Båndet brast
Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 04-02-06 12:28

Båndet brast

Jack Straw, den engelske udenrigsminister, og en talsmand for det
amerikanske udenrigsministerium har med al ønskelig tydelighed i den
forgangne uge demonstreret, hvad Anders Fogh's postulat, "Amerika
kan garantere Danmarks sikkerhed" er værd, når det kommer til
stykket, og olietilførslerne fra muslimske lande potentielt er i fare.

Jack Straw har kraftigt og flere gange kritiseret offentliggørelsen af
Jyllandspostens karikaturer og er blevet sekunderet af det amerikanske
udenrigsministeriums talsmand.
England og USA har erklæret sig på den muslimske side.

Det er det, man plejer at berømme som den gode praktiske angelsaksiske
fornuft. Oversat til dansk betyder det: Mel din egen kage, hvis der er
problemer.

England og USA har i øjeblikket ikke andet i hovedet end for enhver
pris, inkl. ytringsfriheden og den højt berømmede nordatlantiske
solidaritet at sikre olietilførslerne fra de muslimske lande.

En afgrund er opstået mellem England-USA og det europæiske kontinent.
Den solidaritet, Danmark har oplevet fra andre europæiske lande med
Frankrig og Tyskland i spidsen har man bare et skuldertræk til overs
for hos engelske og amerikanske politikere inkl. visse danskeres
forhenværende ven, Bill Clinton.

I nødens stund skal man kende sine sande venner og naboer, der
opfører sig, som naboer bør opføre sig.

Steen Hjortsø

Fra : Hikker

Dato : 04-02-06 12:50

On 4 Feb 2006 03:28:15 -0800, contra@tdcspace.dk wrote:

> [...]
>forhenværende ven, Bill Clinton.
>
>I nødens stund skal man kende sine sande venner og naboer, der

Som jeg skrev i en anden tråd.

Det er også derfor vi skal passe på med USA, nu får vi takken, træk de
danske styrker hjem fra udlandet, ( Irak, Afganistan) vi skal ikke
støtte dem mere, jeg har INGEN sympati for USA nu, vi er lige blevet
røvrendt af dem.

Vi skal tilbage til EU landene og køre samlet politik, selvfølgelig
minus England dem skal vi ikke høre på mere.

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 04-02-06 13:07

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jack Straw, er valgt på et muhamedansk mandat, der for er han imod
Jyllands-Posten tegninger og ytringsfrihed.

Kurt