Er det nu...?
Fra : phenomorph@gmail.com

Dato : 04-02-06 11:02

Ytringfrihed mig i røven...

Stemningen har i danmark længe været indvandrerfjendsk - etniske
grupper har igennem længere tid været udstillet i medierne som
syndebukke - så meget at vore nære venner i europa har kritiseret
tonen længe før det kom hertil... og nu står hele den arabiske
verden bag deres danske venner...

Personligt tror jeg det må være rart for muslimerne for en gangs
skyld ikke at være i mindretal...

I hylder demokratiet så sig mig engang - nu har muslimerne valgt og de
vil _ikke_ krænkes - skal vi så blive ved med at krænke dem pga
nogle principper omkring ytringsfrihed ?

Og hvorfor kan vi ikke lade være med at krænke dem ? pga
ytringsfrihed ? det er da at blande æbler og pærer sammen -
ytringsfriheden gør at vi kan sige hvad vi vil - men den bestemmer
ikke hvad vi skal sige.. tænk lidt over det ;)

Læste et sted at Jyllands-Posten i 2003 godt kunne tage hensyn til det
kristne kollektiv... der er åbenbart forskel på folk....

Hadere mod hadere på hver sin side af grænsen
Hadere mod elskere indenfor for hver deres grænse
Elskere med elskere på hver sin side af grænsen

Hvilken sti skal vi vælge?

Mvh
Thomas Jensen

Fra : Flemming

Dato : 04-02-06 11:23

On 4 Feb 2006 02:02:22 -0800, phenomorph@gmail.com wrote:

> etniske grupper har igennem længere tid været udstillet i medierne som
> syndebukke -

Jeg har altid sagt det samme, men måske er der en grund til det?

> og nu står hele den arabiske verden bag deres danske venner...

Er du sikker på at de fleste i den arabiske verden aner noget om hvad
der foregår i Danmark?? Jeg tvivler...

>Personligt tror jeg det må være rart for muslimerne for en gangs
>skyld ikke at være i mindretal...

Hmmm, hvis du tænker på Muslimer i verden, har de aldrig været i
mindretal... Hvis du tænker på muslimerne herhjemme, er de stadigvæk i
mindretal.

>I hylder demokratiet så sig mig engang - nu har muslimerne valgt og de
>vil _ikke_ krænkes - skal vi så blive ved med at krænke dem pga
>nogle principper omkring ytringsfrihed ?

Sig mig hvad vil du gøre, hvad vil den vestlige verden gøre for at
stoppe alle de umeneskeligheder der foregår i Allahs navn??

> [...]
>ytringsfriheden gør at vi kan sige hvad vi vil - men den bestemmer
>ikke hvad vi skal sige.. tænk lidt over det ;)

Du har ret, tegningerne var dumme og det havde været meget mere på
plads at Vesten samlet havde protester mod den behandling af jøder,
kristne, homoseksuelle, kvinder osv, osv some foregår i den muslimske
verden... måske var det i virkeligheden os der skulle boykotte dem..

Mvh,
--
Flemming

Fra : Sune

Dato : 04-02-06 11:32

> [...]

>Stemningen har i danmark længe været indvandrerfjendsk - etniske
>grupper har igennem længere tid været udstillet i medierne som

Er det så sært når deres andel af kriminaliteten i Danmark overstiger deres antal i procent mange
gange?

>Hvilken sti skal vi vælge?

Den rigtige. Nemlig at vi skal behandle dem der opfører sig ordentligt korrekt.

Dem der ikke opfører sig ordentligt fortjener intet og skal fortsat hænges ud i medierne.

Mvh
Sune

Fra : Jim

Dato : 04-02-06 11:43

<phenomorph@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvad er det for syndebukke, du taler om.
Og hvori består fjendtlighederne?

Personligt tror jeg det må være rart for muslimerne for en gangs
skyld ikke at være i mindretal...

Det har de da aldrig været.
De har i lang tid været over 1 mia.

I hylder demokratiet så sig mig engang - nu har muslimerne valgt og de
vil _ikke_ krænkes - skal vi så blive ved med at krænke dem pga
nogle principper omkring ytringsfrihed ?

De har vel selv valgt en religion, der udspringer af en pædofil bandit og
morder.
Og så føler de sig krænket, når man tegner et billede af ham.
Hvis ikke det er at være sart og underlig mellem ørerne, så ved jeg ikke.

[...]

Vi kan ikke tage hensyn til, at nogen måte føle sig krænket endog stødt på
manchetterne over en simpel tegning.
Så skulle vi hele tiden gå på listesko, for ikke at støde nogen.
Må jeg gerne tegne en giraf, eller skal jeg først undersøge, om nogen
huttuer eller pygmæer i Afrika måtte føle sig stødt, fordi de tilbeder
giraffen?

Læste et sted at Jyllands-Posten i 2003 godt kunne tage hensyn til det
kristne kollektiv... der er åbenbart forskel på folk....

Hvordan tage hensyn?

Hadere mod hadere på hver sin side af grænsen
Hadere mod elskere indenfor for hver deres grænse
Elskere med elskere på hver sin side af grænsen

Hvilken sti skal vi vælge?

Vi skal selvfølgelig vælge ytringsfrihedens sti uden grænser.

J.

Og indstil så lige din newsreader, så det er muligt at kommentere uden
overnstående problem.
Der mangler jo en masse '>'..

Fra : Konrad

Dato : 04-02-06 11:45

<phenomorph@gmail.com> wrote in message

[...]

Ja - Ytringsfriheden er et elastisk begreb, som dækker mange facetter -
f.eks sat på spidsen retten til at udleve den madkultur man vil, og konkret
overgrebet på dansk madkultur i de københavnske skoler. Det er ifølge visse
debattører hysteri at man finder det en lille smule underligt, at
skoleeleverne i Københavns Kommune ikke kan få serveret frikadeller,
krebinetter, ribbensteg, stægt flæsk med persillesovs, medisterpølse,
hotdogs, flæskesteg, spareribs, bacon, leverpostej og 17 mio andre ting,
fordi nogle muslimer bare ikke kan tåle alene tanken. I gamle dage lærte man
at lave traditionel mad i husgerning, f.eks frikadeller. Det gør man næppe
længere, og en hel generation vil således glemme traditionelle retter og
erstatte den med halalkød og fastfood som schawarma. Er det ikke krænkende?
Frikadeller? Nej - det kan vi ikke tillade os. Billeder af Muhammed i en
avis? Nej, det kan vi godt nok ikke tillade os. Osv. Gad vide hvor grænsen
går - det er imho i sig selv voldsomt krænkende, at alene tilstedeværelsen
og udlevelsen af vor egen kultur og vor egne normer her i vort eget land
virker "krænkende" på andre, på den anden side af jorden. Hvad fanden bilder
de sig egentlig ind? Vesten excellerer slet ikke samme form for banalt
meningstyranni, uagtet militære aktioner og det stupide forsøg på at
"demokratisere" Irak. Tager vi Tyrkiet som eksempel er de krav EU stiller jo
ikke krav, som EU stiller fordi Tyrkiet krænker europæere, men fordi Tyrkiet
gerne vil være medlem af EU - noget for noget. Ser vi på de mange
forskellige "kompromiser" som Danmark tvinges udi, handler det jo ikke om
noget for noget - eller om at der venter en gevinst forude - det handler om,
at der sidder nogle fjernkulturelle mennesker der afpresser det danske
samfund til at afsværge sin kultur og sine normer - ellers bryder helvede jo
løs, og vi risikerer problemer med flere hundredetusinde borgere (lyder
truslen).

Fra : Jim

Dato : 04-02-06 11:56

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jo
> løs, og vi risikerer problemer med flere hundredetusinde borgere (lyder

Nu du nævner Tyrkiet, så kunne man godt tage en analogi med den store stygge
ulv og de tre små grise.
Muslimerne er kommet til det sidste hus i rækken, efter at have pustet sig
igennem til EU.
Der er bare lige det ved det, at EU er bygget solidt - (af mursten), som
'den store stygge ulv' har svært ved at puste sig ind i.
Den truer stadig med at blæse 'huset' omkuld, hvis vi ikke lukker den ind.
Men vi ved godt, hvad der sker, hvis vi lukker den ind.

Og så synes jeg faktisk hellere, at den kan få lov til at blive stående uden
for og true løs.

J.