Løbet er kørt, venner...
Fra : Jens Bruun

Dato : 04-02-06 09:53

Frem med de hvide flag. Sudan vil boykotte danske varer!

Fra en artikel (http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3537434/) i JP:

"I Khartoum, hovedstaden i Sudan, demonstrerede mange tusinde mennesker imod
Danmark, siger presserapporter fra byen, og her blev der opfordret til
boykot af danske varer".

Nationen skælver under denne dommedagstunge afgørelse. Vi giver os og
genindfører enevælden med Abu Laban som nyudnævnt konge.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : hanzen

Dato : 04-02-06 09:59

> [...]
>
> Nationen skælver under denne dommedagstunge afgørelse. Vi giver os og
> genindfører enevælden med Abu Laban som nyudnævnt konge.

Så mister vi eksportindtægt.
Nu kommer Hans Skov Christensen i TV og flæber over de 14 kr vi taber på den
sag.

Jeg foreslår vi giver DI de 14 kr og putter resten af den sparede
ulandsbistand i kassen.
Så er alle glade. Undtagen i Sudan, men det kan vi være ligeglade med.
--
hilzen
hanzen

Fra : Kim Henriksen

Dato : 04-02-06 11:38

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> writes:

>Så mister vi eksportindtægt.
>Nu kommer Hans Skov Christensen i TV og flæber over de 14 kr vi taber på den
>sag.

Det skal han jo også have lov til - ytringsfriheden gælder jo også
for ham. Hvis han vil stille Dansk Industri i et dårligt lys, er
det helt op til ham selv.

>Jeg foreslår vi giver DI de 14 kr og putter resten af den sparede
>ulandsbistand i kassen.
>Så er alle glade. Undtagen i Sudan, men det kan vi være ligeglade med.

Faktisk kan mellemøstens, og nu nordafrikas, boykot aktion gå hen
og ramme dem selv.
Den dansk eksport steg 50 mia. kr. sidste år. Boykotten kan koste
os 5 mia. - Det er ingen katastrofe.
Det saudiarabiske BNP er i størrelsesordnen 10-15% større end det
danske, og saudiarabien er en af de største økonomier i mellemøsten.
Det danske BNP udgør i størrelsesordnen 2-3% af EUs, med Tyskland
som det absolut største økonomi.

Hvis der i øjeblikket sidder tyske virksomheder med planer om
at starte produktion i mellemøsten, kan det da godt være at de
tænker sig om en ekstra gang - de kan risikere at blive boykottet
pga. noget en anden virksomhed (eller offentlig myndighed) i Tyskland
siger eller gør.

Så det jeg tror der vil ske er, at europæiske virksomheder vil holde
igen med investeringerne i mellemøsten - og det kommer til at koste
mellemøsten væsentligt mere end de 5 mia. Danmark har i klemme.

Så de er ved at save den gren over, som de selv sidder på.

Fra : Hannibal

Dato : 04-02-06 13:31

"Kim Henriksen" <hsmik@ukid.kd> skrev i en meddelelse

> [...]
> mellemøsten væsentligt mere end de 5 mia. Danmark har i klemme.
>
> Så de er ved at save den gren over, som de selv sidder på.

Sådan virker deres spæde hjerner. Lad dem dog. Jeg kan simpelthen ikke
forstå den opstandelse der hersker omkring det at drive virksomhed på et
grundlag som eksport til disse underudviklede lande. STOP al handel med
disse. STOP al eksport af lærdom og teknologi til disse. Tror i at Saudi
ville være så rige som de er, hvis ikke den vestlige verden havde
eksporteret viden om at hive olie op af undergrunden, til dem? Nej det ville
de ikke. Og i øvrigt, hvem har brug for al den olie, brint teknologien og
andet sjovt er alledrede på et stadie hvor det kan implementeres. Lad os dog
undytte vores egen viden til fordel for os selv og drive en fredelig del af
verden.

Hannibal

Fra : Trans

Dato : 04-02-06 11:48

hanzen wrote:

> Jeg foreslår vi giver DI de 14 kr og putter resten af den sparede
> ulandsbistand i kassen.
> Så er alle glade. Undtagen i Sudan, men det kan vi være ligeglade med.

Jeg tror ikke, man skal tillægge de sensationelle presseberetninger om
demonstrationer mod Danmark nogen større betydning. I Indonesiien
skulle den danske anbassade være blevet stormet af menneskemængden.
Men sandheden er, at ambassaden ligger på 15. etage i en stor bygning.
Demonstranterne væltede kun nogle blomstervaser i bygningens forhal,
og der var kun 200 af dem. Hvad er det ud af en befolkning på
242.000.000.

Jeg synes, vi skulle bruge de 14 DKK på at købe nogle ARLA-produkter
billigt og sende dem til de sultende sorte mennesker i Darfur, som
regeringen i Khartum forfølger.

Bent