Vi behøver en demonstration FOR ytringsfri~
Fra : Sune

Dato : 03-02-06 12:41

Vi behøver en demonstration FOR ytringsfriheden.
Det mener jeg virkelig.

Ikke noget med afbrænding af Koranen, ikke noget med for eller imod at JP bragte billederne.
Ikke noget med slagsmål med politiet.

Blot "FOR BEVARELSE AF YTRINGSFRIHEDEN".

Men efter at have læst PETs udtalelser omkring demonstrationer i denne sammenhæng, tvivler jeg på at
man overhovedet kan afholde en sådan demonstration i Danmark i dag, uden at blive kaldt
"højre-ekstremist".

Så for at citere en JP-redaktør vil jeg sige:
"De har allerede vundet".

Hvad mener i andre?
Kan man afholde sådan en demonstration uden at PET og andre kalder én højreekstremist?
ER man højre-ekstremist hvis man vil afholde sådan en demonstration?

Mvh
Sune

Fra : monster@streetfighte~

Dato : 03-02-06 12:44

Det burde være muligt i mine øjne, hvis man blot bevare temaet "FOR
ytringsfriheden" og inviterer alle etniske grupper incl. muslimske osv.
Hvis de i så faldt ikke dukker op er det jo så eget valg.

Søren

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-06 13:33

<monster@streetfighters-mc.dk> wrote:

> Det burde være muligt i mine øjne, hvis man blot bevare temaet "FOR
> ytringsfriheden" og inviterer alle etniske grupper incl. muslimske osv.
> Hvis de i så faldt ikke dukker op er det jo så eget valg.

Det ville da blot være at invitere Naser Khader som taler ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Espen Schjønberg

Dato : 03-02-06 15:55

On 03.02.2006 12:44, monster@streetfighters-mc.dk wrote:
> Det burde være muligt i mine øjne, hvis man blot bevare temaet "FOR
> ytringsfriheden" og inviterer alle etniske grupper incl. muslimske osv.
> Hvis de i så faldt ikke dukker op er det jo så eget valg.

De er da også for ytringsfrihet. De kritiserer jo hele tiden vesten for
å være vantro hunder og horer.

Var det "vi kritiserer ikke deres religion, så da skal ikke dere
kritisere vår" jeg hørte fra den muslimske verden?

Nei. Hvorfor ikke? Fordi de synes det er "sgu sjovt" å kritisere vesten.

Så de vil ha regler, om at de kan kritisere vesten, vesten kan ikke
kritisere dem.

Var det bare jeg som reagerte på det merkelige i kravet "vi kritiserer
ikke vår egen religion, så da skal ikke dere kritisere vår religion?"
Det er jo ikke saklig i det hele tatt!

Hadde dette vært en religion av den typen som aldri sier noe stygt om
andre, ville jeg ha hatt mye mer respekt for kravet.

Men da ville det nok også ha vært framsatt på en mye mindre aggresiv måte.

--
Espen

Noe er Feil[tm]

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 12:45

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote in message

> Vi behøver en demonstration FOR ytringsfriheden.

Vil den da forsvinde, hvis ikke vi demonstrerer? Hvem vil du demonstrere
imod? Hvem truer ytringsfriheden? Er ytringsfriheden i fare?

Fra : Sune

Dato : 03-02-06 12:58

On Fri, 3 Feb 2006 12:45:02 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote:

>Vil den da forsvinde, hvis ikke vi demonstrerer?

Nej, men vi kan vise at det er en værdi i vores samfund vi holder meget af.

> Hvem vil du demonstrere imod?

Ingen. Så kald det et 'fakkel-tog for ytringsfriheden'.

> Hvem truer ytringsfriheden?

Det gør de folk der ikke mener at man kan bringe tegninger af mohammed.

> Er ytringsfriheden i fare?

Ja. I nogle lande bliver folk feks. fyret for at bringe tegningerne.
Andre lande TØR slet ikke bringe tegningerne.

Mvh
Sune

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 13:15

> Nej, men vi kan vise at det er en værdi i vores samfund vi holder meget
af.

Jeg synes ikke vi kan vise det mere end vi gør, netop ved at udleve den. At
vandre rundt i gaderne og demonstrere for noget vi allerede har 100% kontrol
med og indflydelse på virker på mig helt formålsløst.

> Ingen. Så kald det et 'fakkel-tog for ytringsfriheden'.

Det er også en fin tanke - men de potentielle risici/ulemper underminerer
den oprindelige tanke. Der er jo ingen opposition vi skal påvirke - ingen
modstandere af ytringsfrihed - det kan allerhøjst blive en patetisk
bekræftelse i hinandens synspunkter.

> Det gør de folk der ikke mener at man kan bringe tegninger af mohammed.

Men de sidder 5.000 km væk, og har ingen jordisk chance for at påvirke den
danske lovgivning. Og de herboende der ikke mener man burde have lov til at
bringe tegninger af Muhammed er jo ubetydelige. De har ingen indflydelse.

> Ja. I nogle lande bliver folk feks. fyret for at bringe tegningerne.

Ja, altså i landet Frankrig, hvor en redaktør lagde sig ud med avisens
egyptiske ejer. Men influerer det på ytringsfriheden? Det er da i voldsom
grad en avis ejers lod eller ret at vælge den linie han ønsker - hvis du
ønsker en lov mod den slags, ville du jo selv modarbejde ytringsfrihed. Det
samme kunne siges hvis flemming Rose fyres.

> Andre lande TØR slet ikke bringe tegningerne.'

Det er jo ikke landene, men medierne i de pågældende lande der af den ene
eller anden årsag ikke ønsker atr bringe tegningerme. Og hvorfor skulle de i
grunden også? Deres kunstneriske værdi? Ikke at bringe tegningerne er i høj
grad også udtryk for ytringsfrihed.

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 12:59

wrote:

>Vil den da forsvinde, hvis ikke vi demonstrerer? Hvem vil du demonstrere
>imod? Hvem truer ytringsfriheden? Er ytringsfriheden i fare?

Sover du i disse dage.?

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-02-06 13:09

Hikker wrote:

> Sover du i disse dage.?

Nej, Konrad har længe liggt på den lade side; men er denne sags anledning
vågnet op til kamp igen. Apologeringskamp.

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 13:11

On Fri, 3 Feb 2006 13:08:58 +0100, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Nej, Konrad har længe liggt på den lade side; men er denne sags anledning
>vågnet op til kamp igen. Apologeringskamp.

Jamen han kan da prøve at trykke nye tegninger af Muhammed nu, så skal
han se hvor hans ytringsfrihed er henne lige nu.

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 13:20

"Hikker" <conesanex@yahoo.com> wrote in message

> Jamen han kan da prøve at trykke nye tegninger af Muhammed nu, så skal
> han se hvor hans ytringsfrihed er henne lige nu.

Den er hvor den altid har været - den har ikke rykket sig en tøddel.

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 13:23

On Fri, 3 Feb 2006 13:20:07 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Den er hvor den altid har været - den har ikke rykket sig en tøddel.

Nu er du direkte dum.

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 13:33

> Nu er du direkte dum.

Et glimrende eksempel på aktiv brug af ytringsfrihed. Hvorfor jeg så er dum
fordi jeg konstaterer at ytringsfriheden ikke har ændret sig en tøddel, det
må så stå hen i det uvisse - lidt ligesom det virker surrealistisk at
arabere demonsterer på gaden fordi der har været bragt nogle tegninger i
Danmarks næstringeste avis. Men det må du og de jo om...Hikkere og imamer
forgår - ytringsfriheden består.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-06 17:32

"Hikker" <conesanex@yahoo.com> wrote in message

> Jamen han kan da prøve at trykke nye tegninger af Muhammed nu, så
> skal
> han se hvor hans ytringsfrihed er henne lige nu.

Demo med mennesker på torv er ikke så effektiv som happenings såsom
spredning af brændende eller lortindsmurte koraner - eller noget mere
intelligent, som medierne vil forarges over og bringe.

Demo for ytringsfrihed i medier fx ny tegninger, er i journalisternes
vold og de hader ytringsfrihed - de ønsker selv at censurere vor
virkelighed.

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 13:26

wrote:

>Nej, Konrad har længe liggt på den lade side; men er denne sags anledning
>vågnet op til kamp igen. Apologeringskamp.

Nu forstår jeg hvad du mener om ham.

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-02-06 16:22

Hikker wrote:

> Nu forstår jeg hvad du mener om ham.

Konrad i en nøddeskal. Eller rettere David A. D. Konrad, som han hedder, i
en nøddeskal. Og selv om David aldrig har fortalt, hvad A. D. stod for, så
ville det ikke overraske nogen om navnet var David Altid Dhimmie Konrad.

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 13:16

> Sover du i disse dage.?

Ikke det jeg ved af....Prøv at besvar ovenstående spørgsmål.

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 13:19

On Fri, 3 Feb 2006 13:16:29 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Ikke det jeg ved af....Prøv at besvar ovenstående spørgsmål.

Prøv at læse tråden før du skriver indlæg.

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 13:23

> Prøv at læse tråden før du skriver indlæg.

Nu var det jo lissom´ dig der svarede mig, og ikke omvendt...Hvad har jeg
ikke læst, som du mener at have svar på? Igen : Vil ytringsfriheden

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 13:54

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> forsvinde, hvis ikke vi demonstrerer? Hvem vil du demonstrere imod? Hvem
> truer ytringsfriheden? Er ytringsfriheden i fare?

Jeg mener det ville være direkte tåbeligt at sende tusindvis af danskere på
gaden med bannere for ytringsfriheden.

Vi _har_ ytringsfrihed og skal da absolut ikke grinagtiggøre os selv på den
måde.

Det samme gælder naturligvis de tågehoveder der faktisk agter (agtede) at
afbrænde koranen på rådhuspladsen og/eller boycotte muslimer i Danmark.

Ikke blot er det de forkerte man ville ramme, men det ville tilmed, og
_meget_ værre, signalere, at vi var bange for at miste noget, vi ikke _kan_
miste.

Tim

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 14:06

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Jeg mener det ville være direkte tåbeligt at sende tusindvis af danskere

> gaden med bannere for ytringsfriheden.

Ja. Men Sune er åbenbart lidt misundelig på de arabiske masser Er de
virkelig værd at plagiere, disse fanatiske horder?

> Vi _har_ ytringsfrihed og skal da absolut ikke grinagtiggøre os selv på
den
> måde.

Nej.

> Det samme gælder naturligvis de tågehoveder der faktisk agter (agtede) at
> afbrænde koranen på rådhuspladsen og/eller boycotte muslimer i Danmark.

Ja, men det er faktisk *også* omfattet af ytringsfriheden.

> Ikke blot er det de forkerte man ville ramme, men det ville tilmed, og
> _meget_ værre, signalere, at vi var bange for at miste noget, vi ikke
_kan_
> miste.

Ja. Vi har intet at frygte - hvorfor så lade som om vi gør?

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 15:28

> [...]
>
> Ja. Men Sune er åbenbart lidt misundelig på de arabiske masser Er de
> virkelig værd at plagiere, disse fanatiske horder?

Det må være et kontant "Nej!".

> den
>
> Nej.

> Ja, men det er faktisk *også* omfattet af ytringsfriheden.

Ja, men det gør det ikke attråværdigt.

> _kan_
>
> Ja. Vi har intet at frygte - hvorfor så lade som om vi gør?

Netop, og det er en særdeles vigtig pointe, eller del af "debatten", om du
vil. Det er blot een af de fronter vi skal vise os bedre på.

Tim

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 17:18

at

> Ja, men det gør det ikke attråværdigt.

Og det er vel sagens kerne? Vel har vi ytringsfrihed, og vel bør den ikke
indskrænkes - men der er jo stadig noget der hedder anstændighed og pli. I
tilfældet JP tror jeg langt, langt de fleste vil forsvare ytringsfriheden og
JP's ret til at bringe billederne -. men tror sørme også de fleste godt kan
se, at det ikke var så smart igen, og ikke mindst gennemskue, at billederne
udelukkende blev bragt for at provokere.

> Netop, og det er en særdeles vigtig pointe, eller del af "debatten", om du
> vil. Det er blot een af de fronter vi skal vise os bedre på.

Ja. Der går jo ingen skår af os, blot fordi de ter sig åndssvage nede i
Mellemøsten efter fredagsbønnen. Man er næsten fristet til at sige, at hvis
ikke de havde tegningerne, fandt de jo nok noget andet uretfærdigt de kunne
harcelere over .-)

Fra : Allan Riise

Dato : 03-02-06 16:38

Tim wrote:
> [...]
> Ikke blot er det de forkerte man ville ramme, men det ville tilmed, og
> _meget_ værre, signalere, at vi var bange for at miste noget, vi ikke

Vi er for en gangs skyld helt enige!

Er skrevet ned i kalenderen.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 16:46

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Vi er for en gangs skyld helt enige!
>
> Er skrevet ned i kalenderen.

Hold da kæft!!!.... det vil jeg også.

Det er noget af en sjældenhed.

Tim

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 03-02-06 19:29

Det var smuk og solrig dag da Konrad skrev
news:43e34b2e$0$15782$14726298@news.sunsite.dk i dk.politik:

> [...]
> forsvinde, hvis ikke vi demonstrerer? Hvem vil du demonstrere imod? Hvem
> truer ytringsfriheden? Er ytringsfriheden i fare?

Ja, ytringfriheden er da i fare. Godt nok siger folk at de "støtter"
ytringsfriheden, men det er kun så længe det ingen konsekvenser har. Det er
jo gratis at sige, men det koster i praksis, som vi ser nu.

Se f.eks på http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=435579 "Billeder af
dannebrogsfarvet burka trækkes tilbage". Det der var ment som et oplæg til
dialog bliver trukket tilbage af fare for at puste til ilden! Det er jo i
aller højeste grad selvcensur, og det var jo netop dette JP's artikel med
de 12 tegninger illustrerer. Og på glimrende vis, som man kan se nu.

Du skriver andetsteds i tråden:

> [...]
> Mellemøsten efter fredagsbønnen. Man er næsten fristet til at sige, at
> hvis ikke de havde tegningerne, fandt de jo nok noget andet uretfærdigt

Dette var som svar på at vi intet havde at frygte. Jeg tror ikke JP's
medarbejdere, der hver dag må evakueres på grund af bombetrusler er enige i
med dig i at der intet er at frygte. Nu cykler jeg for det meste, og skal
heldigvis ikke ind på Nørreport hver dag, men mit bud er at det kan mærkes
på passagertallet på Nørreport. En bombe mod Nørreport er pludselig blevet
en meget reel fare. Så det med at der ingen skår går af os kan hurtigt
ændre sig.
Selv på Politikens redaktion(jf. deres leder i dag) er de ved at ændre
holdning. De skriver, at den dag der springer en terrorbombe i danmark så
har de profeten med bomben i turbanen på forsiden. Man kan så undre sig
over hvorfor det først efter et terrorangreb på dansk jord, er tilladt at
sammenkæde profeten med en bombe. Det vil jo ihvertfald ikke være første
gang der er sprunget en terrorbombe i hans navn. Jeg finder avisens
holdning meget mærkelig, og nævner det her fordi du lyder som en klassisk
politikenlæser(ikke ment som fornærmelse).

Politikens leder 3/2-2006:
"Hvis – hvad guderne forbyde
– sagen en dag skulle få de voldelige konsekvenser,
nogle islamister truer med, så vil tegningen af profeten
med bomben i turbanen med stor sandsynlighed
være at finde på Politikens forside. Ikke fordi islams
profet er et symbol for terror, men fordi den religion,
han indstiftede, den dag ville være blevet misbrugt til
et morderisk og frihedstruende formål."

--
Rune D. Jørgensen

Forstår ikke hvordan i man profetens navn kan true
med bomber, som hævn for at bringe et billede af
profeten med en bombe.

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 13:24

> "Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote in message

> Vil den da forsvinde, hvis ikke vi demonstrerer? Hvem vil du demonstrere
> imod? Hvem truer ytringsfriheden? Er ytringsfriheden i fare?

Næh... egentlig ikke.

Det er nok det bedste der kunne ske for ytringsfriheden overhovedet, at den
overlever et angreb udefra.

If it doesn't kill you it makes you stronger.

Tim

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 13:29

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Det er nok det bedste der kunne ske for ytringsfriheden overhovedet, at
den
> overlever et angreb udefra.

Lige netop. Man må et eller andet sted kunne konstantere, at ytringsfriheden
i danskernes bevidsthed næppe har haft det bedre i mange år, og næppe vil
blive underlagt forandringer i mange, mange år fremover

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 13:50

> [...]
> i danskernes bevidsthed næppe har haft det bedre i mange år, og næppe vil
> blive underlagt forandringer i mange, mange år fremover

Det skulle da lige være en udvidelse.

Desuden viser europæiske aviser (ikke underligt), at de støtter op om
ytringsfriheden, om ikke provokationen.

I mit stille sind mener jeg faktisk, at JP har taget hul på en "debat", der
har været tiltrængt længe.

Tim

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 14:03

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Det skulle da lige være en udvidelse.

Eller snarere pæcisering. I hvert fald ikke en indskrænkning, som det
foreslåes af den arabiske liga, hvor det skulle være forbudt at bryde
islamisk kodeks (eller kristen for den sags skyld). Muslimerne (og alle
andre religiøse) kan pålægge hinanden alle de regler de vil - fred være med
det - men de kan jo ikke rigtigt forvente at vi andre vil underlægge os
deres religiøse forskrifter.

> Desuden viser europæiske aviser (ikke underligt), at de støtter op om
> ytringsfriheden, om ikke provokationen.

Netop. Det er faktisk ret opløftende at se hvordan der er bred solidarisk
enighed omkring det grundlæggende princip. Jeg mener muhammedtegningerne
var helt og aldeles overflødige og udelukkende provokatoriske -. men et
eller andet sted har de jo haft en pædagogisk funktion.

> I mit stille sind mener jeg faktisk, at JP har taget hul på en "debat",
der
> har været tiltrængt længe.

Ja - sådan kan man godt opfatte det.

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 15:39

> vil

> Eller snarere pæcisering.

Ok, ja.

> I hvert fald ikke en indskrænkning, som det
> foreslåes af den arabiske liga, hvor det skulle være forbudt at bryde
> islamisk kodeks (eller kristen for den sags skyld).

Det er så langt ude i hampen, at der næppe eksisterer ord for det... og ja,
for alle religioners og alle kulturers vedkommende naturligvis.

> [...]
> med
> det - men de kan jo ikke rigtigt forvente at vi andre vil underlægge os

Det er en vigtig sidefinte... nej, hvorfor skulle vi dog indrette vores
kultur og ytringsfrihed efter deres religiøse skrifter? Ikke på vilkår.

> [...]
> var helt og aldeles overflødige og udelukkende provokatoriske -. men et
> eller andet sted har de jo haft en pædagogisk funktion.

My point exactly.

> der
>
> Ja - sådan kan man godt opfatte det.

Gad vide, om det var meningen fra starten!?

Jeg tvivler på, at JP gjorde det med det fortsæt at krænke muslimer bare for
at krænke muslimer. Som provokation... naturligvis, men det er vel lige så
naturligt affødt af den islamiske verdens opførsel og selvoptagethed!?

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 15:57

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> der
>
> Ja - sådan kan man godt opfatte det.

Jeg synes også der er mange gode ting ved denne skillen fårene fra bukkene.
Mange muslimer er begyndt at vælge side imod de langskæggede, som Khader
siger, det er endelig ved at gå op for dem, at de må på banen og
demonstrere, at de ikke støtter militant islam og bin ladenske tiltag. Og
dem der hårdnakket hævder, at næsten alle muslimer er præcis lige så lidt
religiøse som en typedansker, har måske også fået noget at tænke over.

Det måtte jo ske før eller siden, og så kunne man lige så godt tage hul på
kulturkampen med det samme. Det er os mod dem, de frisindede mod
mørkemændene, lige som for 100 år siden, og uanset hvilken kulturgruppe man
kommer fra.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-02-06 18:19

Knud Larsen fortalte:

> [...]
> hul på kulturkampen med det samme. Det er os mod dem, de frisindede
> mod mørkemændene, lige som for 100 år siden, og uanset hvilken

100 år siden dum dum .. dannelsen af Det radikale Venstre ?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 19:14

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> Knud Larsen fortalte:

> 100 år siden dum dum .. dannelsen af Det radikale Venstre ?

Jeg tror det var i 1901 at lederen af Indre Mission fik trukket tænderne ud,
men RV var også en stærk faktor i kulturkampen dengang.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-06 20:14

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Jeg tror det var i 1901 at lederen af Indre Mission fik trukket
> tænderne ud, men RV var også en stærk faktor i kulturkampen dengang.

Ca 1901 bildte arrogante Hørup typer sig ind, at de skadede Vilhelm
Becks jyske mission ved at forvræge en begravelsesceremoni for
druknede fiskere, hvor de fiskere, der notorisk drak og
børnemishandlede, blev lovet helvede - og at skibbrud kaldtes Guds
straf.

Ret ækelt, men fiskerne havde ellers leget kong Hans med hvad de fik
for fangsten og koner og børn var måske sultet ihjel, hvis ikke der
lagdes en kristenkærlig dæmper på fulderikkers kortspil og dans og
ringeagt for forpligtigelser,

og den urkristne ægte privatiserede socialisme som Indre Mission fik
op at stå blandt fattige, var en million gange gavnligere end al
velfærdsstat senere, hvor københavnske stalinister foragter dem, de
skulle hjælpe. Som idag, jvf min trådsstart dd om min nevøs
katastrofale hjemmehjælp.

Fra : Pjensen73

Dato : 03-02-06 15:36

> "Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote in message

> Vil den da forsvinde, hvis ikke vi demonstrerer? Hvem vil du demonstrere
> imod? Hvem truer ytringsfriheden? Er ytringsfriheden i fare?

Nej, ytringsfriheden vil jo nok ikke forsvinde hvis vi lod være med at
demonstrerer, men jeg mener at ytrngsfriheden er under stort press.
Jyllands Posten har jo nærmest sagt undskyld for de tegninger og de
siger jo også at ytringsfriheden tabte og muslimerne vandt.
Hvilken Dansk avis tør og genoptrykke muhammed billederne nu?

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 15:42

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> [...]
> Jyllands Posten har jo nærmest sagt undskyld for de tegninger og de siger
> jo også at ytringsfriheden tabte og muslimerne vandt.

Netop _den_ kendsgerning gør jo noget ved danskerne. Hvis de ser deres
største avis bøje sig i støvet, tror jeg der ændrer sig noget i dem. I os.
Det vil vi bare ikke være med til.

> Hvilken Dansk avis tør og genoptrykke muhammed billederne nu?

Jeg tror ikke det er frygten for muslimerne reaktioner, men mere deres skam
der gør, at de ikke genoptrykker tegningerne. De er for sent ude. Løbet _er_
kørt, og det ville kun virke latterligt og krysteragtigt, hvis de bragte
tegningerne nu. JP _har_ taget skraldet.

Forstår du?

Tim

Fra : NoTrabajo

Dato : 03-02-06 17:07

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> skrev i

> [...]
> at JP bragte billederne.
> Ikke noget med slagsmål med politiet.
>
> Blot "FOR BEVARELSE AF YTRINGSFRIHEDEN".

Hvis du går ind for ytringsfriheden, og samtidigt har lyst til at
demonstrere for bevarelsen af den, er du både racist, højreekstremist,
noget nær nazist og det der er meget værre.
--
NoTrabajo