www.leksikon.org fordrejer sandheden
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 04-02-06 23:01

Leksikon.org støtter muslimerne, de har også linket til informatons
tegninger:
http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=Blog/index.php&cat=7

Her er hvad leksikon.org skriver om Danmark:
/
Religion: 87,7 % af befolkningen tilhører den protestantiske statslige
folkekirke, 60.000 er katolikker, 50.000 muslimer og 8.000 jøder.
/
Er det ikke meget længe siden der var 50.000 muslimer i DK?

/Mikael

Fra : AF

Dato : 04-02-06 23:05

Mikael Mortensen skrev i news:43e5243a$0$2472$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

[ ... ]
> Er det ikke meget længe siden der var 50.000 muslimer i DK?

Jo, bestanden har formeret sig til ca. 300.000 har jeg læst. Dels ved egen
avl og dels ved tilkøb fra udlandet.

At føde denne store bestand koster det danske samfund dyrt!

Fra : Ralph

Dato : 04-02-06 23:12

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> At føde denne store bestand koster det danske samfund dyrt!

Det kan da godt være at mange af dem er på overførsel, men langt hovedparten
er vel i arbejde og betaler skat, så mon ikke "de" er med til at betale din
bistand også?

--
venligst
Ralph

Fra : AF

Dato : 04-02-06 23:34

Ralph skrev i news:43e52643$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Det kan da godt være at mange af dem er på overførsel, men langt
> hovedparten er vel i arbejde og betaler skat, så mon ikke "de" er med til
> at betale din bistand også?

De fleste af de få der arbejder, arbejder sort medens de er på bistand.
Inden jeg gik på pension var jeg revisor for adskillige hundrede
muhamedanere. En meget stor del af deres omsætning blev aldrig slået ind på
kasseapparaterne. Og en meget stor del af deres varekøb var uden faktura.

Og den slags er blevet tydeligt og klart dokumenteret af TV flere gange. Og
det er jo heller ikke så mange år siden at en palistanerliga af taxavognmænd
blev afsløret og det blev dokumenteret af dagbladene at de havde overført
mindst 50 mio kr. til Pakistan.

Og så er der en langt højere kriminalitet blandt blandt herboende
muhamedanere end blandt danskere!

Gør Danmark ren - udvis rakkerpakket

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-02-06 00:48

AF wrote:
> De fleste af de få der arbejder, arbejder sort medens de er på
> bistand.

> Gør Danmark ren - udvis rakkerpakket

Det værste rakkerpak i Danmark er dem, der udspreder den slags løgne - og
jer kan man desværre ikke udvise.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : JBH

Dato : 05-02-06 03:02

> Det værste rakkerpak i Danmark er dem, der udspreder den slags løgne - og
> jer kan man desværre ikke udvise.
> --

Næh.

Det værste er det rakkerpak som dig og ligesindede som vha. jeres åhh så
politisk korrekte pladderhumanistiske holdninger har fået den danske
befolkning manipuleret til at acceptere at alle disse mere eller mindre
fjendtlige mennesker blev lukket ind i Dk, uden at deres baggrund for at
opholde sig her blev nærmere undersøgt. Nu ser vi resultatet og i
sædvanelig stil er der trængsel ved håndvasken, eller direkt tavshed indtil
I får brygget nogle latterlige perfide undskyldninger sammen om at det
sandelig er Danskernes egen skyld at mange af disse muhammedanere opfører
sig som dyr her i Dk.

Nu er det ikke længere enkeltstående tilfælde begået af rabiate muslimer men
faktisk rigtigt mange af de muslimer som bor i Dk. som sympatiserer med
deres "brødre" i udlandet (her snakker vi om hele lande ) som "angriber"
vores demokrati og ytringsfrihed.og vil have os til at ændre vores
lovgivning.
Det her drejer sig ikke om 12 tegninger i JP. Det var bare gnisten som satte
det igang, godt hjulpet på vej af de danske imamer. JP har ikke brudt den
danske lovgivning og selv om de skulle have overtrådt blasfamiparagraffen,
berettiger det på ingen måde til den reaktion som vi ser fra muslimerne. Der
ud over er det flere dage siden at JP undskyldte at de har fornærmet
muslimerne.
Der har i den senere tid været optræk til ballade i flere europæiske lande
(Holland, Frankrig,Spanien, England) men hvergang er bålet gået ud igen,
måske fordi antallet af muslimer i disse lande har været større end i Dk, og
de respektive regeringer derfor har bøjet af for for muslimernes pres for at
undgå ballade samt at disse landes Politi/efterretningsvæsen har været bedre
til at tackle situationen. eller også har muslimerne i disse lande ikke haft
så godt et netværk at de har kunnet mobilisere en stor nok styrke.

Egentligt er det vel meget godt at vi får opgøret i Dk. nu, og ikke om 40-50
år, hvor muslimerne måske ville have været i flertal for så havde den til
den tid siddende regering sikkert bøjet af for muslimernes pres. Nu er det
tid til selvransagelse og at få skilt fårene fra bukkene. det være sig de
danske skvadderhoveder som er så fatsvage at de ikke kan se at der altså
findes nogle mennesker som bare ikke passer ind i det danske samfund, men nu
siger rygtet at selv SF har set lyset, så mon ikke der er håb for at selv de
mest fatsvage stadig er indenfor pædagogisk rækkevidde.
De "udlændinge" som ikke passer ind i det Danske samfund skal naturligvis
udvises til deres oprindelsesland. Her vejer danske interesser over det
enkelte individs interesser og såkaldte menneskerettigheder.

mvh
JBH

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-02-06 03:23

JBH wrote:
> [...]
> befolkning manipuleret til at acceptere at alle disse mere eller mindre
> fjendtlige mennesker blev lukket ind i Dk, uden at deres baggrund for at

Det er ganske morsomt at se dobbeltmoralen: på den ene side skal "folk"
undersøges hvis de er mørkere i løden (ved indrejse her til landet),
mens de samme danskere føler sig trådt på, når nogle lande kræver visum
for indrejse, også som turister (på ferier m.v.)...

Hvor går grænsen for undersøgelserne?

Dernæst det rent sproglige: er man mere "dansk" når det skal antydes at
andre arbejder sort, og at de skal påføres etiketter som "rakkerpak"
m.v.? Hvis man efterlyser kammertonen, er det pr. automatik
"pladderhumanistisk"? Sikke en gang vrøvl!!

> [...]
> I får brygget nogle latterlige perfide undskyldninger sammen om at det
> sandelig er Danskernes egen skyld at mange af disse muhammedanere opfører

Behovet for en håndvask er vel egentlig en mundrens efter dit anfald af
"akut mund-diarré"?

> [...]
> berettiger det på ingen måde til den reaktion som vi ser fra muslimerne. Der
> ud over er det flere dage siden at JP undskyldte at de har fornærmet

Her er jeg dog enig. Den arabiske verden har længe søgt en undskyldning
efter invasionen af Irak. Ingen tvivl om den sag. Glem ikke at man
sagtens kan kæmpe civiliseret imod "truslen" fra disse arabiske lande,
herunder i læserbreve og private e-mails.

> Egentligt er det vel meget godt at vi får opgøret i Dk. nu, og ikke om 40-50
> år, hvor muslimerne måske ville have været i flertal for så havde den til
> den tid siddende regering sikkert bøjet af for muslimernes pres.

Sangen om at muslimerne skulle være i flertal om 40-50 år er blot en
revision af skrækscenarierne fra 70'erne om, at det ville ske indenfor
en kortere årrække. Få dog nogle flere børn, når nu fanen skal rejses så
højt.

En lommeregner er billigere end de 18 års fornøjelse, forresten.

> men nu siger rygtet at selv SF har set lyset, så mon ikke der er håb for
> at selv de mest fatsvage stadig er indenfor pædagogisk rækkevidde.

Selv du kunne en dag komme til at tale og skrive med samme ynde som
svanen holder sine vinger. "My Fair Lady" er ikke en film du kender,
vel?

Henrik, Dianalund
...."En krone sparet (efter skat) er bedre end en krone tjent (før skat)"
...."Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : JBH

Dato : 05-02-06 18:08

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> mens de samme danskere føler sig trådt på, når nogle lande kræver visum
> for indrejse, også som turister (på ferier m.v.)...

Snip.

Ja, det var sådan nogle som dig jeg mente. Det er ligesom I lever i en
anden verden og bare ikke vil acceptere at der er forskel på mennesker,
istedet kommer I med diverse irrelevante spm. eller bortforklaringer.

Og nej, jeg har ikke set "my fair lady" Kan "Jeppe på bjerget ikke gøre det
" Har du set "ikke uden min datter" ?

mvh
JBH

Fra : Rea721

Dato : 05-02-06 13:37

I news:43e53d45$0$38696$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
skrev Per Vadmand følgende tekst:

> Det værste rakkerpak i Danmark er dem, der udspreder den slags løgne
> - og jer kan man desværre ikke udvise.

Havde du ikke forladt gruppen??

Man må sige at du virklig står fast på dine udsagn *host* *host*

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-02-06 01:20

AF wrote:
> [...]
> muhamedanere. En meget stor del af deres omsætning blev aldrig slået ind
> på kasseapparaterne. Og en meget stor del af deres varekøb var uden

Revisor? Næppe med en merkonom i regnskab - derimod: bogholder.

Ref:
http://64.233.179.104/search?q=cache:sb1B7rO5KZcJ:skabelsen.info/index.php%3Fbody%3Dfiler/mig+Andreas+Falck+revisor&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1

Dernæst er din påstand om at "de fleste af de få der arbejder, arbejder
sort mens de er på bistand" en smule overdrevet... Men hvis du er parat
til at bakke din påstand om dine "adskillige hundrede" kunder op, så kan
du for en gangs skyld gøre det eneste anstændige: melde det til
myndighederne. HVIS du er bekendt med en forbrydelse er det din pligt at
gøre opmærksom på den til de relevante myndigheder -- ellers ifalder du
selv en straf når og hvis det viser sig at du har handlet imod bedre
vidende.

> [...]
> taxavognmænd blev afsløret og det blev dokumenteret af dagbladene at de
> havde overført mindst 50 mio kr. til Pakistan.

Det er vel blot privatfinansieret u-landsbistand?

Det kan ingen vel have ondt i r*ven af herinde, eller tager jeg helt
fejl?

> Og så er der en langt højere kriminalitet blandt blandt herboende
> muhamedanere end blandt danskere!
> Gør Danmark ren - udvis rakkerpakket

Du *er* præcis så fjendsk som alle efterhånden har kunnet gennemskue.
Jeg forstår godt du holder dit vrøvl herinde, for du er da en ægte
racist af værste skuffe. Føj...

Fra : Jens

Dato : 05-02-06 06:29

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Du *er* præcis så fjendsk som alle efterhånden har kunnet gennemskue.
> Jeg forstår godt du holder dit vrøvl herinde, for du er da en ægte

Og du er løgnet og plattenslager.

Fra : AF

Dato : 05-02-06 09:02

Henrik Vestergaard skrev i news:43E54492.5030402@gmx.net

[ ... ]

> Revisor? Næppe med en merkonom i regnskab - derimod: bogholder.

Jeg har drevet selvstændig revisorvirksomhed i 12 år!! Så hold lige dit
pladder for dig selv!

Og desuden: hvorfor fordrejer du på bedste semijødisk og malkansk vis hvad
der står: I det link du henviser til står der merkonom i regnskab OG
*REVISION* - men forvanskningens kunst har du vel tilegnet dig i takt med at
du er blevet mere og mere malkaniseret.

[ ... ]

> Du *er* præcis så fjendsk som alle efterhånden har kunnet gennemskue.
> Jeg forstår godt du holder dit vrøvl herinde, for du er da en ægte
> racist af værste skuffe. Føj...

Ja FØJ til dit ækle hykleri.

Nej, jeg er IKKE racist!! Folk der er villige til at være en del af det
danske samfund er mere end velkomne til at blive. Men folk der ikke ØNSKER
at være en intergreret del af samfundet må finde et andet sted at være.

Men muhamedanere der kun vil leve af dansk offentlig forsøgelse medens de
pi**er på alt hvad der er dansk og demokratisk, de kan jo bare rejse til et
muhamedansk land!!

Og forøvrigt, så kender jeg muhamedanere, der er meget stærkt religiøse, og
som alligevel er meget fint intergreret i det danske samfund. Stor respekt
for dem!! Også disse føler sig stærkt krænket over Muhammed-tegningerne og
giver tydelig udtryk for at de føler sig forhånet. Men de tyer ikke til
voldelige midler som flagafbrænding, ambassadeafbrændinger, pøbeloptøjer,
drabstrusler m.v.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-02-06 10:39

AF wrote:
> Henrik Vestergaard skrev i news:43E54492.5030402@gmx.net
>
> [ ... ]

> Jeg har drevet selvstændig revisorvirksomhed i 12 år!! Så hold lige dit
> pladder for dig selv!

Læs lige igen. Der er forskel på at drive revisorvirksomhed og at være
revisor.

Link: http://www.ug.dk/Erhverv.aspx?article_id=jobb-revisor

=== citat ===
For at blive registreret revisor skal man bestå en
kvalifikationseksamen. Før man kan indstille sig til eksamen, skal man
opfylde nogle betingelser, se uddannelsen til registreret revisor.
Desuden skal man i mindst 3 år have arbejdet med bestemte former for
revisorarbejde hos en registreret eller statsautoriseret revisor.
Elevtid tæller normalt ikke med.
De 3 års arbejde skal ligge efter, at man er fyldt 18 år. Man skal bo
her i landet, og man må ikke have gæld til det offentlige på mere end
50.000 kr. Derudover skal man have en særlig forsikring.
Tilmeldingsfristen til kvalifikationseksamen er 1. juni. Selve prøverne
afholdes i august-september (skriftligt) og november (mundtligt).
Tilmeldingsblanketten fås fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og kan evt.
bestilles på styrelsens hjemmeside.
Hvis man har en udenlandsk revisoreksamen, der svarer til den danske, og
hvis man består en egnethedsprøve, kan Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
godkende, at man bliver optaget i registret for registrerede revisorer.
Før man kan få beskikkelse som statsautoriseret revisor, skal man have
arbejdet med revision i praksis. Man skal også opfylde nogle formelle
betingelser, og man skal bestå en revisoreksamen.
Man skal i mindst 3 år efter det fyldte 18. år have deltaget i
udførelsen af opgaver, der vedrører revision af årsregnskaber,
konsoliderede regnskaber eller tilsvarende finansielle oversigter, på en
statsautoriseret revisors kontor. Mindst 2 af disse 3 år skal ligge
efter, at man har bestået sin kandidateksamen.
De andre betingelser er, at man skal have bestået revisorkandidateksamen
(cand.merc.aud.) inden for de sidste 8 år, man skal bo her i landet, man
må ikke have gæld til det offentlige på mere end 50.000 kr., og man skal
have en særlig forsikring.
Selve eksamen for statsautoriserede revisorer består af en skriftlig og
en mundtlig del i henholdsvis august og november-december måned.
=== citat slut ===

Så selv som registreret revisor *skal* du have mindst 3 år hos en
revisor udover en merkonom-uddannelse.

> [...]
> OG *REVISION* - men forvanskningens kunst har du vel tilegnet dig i takt
> med at du er blevet mere og mere malkaniseret.

Falckistan er vel det eneste sted hvor en merkonom-uddannelse er
identisk med f.eks. en cand.merc.aud.

Før du kommer for godt igang er det dig selv, der forsøger at få alt og
alle andre desavoueret. Det er derfor det er interessant du iklæder dig
et uddannelsesniveau som dine indlæg ellers normalt ikke bærer præg af.

Præcision og dokumentation er ikke fremmedord for revisorer.

Derfor min store undren...

> Ja FØJ til dit ækle hykleri.

Tillykke med din nye plads på den yderste højrefløj. Den grå masse
forsvinder hurtigt, når integritet og evnen til selvransagelse smides ud
af bagdøren.

> [...]
> danske samfund er mere end velkomne til at blive. Men folk der ikke
> ØNSKER at være en intergreret del af samfundet må finde et andet sted at

Principielt ganske enig i, at folk der ikke ønsker at være en del af
samfundet må finde et andet sted at være. Det afgørende er imidlertid at
det er de offentlige myndigheder - og *ikke* den menige dansker - der må
afgøre hvem der bliver.

Vores opgave er herefter ved valgene at afgøre hvilke partier der skal
have lov til at administrere og lovgive. Mellem valgene er det gennem
*debat* - og ikke vold - at politisk handling vises.

> Men muhamedanere der kun vil leve af dansk offentlig forsøgelse medens
> de pi**er på alt hvad der er dansk og demokratisk, de kan jo bare rejse
> til et muhamedansk land!!

Disse vil selv afsløre sig i kriminalregisteret. Jeg kan ikke helt
undlade at bemærke hvor få herinde der åbenbart ser tv-nyheder, for selv
politiet har bemærket hvor *få* der nu til dags forsøger at få asyl.
Effekten af stramningerne har gjort at vi er kommet på europæisk niveau
(som Frankrig og Tyskland), og der er indikationer på at det er Sverige
mange af dem nu søger til, ligesom Østeuropa er blevet mere attraktivt
på grund af de mildere regler.

Når fakta skal studeres, er det vigtigt at få *alle* faktorer med i
stedet for at køre pr. auto-pilot.

> [...]
> forhånet. Men de tyer ikke til voldelige midler som flagafbrænding,
> ambassadeafbrændinger, pøbeloptøjer, drabstrusler m.v.

Netop. Det er præcis også de velintegrerede medlemmer af nye medlemmer
af det danske samfund, der får mig op af stolen. Alene udtrykket
"muh*amedanere" er et gammelt levn fra den bornholmske
indvandrer-debat-konge Mogens Glistrup, og fordrejer debatten.

En af mine gamle klassekammerater fra 9. klasse var faktisk
selvfinansierende familie helt tilbage til midten af firserne. De rejste
om sommeren ned til deres landbrug i Tyrkiet, og levede bestemt ikke af
offentlige midler. Senere i livet er andre tilføjet til listen, og flere
har taget længere uddannelser og tilføjet mere til samfundet end både du
og jeg. De er arbejdsomme og hvor vi andre følger fagforeningsregler med
11-timers regler, og har familie der kræver sin andel af opmærksomheden,
så må jeg tage hatten af for at indvandrer-familier *tilpasser* sig
behovene i forældrenes karriere.

Altså: vi kan lære nogle ting fra dem, ganske som flere af dem har lært
af os. Det er gennem gensidig respekt vi når videre i integrationen. Det
er den *ensidige* debat, der ikke fremmer integrationen.

Fortsat god søndag.

Fra : GB

Dato : 05-02-06 11:04

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote in

> Læs lige igen. Der er forskel på at drive revisorvirksomhed og at være
> revisor.
....(snip)...
> Fortsat god søndag.

Kan man ikke argumentere for sin sag, kan man jo altid gå efter
diskussionspartneren.

Har man ikke pære, må man ævle.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-02-06 11:13

GB wrote:
> [...]
> ...(snip)...
>
> Kan man ikke argumentere for sin sag, kan man jo altid gå efter

Netop. Helt enig.

Fra : AF

Dato : 05-02-06 11:32

Henrik Vestergaard skrev i

[ ... ]

> Netop. Helt enig.

Det er da godt at du er i stand til at erkende at du, i lighed med
Malka'erne, hellere går efter personen end forholde sig sagligt til emnet.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-02-06 11:54

AF wrote:
> Henrik Vestergaard skrev i
>
> [ ... ]

> Det er da godt at du er i stand til at erkende at du, i lighed med
> Malka'erne, hellere går efter personen end forholde sig sagligt til emnet.

Du forstod ikke hvem der ikke havde argumenterne i orden, men jeg
overvurderer heller aldrig mere dine evner.

Fra : AF

Dato : 05-02-06 12:29

Henrik Vestergaard skrev i news:43E5D958.3010501@gmx.net

[ ... ]
> Du forstod ikke hvem der ikke havde argumenterne i orden, men jeg
> overvurderer heller aldrig mere dine evner.

Jeg vendte blot dine egne mod tilbage mod dig selv og dine evindelige
personhetz.

Du fremtræder mere og mere ækel. Og det er der mange der allerede før mig
har gjort dig opmærksom på.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 06-02-06 01:51

AF wrote:
> Henrik Vestergaard skrev i news:43E5D958.3010501@gmx.net
> [ ... ]
> Jeg vendte blot dine egne mod tilbage mod dig selv og dine evindelige
> personhetz.

Er der iltmangel i Ravsted?

Hvis du gad gå tilbage i dine tågede erindringer, ville du vide det
forholdt sig ganske anderledes. Men her på Usenet gælder kun få regler,
som jeg åbenbart (med dine egne ord) er "for fatsvag" til at indse:

- Når AF gør det er det helt i orden. Når andre gør det er det personhetz.
- Når andre overser forbrydelser er de medskyldige. Når AF gør det, er
det helt i orden. [Du henviste tidligere til kunder, der bevidst snød]
- Når AF ikke har flere argumenter er der gang i et sprogbrug selv
sømandsbossen ville undlade. Hvis AF ikke forsvares er det synd for ham.

Fortsæt selv...

> Du fremtræder mere og mere ækel. Og det er der mange der allerede før
> mig har gjort dig opmærksom på.

Det "ækle" består vist mere i en indgroet dobbeltmoral som har fjernet
dig fra enhver piedestal hvor du - selvbestaltet - forventer ros og stor
erkendelse for dine vrangforestillinger.

XPOST og FUT til dk.snak.mudderkastning (som jeg ikke følger).

Derinde kan I fortsætte på det lave niveau hvor du hører hjemme. Så kan
I klappe hinanden på skuldrene over hvor dygtig du er. Jeg har ikke tid
til mere, hr. Andreas Falck. Ikke engang i denne gruppe kan du holde dig
til sagens kerne.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-02-06 02:15

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> writes:

> Derinde kan I fortsætte på det lave niveau hvor du hører hjemme. Så
> kan I klappe hinanden på skuldrene over hvor dygtig du er. Jeg har

Hvem havde du dog forestillet dig, skulle fortælle Andreas hvor dygtig
han er?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 06-02-06 02:34

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hvem havde du dog forestillet dig, skulle fortælle Andreas hvor dygtig
> han er?

Shyy... Ikke sladre! Lad ham dog lede efter den anerkendelse han selv
mener han fortjener.

[Besvaret fra dk.politik]

Fra : Peter Juhl

Dato : 06-02-06 12:00

Henrik Vestergaard wrote:

> [Besvaret fra dk.politik]

Krydspost har ingen retning og det har styregruppen heller ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-02-06 21:27

"Peter Juhl" <peter@c.dk> writes:

> Krydspost har ingen retning og det har styregruppen heller ikke.

Tror du Vestergaard vender mod nord, syd eller øst?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 06-02-06 21:41

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Tror du Vestergaard vender mod nord, syd eller øst?

Den vender mod øst.

Ihvertfald i Hadsund, hvor Søndergårde og Østergårde ligger
henholdsvis nord og vest for byen.

// Wegge

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-06 20:23

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Den vender mod øst.
>
> Ihvertfald i Hadsund, hvor Søndergårde og Østergårde ligger
> henholdsvis nord og vest for byen.

Hvordan definerer man, hvordan en gård vender? Har det noget med stadsstuens
placering at gøre, eller er vi ude i noget med møddingens placering?

--
-Jens B.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 07-02-06 20:37

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:

> [...]
>

> Hvordan definerer man, hvordan en gård vender? Har det noget med
> stadsstuens placering at gøre, eller er vi ude i noget med

"Vender mod XX" er det samme som "ligger i retning XX" i min lokale
lingo.

Og i tilfældet Søndergårde/Østergårde, er det nogle små
satelitlandsbyer med tilknytning til Hadsund.

// Wegge

Fra : Jens

Dato : 07-02-06 03:13

Henrik Vestergaard wrote:

> Shyy... Ikke sladre! Lad ham dog lede efter den anerkendelse han selv
> mener han fortjener.
>
> [Besvaret fra dk.politik]

Jødefniis det er ikke tilladt at krydsposte til/fra muddergruppen.

Fra : N/A

Dato : 07-02-06 03:18

Fra : Jens

Dato : 07-02-06 03:18

Christian Bech wrote:

> Når Henrik ikke overholder sine egne betingelser i markedsgrupperne er
> det helt okay.

Jamen det var jo fordi der var en der svinede ham til, fordi han tog imod et
tilbud EFTER hans auktion var sluttet, og han så kunne tjene 10 kroner mere.

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 11:38

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

Profettegningerne er et udtryk for Jyllands Postens pubertetsagtige
demonstration af ytringsfriheden - Uffe Ellemann-Jensen.
--
Wilstrup

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 06-02-06 01:35

Wilstrup wrote:
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse
>
> Profettegningerne er et udtryk for Jyllands Postens pubertetsagtige
> demonstration af ytringsfriheden - Uffe Ellemann-Jensen.

Lad os lige holde fast ved at Wilstrup selv citerer Uffe
Ellemann-Jensen. Jeg er ikke enig med UEJ, og vil gerne undgå
misforståelser.

Hvad er det lige du vil bevise, Wilstrup? UEJ må mene hvad han vil.
Temaet "ytringsfrihed" bestemmes vel ikke af nogen bestemt. Hvorvidt det
er pubertetsagtigt eller ej kan folk jo bedømme når de skal vælge avis
nede i kiosken... Hvem vil, bevidst, købe en avis der ikke matcher deres
eget intellektuelle niveau.

Blot en tanke.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 06-02-06 01:43

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> writes:

> Hvad er det lige du vil bevise, Wilstrup?

Formentlig at Hr. Wilstrup er så desperat at han griber efter strå,
selv hos folk han tidligere har været villig til at klynge op når
revolutionen kom. Om det skal kaldes prostitution eller politik (får
de særeste folk i seng med hinanden), vil jeg ikke komme med et
endegyldigt svar på.

> Blot en tanke.

Blot et muligt svar

//Wegge

Fra : Wilstrup

Dato : 06-02-06 08:14

> [...]
> pubertetsagtigt eller ej kan folk jo bedømme når de skal vælge avis nede i
> kiosken... Hvem vil, bevidst, købe en avis der ikke matcher deres eget

tja, jeg har da læst JP selvom den er under mit intellektuelle niveau - det
var en fæl oplevelse.
--
Wilstrup

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 06-02-06 14:00

Wilstrup wrote:
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse
> tja, jeg har da læst JP selvom den er under mit intellektuelle niveau - det
> var en fæl oplevelse.

Så må du jo grundlægge "Wilstrup Nyt" og se hvor store markedsandele du
kan opnå med dit høje intellekt...

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 11:42

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Har man ikke pære, må man ævle.

Arh:

Har man ikke pære,
må man ævle.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : GB

Dato : 05-02-06 12:58

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in news:1haaavi.8t3i0fi8442N%
per@RQNNE.invalid:

> Arh:
>
> Har man ikke pære,
> må man ævle.

Nå, skolemester - står det i Encyklopædia Britannica?

Fra : AF

Dato : 05-02-06 11:31

Henrik Vestergaard skrev i news:43E5C7CE.8070305@gmx.net

[ ... ]
> Læs lige igen. Der er forskel på at drive revisorvirksomhed og at være
> revisor.

Hold nu op med dine fordrejninger og forvanskninger og løgnagtige
udmeldinger!!

Jeg er uddannet revisor, jeg har haft ansættelse som revisor, og jeg har
drevet selvstændig revisorvirksomhed.

At du er så fatsvag at du ikke længere er i stand til at forstå dansk, kan
vel kun forklares med at du er blevet helt forskruet i øverste etage efter
at Cyrill og Brit Malka har hjernevasket dig med deres sygelige
livsopfattelser.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-02-06 11:52

AF wrote:
> [...]
> kan vel kun forklares med at du er blevet helt forskruet i øverste etage
> efter at Cyrill og Brit Malka har hjernevasket dig med deres sygelige

Du har selv præsenteret din uddannelse på den side jeg linkede til (og
på den skrev du *kun* en merkonom-uddannelse), og jeg gav dig et link
til Uddannelsesguiden, der intet har med Cyril eller Britt Malka at gøre.

Jeg vil foreslå dig at ændre dit sprogbrug før du dummer dig yderligere.

Fra : AF

Dato : 05-02-06 12:30

Henrik Vestergaard skrev i news:43E5D8EC.4000406@gmx.net
[ ... ]
> Jeg vil foreslå dig at ændre dit sprogbrug før du dummer dig yderligere.

Den eneste der her dummer sig, er dig og dine forsøg på at forvrænge og
forvanske - en egenskab du øjensynlig har tillært dig fra malkaerne!

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 11:35

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

> Alene udtrykket "muh*amedanere"

Åeh, nu tror jeg at jeg forstår hvad der menes. Det skal udtales:

muuuh-amedanere.

For mig ligger det på niveau med når Kim Larsen kalder en bestemt person
for »Søren, øeh, Jens Bruun«. Jeg troede ærligt talt at et sådant
debatniveau var overstået når man begyndte i børnehaveklassen ...

Men derudover - har alle ikke vidst at leksikon.org er lavet af
Enhedslistens encyclopædister, og at den ikke bare kan stå til troende?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 11:44

> Men derudover - har alle ikke vidst at leksikon.org er lavet af
> Enhedslistens encyclopædister, og at den ikke bare kan stå til troende?

Det er nyt for mig at leksikon.org skulle være lavet af Enhl. - men uanset
dette, så står ingen leksika mere til troende end andre, når det gælder
vurderingen af politik og historie.

--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 12:12

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Det er nyt for mig at leksikon.org skulle være lavet af Enhl. - men uanset
> dette, så står ingen leksika mere til troende end andre, når det gælder
> vurderingen af politik og historie.

OK, den er naturligvis ikke lavet direkte af Enh, men nok af folk der
stemmer derpå.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 12:27

> OK, den er naturligvis ikke lavet direkte af Enh, men nok af folk der
> stemmer derpå.

Gør det leksikonnet utroværdigt? vel at mærke mere utroværdigt end andre
leksika, der er lavet af folk der stemmer på de borgerlige partier?
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 13:12

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Gør det leksikonnet utroværdigt?

Det gør at man må bruge det med skeptisk varsomhed, på nøjagtig samme
måde som man må være varsom med at tage hvad der står på:

http://www.biblebelievers.com/

som sandhedEN.

Står der eksempelvis at Christian IV regerede i Danmark, Norge og
Holsten 1587-1647 ville jeg eksempelvis stole på det - bortset fra at
jeg tilfældigvis ved at det var 1588-1648.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 13:17

> Det gør at man må bruge det med skeptisk varsomhed, på nøjagtig samme
> måde som man må være varsom med at tage hvad der står på:
>
> http://www.biblebelievers.com/

eller på wikipedia - ikke sandt? Eller i dine elskede leksika på engelsk?

--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 13:42

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> eller på wikipedia - ikke sandt? Eller i dine elskede leksika på engelsk?

Alle opslagsværker skal bruges med en vis varsomhed, især hvis man
nærmer sig politisk »omdiskuterede« spørgsmål, men nogle er naturligvis
mere troværdige end andre.

I øvrigt er jeg kun i besiddelse af ét engelsksproget leksikon:
Encyclopædia Britannica 2005.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 15:24

> Alle opslagsværker skal bruges med en vis varsomhed, især hvis man
> nærmer sig politisk »omdiskuterede« spørgsmål, men nogle er naturligvis
> mere troværdige end andre.

virkelig? men der er forskel på at sige at leksikon.org fordrejer sandheden
og så sige at man skal behandle alle leksika med en vis varsomhed.
Og jeg kan ikke se at leksikon.org er mindre troværdig end så mange andre
leksika.

Encyclopedia Britannica 2005 er såmænd ikke mere troværdig end leksikon.org,
når vi kommer dertil.

og Wikipedia er slet ikke.
--
Wilstrup

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-02-06 16:00

On Sun, 5 Feb 2006 11:44:00 +0100, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>men uanset
>dette, så står ingen leksika mere til troende end andre, når det gælder
>vurderingen af politik og historie.

Endnu en variant af, "alt er det samme"?
Selvfølgelig kan der være kvalitets- og troværdighedsforskelle mellem
leksika, også når det drejer sig om politik of historie.

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 16:06

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Endnu en variant af, "alt er det samme"?
> Selvfølgelig kan der være kvalitets- og troværdighedsforskelle mellem
> leksika, også når det drejer sig om politik of historie.

vås - det er rent subjektivt - alt er ikke lige godt og hvad man vælger
afhænger af ens politiske ståsted.
At leksikon.org er en meget troværdig kilde, er jo ikke noget, du som
befinder dig på den yderste højrefløj, bryder dig om at erkende. Det er da
kedeligt for dig at du ikke vil høre sandheden.

--
Wilstrup

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-02-06 16:34

On Sun, 5 Feb 2006 16:05:37 +0100, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>vås - det er rent subjektivt - alt er ikke lige godt og hvad man vælger
>afhænger af ens politiske ståsted.

Det ændrer ikke på, at kommentaren "...ingen leksika står meretil
troende end andre, når det gælder vurderingen af politik og historie",
er noget vitterligt vrøvl.

>At leksikon.org er en meget troværdig kilde, er jo ikke noget, du som
>befinder dig på den yderste højrefløj, bryder dig om at erkende. Det er da
>kedeligt for dig at du ikke vil høre sandheden.

Jeg har slet ikke udtalt mig om leksikon.org, sherlock.
For et veluddannet menneske er du forbløffende dårlig til at læse
indenad og forstå.

Fra : Wilstrup

Dato : 05-02-06 16:37

> Det ændrer ikke på, at kommentaren "...ingen leksika står meretil
> troende end andre, når det gælder vurderingen af politik og historie",
> er noget vitterligt vrøvl.

naturligvis er det ikke noget vrøvl, når vi taler om leksikon.org - det er
det mest troværdige leksikon på nettet.

> Jeg har slet ikke udtalt mig om leksikon.org, sherlock.
> For et veluddannet menneske er du forbløffende dårlig til at læse
> indenad og forstå.

Du svarer i en tråd, der netop handler om leksikon.org, så retur med
boomerangen til dig,. Watson.
--
Wilstrup

Fra : Egon Stich

Dato : 05-02-06 11:47

> [...]

> kasseapparaterne. Og en meget stor del af deres varekøb var uden faktura.

Så vidt jeg kan se, tilhører du så det kriminelle rakkerpak, der muliggør
svindelen?

Så burde du ikke selv skruppe af?

ES

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-02-06 02:44

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det kan da godt være at mange af dem er på overførsel, men langt
> hovedparten er vel i arbejde og betaler skat, så mon ikke "de" er med til

Hver gennemsnitlige indvandrer og efterkommer koster 50.000 nettokroner,
hvor mange tusinde gange skal det dokumenteres, før "I" indoptager det i
jeres blødvarer ovenpå? Er der fuldstændig lukket, eller hvad er
forklaringen???

Jeg kan anbefale, - når virkeligheden alligevel intet betyder - at
kolportere den løgn, som AHW var så glad for i utallige poster, om at
indvandrere "i virkeligheden" giver et stort nettobidrag til den
gennemsnitlige BNP og til statsbudgettet. Brug god denne løgn, hvorfor ikke?
det er i en god sags tjeneste.

Vi kan også sammen, vi to, fastslå at det er danske medlemmer af Dansk
Folkeparti, som har afbrændt ambassaden i Syrien, og som truer med at dræbe
danskere over alt i verden. - Så kan de satans racister måske lære det !!!
Eller skal vi hellere "fastslå", at det er vores egen skyld det hele?

Fra : Emer

Dato : 05-02-06 02:54

> [...]
> dræbe danskere over alt i verden. - Så kan de satans racister måske lære
> det !!! Eller skal vi hellere "fastslå", at det er vores egen skyld det

Nej, nej, men når der kommer nogle bestemte handlinger til Danmark, så skal
I vist nok vise jeres mod og kampvilje for Danmarks frihed, som I har vist
én gang i den nyere historie. Og så lader I de andre (Frankrig, UK, Italien,
Holland) slås om jeres frihed. I kommer bare til at samarbejde, til det er
overstået. Det er I gode til.

Og indtil videre, så kan I kæmpe anonymt her i Gruppen...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-02-06 03:47

On Sun, 05 Feb 2006 02:44:01 +0100, Knud Larsen wrote:

> Hver gennemsnitlige indvandrer og efterkommer koster 50.000 nettokroner,

Hvor stor en indkomst var det nu man skulle have før man gav statskassen
et overskud?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 08:12

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> Det kan da godt være at mange af dem er på overførsel, men langt hovedparten
> er vel i arbejde og betaler skat

Vist kun omkring 50%.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : GB

Dato : 04-02-06 23:46

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> wrote in

> Jo, bestanden har formeret sig til ca. 300.000 har jeg læst. Dels ved
> egen avl og dels ved tilkøb fra udlandet.

Er det ikke det, man i bakteriologien kalder "eksponentiel vækstrate"?

Fra : AF

Dato : 04-02-06 23:56

GB skrev i news:Xns9760F1B69D07AYouremail@62.243.74.162

> Er det ikke det, man i bakteriologien kalder "eksponentiel vækstrate"?

Muligt men der er 299.999 for mange af dem i Danmark!! Og ca. 1,2 mia for
mange i verden!!

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-02-06 00:49

AF wrote:

> Muligt men der er 299.999 for mange af dem i Danmark!! Og ca. 1,2 mia
> for mange i verden!!

Hvad har du tænkt dig at gøre ved det?

--
Per V.

Fra : Lapzig

Dato : 05-02-06 01:05

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Hvad har du tænkt dig at gøre ved det?

Jeg troede, at du havde forladt denne gruppe. Er du bare endnu en hykler?

Fra : Henri Gath

Dato : 05-02-06 01:12

"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> skrev i en meddelelse
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg troede, at du havde forladt denne gruppe. Er du bare endnu en hykler?

Manden er masochist......

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 08:12

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Hvad har du tænkt dig at gøre ved det?

Nogle tænker måske på gaskamre og Zyklon B ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : AF

Dato : 05-02-06 09:07

"Per Rønne" skrev i news:1haa0qw.he0u1d935t52N%per@RQNNE.invalid

[ ... ]

> Nogle tænker måske på gaskamre og Zyklon B ;-(.

Det kan jeg næppe tro!! - Det er i al fald ikke hvad jeg går ind for.

Men personer der ikke vil intergreres hører ikke hjemme her.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 10:12

> [...]

> Det kan jeg næppe tro!! - Det er i al fald ikke hvad jeg går ind for.
>
> Men personer der ikke vil intergreres hører ikke hjemme her.

Netop ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : AF

Dato : 05-02-06 11:35

"Per Rønne" skrev i news:1haa5o1.5oye1h5ljvpN%per@RQNNE.invalid

[ ... ]

> Netop ikke.

Godt at se at vi er enige om dette.

Og jeg kender personligt adskillige stærkt religisøse muslimer, der er fint
intergreret i det danske samfund og det endda uden at gå på kompromis med
deres religion. Sådanne personer/familier er endda med til at berige det
danske samfund og den danske kultur.