Centrering...?
Fra : Mr.rednaxela

Dato : 04-02-06 17:25

Hej, i mit nye design vil menuen ikke centreres, selvom alt andet
er centreret bliver den ved med at stå ude til højre...., har

Hvad gør jeg...?

Det kan ses her : http://aka.hotserv.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mr.rednaxela

Dato : 04-02-06 17:30

Problemet er løst...!

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 17:43

"Mr.rednaxela" <mr.rednaxela@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Problemet er løst...!

Så skulle du måske løse problemet med den manglende kontrast på din side

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-02-06 18:29

CS wrote:
> "Mr.rednaxela" <mr.rednaxela@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så skulle du måske løse problemet med den manglende kontrast på din side

+ sætte en dokumenttypedeklaration ind.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Mr.rednaxela

Dato : 04-02-06 19:34

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

Hvilken farve ville passe ind sammen med...?

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 20:03

> Hvilken farve ville passe ind sammen med...?

Du kan jo prøve dig lidt frem med denne kontrast tester
http://juicystudio.com/services/colourcontrast.php#navigation

Og når du er ved at rette, så husk lige det Jørgen skrev om doctype

Nogen speciel grund til at du bruger en iframe? Siden ser lidt træls ud når
man har adgang til højere vinduer end 600 pixels. Det optimale ville være at
lade siden udvide sig ned uden brug af en iframeø

Fra : Mr.rednaxela

Dato : 04-02-06 20:20

> Nogen speciel grund til at du bruger en iframe? Siden ser lidt træls ud når
> man har adgang til højere vinduer end 600 pixels. Det optimale ville være at
> lade siden udvide sig ned uden brug af en iframeø

Bruger iframe, så det kun er "content" der skifter(ved jeg kunne lave det
anderledes med PHP), men kan jeg ikke sætte iframen så den selv bestemmer
længden alt efter hvor meget indhold der er...?, og det med farven...., den
side hjælper altså ikke meget..., den sammenligner tekst og baggrund, og det er
de 2 baggrunds farver du mener der er lille kontrast på ik..?

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 20:29

> Bruger iframe, så det kun er "content" der skifter(ved jeg kunne lave det
> anderledes med PHP), men kan jeg ikke sætte iframen så den selv bestemmer
> længden alt efter hvor meget indhold der er...?

Det kan ikke sådan uden videre lade sig gøre. Jeg kan da kun opfordre dig
til at læse lidt om ulemperne ved frames. Og det at hele siden reloader, har
altså ikke den store betydning. Slet ikke set i forhold til ulemperne med
frames. Læs mere her:
http://csnet.dk/html/boerundgaas/frames.asp

>, og det med farven...., den
> side hjælper altså ikke meget..., den sammenligner tekst og baggrund.

Netop også det der er problemet på din side.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 04-02-06 20:49

Mr.rednaxela wrote:

> Bruger iframe, så det kun er "content" der skifter(ved jeg kunne lave
> det anderledes med PHP), men kan jeg ikke sætte iframen så den selv
> bestemmer længden alt efter hvor meget indhold der er...?,

Nej

>og det med
> farven...., den side hjælper altså ikke meget..., den sammenligner
> tekst og baggrund, og det er de 2 baggrunds farver du mener der er
> lille kontrast på ik..?

Det gør den nu, for den fortæller dig koldt og kynisk om du har kontrast nok
eller ej, indtast forgrunds farven i et felt og bagrunnds farven i det andet
og ud kommer der et resultat.

Selv om man får en godkendelse, så kan siden godt mangle kontrast, når man
bruger en mørk baggrundsfarve skal tekster ofte være større, før at de
bliver læselige.

Lyse farver på en mørk bagrunde er væsentlige sværere at læse end det
omvendte.

Man kan blive meget overrasket hvis man vender farverne om

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Mr.rednaxela

Dato : 04-02-06 21:50

Nu er tekst farven lavet om..., håber det gav bedre kontrast..! :)

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 10:18

> Nu er tekst farven lavet om..., håber det gav bedre kontrast..! :)

Det gjorde det

Fra : preben nielsen

Dato : 05-02-06 10:27

"Mr.rednaxela" <mr.rednaxela@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Problemet er løst...!

Men det er problemet med at din webside fylder 1/4 af mit
skærmbillede ikke

Fra : Mr.rednaxela

Dato : 05-02-06 14:06

> Men det er problemet med at din webside fylder 1/4 af mit
> skærmbillede ikke

Nej men hvad vil du have jeg skal gøre...? :), der er jo ikke
indhold
nok på siden til at fylder mere...., og det ville da være dumt
hvis man skulle rulle ned, når der ikke er mere indhold...?

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 16:33

> [...]
> nok på siden til at fylder mere...., og det ville da være dumt
> hvis man skulle rulle ned, når der ikke er mere indhold...?

Måske ikke lige på forsiden, men på dine andre sider er der så meget indhold
at din frame får scrollbar. Og det er en fuldstændig unødvendig scrollbar
for Preben Nielsen, da din side sandsynligvis udemærket ville kunne være i
hans vindue i fuld længde.

Men det har jeg jo prøvet at fortælle dig tidligere i tråden