siden er mærklig i IE men ikke de andre
Fra : Poul E Møller

Dato : 03-02-06 12:55

Hejsa
Nu har jeg rodet lidt med css efter at være blevet opfordret til det. Jeg
har været lidt rundt på nettet og kikket på designs og fundet nogle jeg godt
kunne lide, og prøvet at lave lidt ud fra dem.
Men i IE virker siderne ikke, er der nogen der kan fortælle mig hvad der går
galt. Siderne er kun tests og ligger på
http://www.tommyslagter.dk/testcenter/priser/styletest.htm

Hilsen Poul E M

Fra : Poul E Møller

Dato : 03-02-06 12:58

der var selvfølgelig fejl i linket her er den rigtige
http://www.tommyslagter.dk/testcenter/styletest.htm

Hilsen Poul E M

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 13:29

"Poul E Møller" <dvd@hafnet.dk> skrev i en meddelelse

> der var selvfølgelig fejl i linket her er den rigtige
> http://www.tommyslagter.dk/testcenter/styletest.htm

Det går galt fordi du både angiver margin: auto og float left på samme tid.

Jeg formoder du ønsker en side med en bredde på 770px, der er centreret i
browseren. I så fald skal du pakke hele siden ind i en div, med følgende
css:

div.wrapper {
width: 770px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}

og din html vil se sådan her ud så:

alt sidens indhold

Du skal så fjerne nogle af float egenskaberne på det øvrige. Bemærk jeg ikke
har testet det.

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Poul E Møller

Dato : 03-02-06 15:24

> [...]
> css:

> Du skal så fjerne nogle af float egenskaberne på det øvrige. Bemærk jeg

Hejsa

Det virker fint nu tak for hjælpen begge 2.
Jeg har lidt flere spørgsmål, dem stiller jeg i en ny tråd

Hilsen Poul E M

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 14:30

"Poul E Møller" <dvd@hafnet.dk> skrev i en meddelelse

> der var selvfølgelig fejl i linket her er den rigtige
> http://www.tommyslagter.dk/testcenter/styletest.htm
>
> Hilsen Poul E M

Erik har selvfølgelig ret med årsagen til fejlen, men giver nu stadig ikke
meget mening at sætte bredde på sin body. Indpak i stedet siden i en div som
jeg skrev før, og du er fri for at skulle centrere alle elementer med
margin: auto;.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-02-06 14:07

Poul E Møller wrote:
> [...]
> nogle jeg godt kunne lide, og prøvet at lave lidt ud fra dem.
> Men i IE virker siderne ikke, er der nogen der kan fortælle mig hvad

Det går galt i IE, fordi du har brugt en DTD, som ikke medtager url. Derfor
går IE i quirks-mode (bagudkompatibel visningsmodel).

Udskift denne linje øverst på siden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

.... med denne:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

På den måde kommer IE til at vise siden på samme måde som andre nyere
browsere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/