Renlighed HJÆÆLP
Fra : Allan Boegild Peders~

Dato : 04-02-06 13:03

Hej

Jeg er ved at være desperat og håber nu på at der er en af jer herinde der
har en god ide...

Jeg anskaffede mig i november måned sidste år en Beagle på dengang 11
måneder, den havde været van til at gå meget alene og gået et sted hvor den
frit kunne gå ud og ind som det passede den. Denne kombination er nok også
grunden til at den ikke var helt renlig da jeg fik den. Det synes jeg nu jeg
fik rimelig skik på og op imod jul var det kun en sjælden gang den havde et
uheld indefor. så kom juleferien og da jeg statede på arbejde igen så havde
kom problemet tilbage, uanset hvad jeg gør så skider og pisser den indenfor
hverdag flere gange. Jeg kan gå en tur med den, men med det samme jeg lukker
den ud i baggangen fordi jeg skal noget så laver den både det ene og det
andet selv om jeg bare er væk 5 minutter. Hvis jeg er hjemme er der ingen
problemer, så kommer den og siger til. jeg synes snart jeg har prøvet alt..

- jeg har lagt aviser der hvor den plejer at gøre det, men den kan åbenbart
godt lide JP (imodsætning til visse andre) for den gør det aldrig på avisen

- jeg har prøvet atille vand og mad skål der hvor den gør det, men så har
jeg bare det at gøre ren bagefter for den er total ligeglad.

- Jeg har i en periode styrtet hjem i min 30 minutters middagspause for at
lufte kræet, så den højest har været alene 4 timer adgangen.

Det er efterhånden svært at bevare den gode mine, jeg er ved at være rigitg
rigtig træt af det, og det er sgu en skam for ellers er det sgu en rigtig
dejlig hund. iøvrigt kan jeg tilføje at jeg hver dag går mellem 3 og 5 km.
med den.

Håber vikelig der er nogen der har nogle gode råd????

Med Venlig hilsen

Allan Boegild Pedersen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-02-06 13:10

"Allan Boegild Pedersen" <allan@pda-REMOVEfaq.com> writes:

> [...]
> dejlig hund. iøvrigt kan jeg tilføje at jeg hver dag går mellem 3 og 5 km.

Det var godt nok heller ikke meget. Det er den motion vores
newfoundlænder får. En beagle skal have meget motion og vigtigst af
alt: aktivering. Hvad gør du for at gøre hunde træt? Spor, agility,
alm. træning?

Uden at være hundeekspert, så lyder det som om du skal starte helt
forfra med alene-hjemme-træningen og så ellers få brugt hundens hjerne
og energi. Den skal være både fysisk og mentalt træt.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : fam. Ager

Dato : 04-02-06 13:35

"Allan Boegild Pedersen" <allan@pda-REMOVEfaq.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er ved at være desperat og håber nu på at der er en af jer herinde der
> har en god ide...
>
> Med Venlig hilsen
>
> Allan Boegild Pedersen
>-----------------

hmm.. kan det tænkes at den er utryg ved at blive efterladt?? eftersom det
kun er et problem når den er alene?
ved stress kan styringen af vandladning og afføring påvirkes, så den ikke
kan styre det .
jeg har lige været den mølle igennem med en tæve jeg overtog i sommers.
du kunne prøve at introducere den for et bur,som skal fungere som dens hule,
dens sikkerhed. det er overskueligt for hunden, og vænnes den til det over
en periode, kan det være løsningen når den skal være alene. måske bare for
en tid, og derefter kan buret stå som dens sovested/hule hvor den automatisk
vil søge hen når den har behov for det.
det var ihvertfald en god løsning for min tæves vedkommende, ligeledes lærte
hun at køre i bil, og være alene i bilen. nu er buret væk fra bilen, men det
står her endnu i huset, dog er det ikke hende der bruger det mere, men den
anden hund, som er "flyttet" ind. det er en transportkasse, som jeg nu har
pillet overdelen af, så den fungere som kurv.
i stuen har vi et hundetelt, som flittigt bliver brugt af alle 3 hunde, og
kattene også.

hvis du bruger et trådbur, så sørg for at det er overdækket, det giver mest
ro for hunden.

ellers vil jeg som trine siger, anbefale at bruge noget tid på noget mental
træning. lav noget spor med hunden, en beagle har en god næse, så det vil
være oplagt. hvis den får tørkost, så smid foderet ud i haven eller i huset,
og lad den selv finde det, fyld en sodavandsflaske med lidt foder, og lad
den selv få det ud, der er mange muligheder.og gå til noget træning med den,
hvor den kan møde andre hunde og mennesker, hvis den ikke gør det i
forvejen.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 04-02-06 14:06

Allan Boegild Pedersen skriblede bla:

> Jeg anskaffede mig i november måned sidste år en Beagle på dengang 11
> måneder,

Tror jer der har denne race behøver jeres helt egen newsgruppe så i kan
bekræfte hinanden om netop denne races tilbøjeligheder.
Prøv at bladre lidt tilbage i datoerne og du finder samme emne.

Næste gang så køb en rigtig hund sorry kunne ikke dy mig

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-02-06 16:36

> Tror jer der har denne race behøver jeres helt egen newsgruppe så i
> kan bekræfte hinanden om netop denne races tilbøjeligheder.

Jeg kan huske at min storesøster havde en Beagle som første hund,
den nåede hun godt nok også at have meget "sjov" med

> Næste gang så køb en rigtig hund sorry kunne ikke dy mig

Der mener du self en Rotte eller en GD'er eller en Ridgeback

/Jens (som godt kan nøjes med Beaglen i Radiserne)

Fra : LH

Dato : 05-02-06 11:26

Hvad der er en "rigtig" hund er vel individuelt. Men igen, som sagt 117
gange, hvorfor sætter man sig ikke lidt ind i hvad det er for en race man
har med at gøre INDEN man køber/overtager en hund. Alle hunde kan ikke
skæres over en kam. Jeg kender også godt til Beagle, men også til gravhund,
labrador, newfoundlænder, fårehunde, schæfer. Og der er SÅ utroligt meget
forskel på hvor meget hundene skal aktiveres, motioneres. Beaglen er helt
speciel, som gravhunden også er. Men beaglen kræver utroligt meget. Men
"bortset" fra det, så er det en meget dejlig hund, hvis man forstår hvad det
er for en hund man har med at gøre. Jeg ved fra andre med Beagler at
hundetræning og meget motion har været rigtig godt. De dur ikke til at ligge
hjemme alene i sofaen det meste af tiden. 3-5 kilometer er slet slet ikke
nok. Har du ikke mulighed for at evt at cykle med den.
LH

Fra : Allan Boegild Peders~

Dato : 05-02-06 18:01

Tak for dit svar....

Nu tager du lidt for givet at jeg ikke har sat mig ind i racens egenskaber
før jeg anskaffede den, det faktisk ikke korrekt. Jeg har læst rigtig meget
om racen, haft kontakt til beagle klubben samt et par andre Beagle ejere
inden.

Jeg har ingen steder læst at 5 km. dagligt ikke er nok motion for en beagle,
og de beagle ejere jeg har snakket med går ikke 5 km. dagligt med deres.
kunne i evt komme med jeres anbefaling vedr. hvor meget motion de små
stakkels ben skal have dagligt?

Du og andre skriver også at den skal aktiveres meget, det er jeg godt klar
over og her gør jeg følgende:

- Den kommer i hundeskov 2 gange i ugen, hvor den kan løbe frit og snuse alt
hvad den vil
- Den får fodret gemt undt omkring i huset eller haven
- Den får godbider i cola flasker, sammenrullede håndklæde og små papkasser
som den så selv skal få godbiderne ud af.
- Jeg har lært den navnet på et par af dens legetøj som jeg så kan gemme
rundt omkring i huset og så få den til at finde.

hvis der er nogen der har andre forslag til aktivering så vil jeg meget
gerne høre om det...

istedet for at skælde mig ud for ikke at have læst på lektien, læst de
sidste 15 års indlæg i gruppen eller have anskaffet mig en Beagle, håber jeg
at nogle har nogle gode konstruktive forslag.

Mvh

Allan Boegild Pedersen

Fra : pwh

Dato : 05-02-06 18:59

Allan Boegild Pedersen wrote:
> istedet for at skælde mig ud for ikke at have læst på lektien, læst de
> sidste 15 års indlæg i gruppen eller have anskaffet mig en Beagle,
> håber jeg at nogle har nogle gode konstruktive forslag.

*LOL*
Den skideballe fortjente vi sgu
Jeg synes også at beagler er dejlige hunde, jeg passede tit min
søsters i sin tid, jeg er så bare mere til lidt større racer.
Den måde jeg primært aktiverer mine egne Labblandinger er ved
at gå meget med dem, 4-5 km om dagen som du går er vand for os.
Jeg vil tro at jeg som gennemsnit går ca 15 km om dagen.
Jeg er ikke typen der orker at lege aktivitetslege i timevis med mine,
det keder mig simpelthen, derfor foretrækker jeg at gå meget.

Når du har fået styr på den kan jeg også kun anbefale at du får
en makker til den, det har min første hund Tyson stor glæde af,
han er også ret så krævende mht at der skal ske noget.

/Jens

Fra : LH

Dato : 05-02-06 19:22

Mit indlæg var egentligt ikke ment som en kritik som sådan af dig specielt.
Men det var fordi "nogen" her skriver at en beagle ikke er en "rigtig hund".
Og det var vist det min reaktion var mest møntet på. Man skal respektere
andres valg af hund og hvad der er rigtigt for dem. Alle hunde er jo
"rigtige hunde", blot skal ejer og race passe sammen.
Når det så er sagt så kender jeg beaglen fra nært hold, og ved den er meget
speciel. Den er bare sin egen!
Jeg ved ikke om mere motion er løsningen, men jeg ved det er meget aktive
hunde som gerne må bruges meget. Jeg kan virkelig anbefale hundetræning,
lige så meget for din egen skyld som for hundens. Det er det bedste jeg
nogen sinde har meldt mig til med min hund, fordi jeg virkelig lærte min
hund at kende på en "ny" og bedre måde. Plus det at man har den aktivitet så
tæt med sin hund at det er guld værd. Jeg var i hvert fald meget glad for
det og din hund får så også samvær med andre hunde. Når vi startede
hundetræning var der altid "legetime" før og efter træning hvor hundene
virkelig fik lov at drøne rundt med hinanden.
Man skal så også lige have sig for øje at man også kan overaktivere sin
hund, så den er godt op at køre og måske så ikke lige er indstillet på at
falde til ro når du forlader hjemmet.
Noget andet er så også at du skriver at du først fik den som 11 mrd. Var der
problemer med den hvor den var før? Måske en adfærdspsykolog kunne hjælpe
dig hvis det er et så stort problem at du er der hvor du overvejer om du kan
beholde hunden.

LH

Fra : pwh

Dato : 05-02-06 19:52

LH wrote:
> [...]
> på. Man skal respektere andres valg af hund og hvad der er rigtigt
> for dem. Alle hunde er jo "rigtige hunde", blot skal ejer og race

Nu skulle John's og min bemærkning mht det altså læses som en joke,
der manglede måske lige en
John er jo schæferfanatiker og derfor uden for pædagogisk rækkevidde
når man skal diskuterer racer, jeg holder selv af de fleste hunderacer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-02-06 20:25

pwh skriblede bla:

> [...]
> John er jo schæferfanatiker og derfor uden for pædagogisk rækkevidde
> når man skal diskuterer racer, jeg holder selv af de fleste

Der er åbenbart folk der ikke kan skelne et glimt i øjet.
Når det er sagt har jeg samtidig en fordom mod enkelte racer deriblandt
nævnte.
Så mange folk har problemer med dem hvorfor jeg selv aldrig "gad" at have en
sådan og da slet ikke hvis den skulle gå alene hjemme i op til flere timer
om dagen.

Når man påtænker køb af hund bør man i god tid lave research med det formål
at få netop en race der passer til ens temperement.
Jeg er overbevist om at både ulemper og modsat er beskrevet i masser af
bøger.
Bor man i lejlighed, skal den være alene hjemme i op til 8-10 timer osv skal
man måske i stedet have en kat.

Skal du have en hund der uden problemer kan være alene hjemme uden at
splitte hele lortet af samt skide og pisse alle vegne kan jeg da godt
anbefale flere racer

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-02-06 20:35

jopa wrote:
> Skal du have en hund der uden problemer kan være alene hjemme uden at
> splitte hele lortet af samt skide og pisse alle vegne kan jeg da godt
> anbefale flere racer

Det er umuligt for dig at anbefale andre racer en Schæfere
Vi mødte forøvrigt et dejligt sort eksemplar igår, det var en politimand
der lige havde fået den, 10mdr gammel og flat som bare fanden
Tyson fik jo helt tårer i øjnene, hans mor var jo en sort Schæfer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-02-06 21:00

pwh skriblede bla:

> Det er umuligt for dig at anbefale andre racer en Schæfere

Indrømmet

> [...]
> politimand der lige havde fået den, 10mdr gammel og flat som bare
> fanden Tyson fik jo helt tårer i øjnene, hans mor var jo en sort

Ja så fik jeg da endelig overbevist om at det er sådan en du skal have som
hund 3

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-02-06 06:06

> Ja så fik jeg da endelig overbevist om at det er sådan en du skal
> have som hund 3

Man skal jo aldrig sige aldrig

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 06-02-06 06:40

> Man skal jo aldrig sige aldrig
>
> /Jens
>
>--

stikker....)-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 06-02-06 10:39

fam. Ager skriblede bla:

> stikker....)-;

Hvad så Marie er du med eller i mod ha ha .
Nu er du snart helt alene

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 06-02-06 12:04

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> fam. Ager skriblede bla:

> Hvad så Marie er du med eller i mod ha ha .
> Nu er du snart helt alene
>
> --
> Mvh.John
> www.johns-web.dk
>

>-----------

jeg overgiver mig ALDRIG!!!... (-;

mvh. marie, der ikke lader sig købe for et slik.. (-;

Fra : jopa

Dato : 06-02-06 22:07

fam. Ager skriblede bla:

> jeg overgiver mig ALDRIG!!!... (-;
>
> mvh. marie, der ikke lader sig købe for et slik.. (-;

Pjat med dig der er intet som en våd tunge i øret
--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-02-06 06:13

> Pjat med dig der er intet som en våd tunge i øret

Du tror ikke bare at Milo jagter den ræv du har bag øret )

/Jens

Fra : LH

Dato : 07-02-06 07:34

Hvor er det irriterende med den smalltalk der næsten altid følger med et
seriøst indlæg. Skriv dog sammen over mail eller andre grupper der passer
bedre. Drøn irriterende at man tror man skal ind og læse et nyt "spændene"
svar eller indlæg og så er det fortsat dumme kommentarer fra to til tre
(altid de samme) der bare kan blive ved og ved.
LH

Fra : jopa

Dato : 07-02-06 09:26

LH skriblede bla:
> [...]
> nyt "spændene" svar eller indlæg og så er det fortsat dumme
> kommentarer fra to til tre (altid de samme) der bare kan blive ved og

Indrømmet vi er nogen stykker der syntes at "alvor" er der nok af specielt
lige nu.
Bare se TV avisen.
Tag dog at smil lidt og se gennem fingre med bla de små smalltalks som du
kalder det.

Alternativt = Kan se at du bruger Outlook expresss
Marker vores indlæg
Gå op i meddelelse
Bloker afsender så slipper du for bla mine indlæg.

ps ligesom mine indlæg irriterer dig så gør dine det samme, fordi du ikke
quoter efter gældende regler på usenet

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-02-06 18:39

> [...]
> specielt lige nu.
> Bare se TV avisen.
> Tag dog at smil lidt og se gennem fingre med bla de små smalltalks

Godt råd, så slemme synes jeg nu heller ikke vi er, det er jo ofte
tråde vi selv har startet som går over i det ren sladder pladder

> Alternativt = Kan se at du bruger Outlook expresss
> Marker vores indlæg
> Gå op i meddelelse
> Bloker afsender så slipper du for bla mine indlæg.

Kan jeg virklig slippe for dine indlæg John,
det kunne du godt have fortalt mig noget før

> ps ligesom mine indlæg irriterer dig så gør dine det samme, fordi du
> ikke quoter efter gældende regler på usenet

Man kan vel næppe kalde det LH laver for quoting,
der bliver jo bare lavet et helt nyt indlæg så man mister sammenhængen.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 17-02-06 15:23

On Tue, 7 Feb 2006 18:39:27 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Man kan vel næppe kalde det LH laver for quoting, der bliver
>jo bare lavet et helt nyt indlæg så man mister sammenhængen.

Ja det er skideirriterende, at man skal gætte sig frem til,
hvad folk svarer på eller kommenterer.
Eller hvis der mangler kommaer...Uha, så er det ren gætteværk.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/ sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : jopa

Dato : 07-02-06 09:16

pwh skriblede bla:

> Du tror ikke bare at Milo jagter den ræv du har bag øret )

Rart at se at der trods alt er nogen der er vågne
--
Mvh.John
www.johns-web.dk

"Gør det du er bedst til, det gør schæfer"

Fra : pwh

Dato : 06-02-06 18:39

> stikker....)-;
>
> mvh. marie

Sådan er det jo marie, man har et standpunkt til man tager et nyt
Men chanchen for at jeg skal have en hund mere er nu også minemal,
og i givet fald ville det sikkert så blive en Rottetæve.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 06-02-06 19:39

> Sådan er det jo marie, man har et standpunkt til man tager et nyt

----------

det er der noget om...

> Men chanchen for at jeg skal have en hund mere er nu også minemal,
> og i givet fald ville det sikkert så blive en Rottetæve.
>
> /Jens
>
>---------------

tilgivet er du nu stadig ikke... hrmff..(-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 06-02-06 20:10

> tilgivet er du nu stadig ikke... hrmff..(-;
>
> mvh. marie

Hvis jeg nu lover at svine Schæfere til generelt, og specielt Milo
resten af ugen, så kan du vel tilgive mig

/Jens (som hellere må gå ind og lege med vufferne nu, de er utålmodige)

Fra : fam. Ager

Dato : 06-02-06 20:20

> Hvis jeg nu lover at svine Schæfere til generelt, og specielt Milo
> resten af ugen, så kan du vel tilgive mig
>
> /Jens (som hellere må gå ind og lege med vufferne nu, de er utålmodige)
>
>----------

måske...(-;

mvh. marie - hvis hunde er gået i drømmeland for længst...

Fra : Allan Boegild Peders~

Dato : 05-02-06 20:00

Hej LH,

Tak for dit svar, jeg har selv gået lidt med planer om at tilmelde mig
hundetræning, nu har jeg ikke prøvet sådan noget før - skal man bare timelde
sig hos DKK eller findes der andre bedre?

En anden skriver at jeg nok skal starte forfra med alenehjemme træning, har
du/i nogle tips/links til hvordan man bedst griber det an?

Da jeg var på jagt efter en Beagle stødte jeg på ham her, og vurdere at det
godt kunne være mere belejligt at være fri for den første hvalpe tid. Jeg
var ude at møde den et par gange før jeg købte den og den virkede sund, rask
og meget glad og positiv. Det er han så absolut også, og ja han er bestemt
og sin egen herre, hvis jeg vil til højre så går han til venstre, men sådan
er Beagles jo endniu engang. faktisk så synes jeg det går rigtig fint med
opdragelse og lydighed, med undtagelsen af det før omtalte problem. Når man
kommer hjem hverdag og bruger det første kvarter på at tørre lort og pis op
(undskyld mig udtrykket) så bliver man til sidst gal i skralden eller
rettere sagt det gør jeg da, og jeg har da også overvejet mere en enkelt
gang at sælge ham til stanglakrids. men når man så ser det lille kræ ligge
og flade ud foran brænde ovnen senere samme aften så er alt jo forladt
(næsten ihvertfald)

Med venlig hilsen

Allan Bøgild Pedersen

Fra : fam. Ager

Dato : 05-02-06 19:39

> [...]
> sidste 15 års indlæg i gruppen eller have anskaffet mig en Beagle, håber
> jeg at nogle har nogle gode konstruktive forslag.

-----------------------------

hvad med det jeg spurgte om i mit svar til dig?
er det noget du har tænkt over var en årsag til hans urenlighed`?

for mig at se, bliver han aktiveret meget fint, og sikkert meget mere end
flertallet af hunde gør, så hatten af for det.

mvh. marie

Fra : Allan Boegild Peders~

Dato : 05-02-06 20:11

Hej Marie,

Tak for dit svar...

Jeg tror godt det kan være noget med at han er utryk ved at være alene, jeg
har oplevet at jeg kun lige har lukket døren og så opdager at jeg har glemt
noget i baggangen. Når jeg så kommer derud så har han allerede tisset. måske
noget med at han føler sig lidt forladt. Jeg har prøvet at tage en gammel
t-shirt som jeg havde gået i herhjemme og lagt den i kurven så han kunne
lugte mig. Jeg blev også lidt til grin ude på arbejde da jeg købte et
webcamera og monterede det i loftet ude i baggangen så jeg kunne sidde på
arbejdet og holde øje med kræet. På den kan jeg se at ligger og sover det
meste af tiden men står så pludselig op og laver et eller andet.

Han har en kurv med et tæppe i ude i baggangen, skal i forvejen have
anskaffet en transportkasse til bilen, så tror jeg vil prøve dit råd.
Hvordan får jeg ham til at føle sig tryk derinde? er det rigeligt med
godbider? hvor stor skal sådan en transport kasse være, findes der et
website med nogle anvisninger om størelser?

Med venlig hilsen

Allan Bøgild Pedersen

Fra : fam. Ager

Dato : 05-02-06 21:32

> [...]
> godbider? hvor stor skal sådan en transport kasse være, findes der et
> website med nogle anvisninger om størelser?

--------------------------------

størrelsen skal være så stor, at han uden besvær kan rejse sig og vende sig,
og ligge godt og flyde ud, efter min mening. de billigste er nok harald
nyborg, det er sådanne trådbure, og med et tæpper over, er det fint.
min tæve var, fandt jeg ud af, skræmt af den "larm" at buret kunne lave, når
hun rumlede rundt, så jeg købte en brugt flytransportkasse, som er af hård
plast, og mere lukket end trådburet, det var løsningen for hende og os.

du vænner den til det, ved at have det stående hvor i er, hav lågen åben, og
lok den derind, med masser af ros når den er der, godbidder, gumleben, eller
hvad den nu kan lide, og gør det over en tid, lad den få buret med hvor den
sover. efterhånden kan i lukke buret, og væn den til at blive der en tid.
nogle hunde er glade for buret med det samme, andre skal vænne sig til det
gradvist.

mvh. marie

Fra : LH

Dato : 05-02-06 21:50

Hej igen.

Det med hundetræningen, det ved jeg ikke noget om hvor du evt bor. Her hvor
jeg bor har vi en helt privat hundeklub hvor alle bare melder sig til og der
er træning 1-2 gange om ugen året rundt med undtagelser af enkelte
ferieuger. Eneste krav er hundene skal være vaccineret og forsikret og ikke
være bidske så de ikke kan omgås andre mennesker og hunde.
Hvad med at tage en snak med din dyrlæge, han kan også evt anvise dig til
både træning og evt adfærdsterapi som kan hjælpe dig med at se med nye øjne
på hunden. Jeg må erkende jeg altid får en lille mistanke om at "der er et
eller andet" når nogen vil af med en voksen hund. Bare det at skifte hjem
kan være et problem for den og hvis den så især er meget alene til daglig.
Jeg er bestemt ikke hundepsykolog og syntes du skal rådføre dig med en
ekspert, hvis du vil problemet til livs - for vel er det da træls at skal
gøre rent efter en voksen hund igen og igen. Men vend det om, hvis du
skælder hunden ud eller hvordan du nu reagere og bliver irriteret over det
så hunden kan mærke det, så tror jeg altså det i sig selv giver en negativ
indvirkning på din hund. Det er synd hvis hunden skal skifte hjem én gang
til, hvis du opgiver. I så fald skal du virkelig sørge for den kommer til et
hjem hvor der er nogen hjemme og nogen som virkelig vil bruge den tid der nu
skal til.
LH