literatur vedr. beregning af køl
Fra : emi007

Dato : 04-02-06 21:56

Er der nogen der kende nogetlitteratur vedr beregning af køl, rorskæg og
ror størrelse

på forhånd mange tak

mvh. fe

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 01:42

"emi007" <f.ehmsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kende nogetlitteratur vedr beregning af køl, rorskæg og
> ror størrelse
>

> på forhånd mange tak
>

> mvh. fe

Jeg er overbevist om, at det ikke er for almindelig dødelige, der i forvejen
ikke er inde i beregningerne af profiler og belastningerne.

Ifbm. med mit ror projekt fik jeg det beregnet ude i byen. Fremstillingen af
det er almindeligt håndværk.
Såfremt min beregner er interesseret, kan jeg evt sætte dig i forbindelse
med ham. Send evt en mail til mig på: per prik k prik joergensen hos mail
prik dk.

Når du har fået beregnet f.eks roret, kan jeg anbefale www.jefa.com til
levering af rorstamme og lejer.

--
Per

A Lot
Helmsman 35

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-02-06 09:25

Hej fe,

Prøv på Google at søge under navne som: aerodynamik og
hydrodynamik.
Se f.eks.: http://www.dpi.dtu.dk/bog10.htm
Det antyder niveauet for den baggrundsviden som du skal tilegne
dig for at kunne udføre beregningerne.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 10-02-06 09:32

Her er yderligere lidt information om emnet:

http://www.hanleyinnovations.com/sailaero.html

Mvh/Harding

Harding E . Larsen <harding@9BAMVlarsen.tdcadsl.dk> (slet 9BAMV)

--