Tanker vedr. muhammed-sagen og Irak-krigen
Fra : DS

Dato : 04-02-06 22:18

Jeg har været - og er for såvidt stadig - tilhænger af Irak-krigen, dens
formål og de danske soldaters tilstedeværelse i Irak.

Men hele denne Muhammed sag har sat mange tanker i gang. Her prøver vi at
hjælpe de mennesker, og her er hvad vi får som tak. Hvis muslimerne
fortsætter deres korstog - hvilket er helt ude af proportioner og enhver
realitetssans - mod Danmark, og nærmere hele Europa efterhånden, så mener
jeg at Danmark bør genoverveje vores tilstedeværelse i Irak.

I det hele taget bør vesten genoverveje om vi overhovedet gider bruge
milliarder af kroner på at hjælpe disse mennesker. Jeg mener stadig at et
demokratisk Irak indtil videre er pengene værd, men hvis hele denne bølge af
islamiseringen fortsætter, så kan jeg ikke se hvorfor vi skal bruge penge og
soldater på at hjælpe dem. I så fald mener jeg at vi skal ændre vores
politik radikalt:

I stedet bør de omkring 200.000 koalitionssoldater sørge for at sikre
vigtige oliefelter i mellemøsten, og sørge for at vi de næste par år har en
fortsat olieforsyning dernede fra. Ingen grund til at prøve at gøre et
muslimsk land demokratisk, hvis den demokrati på et tidspunkt alligevel
udvikler sig til et fundamentalistisk styre. Sådan ser det ikke ud nu, men
det er en reel risiko - se bare Hamas' valgsejr.

Samtidig bør vi i vesten investere enormt i alternative energikilder, så vi
en gang for alle kan blive uafhængige af Mellemøsten. Herefter kan de
soldater, der passede på oliekilderne trækkes ud dernede fra. Herefter kan
araberne få lov til at passe sig selv. Det er langt billigere for os, vi
sparer penge og soldaters liv. Samtidig skal vi blive meget bedre til at
udvise fundamentalistiske muslimer fra Europa.

DS

Fra : BoBan

Dato : 04-02-06 22:25

Velovervejet og godt tænkt - måtte der komme flere af den slags indlæg.
Poul Grønbek

Fra : jantheman28@gmail.co~

Dato : 04-02-06 22:55

Nu behøver Europa ikke frygte for knaphed på olieressourcer de næste
40 år. Rusland sikrer en god forsyning og lande som Danmark, England
og Norge er selvforsynende og kan endda eksportere olie. Men om 40 år
går det da helt sikkert galt så der må vi have alternativer klar.
USA derimod er meget afhængige af olien fra mellemøsten. Og får de
problemer med olieleverancerne går det ud over deres økonomi og
stabiliteten i deres samfund. Dette smitter selvfølgelig af på EU
landene da USA er vores vigtigste samhandelspartner. Så jo.....der
skal satses massivt på alternative energikilder nu. Når vesten har
gjort sig uafhængige af mellemøstens olie bliver mellemøsten et
område uden nogen form for strategisk og økonomisk interesse for
mellemøsten.

Fra : F.Larsen

Dato : 04-02-06 23:40

Løsningen kunne hedde bioethanol. Vi har teknologien og vi har en masse
sukkerroer ... det eneste vi mangler er noget politisk opbakning til at
lempe afgifterne på bioethanolen ...

--
Flemming

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-02-06 04:07

<jantheman28@gmail.com> skrev i en meddelelse news:1139090108.988788.275190@g43g2000cwa.googlegroups.com...

>Nu behøver Europa ikke frygte for knaphed på olieressourcer de næste
>40 år.

Fnys !

>Rusland sikrer en god forsyning

http://www.mosnews.com/money/2004/12/07/energyefficiency.shtml
Russia May Stop Exporting Energy Sources by 2010

>og lande som Danmark, England
>og Norge er selvforsynende og kan endda eksportere olie.

Danmark:
http://www.ens.dk/graphics/Publikationer/Energipolitik/Energistrategi_2025/pdf/ens_strategi_2025.pdf
Side 27 - Baseret på den forventede produktion fra de eksisterende felter alene
ventes Danmark at være selvforsynende med olie i hvert fald frem til 2015.

Naturgas
Leveringen af naturgas fra den danske del af Nordsøen blev påbegyndt i 1984, og
dækker stadigvæk det danske forbrug. Danmark forventes at være selvforsynende
med naturgas frem mod omkring 2015.

UK:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4402448.stm
British North Sea oil output has declined steadily since 1999.
The rate of decline has ranged from 6% to 17%, year-on-year.
http://www.energiekrise.de/oel/artikel/docs/Analysis_of_UK_oil_production.pdf
map of production forcast,, UK side 7, Norge side 9

Norge:
http://www.treehugger.com/files/2006/01/norwegian_peak.php
"Preliminary figures from the Norwegian Petroleum Directorate for 2005
indicate that average daily production on the Norwegian Shelf dropped to
around 2.5 million barrels per day in 2005, down 11% from 2.8 mbpd in 2004.

Jan Rasmussen

Fra : jantheman28@gmail.co~

Dato : 04-02-06 23:50

Bioethanol, brændselsceller herudover kører dieselbiler fint på
planteolier efter lidt justering, det er løsningerne til
transportsektoren. Mht. elektricitetsproduktion er vi nok desværre
ovre i fission: a-kraft da fussion synes at have rigtigt lange
udsigter. Men som sagt ikke i Danmark før om ca. 40 år. Men det er da
klart løsningen for lande som USA. Får vi styr på dette i vesten kan
vi fuldstændigt ignorere mellemøsten og deres økonomiske og
politiske magt vil sygne hen. Dog har USA jo et problem med Israel. De
synes meget opsatte på at bakke op om dette lille land. Det skal de da
have lov til men det er så deres helt egen sag. Europa har også nogle
hængepartier i mellemøsten da f.eks. Frankrig jo har haft kolonier
(Algeriet). Samtidig er der en mængde indvandrere fra disse tidligere
kolonier i bl.a. Frankrig. De udgør et potentielt farligt problem
hvilket Frankrig lige har opdaget ved de seneste optøjer i ghettoerne
i de større franske byer. Da disse folk samtidig har et større
fødselstal end den etnisk franske befolkning vil dette problem blive
større og større. I mindre målestok har næsten alle europæiske
lande samme problem. Når disse folk føler sig undertrykt pga.
manglende social og økonomisk status søger de mod rabiate
ekstremistiske religiøse holdninger og det giver grobund for
terrorisme. Så vi har egentligt primært en indre fjende i europa.