fejlmelding
Fra : Leonard

Dato : 03-02-06 19:19

Jeg bruger denne linie:
$result=mysql_query($liste) or exit(mysql_error());
når jeg udvikler PHP, der bruger kald til MySQL.
Det virker fint, så får jeg da at vide hvad der er galt, når der er
noget der ikke opfører sig som jeg tror det vil. Men jeg kunne meget
godt bruge at der kom et linienr og også gerne at $liste blev
udskrevet.
Kan jeg det ppå en simpel måde, der er nem at implementere i
fremtidige script?

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Fra : Christoffer

Dato : 03-02-06 19:19

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udskrevet.
> Kan jeg det ppå en simpel måde, der er nem at implementere i
Er ikker hærdet nok til at lave det ud fra hukommelsen, men noget a
$result=mysql_query($liste) or die (Fejl i $liste: mysql_error());

Fra : Leonard

Dato : 03-02-06 19:34

"Christoffer" <hjeir@motherdk.dk> wrote:

>Er ikker hærdet nok til at lave det ud fra hukommelsen, men noget a
>$result=mysql_query($liste) or die (Fejl i $liste: mysql_error());

die og exit er det samme, tjekkede det lige i manualen og der fandt
jeg inspiration til følgende som virker:

exit("Errorline: ".__LINE__." $liste : ".mysql_error());

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Fra : Christoffer

Dato : 03-02-06 19:45

> die og exit er det samme, tjekkede det lige i manualen og der fandt
> jeg inspiration til følgende som virker:
>
> exit("Errorline: ".__LINE__." $liste : ".mysql_error());
Som sagt er php stadig ikke noget jeg tør kalde mig klog på, men så har jeg
jo lært det. Godt du fandt svaret, så lærte vi begge noget idag =)