Flere hollandske billeder af Muhammed...
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-02-06 23:38

Man bliver helt ærgelig over ikke at kunne læse hollandsk

http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C

Anders Peter Johnsen

Fra : NVJ

Dato : 03-02-06 23:55

On Fri, 03 Feb 2006 23:37:53 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Man bliver helt ærgelig over ikke at kunne læse hollandsk
>
>http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C

Prøv Babelfishs oversættelsesmodul - det kan bl.a. oversætte fra
hollandsk til engelsk, både tekstbidder og hele hjemmesider.

http://babel.altavista.com

/NVJ

Fra : Sune

Dato : 04-02-06 00:08

On Fri, 03 Feb 2006 23:37:53 +0100, Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Man bliver helt ærgelig over ikke at kunne læse hollandsk
>
>http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C

Tak for grinet lol!

Mvh
Sune

Fra : HrSvendsen

Dato : 04-02-06 00:29

Anders Peter Johnsen wrote:
> Man bliver helt ærgelig over ikke at kunne læse hollandsk
>
> http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C

Der er vist nogen i Holland, som er meget ligeglade med kravet om, at der
ikke må laves billeder af Muhamed.

Fra : PJ

Dato : 04-02-06 01:07

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Der er vist nogen i Holland, som er meget ligeglade med kravet om, at der
> ikke må laves billeder af Muhamed.

Jaeh... det er helt utroligt at man ikke må tegne noget som ingen ved
hvordan ser ud !!

PJ.

Fra : HrSvendsen

Dato : 04-02-06 01:17

PJ wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jaeh... det er helt utroligt at man ikke må tegne noget som ingen ved
> hvordan ser ud !!

Det er føøøøøølelser. Vi skal være åh så hensynsfulde. Knud Larsen siger det
egentligt meget godt i et andet indlæg. I et multikulturelt samfund er man
nødt til at udvise den største politiske korrekthed - ellers bryder helvede
løs. Farvel frihed.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-02-06 01:13

HrSvendsen skrev:

> Der er vist nogen i Holland, som er meget ligeglade med kravet om, at der
> ikke må laves billeder af Muhamed.

Det er i hvert fald befriende at se: Dette KUNNE måske også tænkes at
være en - i forhold til "vore kære" horder af hysterisk
Dannebroigsafbrændende "Allahouakbar"-skrigere - blot LIDT mere
intelligent, vesteuropæisk måde, hvorpå de ventilerer en aldeles
berettiget harme over de brutale mord på d'herrer Pim Fortuyn og Theo
van Gogh?

Anders Peter Johnsen

Fra : PerX ...

Dato : 04-02-06 09:37

In article <43e3e72d$0$38677$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
HrSvendsen@msn.com says...

> Der er vist nogen i Holland, som er meget ligeglade med kravet om, at der
> ikke må laves billeder af Muhamed.

Det er jo fordi 90% af dem som har protesteret ikke har computeren
(eller strøm, vand, kloakering eller uddannelse formentlig)

Fra : Jacob Rohde

Dato : 04-02-06 01:28

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> Man bliver helt ærgelig over ikke at kunne læse hollandsk
>
> http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C

LMAO......

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-02-06 01:49

On Fri, 03 Feb 2006 23:37:53 +0100, Anders Peter Johnsen wrote:

> Man bliver helt ærgelig over ikke at kunne læse hollandsk

Bare udtal det på dansk, så forstår man det meste.

> http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C

Min skærm skulle renses da jeg nåede til "Cillit Bang"....

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 09:46

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Man bliver helt ærgelig over ikke at kunne læse hollandsk

Det er da let nok - har du ikke haft tysk i skolen?

Det var da obligatorisk da jeg gik i skole, kun latin var frivillig,
engelsk, tysk og fransk obligatorisk. Sidstnævnte dog kun på i de tre
sidste klasser.

I øvrigt indeholder linket bl.a. toiletpapir med påtrykte
Muhamed-tegninger på hvert ark. En idé for Dansk Supermarked?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-02-06 13:35

Per Rønne skrev:

> Det er da let nok - har du ikke haft tysk i skolen?

Nej, jeg havde fransk i stedet, men havde senere tysk 2 år i gymnasiet
(som matematiker).

(Og jeg er ved at få det genopfrisket en del gennem læsning af tysk
litteratur til speciale...)

> Det var da obligatorisk da jeg gik i skole, kun latin var frivillig,
> engelsk, tysk og fransk obligatorisk. Sidstnævnte dog kun på i de tre
> sidste klasser.

BÅDE tysk, fransk OG engelsk obligatorisk?

Hmmm: Hvor gik du i skole henne og hvornår?

Mig bekendt er det idag obligatorisk med engelsk + tysk ELLER fransk i
Folkeskolen.

Det er først i nysprogligt gymnasium (som jeg ikke helt ved hvordan ser
ud efter reformen) at man skal have to sprog ved siden af engelsk (og
dansk, selvfølgelig!)

> I øvrigt indeholder linket bl.a. toiletpapir med påtrykte
> Muhamed-tegninger på hvert ark. En idé for Dansk Supermarked?

Ikke hvis medierne har ret i at Hr. Møller - med sin fine Elefantorden -
har travlt med at dække sig i denne konflikt for ikke at få sine
økonomiske interesser i klemme.

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-02-06 13:47

meddelelse news:43e49f6c$0$46986$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> BÅDE tysk, fransk OG engelsk obligatorisk?

Jada. Jeg gik ud med en realeksamen i 1977 (næstsidste årgang med dén
eksamen), og havde haft obligatorisk engelsk (fra 4.) og tysk (fra 6. eller
7.). Mig bekendt var tysk obligatorisk langt op i 80'erne. Fransk og/eller
latin var dengang tilvalgsfag i 2. og 3. real.

Jeg prøvede endda at gå i skole om lørdagen et enkelt eller to år, ligesom
jeg tydeligt husker morgensang og -bøn én gang om ugen. Gud, hvor jeg føler
mig gammel lige nu...

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 14:09

> BÅDE tysk, fransk OG engelsk obligatorisk?
>
> Hmmm: Hvor gik du i skole henne og hvornår?
>
> Mig bekendt er det idag obligatorisk med engelsk + tysk ELLER fransk i
> Folkeskolen.

Jeg talte om skolen, ikke om FOLKEskolen. Og jeg gik ud af 3g i 1972.

Dengang var engelsk obligatorisk fra 5. klasse, tysk fra 7. klasse [for
boglige] og fransk fra 1g. Latin havde stort set alle i 2. real, og
faget var i øvrigt obligatorisk for optagelse i det sproglige gymnasium
[hvor de nysproglige så havde det i vistnok yderligere tre år; de lå
faktisk over det niveau som dem der i dag har valgt latin og græsk på
højniveau ligger på]. Stort set alle der gik i 3. real havde i øvrigt
også fransk.

I dag er hverken tysk eller fransk obligatorisk i folkeskolen, men ved
optagelse i 1g skal eleverne dog have haft to års tysk eller fransk.
Eksempelvis i 8. og 9. klasse - ikke særligt praktisk, da elevernes
forudsætninger i 1g dermed bliver yderst forskellige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 04-02-06 15:19

> [...]

> faktisk over det niveau som dem der i dag har valgt latin og græsk på
> højniveau ligger på]. Stort set alle der gik i 3. real havde i øvrigt

Latin på højt niveau i dag (A) = latin på gymnasiet efter den gamle ordning
på klassisk sproglig gren.
Latin på sprogligt almengymnasium = B-niveau i dag.

> I dag er hverken tysk eller fransk obligatorisk i folkeskolen, men ved
> optagelse i 1g skal eleverne dog have haft to års tysk eller fransk.

Tysk skal tilbydes - fransk kan tilbydes, men i stedet kan tilbydes IFO
(Ikke-fagdelt undervisning

> Eksempelvis i 8. og 9. klasse - ikke særligt praktisk, da elevernes
> forudsætninger i 1g dermed bliver yderst forskellige.

Man kan ikke komme i gymnasiet med mindre man har haft tysk eller fransk i
to år i folkeskolen og er blevet eksamineret i det.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 16:09

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Latin på højt niveau i dag (A) = latin på gymnasiet efter den gamle ordning
> på klassisk sproglig gren.
> Latin på sprogligt almengymnasium = B-niveau i dag.

Det er ganske simpelt forkert. Og prøv så lige at sammenligne:

http://www.vuf.nu/index.php?pageid=79

Latin B-niveau: 2,75 timer i et år

Latin A-niveau: 5,75 timer i et år og derefter 5 timer i et år, i alt
10,75 ugetimer.

Alene i 2. reals latinundervisning, der var obligatorisk ved optagelse i
det sproglige gymnasium, var der svjh 3 ugentlige timer, og de
nysproglige havde derudover latin i såvel 1. som 2.g - min faster på
snart 88 havde som nysproglig også latin i 3.g {og hendes eksamensbevis
fra Københavns Universitets juridiske fakultet er skrevet på latin}.

Studenterkurserne er endnu ikke underlagt det nye gymnasieforlig,
hvorefter latin er gledet ud som obligatorisk fag. Alle får dog nu
samlet snust lidt til latin i almen sprogforståelse.

> Tysk skal tilbydes - fransk kan tilbydes, men i stedet kan tilbydes IFO
> (Ikke-fagdelt undervisning

Faget er ikke obligatorisk for /eleverne/. Det var det for os.

> Man kan ikke komme i gymnasiet med mindre man har haft tysk eller fransk i
> to år i folkeskolen og er blevet eksamineret i det.

Modsiger det det jeg skrev, bortset fra at jeg ikke skrev noget om en
eventuel eksamniation?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 04-02-06 17:50

> Det er ganske simpelt forkert.

dokumentér det.

Og prøv så lige at sammenligne:

> http://www.vuf.nu/index.php?pageid=79

siger ingenting om denne diskussion.

> [...]
> snart 88 havde som nysproglig også latin i 3.g {og hendes eksamensbevis
> fra Københavns Universitets juridiske fakultet er skrevet på latin}.

hvad har det med sagen at gøre? Latinundervisningen i realen gav muligheden
for at opnå "den lille latinprøve" = niveau C. Den store latinprøve var =
niveau B - og for klassisksproglige må det derfor være niveau A.

Jeg havde en gang en sådan oversigt, men jeg kan desværre ikke længere finde
den.

> Studenterkurserne er endnu ikke underlagt det nye gymnasieforlig,
> hvorefter latin er gledet ud som obligatorisk fag. Alle får dog nu
> samlet snust lidt til latin i almen sprogforståelse.

Det er ikke korrekt - studenterkurserne er også med.

> Faget er ikke obligatorisk for /eleverne/. Det var det for os.

Jo, hvis eleverne vil i gymnasiet, så ER fagene obligatoriske.

--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 18:32

> [...]

> for at opnå "den lille latinprøve" = niveau C. Den store latinprøve var =
> niveau B - og for klassisksproglige må det derfor være niveau A.

Du kan ikke bare sige at klassisk-sproglig [eller for den sags skyld
mat-fys] kan overføres til A-nivauerne, som ligger langt lavere.

> Det er ikke korrekt - studenterkurserne er også med.

Først fra sommeren 2006. Studenterkurserne varer som bekendt kun to år.

> Jo, hvis eleverne vil i gymnasiet, så ER fagene obligatoriske.

Men for os var det obligatorisk selv om vi ikke skulle i gymnasiet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun