Uroligheder tiltager i København
Fra : Michael Laudahn

Dato : 04-02-06 15:13

Er det jeg ser på fotoen der 'danskere'?!?

Hvor er vi egentlig? Det kan vel ikke være rigtigt !!!

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 04-02-06 15:15

Etter en stund uttalte Michael Laudahn følgende:

>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=436684
>
>Er det jeg ser på fotoen der 'danskere'?!?

De ser ut som fotballpøbler - og kan således like gjerne være danske.
--
Korset ut av flagget nå.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 04-02-06 15:31

"Hans Petter Nenseth" <hp@scheen.no> skrev i en meddelelse
> Etter en stund uttalte Michael Laudahn følgende:

> De ser ut som fotballpøbler - og kan således like gjerne være danske.

Det kunne også ligne svenskere på drukgilde...

/Mikael

Fra : Konrad

Dato : 04-02-06 15:20

"Michael Laudahn" <ml@worldimprover.net> wrote in message

> Er det jeg ser på fotoen der 'danskere'?!?
>
> Hvor er vi egentlig? Det kan vel ikke være rigtigt !!!

Nej - det er jo helt surrealistisk. Jeg har ofte smilet ad Knud Larsens "det
skulle ikke undre mig om tredje verdenskrig starter på baggrund af en
diskussion om profetens skæg", men nu virker en sådan udtalelse jo til at
være - ja, nærmest profetisk! Selvfølgelig er clinch mellem ultrarabiate
grupper fra hver sin side af lejren ikke starten på noget som helst - men
hvad bliver mon det næste? Vi ved jo erfaring, at sådan noget som krig,
uforsonligt had, chuvinisme, racisme osv akkumuleres op i den "psykosociale"
bevidsthed - det glemmes ikke så hurtigt. Den her sag vil givetvis finde sin
ende på et tidspunkt, men "næste gang" vil den ligge i baghovedet på alle,
og gøre lunten kortere - og efter tilstrækkelig mange "sager" bliver lunten
til slut så kort og uforsonligheden så stor, at det kan ende med hvad som
helst.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-02-06 03:47

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> lunten
> til slut så kort og uforsonligheden så stor, at det kan ende med hvad som

Jeg er ked af, at du måske giver mig ret

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-02-06 04:02

> [...]
> lunten
> til slut så kort og uforsonligheden så stor, at det kan ende med hvad som

Og islamforskeren Jørgen Bæk Simonsen (fra 5 år som direktør i Damaskus)
jamrer i København over, at man ikke har taget hans forsikring om islams
utrolige elasticitet til sig, men at man er så fræk at se på, hvordan
virkeligheden er. Det er ikke en god måde at se verden på, siger han, - man
skal holde sig til teorien, og lukke øjnene for virkeligheden, så går det
hele langt bedre - og meget straks over, puste, puste, siger han.
Han opfordrer nu alle danske Ole Lukøjer om at mødes på Rådhuspladsen, og
lover at et rimeligt jazzband, ledet af den navnkundige Per Vadmand, vil
levere den nødvendige støj til mødet.

Hans motto: "hold op med at tænke, - og alting falder i hak - men ellers
husk på islams utrolige elasticitet, - og så luk dog øjnene for helvede"

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 04-02-06 18:07

"Michael Laudahn" ha scritto nel messaggio

>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=436684
>
>Er det jeg ser på fotoen der 'danskere'?!?
>
>Hvor er vi egentlig? Det kan vel ikke være rigtigt !!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!1111!!!!!!11!!!!

Era dumma jävla danskjävlar!!!1! Vad har ni nu gjort? Förbannade jävla
spädgrisar!

Det är antagligen storebror Sverrig som får hjälpa er ur krisen, precis som
storebror Sverrig hjälpte er när ni efter 5 minuters "krig" kapitulerade för
Nazityskland.

--
This row is intentionally left blank.

"Jag ser inte mig själv som rasist eller nazist.
Jag tyckte bara inte om invandrare."
- John Ausonius "Lasermannen"

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 04-02-06 18:26

"K.W. Persson v4.11"
<svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghi
jk.com> wrote in message news:3pn9u1pr8vug3s6bo9f47s02eio2o6rvgv@4ax.kom...
> [...]
som
> storebror Sverrig hjälpte er när ni efter 5 minuters "krig" kapitulerade

Ligesom Sverige hjalp Norge under krigen....

/Mikael

Fra : Egon Stich

Dato : 04-02-06 22:27

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som
> för
>
> Ligesom Sverige hjalp Norge under krigen....

Og husede en udstrakt nazi spionkreds, noget der skadede både Norge og
Danmark.

ES

Fra : Aksel

Dato : 05-02-06 18:02

> som
> för

Var det ikke Sverige der fortsatte med at levere jernmalm og kuglelejer til
Tyskland og derved forlængede krigen.

Aksel

Fra : Frank

Dato : 05-02-06 22:38

Aksel skrev:

> Var det ikke Sverige der fortsatte med at levere jernmalm og kuglelejer til
> Tyskland og derved forlængede krigen.

Synd at de ikke hadde begynt å produsere fly i den tiden, som
de kunne selge til Adolf, da hadde nok krigen vært over
atskillige år tidligere ...

Fra : Trond Svendsen

Dato : 04-02-06 18:27

"K.W. Persson v4.11" skrev i melding :

> [...]

> som
> storebror Sverrig hjälpte er när ni efter 5 minuters "krig" kapitulerade

Sverige åpnet grensene sine for alle tyske soldater.
Sverige som nasjon har ingen ære å snakke om fra krigsårene.

Men heldigvis var det mange svenske enkeltpersoner som ikke støttet sin egen
regjerings politikk, og som bistod med nødhjelp og beskyttelse av
flyktninger.
Og Wallenberg var en ekte svensk helt som kommunistene i sovjet desverre tok
livet av til slutt.

--
Trond

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-02-06 18:53

"K.W. Persson v4.11"
skrev i en meddelelse news:3pn9u1pr8vug3s6bo9f47s02eio2o6rvgv@4ax.kom

> Det är antagligen storebror Sverrig som får hjälpa er ur krisen,
> precis som storebror Sverrig hjälpte er när ni efter 5 minuters
> "krig" kapitulerade för Nazityskland.

Du tager fejl. Det var nazityskland, I beredvilligt hjalp under krigen. Der
var vist noget med nogle malmtransporter fra Norge, ikke?

Og mig bekendt var Sverige den eneste nation i Europa - hvis vi ser bort fra
de daværende fascisiske diktaturstater Spanien og Portugal - der fandt det
nødvendigt IKKE at sætte sig op mod fascisme og nazisme.

Sverige har stolte traditioner med at holde sig uden for fællesskaber. Det
giver jer selvfølgelig bedre mulighed for at sælge våben til ALLE
krigsførende parter uden smålig skelen til, hvem de er og hvad de står for.
Og for det ikke skal være løgn, så slår I gudhjælpemig jeres egne politikere
ihjel, når det stikker jer. Tak for kaffe. En rigtig rollemodel af en
storebror, hva'?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 19:34

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Og mig bekendt var Sverige den eneste nation i Europa - hvis vi ser bort fra
> de daværende fascisiske diktaturstater Spanien og Portugal

Og Schweiz. Tyrkiet, som besidder en del af det europæiske fastland,
omkring Østroms gamle hovedstad Konstantinopel, holdt sig også uden for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-02-06 20:28

> Og Schweiz.

Jaja. Schweitz tæller ikke i denne sammenhæng. Dem regner ingen med, med
mindre det drejer sig om et sikkert, bankhemmeligt sted til opbevaring af de
ikke altid helt hvide finanser.

> Tyrkiet, som besidder en del af det europæiske fastland,
> omkring Østroms gamle hovedstad Konstantinopel, holdt sig også uden
> for.

Ja, det har du også ret i. Og et selvudråbt, uafhængigt Island (under
britisk okkupation), hvis vi skal have det hele med.

Fra : Frank

Dato : 04-02-06 19:46

Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Du tager fejl. Det var nazityskland, I beredvilligt hjalp under krigen. Der
> var vist noget med nogle malmtransporter fra Norge, ikke?

... og transporter, i 1945 stilte snälla Sverige velvillig sitt
territorium og jernbane til rådighet for å unnsette Adolfs soldater
som fikk tæv/juling i Narvikområdet ...

Fra : JAHJ

Dato : 04-02-06 21:47

"Frank" <NoSpam2Me@online.no> skrev i melding

> .. og transporter, i 1945 stilte snälla Sverige velvillig sitt
> territorium og jernbane til rådighet for å unnsette Adolfs soldater
> som fikk tæv/juling i Narvikområdet ...

Så danskene snudde ræva til, mens svenskene la seg på rygg...

Fra : Roald B. Larsen

Dato : 04-02-06 22:54

> [...]
>
> .. og transporter, i 1945 stilte snälla Sverige velvillig sitt
> territorium og jernbane til rådighet for å unnsette Adolfs soldater

Tull, det var ingen kamper rundt Narvik i 1945,
men i 1940. Narvik ble som kjent gjenerobret av
allierte styrker, engelske, franske, polske og norske,
så vidt huskes. Det var Hitlers første nederlag(!), før
man fant å måtte trekke seg tilbake.
Forsyningslinjene ble nok litt for lange, når hele resten
av Norge var under tysk okkupasjon. Malmen fra Kiruna
med jernbane til Narvik og videre sjøveien var ganske riktig
det elementet som gjorde Narvik interessant.

Tyskerne fikk føre avløsningsstyrker gjennom Sverige
under krigen, men norske flyktninger ble også mottatt,
og fikk hvis ønsket reise videre til England. (Det meste
av tiden, hele tiden, eller...?) - Jeg er redd for at noen
dessverre også ble sendt tilbake til Norge, men kan
ikke si at jeg har oversikt over dette. Noen her som
_vet_ noe om dette kanskje litt pinlige temaet?

--
rL

Fra : Frank

Dato : 04-02-06 23:28

Roald B. Larsen skrev:

> Tull, det var ingen kamper rundt Narvik i 1945,

Såså, hva betyr vel fem år Dessuten, i 45 hadde Adolfs soldater
kanskje ikke fått svenskeskyss.

> men i 1940. Narvik ble som kjent gjenerobret av
> allierte styrker, engelske, franske, polske og norske,
> så vidt huskes. Det var Hitlers første nederlag(!), før
> man fant å måtte trekke seg tilbake.

jajajajaja, <bøyer hodet> Shame on Me!

Retry:
--------

... og transporter, i 1940 stilte snälla Sverige velvillig sitt
> [...]

> det elementet som gjorde Narvik interessant.
>
> Tyskerne fikk føre avløsningsstyrker gjennom Sverige

som var mitt poeng. Noen var /forkledde/ som som sanitet

> under krigen, men norske flyktninger ble også mottatt,

.... ble mottatt, etterhvert -- selv svenskene skjønte hvilken
vei det gikk med Adolf -- og vasket hendene febrilsk med
norske flyktninger

> og fikk hvis ønsket reise videre til England. (Det meste
> av tiden, hele tiden, eller...?) - Jeg er redd for at noen
> dessverre også ble sendt tilbake til Norge, men kan

I starten av krigen var man ikke så villig til å ta imot besøk,
hvorfor også Kong Olav visstnok hadde svensker langt opp i
halsen helt til sin død.

> ikke si at jeg har oversikt over dette. Noen her som
> _vet_ noe om dette kanskje litt pinlige temaet?

Det _bør_ være så pinlig at svenskene som trakk ut proppen her
har slått av skjermene - ligger nå å gråter ?!

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 06-02-06 16:13

K.W. Persson v4.11 wrote:

> Det är antagligen storebror Sverrig som får hjälpa er ur krisen, precis som
> storebror Sverrig hjälpte er när ni efter 5 minuters "krig" kapitulerade för
> Nazityskland.

I perioden 1940-1945 ble omtrent akkurat like mange allierte (engelske,
amerikanske) og tyske spioner pågrepet i Sverige. Nesten alle de
allierte spionene ble pågrepet og arrestert før slaget om Stalingrad,
nesten alle de tyske spionene ble pågrepet *etter* slaget om Stalingrad.

Sverige var i praksis alliert med Nazi-Tyskland inntil det ble klart at
de kom til å tape krigen, da valgte Sverige å satse på England og USA i
stedet.

Joda, det er kjekt med slike "venner".

--
Terje

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 10-02-06 17:18

Det var temmelig blandet mottagelse som de norske flyktningene fikk i
Sverige, det var den enkelte lensfiskal som avgjorde deres skjebne.

Mest tragisk var det for de tyske soldater som hadde fått nok av
krigen og gikk over grensen. Ofte sammen med den jenta som hadde
overtalt de til å ta dette skrittet. De ble ubønnhørlig returnert
til eksekvesjonspeletongene.

Fra : HKH

Dato : 15-02-06 08:59

"Brumle Måseegg" <pezzda@c2i.net> skrev i melding

> [...]
krigen og gikk over grensen. Ofte sammen med den jenta som hadde
overtalt de til å ta dette skrittet. De ble ubønnhørlig returnert

Det var nytt for meg. Vet du noe om hvor jeg kan finne stoff om dette?

HKH

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 15-02-06 16:43

Jeg har det fra et TV-program om grenselosene. Men så vidt jeg vet ble
det også utgitt en bok om grenselosene, og der finner du det vel.