Sådan ligger landet ... de er dhimmier.
Fra : HrSvendsen

Dato : 03-02-06 12:11

Der er to sider i debatten om tegningerne herinde dk.politik.

Der er den side, der sætter ytringsfriheden over sårede følelser.
Der er den side, der sætter sårede (muhamedanske) følelser over
ytringsfriheden.

De ønsker standsning af ytringer, der sårer følelser siger de; men det er
løgn i deres kværk, og de ved det. Vi ved det allesammen.

De ønsker standsning af ytringer, der sårer religiøse følelser, bliver det
så til; men det er også løgn i deres kværk, og de ved det. Vi ved det
allesammen.

Ingen af dem har været ude og svare bekræftende, når jeg har spurgt dem,
hvorvidt det gælder alle religiøse følelser i alle religioner, og dem er der
da sandelig også rigtig mange og højst forskellige af. (f.eks. Scientology,
Jehovas Vidner osv.)

Ville de f.eks. kæmpe for standsning af ytringer, der udstiller Jehovaernes
forbud mod blodtransfusion i det latterlige lys, som det forbud fortjener?
Nej, selvfølgelig ville de ikke det. Så åndssvage er de gudskelov ikke, men
det kan jo komme, og de er vanvittige nok, som det er.

For det er specifikt muhamedanernes religiøse følelser, de kæmper for, man
ikke skal ytre sig så de såres. _Det_ er dhimmisering så det vasker.

De afsløres også af et andet faktum. Ingen af dem har på noget tidspunkt
kunnet forsvare, ja de har end ikke forsøgt det, at disse såkaldte
"religiøse følelser" skulle have en slags større vigtighed end f.eks. lad os
kalde det "ytringsfrihedsfølelser" for nu at blive i terminologien.

Er det vigtigere ikke at såre en følelse for en fuldkommen forfærdelig afdød
profet (bemærk - ingen af dem vil på mindste måde herinde benægte, at
Muhamed var aldeles forfærdelig), end det er ikke at såre en følelse for
demokrati og ytringsfrihed? Nej!

Men den debat vil de heller ikke gå ind i. De kører bare derudaf med det
samme refreng om følelser (muhamedanske følelser). De gentager og gentager
det som et mantra. Og det _er_ et mantra, og det har altid været et mantra
.... for dhimmier.

Tag ikke fejl. Selv om rubriceringen kan lyde hård i nogens ører (I ved -
føøøøølelser), så er den alvorligt ment. Dhimmier er den helt korrekte
betegnelse for dem. Ikke fordi de er glade for muhammedanismen, det har
ingen dhimmi nogensinde været. Af utallige meget gode grunde.

Men fordi de underlægger sig muhammedanernes _religiøse_ krav til dem.
Tilmed kæmper de for, at alle vi andre også skal underlægge os. Værre kan
det ikke blive. Mere dhimmiseret kan man ikke være.

Nej, de bryder sig ikke om muhamedanismen, og de ville aldrig underlægge
sig, hvis muhammedanerne ikke truede; men sådan er dhimmier. De underlægger
sig alskens truende despoti, fordi de i den grad mangler nosser. Havde det
været en anden form for stærkt truende despoti, der havde udfordret dem, så
havde de givet efter for det, og så havde en anden rubricering været på sin
plads; men lige nu er det muhamedanismen, der har truet deres lillebitte
rygrad og civilcourage ud af dem, og så er det korrekte navn - dhimmi!

Der er også et andet navn, de ærligt fortjener i denne sammenhæng, og som
alle der gør knæfald overfor fjender af Danmark fortjener - landsforrædere.
Forbandede landsforrædere! Forbandede dhimmier! Forbandede
despoti-røvslikkere! Forbandede kujoner!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-02-06 14:04

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]
>
> Der er den side, der sætter ytringsfriheden over sårede følelser.
> Der er den side, der sætter sårede (muhamedanske) følelser over

hmmm glemmer du ikke at der er en 3. gruppe?

En gruppe der sætter ytringsfriheden over sårede følelser og mistede
eksportindtægter, MEN som på den anden side har et syn på verden der er så
nuanceret at de godt kan se det lyder lidt hult når VI siger at "DE" ikke
skal blande sig i hvordan vores samfund er "skruet sammen" SAMTIDIG med at
"VI" går i krig og overfalder "DEM" med våbenmagt for at påtvinge "DEM"
VORES måde at skrue et samfund sammen på.

og det der undrer mig aller mest er at netop i gruppen af tilhængerne af
krigen mod Irak (altså vores forsøg på at påtvinge den muslimske verden
vores værdier) finder vi dem der harcelerer allermest over at det nu går den
anden vej - dog med den forskel at der her endnu ikke er blevet brugt
våbenmagt.

men lige for god ordens skyld må jeg jo så hellere lige gøre min egne
personlige holdning HELT klart inden gruppens åndsamøber overflader mig med
betegnelser som "halalhippie" og deres nye tillærte modeord "dhimmie"

imho har statsministerne nu fulgt første halvdel af det råd jeg gav i en
anden tråd: han har givet dem et lynkursus i demokrati og
frihedsrettigheder. så nu er der kun tilbage at følge 2. del. og det er hvis
de ikke har forstået det budskab, så må han konstatere at de er uden for
pædagogisk rækkevidde, og tage konsekvensen heraf. DET vil sige, hvis de vil
boycutte så lad dem - det er deres ret - men på nøjagtig samme måde er det
VORES ret at sige at disse mennesker kan vi ikke samrbejde med, så nu må de
klare sig selv. og dermed trækker vi alle vores folk (det væres sig
diplomater, soldater, nødhjælpsarbejdere og andre med dansk statsborgerskab)
hjem fra disse lande og stopper al økonomisk hjælp til dem. Jeg er siker på
at Danmark vil klare sig lige så godt uden samkvem med disse lande som med
samkvem med dem, så hvis de synes vi er så forfærdelige, så synes jeg vil
burde respektere deres holdning og lade værre med at påtvinge dem vores
varer og penge.

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-06 14:24

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> deres nye tillærte modeord "dhimmie"

Som i øvrigt staves »dhimmi«.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

og diskussionen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Dhimmi
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-02-06 16:40

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> SAMTIDIG med at "VI" går i krig og overfalder "DEM" med våbenmagt
> for at påtvinge "DEM" VORES måde at skrue et samfund sammen på.

Du tilføjer blot noget til den ene side. Det er ikke en ny gruppe, du laver.
Jeg bider heller ikke på selvom din konstruktion er en lang ros til
undertegnede. Ingen i denne gruppe har skrevet mere for Irakernes,
Iranernes, Palæstinensernes osv. rettigheder end jeg, og rettigheder har de
bestemt krav på.

Jeg ville egentligt også have en vis forståelse for irakerne, hvis det bare
var dem, der gav dette nummer - du ved, for ligesom at genere
okkupationsmagten.

Men det er jo slet ikke det, der er tilfældet her. De går også efter
Frankrig nu og kidnapper sågar en tysker. Det alene beviser, det ikke har
noget med vores rolle som okkupator i Irak at gøre. Ikke at jeg vil påstå,
det er det ærinde, du er ude i - jeg tager den bare lige, hvis nu nogen
skulle komme på de tanker.

Når det så f.eks. kommer til palæstinensernes blodige trusler mod Danmark og
danskere, så ophører min hidtige opbakning til det folks sag. Jeg støtter
ikke fjender af Danmark og danskernes ret til sin egenart. Jeg støtter slet
ikke folk, der vil have syge muhammedanistiske dogmer respekteret i Danmark.

> [...]
> verden vores værdier) finder vi dem der harcelerer allermest over at
> det nu går den anden vej - dog med den forskel at der her endnu ikke

Der bliver brugt våbenmagt. Kirker bliver sprunget i luften. Folk såres og
dræbes pga. denne konflikt.

Og lad så være med at skyde på mig med den der støtte til okkupation. Ingen
har været mere imod den end undertegnede.

> [...]
> med samkvem med dem, så hvis de synes vi er så forfærdelige, så synes
> jeg vil burde respektere deres holdning og lade værre med at påtvinge

Smukt smukt. Meeeeeen lad mig lige tjekke en ting her: Er du lodret imod, at
vi på nogen måde undskyldte/undskylder? Er du imod, der bringes karikaturer
af Muhamed?

I modsat fald kan jeg ikke tage dine gode ord alvorligt.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-02-06 19:18

> [...]
> det er det ærinde, du er ude i - jeg tager den bare lige, hvis nu nogen

Nej det er ikke mit ærinde. Jem mener ikke og har aldrig ment at prostesten
mod JPs tegninger har noget med hverken krigen i Afganistan eller krigen i
Irak at gøre

> [...]
>
> Og lad så være med at skyde på mig med den der støtte til okkupation.
> Ingen har været mere imod den end undertegnede.

jamen hov - jeg beklager (undskylder ikke *GGGG*) hvis du følte dig ramt.
jeg ved udmærket at du også var imod den krig, så hvis du følte dig ramt var
det utilsigtet.

> Smukt smukt. Meeeeeen lad mig lige tjekke en ting her: Er du lodret imod,
> at vi på nogen måde undskyldte/undskylder?

øhhhh ja?? det troede jeg ellers at jeg havde udtrykt så selv Jim kunne
forstå det. Vi skal ikke undskylde noget som helst. Alene af den grund at
der ike ER noget at undskylde

Er du imod, der bringes karikaturer
> af Muhamed?

hvis de bringes udelukkende for at ophidse eller såre andre mennesker JA så
er jeg imod, men hvis de bliver bragt i den sammenhæng som Jyllandsposten
bragte dem i så kan jeg ikke se noget somhelst forkert i det

> I modsat fald kan jeg ikke tage dine gode ord alvorligt.

den bemærkning forstår jeg så ikke. du stiller 2 spørsmål i samme sætning og
på en sådan måde at det ikke kan besvares med et ja eller et nej (i mit
tilfælde blev det så ja-ja-nej)

Peter

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-02-06 19:54

Peter K. Nielsen wrote:

> øhhhh ja?? det troede jeg ellers at jeg havde udtrykt så selv Jim
> kunne forstå det. Vi skal ikke undskylde noget som helst. Alene af
> den grund at der ike ER noget at undskylde

Jeg har ikke fulgt ordentligt med. Okay, første tjek får et flueben.

> Er du imod, der bringes karikaturer
>
> hvis de bringes udelukkende for at ophidse eller såre andre mennesker
> JA så er jeg imod,

Det siger du bare for at ophidse og såre mig - dit onde bæst; men jeg er
ikke så nærtagende, så det skal du da have lov til.

Jaja - jeg sprogspassede lidt.

Fra : Allan Riise

Dato : 03-02-06 16:41

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> med samkvem med dem, så hvis de synes vi er så forfærdelige, så synes
> jeg vil burde respektere deres holdning og lade værre med at påtvinge

Kunne ikke være meget mere end enig, på nær 1. punkt..

Hvis vi skal sanktionere ved at trække støtten hjem, så kræver det at det
*skal* være en politisk besluttet boycut foretaget af de respektive
regeringer.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-02-06 19:21

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> Peter K. Nielsen wrote:

din citat teknik allan

> [...]
>
> Hvis vi skal sanktionere ved at trække støtten hjem, så kræver det at det
> *skal* være en politisk besluttet boycut foretaget af de respektive

vi skal ikke "samktionere" eller "straffe" vi skal bare tage den arabiske
verden alvorligt og respektere deres ønsker.

De ønsker ikke vores tilstedeværelse eller vores varer. Det skal vi så
respektere. Det kan så godt være at den arabiske verden ret hurtigt finder
ud af at det var dumt af dem, men det er deres hovedpine - ikke vores.

Peter
P.S ja mig bekendt er det også kun vore politikkere der kan trække
ambasadører, soldater og andet personel hjem. lige som det også er en
politisk beslutning at standse udbetalingen af penge

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 20:20

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> din citat teknik allan

> vi skal ikke "samktionere" eller "straffe" vi skal bare tage den arabiske
> verden alvorligt og respektere deres ønsker.

Gu' skal vi ej... det er netop folk af din slags, der er årsag til hele
balladen.

[snip dhimmi-snak]

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 03-02-06 20:22

Tim wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Gu' skal vi ej... det er netop folk af din slags, der er årsag til
> hele balladen.

Er Peter K. Flemming Rose forklædning?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-02-06 20:32

> Er Peter K. Flemming Rose forklædning?

Nej det er bare Tim der som sædvanligt svarer ud fra hvad han evner at
forstå.

Selv ikke han er forpligtet ud over sine evner *ggggg*

Peter

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 20:55

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Nej det er bare Tim der som sædvanligt svarer ud fra hvad han evner at
> forstå.
>
> Selv ikke han er forpligtet ud over sine evner *ggggg*

*ggggg*... naaaarj, hvor var det sjovt Peter )

ROTFL, hvor er du ynkelig )

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-02-06 21:04

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> *ggggg*... naaaarj, hvor var det sjovt Peter )
>
> ROTFL, hvor er du ynkelig )

nej den ynkelige er dig der i den grad udstiller at du ikke kan læse selv en
simpel tekst. Det grænser nærmest til masochisme

Peter

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 21:43

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> nej den ynkelige er dig der i den grad udstiller at du ikke kan læse selv
> en simpel tekst. Det grænser nærmest til masochisme

Den er gammel og slidt Peter... argumeter dog istedet.

Du virker som en sur gammel nar, der kun kan hoste slim op.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-02-06 22:44

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Den er gammel og slidt Peter... argumeter dog istedet.

mod hvad???

> Du virker som en sur gammel nar, der kun kan hoste slim op.

nej jeg er bare træt af folk som ikke kan forstå en dansk tekst med en
lixværdi på 1

Peter

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 23:27

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> mod hvad???

> nej jeg er bare træt af folk som ikke kan forstå en dansk tekst med en
> lixværdi på 1

Det er jo netop det jeg siger.

Tim

Fra : Mendoza

Dato : 03-02-06 22:12

Peter K. Nielsen wrote:

> Nej det er bare Tim der som sædvanligt svarer ud fra hvad han evner at
> forstå.
>
> Selv ikke han er forpligtet ud over sine evner *ggggg*

Så er du ikke ret forpligtet?

Mendoza

Fra : Zeki

Dato : 03-02-06 14:53

> [...]

> Der er den side, der sætter ytringsfriheden over sårede følelser.
> Der er den side, der sætter sårede (muhamedanske) følelser over

Men heldigvis er verden ikke så sort/hvidt indrettet som dk.politik..

"Dhimmer"? Sikke dog et niveau du formår disse dage.

Mvh
Zeki

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-02-06 15:23

Zeki wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Men heldigvis er verden ikke så sort/hvidt indrettet som dk.politik..

Der er de to sider. Der er muligvis også flere (jeg skrev ikke, der ikke var
flere); men de to sider er de dominerende herinde. Du er selv et godt
eksempel på den ene af siderne.

> "Dhimmer"?

Nej. Dhimmier.

> Sikke dog et niveau du formår disse dage.

Tak.

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 15:24

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in message
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Men heldigvis er verden ikke så sort/hvidt indrettet som dk.politik..
>
> "Dhimmer"? Sikke dog et niveau du formår disse dage.

Hvad har det med "niveau" at gøre?... manden har jo ret!

Hvorfor ikke kalde en skovl for en skovl, eller en dhimmi for en dhimmi?

Zeki?

Tim