/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Muslim eller Muhammedaner?
Fra : Egon Stich


Dato : 04-02-06 21:27

Nedenstående er taget fra:
http://www.islamstudie.dk


Skribenters ansvar
Islam opfordrer menneskene til at tjene Gud ved at tjene skabelsen - det er,
hvad khalifa-begrebet (forvalterskabstanken) går ud på. Som journalist eller
forfatter har man naturligvis en forpligtelse over for sine læsere - man
skal bruge ordets magt til at fremme det gode og forsøge at forhindre, at
ondskab breder sig.
Salman Rushdie overskred med "De sataniske vers" grænsen for det
anstændige - og misbrugte ytringsfriheden. Han levede ikke op til sit ansvar
over for sine læsere og trosfæller. I stedet for at kritisere en flok
despotiske, selvbestaltede religiøse ledere, der åbenlyst misbruger islams
hellige skrift, Koranen, hånede han selve islams fundament og profeten
Muhammad.
At Rushdie overskred grænsen for det sømmelige, giver imidlertid ikke
nogen ret til at stræbe ham efter livet. I Koranen findes der ikke den
ringeste antydning af straf for gudsbespottelse. Menneskene opfordres ganske
enkelt til ikke at lytte til sladder og gudsbespottelse:


ES:
Dette lyder jo ganske fornuftigt.
Man kritiserer Rushdie for noget.
Og begrunder det.
Og siger fornuftigt, ignorer ham. Lyt - læs ikke.
Dette er jo ikke andet, end kristne normalt gør, når de udsættes for ting,
der kan såre.
Eller mennesker, der bliver kede af flagafbrændinger.



Lyt ikke til de foragtelige, der sværger (ved enhver given lejlighed), der
sår splid (blandt mennesker) og udspreder (ondsindede) rygter. (68:10-11)

Han har sendt jer Bogen med påbud om ikke at omgås dem, der afviser, håner
og bespotter Hans tegn - medmindre de ændrer adfærd. Ellers vil I blive
betragtet som én af dem. Gud vil visselig føre hyklerne og de vantro (k-f-r)
sammen i Helvede. (4:140)

Vend dig bort fra dem, der bespotter Vore tegn, indtil de ændrer adfærd.
Hvis du af lutter vanvare skulle komme i sådant selskab, da forlad det
ufortrødent. (6:68)

- og det havde nok også været det mest hensigtsmæssige i forhold til de
Sataniske vers. Rushdie er med al den virak om hans person blevet gjort til
martyr for ytringsfriheden. For en troende kan han aldrig blive andet end en
ynkelig martyr uden glorie...



ES:

Ovenstående kan man da ikke være særlig uenig i?

Egentlig en helt kristen reaktion.



Ytringsfriheden er altså ikke grænseløs: Man skal både handle ansvarligt
over for sine medskabninger - og stå til ansvar for sine ytringer over for
Gud:

Han har gjort jer til Sin arving og stedfortræder på jorden - generation
efter generation. Den, der nægter at vedkende sig ansvaret, vil bære
ansvarets byrde. ... Når regnskabets time oprinder, skal hvert enkelt
menneske stå til ansvar for sine handlinger på jorden. (35:39 & 45)



ES:

Og altså ikke hverken slås ihjæl eller sprænges til atomer.







Strafferet:


BLASFEMI



Blasfemi (gudsbespottelse) er ifølge Koranen en synd, men ikke en
forbrydelse - og dermed ikke strafbart. I Koranen findes der ikke den
ringeste antydning af straf for gudsbespottelse i dette liv - den henhører
ganske utvetydigt til det Hinsidige:

Driv ikke spot med Guds tegn, og ihukom Bogen og den visdom (hikma),
som Han sendte for at vejlede og advare jer. Nær ærefrygt for Gud og vid, at
Han er alvidende. (2:231)

Når de vantro (al-kâfirûn/k-f-r) ser dig, siger de spottende: "Er det
ham, der fornægter jeres guder?" Det er dem selv, der fornægter Gud. ...
(Ilden) vil komme over dem pludseligt og overrumplende. De vil ikke have
magt til at afværge den - ej heller vil Gud give dem henstand. ... (Mange)
sendebud før dig (Muhammad) blev bespottet; men spotterne blev selv ramt af
den spot, de havde udsat andre for (på jorden). (21:36, 40 & 41)

... De, der sårer Profeten, vil få en smertelig straf. ... Hvis du
udspørger dem, vil de bedyre: "Det var kun for sjov!" ... Gud har lovet
hyklerne (al-munafiqûn) og de vantro (k-f-r) - mænd og kvinder - Helvedes
ild. Deri skal de dvæle - det er alt, hvad de kan få. Guds forbandelse er
over dem. En smertelig straf venter dem. (9:61, 65 & 68)



ES:

Altså: Hævnen hører herren til.

Lyder jo bekendt.








Er der dødsstraf for blasfemi?
Den kendte jurist Ibn Taymiyya (1263-1328) citeres for at have sagt,
at den, der bagvasker Profeten, skal dræbes - og den, der bagvasker hans
ledsagere, skal piskes. Ironisk nok blev Ibn Taymiyya selv straffet hårdt på
grund af påstået manglende respekt for Profeten, idet han talte imod visse
overdrivelser i den folkereligiøse dyrkelse af Profetens fodaftryk i
Damaskus!
Også Muhammad Ibn 'Abd al-Wahhab (1703-1792) henviser til udsagn i
islamisk tradition, ifølge hvilke bespottelse af Profeten Muhammad (sabb
al-rasul) blev straffet med døden - endog uden forudgående rettergang.
I Koranen hedder det imidlertid:

Derfor forordnede Vi for Israels Børn, at hvis nogen dræber et
menneske - medmindre det er som gengæld el. straf for overlagt mord eller
blodig vold og terror (fasâd fil ardh) - vil det være, som om han dræber
hele menneske­heden. Og hvis nogen redder (el. sparer) et liv (ved at afstå
fra sin ret til gengældelse), vil det være, som om han redder/sparer hele
menneskeheden. (5:35)



ES:

Altså er påstanden om blasfemi og dødsstraf ganske enkelt hedensk
opfattelse af koranen.



Skulle Profeten virkelig have handlet i modstrid med Koranens/Guds ord
og ihjelslået liv, som Gud har helliggjort?
Det er nødvendigt at se på da-konteksten for at forstå
sammenhængen. På Profetens tid var den forholdsvis lille muslimske menighed
meget sårbar, idet den var omgivet af fjendtligsindede stammer, der
benyttede enhver given lejlighed til at angribe muslimerne med våben i hånd.
Derfor blev blasfemi - ligesom frafald fra islam - betragtet som
højforræderi imod islam og den muslimske menighed. Højforræderi betragtes
som en hudûd-forbrydelse, hvor det er muligt at idømme dødsstraf eller
landsforvisning (5:36).
Siden har situationen i verden forandret sig drastisk. En menighed
på over en mia. mennesker fordelt rundt omkring på kloden, kan ikke siges at
være lige så sårbar som dengang. Derfor er der ikke længere belæg for at
opfatte blasfemi som højforræderi, men som en personlig vildfarelse, som den
enkelte skal stå til ansvar for over for Gud.
Men hvorledes skal man da ifølge Koranen forholde sig til
gudsbespottelse? Menneskene opfordres ganske enkelt til ikke at lytte dertil
og vende sig bort:

Føj ikke de vantro og hyklerne. Ignorér deres udgydelser og sæt din
lid til Gud, for Han er den bedste til at tage sig af dine anliggender.
(33:48)

Oh I troende! Tag ikke dem, der bespotter Gud, som beskyttere
(awliyâ') - hverken blandt dem, der modtog Skriften før jer eller blandt de
vantro (k-f-r); men nær ærefrygt for Gud, hvis I er sande troende. Når I
kalder til bøn, tager de det som spot og leg, fordi de er uforstandige.
(5:60-61)

Han har sendt jer Bogen med påbud om ikke at omgås dem, der afviser,
håner og bespotter Hans tegn - medmindre de ændrer adfærd. Ellers vil I
blive betragtet som én af dem. Gud vil visselig føre hyklerne og de vantro
(k-f-r) sammen i Helvede. (4:140)

Vend dig bort fra dem, der bespotter Vore tegn, indtil de ændrer
adfærd. Hvis du af lutter vanvare skulle komme i sådant selskab, da forlad
det ufortrødent. (6:68)

Havde man fulgt disse påbud i forbindelse med f.eks. Salman Rushdie og
Taslima Nasreen - i stedet for at lade sig ophidse og true med bål og
brand - havde andre ikke kunnet gøre slige folk til martyrere for
ytringsfriheden. De, der ikke lyttede til de utallige røster, der manede til
besindighed og tog afstand fra heksejagten og dødsdommen, gjorde sig selv og
islam en kæmpe bjørnetjeneste.




ES:
Hvis man, og hvorfor skulle man ikke det, tager ovenstående for pålydende,
og forudsætter at der er tale om autorative fortolkninger, opstår der grund
til at se på tidens konfrontation fra en anden synsvinkel, end den vi bliver
præsenteret for fra "danske" imamers side.
Og også fra andre danskeres side.

Da opstår formodningen, at disse ganske enkelt har en ganske anden
dagsorden, end den påstået religiøse idealisme.
Og at der sansynligvis er tale om denne religions "indremissionære".
Et begreb vi kender ganske nøje fra ældre tiders kamp imod mørkemændene fra
indre mission.
Samt sekter af forskellig art. I kender dem nok.
Disse havde jo en ganske opfattelse af evangelierne, end "normale" kristne.
Og blev behandlet derefter, med ganske stor succes.

Fortsætter man denne tanke, må der i fremtiden foreligge en forpligtigelse
for danske kristne til at støtte de muslimer, der er i stand til at læse
koranen og dens fortolkninger på fornuftig vis.
Ovenstående uddrag og fortolkning er jo noget ganske andet, end det vi hører
Muhammedanerne, kalder jeg fremover dette segment, føre sig frem med på
gader og stræder, samt hos deres primitive trosfæller i de lande, de
tilsynelsdende stadig opfatter som deres egentlige fædrelande.

Tiden vil vise, om vi i danmark har været så heldige, at det islamiske
segment af befolkningen, også indeholder sådanne "moderate", eller egentlig
blot mennesker, der har læst og forstået koranen?

Samtidig må det være en enkel pligt, at finde og marganilisere de muslimske
mørkemænd, der jo ret beset, hvis tolkningerne er sande, må betragtes som
frafaldne muslimer, og behandle dem derefter.
Om muligt hjemsendes.

Jeg vil for mit vedkommende benytte den kommende tid til at søge at finde et
personligt ståsted og reaktionsmønster i forhold til ovenstående. Samt søge
at få tolkningerne bekræftet.

Dette kan muligvis afstedkomme den holdning, at der findes segmenter hos
danske muslimer, og dette tyder det på, der må bekæmpes med alle lovlige
midler.
Ligesom der helt åbenbart er slyngelstater, man bør genoverveje, om vi som
land vil have noget at gøre med.
Også selv om det komme dansk industri på tværd.
Man kan vel forlange, at denne optræder som danskere?
Og ikke som de værnemagere, de hidtil har fremtrådt som?

I håbet om, at der virkelig findes moderate muslimer, der tager ovenstående
fortolkninger for sandhed.
I så fald bør de støttes.

MVH
Egon




 
 
NoTrabajo (04-02-2006)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 04-02-06 21:36

> Muslim eller Muhammedaner?

Ingen af delene. Det korrekte er »muhamedaner«
--
NoTrabajo




Per Vadmand (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 04-02-06 22:36

NoTrabajo wrote:
>> Muslim eller Muhammedaner?
>
> Ingen af delene. Det korrekte er »muhamedaner«
> --
> NoTrabajo

Og så undgik du bekvemt at tage stilling til alt det andet, Egon skrev.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm





Johnny Andersen (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Johnny Andersen


Dato : 04-02-06 23:16


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43e51e2e$0$38632$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Og så undgik du bekvemt at tage stilling til alt det andet, Egon skrev.

Du har jo taget stilling... Du mener jo at vi skal bøje os i støvet for dem.
Du er så konfliktsky, at du ikke engang vil forsvare vores demokrati og de
principper vi bygger vores demokrati på.

De skal have igen med samme mønt - de er det eneste de forstår.

/Johnny



Egon Stich (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 05-02-06 12:13


"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43e52785$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e51e2e$0$38632$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > Og så undgik du bekvemt at tage stilling til alt det andet, Egon skrev.
>
> Du har jo taget stilling... Du mener jo at vi skal bøje os i støvet for
dem.
> Du er så konfliktsky, at du ikke engang vil forsvare vores demokrati og de
> principper vi bygger vores demokrati på.
>
> De skal have igen med samme mønt - de er det eneste de forstår.
>
> /Johnny
>
>

Det er da muligt, ja endog sansynligt, at du ikke fatter, hvad der skrives.
Det er trist.
Trist fordi det jo ikke ville være så tosset, hvis vi kunne finde nogle
mennesker, der ikke har middelalderopfattelsen af religionen.
Det kunne da være til fælles gavn og glæde.
Tænk lige på, at også under ww2 fandtes der tyskere, der bekæmpede
hitlerismen.
Aktivt, endda.
Situationen er den samme.
Nu skal vi blot finde ud af, om de er der, hvem de er, og så arbejde sammen
med dem.
Til fælles bedste.

Det er der mere perspektiv i, end både dit primitive udfald, og i de
såkaldte socialisters logrende underkastelse.

MVH
Egon



Per Hagemann (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Hagemann


Dato : 05-02-06 00:15


"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43e50e1d$0$1758$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nedenstående er taget fra:
> http://www.islamstudie.dk
>
> Er der dødsstraf for blasfemi?
> Den kendte jurist Ibn Taymiyya (1263-1328) citeres for at have sagt,
> at den, der bagvasker Profeten, skal dræbes - og den, der bagvasker hans
> ledsagere, skal piskes. Ironisk nok blev Ibn Taymiyya selv straffet hårdt
> på
> grund af påstået manglende respekt for Profeten, idet han talte imod visse
> overdrivelser i den folkereligiøse dyrkelse af Profetens fodaftryk i
> Damaskus!
> Også Muhammad Ibn 'Abd al-Wahhab (1703-1792) henviser til udsagn
> i
> islamisk tradition, ifølge hvilke bespottelse af Profeten Muhammad (sabb
> al-rasul) blev straffet med døden - endog uden forudgående rettergang.
> I Koranen hedder det imidlertid:
>
> Derfor forordnede Vi for Israels Børn, at hvis nogen dræber et
> menneske - medmindre det er som gengæld el. straf for overlagt mord eller
> blodig vold og terror (fasâd fil ardh) - vil det være, som om han dræber
> hele menneske­heden. Og hvis nogen redder (el. sparer) et liv (ved at
> afstå
> fra sin ret til gengældelse), vil det være, som om han redder/sparer hele
> menneskeheden. (5:35)
>
>
>
> ES:
>
> Altså er påstanden om blasfemi og dødsstraf ganske enkelt hedensk
> opfattelse af koranen.
>
>

Aminah Inger Tønnsen Echamanni, som står for islamstudie.dk, nyder ingen
opbakning blandt andre muhamedanere, fordi hun betjener sig af søgte
korantolkninger, ignorering af de certificerede haditter og dermed også
sjarialoven. Altsammen for at gøre troen spiselig for danskere.

>
> ES:
> Hvis man, og hvorfor skulle man ikke det, tager ovenstående for pålydende,
> og forudsætter at der er tale om autorative fortolkninger, opstår der
> grund
> til at se på tidens konfrontation fra en anden synsvinkel, end den vi
> bliver
> præsenteret for fra "danske" imamers side.
> Og også fra andre danskeres side.
>


Der er ikke tale om en autoritativ tolkning. Måske kan kætterbevægelsen
Ahmadija finde på at sige noget lignende, og Naser Khader har i sin
reviderede udgave af Ære og Skam kopieret fra hende, se
http://www.islamstudie.dk/boeger_aereogskam.htm , men ellers har f.eks.
hendes tolkning af tildækningsreglerne kun mødt afvisning blandt rigtige
muhamedanere alle de steder jeg har læst.



Egon Stich (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 05-02-06 12:24


"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43e5357c$0$47049$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e50e1d$0$1758$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Nedenstående er taget fra:
> > http://www.islamstudie.dk
> >
> > Er der dødsstraf for blasfemi?
> > Den kendte jurist Ibn Taymiyya (1263-1328) citeres for at have
sagt,
> > at den, der bagvasker Profeten, skal dræbes - og den, der bagvasker hans
> > ledsagere, skal piskes. Ironisk nok blev Ibn Taymiyya selv straffet
hårdt
> > på
> > grund af påstået manglende respekt for Profeten, idet han talte imod
visse
> > overdrivelser i den folkereligiøse dyrkelse af Profetens fodaftryk i
> > Damaskus!
> > Også Muhammad Ibn 'Abd al-Wahhab (1703-1792) henviser til
udsagn
> > i
> > islamisk tradition, ifølge hvilke bespottelse af Profeten Muhammad (sabb
> > al-rasul) blev straffet med døden - endog uden forudgående rettergang.
> > I Koranen hedder det imidlertid:
> >
> > Derfor forordnede Vi for Israels Børn, at hvis nogen dræber et
> > menneske - medmindre det er som gengæld el. straf for overlagt mord
eller
> > blodig vold og terror (fasâd fil ardh) - vil det være, som om han dræber
> > hele menneske­heden. Og hvis nogen redder (el. sparer) et liv (ved at
> > afstå
> > fra sin ret til gengældelse), vil det være, som om han redder/sparer
hele
> > menneskeheden. (5:35)
> >
> >
> >
> > ES:
> >
> > Altså er påstanden om blasfemi og dødsstraf ganske enkelt hedensk
> > opfattelse af koranen.
> >
> >
>
> Aminah Inger Tønnsen Echamanni, som står for islamstudie.dk, nyder ingen
> opbakning blandt andre muhamedanere, fordi hun betjener sig af søgte
> korantolkninger, ignorering af de certificerede haditter og dermed også
> sjarialoven. Altsammen for at gøre troen spiselig for danskere.
>

Du siger: Blandt andre.
Gælder det mon alle?
Findes der andre tolkninger, der er værd at stifte bekendtskab med?
Jeg finder det temmelig svært, for alvor at finde noget, man med grund, kan
kalde autorativt.
Problemet er vel, at det er svært for mennesker, at debattere koranen, idet
der findes mange, der alene af denne grund er parat til at begå mord.
Vel ikke så forskelligt fra situationen, da Luther opslog sine theser.
Måske er der kredse, vi bør støtte.
Hvis religion er menneskelig i sin udtryksform, og ellers holdes i
privatsfæren, kan man jo ikke have noget som helst imod, hvad folk bekender
sig til.
Det bliver lidt spændende at se, hvorledes udviklingen bliver med Khaders
initiativ.


> >
> > ES:
> > Hvis man, og hvorfor skulle man ikke det, tager ovenstående for
pålydende,
> > og forudsætter at der er tale om autorative fortolkninger, opstår der
> > grund
> > til at se på tidens konfrontation fra en anden synsvinkel, end den vi
> > bliver
> > præsenteret for fra "danske" imamers side.
> > Og også fra andre danskeres side.
> >
>
>
> Der er ikke tale om en autoritativ tolkning. Måske kan kætterbevægelsen
> Ahmadija finde på at sige noget lignende, og Naser Khader har i sin
> reviderede udgave af Ære og Skam kopieret fra hende, se
> http://www.islamstudie.dk/boeger_aereogskam.htm , men ellers har f.eks.
> hendes tolkning af tildækningsreglerne kun mødt afvisning blandt rigtige
> muhamedanere alle de steder jeg har læst.
>

Hvilket vel leder tanken hen på, at der er "rigtige muhammedanere", der må
bekæmpes.
Men samtidig reformister, der bør rækkes en hånd?
Hvor lang tid, og hvor mange kampe, krævede det ikke, før reformationen slog
igennem?


MVH
Egon



Per Hagemann (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Hagemann


Dato : 05-02-06 15:55


"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43e5fdc0$1$38646$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e5357c$0$47049$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

>> > Er der dødsstraf for blasfemi?
>> > Den kendte jurist Ibn Taymiyya (1263-1328) citeres for at have
> sagt,
>> > at den, der bagvasker Profeten, skal dræbes - og den, der bagvasker
>> > hans
>> > ledsagere, skal piskes. Ironisk nok blev Ibn Taymiyya selv straffet
> hårdt
>> > på
>> > grund af påstået manglende respekt for Profeten, idet han talte imod
> visse
>> > overdrivelser i den folkereligiøse dyrkelse af Profetens fodaftryk i
>> > Damaskus!
>> > Også Muhammad Ibn 'Abd al-Wahhab (1703-1792) henviser til
> udsagn
>> > i
>> > islamisk tradition, ifølge hvilke bespottelse af Profeten Muhammad
>> > (sabb
>> > al-rasul) blev straffet med døden - endog uden forudgående rettergang.
>> > I Koranen hedder det imidlertid:
>> >
>> > Derfor forordnede Vi for Israels Børn, at hvis nogen dræber et
>> > menneske - medmindre det er som gengæld el. straf for overlagt mord
> eller
>> > blodig vold og terror (fasâd fil ardh) - vil det være, som om han
>> > dræber
>> > hele menneske­heden. Og hvis nogen redder (el. sparer) et liv (ved at
>> > afstå
>> > fra sin ret til gengældelse), vil det være, som om han redder/sparer
> hele
>> > menneskeheden. (5:35)

> Findes der andre tolkninger, der er værd at stifte bekendtskab med?
> Jeg finder det temmelig svært, for alvor at finde noget, man med grund,
> kan
> kalde autorativt.

Autoritativt efter gammeldags opfattelse er hvad de skriftkloge ledere fra
de 4 sunni-muhamedanske lovskoler og sjia-muhamedanerne er nået frem til. Al
Azhar-universitetet i Egypten er endda retningsgivende for alle
sunni-lovskolerne. Senere er der kommet et nybrud ved Hassan Al Banna og
Said Kutb fra det muhamedanske broderskab, som forfægtede det standpunkt at
det afgørende er hvad der står i de kanoniske tekster, ikke hvad en
autoritet siger.

Det nævnte koranvers om at dræbe hele menneskeheden er en gammel traver og
et skoleeksempel i bedrag. Hvis jeg ikke husker galt, vedrører det kun
situationen da Kain slog Abel ihjel. I hvert fald er det taget ud af
sammenhængen langt mere end nogen muhamedanerkritiker kunne finde på at
citere koranvers.

>
> Hvilket vel leder tanken hen på, at der er "rigtige muhammedanere", der må
> bekæmpes.
> Men samtidig reformister, der bør rækkes en hånd?
> Hvor lang tid, og hvor mange kampe, krævede det ikke, før reformationen
> slog
> igennem?
>

Som jeg ser det efter at have læst en masse argumenter fra Glistrup, så er
det eneste realistiske at skære alle muhamedanere over en kam og udvise
alle, endda også dem som sandsynligvis ikke er muhamedanere, men bare ikke
praktisabelt kan udskilles fra de andre. Det handler om sikkerhedspolitik,
og derfor er det bedre at udvise for mange end for få.



Per Vadmand (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-02-06 18:45

Per Hagemann wrote:
>
> Som jeg ser det efter at have læst en masse argumenter fra Glistrup,

Argumenter? Fra Glistrup????
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408645
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste