Led Zeppelin - Ramble On
Fra : Peter Kaas

Dato : 13-06-01 20:36

Hej

Jeg sad lige og hørte Ramble On med Led Zeppelin og jeg lagde mærke til
"just in the darkest depths of Mordor I met a girl so fair..." (fed text!!
). Led Zeppelin har jo lavet andre sange der referer til Ringenes Herre
og så var det jeg tænkte på om I kender til andre bands der også har ladet
sig inspirere af Tolkien.

Mvh
Peter

Fra : Peter G.

Dato : 14-06-01 07:26

"Peter Kaas" <kaas@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> og så var det jeg tænkte på om I kender til andre bands der også har ladet

Tyske (men synger på engelsk) Blind Guardian. Progressiv melodisk rock.
Er meget inspireret af fantasy og Middle Earth. Har lavet en fantastisk sang
"Lord Of The Rings (New Version)". (Har ikke rigtigt hørt den gamle)

Læs om dem på allmusic

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"When The Night Comes In,

Fra : Han Solo

Dato : 14-06-01 14:12

On Wed, 13 Jun 2001 21:35:37 +0200, "Peter Kaas" <kaas@post1.tele.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg sad lige og h|rte Ramble On med Led Zeppelin og jeg lagde m{rke til
>"just in the darkest depths of Mordor I met a girl so fair..." (fed text!!
>). Led Zeppelin har jo lavet andre sange der referer til Ringenes Herre
>og s} var det jeg t{nkte p} om I kender til andre bands der ogs} har ladet
>sig inspirere af Tolkien.

Enya: Lothlorien
Led Zeppelin: Battle of Evermore (Ringwraiths n{vnes).
Led Zeppelin: Misty Mountain Hop (Misty Mountains)
Bo Hansson: Lord of The Rings, et 60'er album der er inspireret af
LoTR.

Anders