Hvem bliver den næste, der skal undskylde ~
Fra : NVJ

Dato : 05-02-06 03:13

Jeg griner snart min bare i laser, mens jeg ryster opgivende på
hovedet ...

Det skorter snart ikke på hvem der skal undskylde for de for tiden så
berømte / berygtede tegninger fra Jyllands-Posten.

Fra forskellig side i den muslimske verden er det efterhånden kommet
frem i pressen at følgende skal undskylde:

- dronningen
- kongen (ja, og den er god nok!)
- præsidenten / statsministeren
- regeringen
- danskerne
- Jyllands-Posten
- Arla Foods og andre danske virksomheder med repræsentation i
Mellemøsten.
- den danske styrke i Irak
- Vatikanet

Jeg spørger bare, hvem bliver den næste?

BTW... af gode grunde ved jeg ikke hvor udbredt informationerne
(tænker specielt på AFRs TV-interview forleden) fra Danmark pt er i
Mellemøsten, men nu må det da vel snart være sevet ud til borgerne i
selv den fjerneste afkrog via medierne dernede - eller i hvert fald
blandt de "højerestående", at den danske regering hverken kan eller
vil gøre noget i denne sag, og af den grund ikke kan undskylde JP's
tegninger.

Hvad er det liiiiiiiiiige der er så svært ved at forstå ved det. OK,
de har ikke den form for samfund som vi har dernede, men hvis ikke de
kan forstå hvad der bliver sagt, så må de da være ubegavede.

Jeg ved godt det kan være svært for dem at forstå, når de lever i et
samfund, hvor alt er styret fra oven. Men alligevel...

/NVJ

Fra : B. Nice

Dato : 05-02-06 08:59

On Sun, 05 Feb 2006 03:13:00 +0100, NVJ <nvj1975@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg ved godt det kan være svært for dem at forstå, når de lever i et
>samfund, hvor alt er styret fra oven. Men alligevel...

Der er sikkert mange der ikke ønsker de skal forstå det.

Fra : B. Nice

Dato : 05-02-06 11:06

> [...]

>Fra forskellig side i den muslimske verden er det efterhånden kommet
>frem i pressen at følgende skal undskylde:

Faldt lige over denne signatur i alt.religion.islam. Jeg har oversat
til dansk fra engelsk.

"Vi må vise vores modstand mod Islam og vi må, til tider, løbe
risikoen for at få klistret lidet flatterende mærkater på os fordi der
er ting vi ikke skal vise tolerance overfor".

- Dronning Margrethe II af Danmark - February 4, 2006