Slagside endnu en gang i DR 2
Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 13:22

I dagens JP kan man på:

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3536532

se følgende læserbrev:

Slagside endnu en gang i DR 2

Af Ulla Skibsted, Bernstorffsvej 14, Hellerup

FOR ANDEN dag i træk måtte seerne lægge øre til talemaskinen Tøger
Seidenfaden i striden om tegningerne af Muhammed.

I tidligere indlæg fra DR2's redaktions side er der blevet plæderet for
den store balance, man tilstræber, for at modsatrettede synspunker kan
komme til orde, herunder, at ordstyreren bestræber sig på at give
taleret til begge parter. Man havde bedt en særdeles dygtig journalist,
Martin Krasnik, som har rejst Mellemøsten tyndt og skrevet en bog om
forholdene, stille op, og hvad sker der?

Uden at tv-værten Kurt Strand griber ind, får Seidenfaden lov til på den
mest uforskammede og forurettede måde at tale uafbrudt, en taktik, jeg
har hørt ved andre lejligheder, således at seerne intet fik ud af
Krasniks indlæg.

Da jeg har læst Krasniks bog med stor interesse, kan det anbefales for
at få et nuanceret billede af de problemer, Vesten og den muslimske
verden står overfor og så måske gøre opmærksom på, at vi er flere, der
ikke synes, vi får "balance" for licenspengene hos DR.

==
Spørgsmålet er så bare om hun har ret. For mig at se har Thøger
Seidenfagden da mildest talt fået udstillet sig selv, så nogen venlig
handling over for ham kan der vel ikke have været tale om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk