Frivlillig Placering af Objekter
Fra : Rune Bisgaard Vammen

Dato : 04-02-06 01:41

Okay så jeg har et rimelig stor problem, jeg har 3 menuer jeg
gerne vil have i nogen lunde orden:
http://corsairsofumbar.com/RhoDaZZ/html.jpg

Men siden den sidste ikke er ved siden af den første til venstre
så hvis man centerer den, så har den kun næsten den samme
placering som den oven over(men det ved siden af som den første
menu til venstre har i brede)

Så mit spørgsmål er hvordan man placerer objekter som man selv
vil uden at bruge venstre, centerer eller højre?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Bisgaard Vammen

Dato : 04-02-06 01:58

UNDSKYLD, men jeg glemte at poste hvordan det er løst i en
illustreret udgave og siden jeg ikke kunne finde et sted at
redigere min post bliver jeg desværre nød til at lave en dobbelt
post :(

Men her er hvordan det skal se ud:
http://corsairsofumbar.com/RhoDaZZ/html2.jpg
(og så husk at sammenlign den med min problem
stilling:http://corsairsofumbar.com/RhoDaZZ/html.jpg)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-06 02:40

Rune Bisgaard Vammen wrote:

> Men her er hvordan det skal se ud:
> http://corsairsofumbar.com/RhoDaZZ/html2.jpg
> (og så husk at sammenlign den med min problem
> stilling:http://corsairsofumbar.com/RhoDaZZ/html.jpg)

Tror du ikke, det ville være bedre med et link til din side i stedet for til
et billede af din side.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Rune Bisgaard Vammen

Dato : 04-02-06 12:32

Ærlig talt, nej men her er da linket: corsairsofumbar.com

Og jeg skulle mene at hvis nogen selv ved hvordan man har gjort det, så har jeg
da ihvertfald forklaret mig godt nok

Ellers kunne man jo sige hvad det var man ikke forstod

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-06 14:16

Rune Bisgaard Vammen wrote:
> Ærlig talt, nej men her er da linket: corsairsofumbar.com

Den side er i sin opbygning ikke lig hverken det ene eller det andet
billede, du startede med at give link til.

Det billede, som du er tilfredsmed, består af en høj boks over en knap så
høj boks og med en smal boks til venstre.

Det billede, som du ikke er tilfreds med, har den nederste boks rykket noget
mod venstre og den er blevet lidt smallere.

Men din side består af en centreret topbar og derunder har du en smal boks
til venstre og en bred boks til højre. Uanset størrelsen på browservinduet
er topbaren centreret vandret og aldrig orienteret lodret over den brede
boks.

Kan du ikke prøve at præcisere, hvad du gerne vil opnå?

Indtil vider kan jeg sige, at din opbygning med to tabeller ved siden af
hinanden ikke er hensigtsmæssig. Det er bedre at indsætte de enkelte
elementer i en <div>, som du så styler med css.

Din kode er heller ikke valid.

html:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http://corsairsofumbar.com/

css:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http://corsairsofumbar.com/

Hvis jeg skal gætte på, at du vil have topbaren og den brede højre boks
stående lodret over hinanden og menuboksen til at gå helt op til overkanten
af topbaren, så skal menuboksen indsættes først i sidens kildekode og med
float:left.

Derefter skal topbaren og boksen derunder indsættes i en fælles boks, som
ikke behøver have synlig begrænsning eller baggrund. Derved kan du sikre dig
en perfekt styring af placeringen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Rune Bisgaard Vammen

Dato : 05-02-06 01:21

Nej det er også rigtig nok, men det var jo derfor jeg ikke linkede til siden først, jeg er ved at
opdatere den og derfor svarer siden nu ikke til billederne'Bar 1 '

Og nu skal jeg(så du forhåbenlig) ikke behøver at gætte gøre det helt klart hvad jeg vil opnå:
' m '
' e ' -----------
' n ' 'Bar 1 '
' u ' ' '
' ' ' ' < Den er centeret, men er jo flytter lidt i forhold til den anden
' ' ' '
' ' ' '

-----------
'Bar 2 '
' '
' ' < den står ikke ligesom bar 1, og det er det jeg vil opnå:
' '

' m '
' e ' -----------
' n ' 'Bar 1 '
' u ' ' '
' ' ' '
' ' ' '
' ' ' ' < Ja lige sådan her...

-----------
'Bar 2 '
' '
' '
' '

Og det som man kan bidrage med er hvordan og hvilket tag jeg skal bruge

Hvis det er et længere tag, bedes mere detaljeret forklaring

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-02-06 17:18

Rune Bisgaard Vammen wrote:
> [...]
> ikke til billederne'Bar 1 '

> Og det som man kan bidrage med er hvordan og hvilket tag jeg skal

http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp?id=flmenu
http://hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp?id=fpx

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-02-06 01:34

Rune Bisgaard Vammen skrev:

> http://corsairsofumbar.com/RhoDaZZ/html.jpg

Kom med et link til selve problemsiden i stedet for
en grafikfil, det får vi ikke noget ud af, vi skal have
milighed for at se den kode der genererer fejlen,
ellers er det svært at hjælpe dig videre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Bisgaard Vammen