Hvad er forskellen?
Fra : Rene

Dato : 03-02-06 18:33

En avis trykker nogen tegninger af Mohammed uden med vilje at ville
krænke nogen. De fleste muslimer kalder os kristne for vantro hunde.

Hvornår giver de muslimske regeringer os en undskyldning for at kalde
os vantro? Hvad er forskellen egentlig?

René

Fra : Spangkuk

Dato : 03-02-06 18:41

"Rene" <ranemandenDELETE@DELETEgmail.com> skrev

> Hvornår giver de muslimske regeringer os en undskyldning for at kalde
> os vantro? Hvad er forskellen egentlig?

Ehhhh......vil du venligst prøve at formulere dig en gang til

Spang

Fra : Rene

Dato : 04-02-06 09:46

On Fri, 3 Feb 2006 18:41:10 +0100, "Spangkuk"
<qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> wrote:

>"Rene" <ranemandenDELETE@DELETEgmail.com> skrev

>Ehhhh......vil du venligst prøve at formulere dig en gang til

Jeg mener såmænd bare at muslimerne tilsyneladende mener at JP har
hånt deres profet og religion. Men hvad gør muslimerne ikke selv?

De kalder os vantro hunde, mange af dem har udtalt at de vil have
islamismen udbredt så meget som muligt for at "overtage verden". De
vil have indført sharia osv. I de arabiske lande må man ligeledes ikke
medbringe en bibel. Det er da i hvert fald også en hån imod
kristendommen - ligesom langt størstedelen af de terrorbombningerne
der har været det sidste stykke tid....har været begået af
muslimer..mod andre religioner.

Meningen med indlægget.....når der står en flok muslimer med
skarpladte geværer og elefanthuer (eller hva faan det nu er) og råber
i flok at alle vantro hunde skal dø og at islam skal regere...så er
det sgu ligeså meget en hån af vores religion som 12 satiriske
tegninger er.

Derfor...hvis vi skal undskylde...så skal de muslimeske regeringer
dæleme også til at have undskyldninger på af lommen...bla. for
terroristerne, racisme osv. - og hvor bliver de af??

René

Fra : NVJ

Dato : 04-02-06 13:14

Hørt!

/NVJ

Fra : Spangkuk

Dato : 04-02-06 17:47

> [...]

> dæleme også til at have undskyldninger på af lommen...bla. for
> terroristerne, racisme osv. - og hvor bliver de af??

Enig !

Hvor bliver de af ? De har haft lidt over 30 år til at finde den frem.

Vi har haft 2 uger, så vi har lidt på kontoen at trække på

Spang

Fra : Allan Riise

Dato : 03-02-06 18:49

Rene wrote:
> [...]
> krænke nogen. De fleste muslimer kalder os kristne for vantro hunde.
>
> Hvornår giver de muslimske regeringer os en undskyldning for at kalde

Dine præmisser er ikke i orden.

At være Vantro er ikke nedsættende som sådan, det er almindeligt at kalde
folk der ikke har den tro man selv har, for at være vantro.

Jeg er f.eks. som Asatroende en hedning.

For det andet så *vidste* J.P. godt at tegningerne ville blive set som
krænkende af Muslimerne rundt om på kloden, de havde en religionsforsker
inde over inden at tegningerne blev offentliggjort, som netop gjorde
opmærksom på at det ville være et sandsynligt scenarie..

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-02-06 19:02

Allan Riise wrote:

> Dine præmisser er ikke i orden.
>
> At være Vantro er ikke nedsættende som sådan,

Allan, det der ved du godt er noget pis, når vi taler om muhamedaneres
almindelige brug af 'vantro'.

Fra : Henri Gath

Dato : 03-02-06 19:42

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Dine præmisser er ikke i orden.
>
> At være Vantro er ikke nedsættende som sådan, det er almindeligt at kalde
> folk der ikke har den tro man selv har, for at være vantro.

du er ikke bare dum....du er også fuld af løgn!

Fra : Lars Helbo

Dato : 03-02-06 22:12

On Fri, 3 Feb 2006 18:49:14 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>At være Vantro er ikke nedsættende som sådan, det er almindeligt at kalde
>folk der ikke har den tro man selv har, for at være vantro.

Men jeg opfatter det som nedsættende, og derfor forlanger jeg at få en
undskyldning.

Det er netop pointen, de skal undskylde uanset om det var ment
nedsættende og uanset om de kunne forudse, at jeg ville opfatte det på
den måde.

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-02-06 22:24

Lars Helbo wrote:

> [...]
>
> Det er netop pointen, de skal undskylde uanset om det var ment
> nedsættende og uanset om de kunne forudse, at jeg ville opfatte det på

Opgiv det. Undskyldningsforlangerne nægter at indse den pointe. Vi er
efterhånden nogen stykker, der har forsøgt. Det falder på klippegrund.