende fis.

Så altså:
Professionelt vil jeg, kan jeg, ikke klandre A.W. på nogen måde.
Men nok på andre områder.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 07-02-06 17:10

> [...]
> altså overlærer på en dansk folkeskole. Jeg tror nok at han kender til
> virkeligheden på en sådan skole, også en på Nørrebro.

Jeg har igennem de 20 år jeg "praktiserede", arbejdet sammen med ret mange
lærere.
Og alle har da kendt virkeligheden på den skole, vi var på.
Men det er ikke dette jeg mener, når jeg i denne forbindelse taler om
"virkeligheden".
Jeg taler om den brølende turbolente verden, der kører for fuld udblæsning
udenfor skoleporten.
Hvor der gælder nogle lidt andre spilleregler.
Hvor "bøllerne" ikke ser ret meget på akademisk ordflom, men mere på
kropsholdning og udvist vilie til at stå fast på sit, når de afgør om de vil
fuldføre angrebet.
Med den aldersgruppe du underviser, må du vide, hvad jeg mener.
Her gælder jo det samme, omend i det små.
Omend det kunne være så skjønt, om alene argumenter talte.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-06 18:54

> [...]

> fuldføre angrebet.
> Med den aldersgruppe du underviser, må du vide, hvad jeg mener.

Dem der har sådan en adfærd bliver ganske simpelt ikke elever i hverken
gymnasieskolen eller på erhvervsgymnasier.

Og er der elever på eksempelvis teknisk skole der ikke kan opføre sig
ordentligt {det har jeg faktisk oplevet} så forbliver de ikke elever ret
længe {han blev smidt ud så snart han igen viste sig - han havde som
afslutning på min time revet et hæfte der tilhørte skolen itu}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 07-02-06 21:13

> Dem der har sådan en adfærd bliver ganske simpelt ikke elever i hverken
> gymnasieskolen eller på erhvervsgymnasier.

Ooooog doooooog-----
Men vil da heldigvis være fornuftig nok til at "rette ind".
Over for "systemet", i det mindste.
Men prøv at lægge mærke til De unge, når de færdes i frirum.
Og tænk på mobberi.
Er der ret mange, der mobber den stærke, der ikke er bange for at stikke en
flad?

Men egentlig var det mere forholdene i "verden", jeg mente.
Her vil forskellen på en røvfuld eller ej som regel være afhængig af
"ofrets" holdning.
Menneskeheden har stadig en forbløffende høj grad af "dyrisk
adfærdsmønster".
En sjov ting i denne forbindelse er, at kropssprog er forskelligt fra land
til land.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-06 22:15

> [...]

> Og tænk på mobberi.
> Er der ret mange, der mobber den stærke, der ikke er bange for at stikke en

Jeg tror nok at jeg har mere føling med dagens gymnasieelever end du har
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 08-02-06 01:08

> Jeg tror nok at jeg har mere føling med dagens gymnasieelever end du har
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Tjah--
Tiden går.
Det var i 99 jeg ophørte med at "praktisere".
Og tiden står jo ikke stille.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-06 05:18

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Tjah--
> Tiden går.
> Det var i 99 jeg ophørte med at "praktisere".
> Og tiden står jo ikke stille.

Næh, men du har jo i hvert fald ikke undervist i gymnasieskolen.

Og jeg ser altså ingen forskel i elevernes adfærd, men måske nok i deres
faglige forudsætninger, som er stadig faldende, især når det drejer sig
om matematisk abstraktionsniveau.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 08-02-06 18:16

> Næh, men du har jo i hvert fald ikke undervist i gymnasieskolen.

Ikke det "gammeldags gymnasium" som jeg fornemmer, er det du forstår ved
gymnasieskolen.
Men HTX er vel også en gymnasieskole?
Jeg var med, de første par år, den blev oprettet.
De hedengangne exportteknikere har jeg også undervist.

> Og jeg ser altså ingen forskel i elevernes adfærd, men måske nok i deres
> faglige forudsætninger, som er stadig faldende, især når det drejer sig
> [...]

Hvis niveauet er stadigt faldende, må det stå slemt til.
I min tid, var der forskel på taxonomien 10. afgang og forudsat viden på
HTX.
Jeg erindrer beherskelse af 2.grads ligningen som forudsat, men ikke
indeholdt i 10. pensum.
Men det er vel justeret?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-06 19:56

> [...]

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke det "gammeldags gymnasium" som jeg fornemmer, er det du forstår ved

Ja, og der gælder det altså heller ikke. Ingen tendenser til utilbørlig
opførsel her.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 17:12

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> hvad med den muslimske pølsemand, der blev chikaneret og fik sin pølsevogn
> smadret fordi han solgte halal-pølser?

Hvornår dog? I dag er en dansk pølsemand blevet tævet med et basebalbat
af et par store tyrkiske drenge på 18-20 år, for at sælge haram-pølser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : GB

Dato : 06-02-06 12:08

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> [...]

Han fik ikke "smadret" pølsevognen - han fik den konfiskeret, da det viste
sig, at den var stjålet...!

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-02-06 12:25

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> Han fik ikke "smadret" pølsevognen - han fik den konfiskeret, da det viste
> sig, at den var stjålet...!

Sådan husker AHW det ikke

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-06 13:12

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> Han fik ikke "smadret" pølsevognen - han fik den konfiskeret, da det viste
> sig, at den var stjålet...!

Og du kan vist ikke finde ud af at citere korrekt; ham du kommenterer er
Arne Wilstrup.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : GB

Dato : 06-02-06 23:26

> Og du kan vist ikke finde ud af at citere korrekt; ham du kommenterer
> er Arne Wilstrup.

Ja, som du burde kunne se på citationstegnene.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-06 06:42

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> Ja, som du burde kunne se på citationstegnene.

Men så sørger man for at angive også den citerede i indlægget; jeg var
den eneste nævnt.

Endnu bedre går man en tand tilbage og citerer direkte fra Arnes indlæg,
hvis det er muligt. Men det er måske for svært med Xnews?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : GB

Dato : 09-02-06 23:07

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in news:1hadlfk.cdga7z1ov1trkN%
per@RQNNE.invalid:

> Endnu bedre går man en tand tilbage og citerer direkte fra Arnes indlæg,
> hvis det er muligt. Men det er måske for svært med Xnews?

Det er en helt anden ting, at det nu viser sig, at pølsemanden angiveligt
skulle have slået sig selv over fingrene.

We're waiting for the forensics.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-02-06 12:29

> [...]
> nye skoleborgmester fra SF vil ændre på. Halal-ordningen blev
> tilsyneladende i sin tid indført af Enhedslistens skoleborgmester.

Jeg finder det overordentlig trist, at salonkommunisterne i sammenrend med
den elitære del af dem jeg kalder akademikerbyrden, exemplificeret ved f.ex.
Thøger S. har bragt een dertil, at tanken om at støtte DF kommer krybende.
Det er trist.
Men der er også grænser for, hvad man som menneske kan se på, uden at tage
kampen op.
Kedeligt, at det må blive en kamp med to fronter.

MVH
Egon

Fra : Martin

Dato : 06-02-06 10:06

Konrad skrev:

> [...]
> de sådan uforvarende får stukket det ene tilbud efter det andet om urent kød
> op i synet - helt åbenlyst, og uden at ordensmagten griber ind.

Ja, og ikke bare urent kød, men også disse Satans redskaber kaldet
"kvinder". Når de ikke har bhurka på er det bare en over nakken og
ind i baggården. Så kan de lære det de urene danskerludere.