http://www.supportdenmark.com
Fra : Nicholas

Dato : 03-02-06 11:22

http://www.supportdenmark.com

"Help the Danes defend our freedom"
---------------------------------------
Hahahahaha....Flot eksempel på hvor hjernedøde I er. I kan fandme ikke
engang oversætte et simpelt budskab til engelsk.
Nu skal jeg hjælpe Jer:

"Help the Danes defend their freedom"

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 11:34

On Fri, 3 Feb 2006 11:21:54 +0100, "Nicholas" <nicholas@nospam.please>
wrote:

> [...]
>Hahahahaha....Flot eksempel på hvor hjernedøde I er. I kan fandme ikke
>engang oversætte et simpelt budskab til engelsk.

De gør i det mindste noget, hvad gør du, du laver grin med dem.

Fra : Peter Kirk

Dato : 03-02-06 11:47

"Nicholas" <nicholas@nospam.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hahahahaha....Flot eksempel på hvor hjernedøde I er. I kan fandme ikke
> engang oversætte et simpelt budskab til engelsk.

Begge sætninger er korrekt engelsk. Jeg ved selfølgelig ikke hvad der burde
stå, men "our freedom" er faktisk fint - det indebærer at danskerne er ved
at beskytte alles fælles frihed, ikke bare deres egen frihed.

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 17:16

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> burde stå, men "our freedom" er faktisk fint - det indebærer at danskerne
> er ved at beskytte alles fælles frihed, ikke bare deres egen frihed.

Præcis.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-02-06 12:00

Nicholas skrev:
> [...]
> Hahahahaha....Flot eksempel på hvor hjernedøde I er. I kan fandme ikke
> engang oversætte et simpelt budskab til engelsk.

Der SKAL vist stå "our": Danmark er røget forrest i en kamp for hele det
ikke-muslimske Vestens ytringsfrihed.

Men du mener vist - så vidt jeg da kan forstå på din hånlatter og dine
påstande om at andre herinde skulle være "hjernedøde" - at det er meget
vigtigere at man blindt underkaster sig islamiske dogmer og giver afkald
på ytringsfriheden til fordel for noget, der til forveksling ligner den
islamiske lovgivning, Shariaen, indført ved love om at den totalitære
ideologi Islam og dens stifter Muhammed slet ikke må kritiseres?
Og du synes vel bare det er helt fint dermed at blive reduceret til
retsløst dhimmi-"untermensch" i dit eget land?

Hvis du er så god til engelsk, som du praler af, kan du jo passende
kigge lidt på

www.prophetofdoom.net ,

hvor man har samlet skriftsteder fra autoriserede islamiske
"helligskrifter", hvori Islams grundlægger prædiker sin såkaldte
"fredens religion". (Det er dog yderst vigtigt at påpege at denne
religion kun er fredelig, for så vidt at man er muslim: Ellers skal man
nemlig udryddes!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 12:18

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> "fredens religion". (Det er dog yderst vigtigt at påpege at denne
> religion kun er fredelig, for så vidt at man er muslim: Ellers skal man

Hvor står det henne i koranen, sådan mere præcist?

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 17:13

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Hvor står det henne i koranen, sådan mere præcist?

Hvorfor nævner du kun Koranen, han skriver "helligskrifter". Det står i
Koranen, men der er jo endnu flere haditter om det, - jeg behøver vel ikke
gentage Profetens yndige ønsker for jøderne?

Her er lige den "milde" 9:29, hvor vi dog ikke skal udryddes, men bare
betale beskyttelsespenge som dhimmier, mens vi tydeligt viser at vi er
blevet ydmyget, historisk fik man et slask i nakken, mens man betalte
kontant -

9:29 bruges flittigt af islamister:

Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that
forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor
acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the
Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves
subdued.

Nogen tror at man ikke har brugt dhimmi-begrebet i Vesten indtil for nylig,
men det passer ikke. Fx står der i den bog, jeg er ved at læse om arabisk
nationalkarkater, - fra 1972:

For the latter, there is no greater shame than defeat by an enemy, and
especially an enemy such as Israel, the Jews, who ever since the days of
Muhammed have been looked down upon by the Arabs as *dhimmis", a people
brought low and subjected as well as protected by Islam.

Og så noget om hvordan araberne tålmodigt vil vente indtil Allah vil give
dem mulighed for hævn.

Den med ligeret mellem jøder og arabere i MØ indtil Israels oprettelse, har
heller intet på sig, jøderne har altid været dhimmier.

Fra : Konrad

Dato : 03-02-06 17:26

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Koranen, men der er jo endnu flere haditter om det, - jeg behøver vel ikke
> gentage Profetens yndige ønsker for jøderne?

Men nu er det jo ret forskelligt hvilke hadither der lægges vægt på og
hvordan de udlægges. At AndersPJ mener det er en søjle i islam at andre end
muslimer skal udryddes er jo vanvittigt absurd.

> [...]
> betale beskyttelsespenge som dhimmier, mens vi tydeligt viser at vi er
> blevet ydmyget, historisk fik man et slask i nakken, mens man betalte

Her taler vi om en historisk situation hvor ikke-muslimer udgør et mindretal
i et land. Betaler ikke-muslimer afgifter og får slag i nakken i SA, Iran,
Indonesien og slige steder?

> [...]
> Muhammed have been looked down upon by the Arabs as *dhimmis", a people
> brought low and subjected as well as protected by Islam.

Dhimmi har historisk set utvivlsomt været brugt - men i dag forsøger
"islamskeptikere" at snige det ind ad bagvejen. Kan man illudere at begrebet
er virkeligt og nutidigt, har man yderligere en mursten at bygge med.

> Og så noget om hvordan araberne tålmodigt vil vente indtil Allah vil give
> dem mulighed for hævn.

Ja - religiøse venter typisk på et eller andet.

> Den med ligeret mellem jøder og arabere i MØ indtil Israels oprettelse,
har
> heller intet på sig, jøderne har altid været dhimmier.

Englænderne sørgede mig bekendt for opretholdelse af almindelig lov og skik
i området inden Israels oprettelse.

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 20:00

> [...]
> end
> muslimer skal udryddes er jo vanvittigt absurd.

Der er også forskel på hvilke vers man lægger vægt på, hvor skriver han om
en søjle i islam? Men selvfølgelig skal man ikke overdrive, det VAR vigtigt
dengang Koranen blev skrevet, at understrege kravet om at alle *skulle* med
i jihad mod de vantro, - der står eksplicit at man skal være blind eller lam
for at være undskyldt - men senere da man allerede havde underlagt sig den
halve verden, så var det naturligvis ikke smart at blive ved med at dræbe
for mange skatteydere, så det holdt man op med.

> [...]
> er virkeligt og nutidigt, har man yderligere en mursten at bygge med.

> Ja - religiøse venter typisk på et eller andet.

De er så glade for egen død, og efterlivet, hvorfor kan de ikke koncentrere
sig om det

> har
>
> Englænderne sørgede mig bekendt for opretholdelse af almindelig lov og
> skik
> i området inden Israels oprettelse.

Jeg tænker på hele det arabiske område, hvorom det ofte hævdes, at jøder
havde fuldstændig ligeret.

Jeg vil lige benytte lejligheden til at citere hvad en stor historiker,
nogle hævder han er verdens mest fremtrædende historiker nogensinde, Ibn
Khaldun ( 1332-1406) skriver om araberne, - han var selv araber, her kan man
virkelig tale om selvkritik :

Han har et kapitel som hedder "Arabere kan kun vinde kontrol over et fladt
landskab", og deri skriver han:

Det er fordi, - pga deres brutale natur er araberne et folk som plyndrer og
laver ødelæggelse... Før eller siden vil enhver civilisation, som de har
erobret, blive smadret.

Så har han en overskrift: "Steder der er blevet erobret af araberne, vil
hurtig blive ødelagt"

og han skriver "Grunden er den, at araberne er en vild folkegruppe, som er
fuldstændig vant til brutalitet og til ting som forårsager den.
Grusomhed/vildskab er blevet deres karakter og natur. De holder af det,
fordi det betyder frihed fra myndigheder, og at man ikke skal adlyde ledere.
Sådan en tilbøjelighed er en negation og en anti-tese til al civilisation.

Så skriver Khaldun om, hvordan de erobrede altid vil efterligne dem, der har
overvundet dem, (og det kan vi se i Pakistan, og alle de andre steder der
blev overtaget af araberne)

Så siger han mere om den arabiske nationalkarakter:

"Araberne kan kun få autoritet ved at bruge en eller anden form for
religiøsitet, som fx profetier eller helgen-ting, eller en eller anden
religiøs begivenhed generelt. Årsagen til det er at, - pga deres vildskab,
er araberne de mindst villige til at indrette sig efter hinanden, da de er
uforskammede, stolte, ambitiøse, og ivrige efter at være lederen.

Sjovt at man kunne skrive sådan om sit eget folk, - den sidste linje er nok
noget som holder også i dag, i hvert fald en del af den. Minder mig om bogen
"Saltvand i mine Øjne" hvor forfatterinden prøver at gætte på om steder hvor
hendes skib lægger til er muslimske eller ej" - hun kigger på hvordan
mændene møller rundt på kajen, og om der er nogen som fiser rundt og "leder"
med store armbevægelser.

Jeg har været tæt på at bestille et par bøger af Khaldun, men droppede det,
da jeg jo må hvile øjnene engang imellem. Lige de her citater lyder jo lidt
mærkelige, men han skulle altså være en nærmest genial historiker.

Fra : Lion King

Dato : 03-02-06 18:21

> [...]
> betale beskyttelsespenge som dhimmier, mens vi tydeligt viser at vi er
> blevet ydmyget, historisk fik man et slask i nakken, mens man betalte

Nå, det er der, mafiaen har idéen fra )

Fra : Per Hagemann

Dato : 03-02-06 20:03

"Lion King" <ceo@example.com> skrev i en meddelelse
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, det er der, mafiaen har idéen fra )

Mafiaen og camorraen kommer jo fra Sicilien og Calabrien, som samtidigt har
en historie med muhamedanske erobringer. Mit gæt er at klanfølelsen og
æresdrabene hidrører fra den muhamedanske indflydelse.

Fra : Kyllingen

Dato : 03-02-06 11:58

wrote:

> [...]
>Hahahahaha....Flot eksempel på hvor hjernedøde I er. I kan fandme ikke
>engang oversætte et simpelt budskab til engelsk.

Læs det lige igen, ikke.
"Hjælp danskerne. Forsvar vores frihed."

Betydning:
Det er ikke bare danskernes frihed der skal forsvares - det er hele
den vestlige verdens.

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-02-06 12:49

On 03 feb 2006, Nicholas wrote in dk.politik:

> Hahahahaha....Flot eksempel på hvor hjernedøde I er. I kan
> fandme ikke engang oversætte et simpelt budskab til engelsk.
> Nu skal jeg hjælpe Jer:
>
> "Help the Danes defend their freedom"

Det er ærgeligt du ikek forstår at lave en cancel på et indlæg hvad!
Nu kan vi andre sidde og se din brøler i al evighed

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Nicholas

Dato : 03-02-06 13:41

> Det er ærgeligt du ikek forstår at lave en cancel på et indlæg hvad!
> Nu kan vi andre sidde og se din brøler i al evighed

Nu er jeg tilfældigvis halv amerikaner og har boet en stor del af mit liv
i USA så jeg finder det ret latterligt at du som DANSKER skal belære mig
i hvad der er korrekt engelsk. Men det er jo typisk dansk mentalitet. I ved
alt om alt i verden. I ved alt om Islam selvom I ikke har læst koranen. I
ved
alt om engelsk, selvom I er danskere. Total arrogance - lidt nazi-agtigt
efter
min smag.

Fra : Peter Kirk

Dato : 03-02-06 14:16

> [...]
> ved
> alt om engelsk, selvom I er danskere. Total arrogance - lidt nazi-agtigt

Slap af! Så vidt jeg kan se er der ingen der prøver at "belære" dig noget.
Folk har bare prøvet at påpege at "our freedom" godt kunne bruges.

Det var dig der startede med at skælde ud og kalde folk for "hjernedøde".

Og selvom man har engelsk som modersmål kan man stadig lære fra andre der
ikke har.

Fra : Jim

Dato : 03-02-06 14:35

> [...]
> ved
> alt om engelsk, selvom I er danskere. Total arrogance - lidt nazi-agtigt

Tillykke, du er hermed nomineret til Godwin-prisen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

J.

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-02-06 14:41

On 03 feb 2006, Jim wrote in dk.politik:

> Tillykke, du er hermed nomineret til Godwin-prisen.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Typisk amerikansk

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-02-06 14:44

> [...]

> alt om Islam selvom I ikke har læst koranen. I ved
> alt om engelsk, selvom I er danskere. Total arrogance - lidt

Tror alle de halve jeg'er der svømmer rundt i dig er lidt forvirrede
nu.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 15:32

On Fri, 3 Feb 2006 13:41:21 +0100, "Nicholas" <nicholas@nospam.please>
wrote:

> [...]
>ved
>alt om engelsk, selvom I er danskere. Total arrogance - lidt nazi-agtigt

Ja, og hvor er USA i denne sag, siger intet skriver intet, før verden
er sat i brand, Bill Clinton af alle benægter retten til den frie
press, nu er du en hykler, at du nævner at du er halvt amerikaner gør
ikke dine indlæg bedre, men typisk amerikans, i tror i kan gøre hvad
der passer jer i denne verden, i har snart været i krig med samtlige
lande på denne klode, så jeg tror lige du skal dæmpe dig, i laver nok
ufred i denne verden. Men at vi skal høre fra en land med 200 år
levetid og kun krig i de 200 år, som skulle være så demokratisk at vi
skal høre på dit sludder, jeg håber ikke der er flere af din slags,
men det er der nok, desværre.

Fra : Nicholas

Dato : 03-02-06 15:52

> [...]
> press, nu er du en hykler, at du nævner at du er halvt amerikaner gør
> ikke dine indlæg bedre, men typisk amerikans, i tror i kan gøre hvad

Typisk dansk mentalitet. Dit indlæg viser blot hvor hjernevasket og
institutionaliseret du - som alle andre danskere - er! Her i Danmark
er der ikke individualister. Her i Danmark har folk den samme indstuderede
mening om forskellige aspekter i tilværelsen. Her i Danmark bliver
børn fra små af placeret i børnehaver og dagsinstitutioner hvor de
kan blive opdraget og indgydet kimen til fremmedhad, frygt og intolerance.
Her i Danmark lærer man fra barnsben at
tænke sådan som en god, dansk socialist nu skal gøre ifølge
staten. Her i Danmark er folk nationalister. Det er kun i Danmark
man kan finde folk der tager et politisk angreb på Danmark
personligt og ikke bruger bare 5 minutter på at overveje hvorfor.
Der er slet ikke plads til individualisme og forskellighed. Den bliver kvalt
af jeres
ulækre jantelov. Det er kun i Danmark at man finder folk der
ikke kan tåle at høre kritik af deres land. Jeg er sgu glad for at Danmark
er på vej til at udvikle sig til
et multietnisk samfund, så alle i ariske, kartoffelhoveder kan
vågne op. Hvorfor tror du at Danmark har en såkaldt velfærdsmodel?
Det er det eneste staten kan bruge som lokkemiddel til at
fastholde massen til ikke at forlade dette gudsforladte land.
"Afvigere" som gerne vil prøve lykken i udlandet blæses hovedet
fuld om hvor farligt der er i udlandet, hvor godt det danske sundhedssystem
er, at der er et sikkerhedsnet her i Danmark....frygt-baserede argumenter
hagler løs
ned over de få stakler som har pakket deres kuffert. Dette land
uddanner folk til at være uambitiøse tabere og sociale nassere. Det er
derfor at
80% af danskere der prøvede lykken i udlandet vender snuden hjem
fordi de "savner Danmark". Det er virkelig
et under at det ikke er gået op for nogen hvor megen hjernevaskeri
der foregår her i landet. Medierne er blot statens forlængede arm i
dette store hjernevaskeri.

> [...]
> levetid og kun krig i de 200 år, som skulle være så demokratisk at vi
> skal høre på dit sludder, jeg håber ikke der er flere af din slags,

Det er kun fordi du er dansk at du er for indoktrineret til at fatte at
USA ikke er lig med AMERIKANERE. I USA finder du tonsvis
af folk som hader den amerikanske udenrigspolitik. Du finder masser af
folk i USA som kritiserer USAs politik og som er fuldt oplyste om
de uretfærdigheder og blodige historie landet har. I USA vil det være
svært for dig at finde folk som omtaler sig selv som "Vi" ...Kulturen i
Danmark er jo
næsten helt Star Trek/ Borg-agtigt.I det mindste består
USA af individualister som kan tænke selv og ikke af stats-slaver som
i Danmark.

Fra : Flemming

Dato : 03-02-06 16:02

On Fri, 3 Feb 2006 15:51:31 +0100, "Nicholas" <nicholas@nospam.please>
wrote:

>Typisk dansk mentalitet. Dit indlæg viser blot hvor hjernevasket og
>institutionaliseret du - som alle andre danskere - er!

Klap dog lige hesten, du brokker dig over at folk generaliserer, men
du er vist en af de værste når det kommer til det!

Mvh,
--
Flemming

Fra : Jim

Dato : 03-02-06 16:12

> Typisk dansk mentalitet.

Ok, hvis det er så typisk dansk, så vis mig noget, der er typisk amerikansk!

J.

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 16:12

On Fri, 3 Feb 2006 15:51:31 +0100, "Nicholas" <nicholas@nospam.please>
wrote:

KLIP

Læs lige dette.

Ingen Muhammed-tegninger i USA

Hvor er ytringsfriheden henne nu USA tør ikke trykke tegningerne og de
bliver sløret i tv.

Der er ingen ytringsfrihed i USA, INGEN, i må ikke skrive eller vise
disse tegninger.

Men i må bombe den halve jord, flyve fanger til totur i fremmede
lande, lige nu skal du ikke skrive om USA, vil ikke engang forsvare
pressens ret til at trykke 12 tegninger i ytringsfriheden navn.

Fra : Lion King

Dato : 03-02-06 16:19

"Nicholas" <nicholas@nospam.please> skrev i en meddelelse

> Typisk dansk mentalitet.....

Måden du skriver på, indikerer at du bor her i landet. Og det er jo næsten
ærgerligt, med den indstilling du har til Danmark.

Så gør os begge den tjeneste, at flytte ud af landet ASAP.

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 16:51

"Lion King" <ceo@example.com> wrote in message
> [...]
> ærgerligt, med den indstilling du har til Danmark.
>
> Så gør os begge den tjeneste, at flytte ud af landet ASAP.

Sammen med imamerne... jeg tvivler stærkt på, at han repræsenterer den
almindelige amerikaners holdning.

Tim

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 16:17

On Fri, 3 Feb 2006 15:51:31 +0100, "Nicholas" <nicholas@nospam.please>
wrote:

Klip en masse vrøvl.

Du er da godt den største klovn jeg nogensinde har stødt på, hvorfor
er du i dette land, tag til USA.

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 16:50

"Hikker" <conesanex@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> wrote:
>

> Klip en masse vrøvl.
>

> Du er da godt den største klovn jeg nogensinde har stødt på, hvorfor

Arrhh... nu må DU lige klappe hesten... han er næppe _den_ største klovn!?

Tim

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 16:54

On Fri, 3 Feb 2006 16:49:36 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Arrhh... nu må DU lige klappe hesten... han er næppe _den_ største klovn!?
>
>Tim

Da ikke for sådan en nar, med de holdninger han har til Danmark og
hans syn på danskerne, hvis jeg boede i USA og havde de synspunkter
mod dem som han har mod Danmark var jeg da rejst ud af landet.

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 17:57

> Da ikke for sådan en nar, med de holdninger han har til Danmark og
> hans syn på danskerne, hvis jeg boede i USA og havde de synspunkter
> mod dem som han har mod Danmark var jeg da rejst ud af landet.

Jeg er da helt enig med dig i, at den nar er en nar, men han er sguitte den
største af slagsen herinde.

.... er i øvrigt enig med dig i, at jeg ville have rejst ud af landet hvis
jeg var ham... især, når han kalder sig halvt amerikaner. Han er imidlertid
nok for stupid til at de vil give ham et visa.

Tim

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 16:21

wrote:

>næsten helt Star Trek/ Borg-agtigt.I det mindste består
>USA af individualister som kan tænke selv og ikke af stats-slaver som
>i Danmark.

I kan ikke tænke selv, se jeres præsident, behøver jeg at sig mere.

Fra : Nicholas

Dato : 03-02-06 16:46

> I kan ikke tænke selv, se jeres præsident, behøver jeg at sig mere.

Kun hvis du lærer at stave.

De fleste amerikanere bryder sig faktisk ikke om Bush-slænget. Grunden
til at han er valgt skyldes den åndsvage måde valgsystemet er indrettet på
og den kendsgerning at politikerne i USA er industriens forlængede arm.
Hvis du brugte et par år på at leve i USA i stedet for at lufte dine
stats-indoktrinerede
meninger ville det gå op for dig. USA har masser af dårlige sider, en blodig
historie og tonsvis af korrupte, hjernedøde politikere. Det er ganske
ulækkert
at se hvordan USAs store virksomheder udnytter verden, eksperimenterer med
fattige befolkninger
og fører sig frem som neo-empirialister. Forskellen ift. Danmark er at
de fleste amerikanere kan tåle at høre kritik på netop disse punkter og
indrømme
USAs mange fejl UDEN at tage det som en personlig fornærmelse. Hvorfor?
Fordi amerikanere _ikke_ opdrages af staten på samme måde som man ser
det her. Den danske stat har nedbrudt enhver form for individualisme og
selvstændighed med
deres sociale programmer og gjort millioner af danskere til narkomaner,
der er afhængige af sikkerhedsnet, trygge rammer osv. Sandheden er blot
er det danske sygehusvæsen er middelmådigt og halter årtier efter
udviklingen
med de stenalder-metoder der bruges. Servicen er
ikke noget at råbe hurra for og lægefejl/sjusk fejes ind under gulvtæppet
i nepotismens navn. Her i Danmark bliver man tudet ørene fulde om
undersøgelser
der viser hvor godt det er at leve i Danmark, hvor lidt korruption der er,
at
Danmark er en af de mest lykkelige nationer ..alt dette hjernevaskeri på
bestilling af den danske stat mens tusindvis af overvægtige
danskere render rundt på lykkepiller.....Det undrer mig
ikke at Hitler kunne overtage kujon-Danmark så hurtigt som han gjorde. I
lever
som døde mennesker, der føder det store statsmonster. For Danmarks skyld
håber jeg at der snart sker en opvågning. Prøv at bruge den næste måned
og læg mærke til hvad der skrives i medierne om Danmark, så vil du se
hvordan staten skamroser sig selv overfor befolkningen. Prøv at melde ud
til dine forældre eller venner at du vil bosætte dig i udlandet....så skal
du
se hvordan du får de samme indstuderede svar....Det er fandme uhyggeligt,
du!

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 03-02-06 17:10

> Danmark er en af de mest lykkelige nationer ..alt dette hjernevaskeri på
> bestilling af den danske stat mens tusindvis af overvægtige
> danskere render rundt på lykkepiller.....Det undrer mig

Meget morsomt at en amerikaner taler om overvægt og lykkepiller.
- Hvilke land har flest overvægtige?.
- Hvilke land bruger flest lykkepiller?

/Mikael

Fra : Nicholas

Dato : 03-02-06 17:39

> Meget morsomt at en amerikaner taler om overvægt og lykkepiller.
> - Hvilke land har flest overvægtige?.
> - Hvilke land bruger flest lykkepiller?

Hvad er din pointe? Du fatter da hverken hat eller briller kan jeg se!
Jeg snakker om hykleri, løgn og bedrag ikke om hvilken nation der
har flest overvægtige.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 03-02-06 19:17

> Hvad er din pointe? Du fatter da hverken hat eller briller kan jeg se!
> Jeg snakker om hykleri, løgn og bedrag ikke om hvilken nation der
> har flest overvægtige.

Jeg troede du bandede danskerne langt væk.

/Mikael

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 17:46

On Fri, 3 Feb 2006 16:45:43 +0100, "Nicholas" <nicholas@nospam.please>
wrote:

>Kun hvis du lærer at stave.

Tag det som en fejlagtigt placeret kompliment.

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 17:57

> Tag det som en fejlagtigt placeret kompliment.

LOL

Tim

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 16:52

> I kan ikke tænke selv, se jeres præsident, behøver jeg at sig mere.

Ja da... se Villy Søvndahl.

Var der ikke en sag med en amerikansk base under den grønlandske
indlandsis?? ))

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 17:14

"Nicholas" <nicholas@nospam.please> wrote in message

> [...]
> ved
> alt om engelsk, selvom I er danskere. Total arrogance - lidt nazi-agtigt

Det må være årets generaliseringer, bravo!

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 15:22

> [...]
> Hahahahaha....Flot eksempel på hvor hjernedøde I er. I kan fandme ikke
> engang oversætte et simpelt budskab til engelsk.

"Jer" staves ikke med stort, med mindre du begynder en sætning med det eller
tiltaler en konge eller dronning.

Er der andet du skal have hjælp med, din tåbe ))

Du er ligesom Croc, Peter K. Nielsen o.l. tågehoveder, der sparker sig selv
i hovedet, alt imens de tror de er smarte. Jeg tror udtrykket hedder
"dumsmarte".

Tim

Fra : Nicholas

Dato : 03-02-06 17:42

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 17:53

> Tag det som en fejlagtigt placeret kompliment.

Næh. Jeg tager det som det det var, nemlig at du selv lavede en fejl
samtidig med at du kritiserede andre for, ikke at kunne skrive.

Der findes næppe noget dummere, hvilket er synonymt med, hvad vi ser den
muslimske verden gøre lige nu.

.... sådan rent aprospos...

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 03-02-06 17:57

Tim wrote:
> [...]
> samtidig med at du kritiserede andre for, ikke at kunne skrive.
>
> Der findes næppe noget dummere, hvilket er synonymt med, hvad vi ser

Og du har jo også lige rettet Nicholas, for at afslutte med en stavefejl...

Sådan apropos..

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-02-06 20:17

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og du har jo også lige rettet Nicholas, for at afslutte med en
> stavefejl...

Tegnsætning er åbenlyst (heller) ikke din stærke side. Har du overhovedet
nogen?

> Sådan apropos..

Et punktum - ikke to.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Allan Riise

Dato : 03-02-06 20:27

Jens Bruun wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Tegnsætning er åbenlyst (heller) ikke din stærke side. Har du
> overhovedet nogen?

Der er fri tegnsætning ifølge den ny retskrivning.

Masser af stærke sider men det er ikke noget jeg gør et stort nummer ud af,
hvorimod mange herinde gør et stort nummer ud af at vise deres svage sider.

> Et punktum - ikke to.

Har intet med stavning at gøre.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-02-06 20:47

> Der er fri tegnsætning ifølge den ny retskrivning.

Nej, det er der ikke. Endnu et stofområde, du ikke ved noget om.

Kom nu, Allan Riise; der må da være noget, du behersker - bare sådan til
husbehov?

> Har intet med stavning at gøre.

Nej. Hvilken del af sætningen "tegnsætning er åbenlyst (heller) ikke din
stærke side" forstod du ikke?

Fra : Allan Riise

Dato : 03-02-06 21:10

Jens Bruun wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er der ikke. Endnu et stofområde, du ikke ved noget om.

I'll be damned..

"Kommakrigen er afblæst af Dansk Sprognævn. Man har på snedig vis snydt de
gamle hunde som har klamret sig til det grammatiske komma og har lavet det
valgfrit om man vil bruge komma foran ledsætninger eller ej - dvs. at vi nu
har en kombination af det grammatiske og enhedskommaet som er valgfrit."

Altså må jeg sætte mine komma'er mere eller mindre som jeg lyster.

> Kom nu, Allan Riise; der må da være noget, du behersker - bare sådan
> til husbehov?

> Nej. Hvilken del af sætningen "tegnsætning er åbenlyst (heller) ikke
> din stærke side" forstod du ikke?

Fordi du er en klaphat og ikke fatter at der er frihed om man vil bruge
komma'er foran en ledsætning eller ej, så dit præmsi er helt ude i skoven.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-02-06 21:28

> [...]
> enhedskommaet som er valgfrit."
> Altså må jeg sætte mine komma'er mere eller mindre som jeg lyster.

Nej. Jeg vil anbefale, du får en god ven, der kan læse dansk, til at
forklare dig meningen i ovenstående. Du har tydeligvis ikke forstået den.
Det hedder forresten "kommaer".

> Fordi du er en klaphat og ikke fatter at der er frihed om man vil
> bruge komma'er foran en ledsætning eller ej, så dit præmsi er helt
> ude i skoven.

Det hedder "kommaer" og "præmis". Din evne til at formulere dig i
ovenstående vil jeg slet ikke kommentere. Dertil er teksten for ubehjælpsom.

Skal vi ikke bare være enige om, at du nok ikke er den helt rette til at
påpege andres eventuelle manglende danskkundskaber?

Fra : Allan Riise

Dato : 03-02-06 21:36

Jens Bruun wrote:
> [...]
> Skal vi ikke bare være enige om, at du nok ikke er den helt rette til
> at påpege andres eventuelle manglende danskkundskaber?

Sjovt nok så følger jeg hvad der står skrevet her.

http://www.dsn.dk/

Ude i højre side er der link til kommaregler i PDF format.

At jeg vælger den gamle form for at skrive komma i flertal har noget med
alder at gøre.
Præmis var selvf. en tastefejl.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-06 21:41

> [...]
>
> Det hedder "kommaer" og "præmis". Din evne til at formulere dig i
> ovenstående vil jeg slet ikke kommentere. Dertil er teksten for

Jeg forstod let det hele

> Skal vi ikke bare være enige om, at du nok ikke er den helt rette
> til at påpege andres eventuelle manglende danskkundskaber?

Hvis man er så ubegavet, at man tror man ikke må kaste med sten når
man bor i glashus, så berøver man sine medmennesker god nyttig kritik.

Der bør ingen regler være om kommaer. Folk ved selv hvad er godt for
det budskab de vil af med. Ellers må de lære det.
Krydsogbolle kommaet er fint for unge der jo er tryghedsnarkomaner.
Pausekommaet er for os, der har overskud til at tænke funktionelt og
anarkistisk.

Inden "If it does not kill you, it makes you stronger" skriver
Nietzsche tre ord "Fra livets krigsskole"

Så er der lagt op til telegramstil og tysk grundig kommatering.
Men englændere udelader kommaet midt i sætningen, og generer derved
læserne - efter mn mening. Men disse snobbearistokrater kan lide at
genere de uuddannede.Logik i sprog er godt
En farvelagt lys tone under sætninger ville være godt, som
tegneseriebobler, men med farveskift hvor kommaet skiller. Det vil
lette læsning.

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 20:24

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Og du har jo også lige rettet Nicholas, for at afslutte med en
> stavefejl...
>
> Sådan apropos..

Forskellen _ER_, at jeg ikke lagde ud med at ville rette andres
stavefærdigheder. Du er velkommen til at google... det har jeg _aldrig_
gjort!.

Men når tågehoveder som ham (og Croc, der har gjort det samme nogle gange)
spiller smarte og samtidig selv laver fejl, så er det da så stupidt, at
nogen bør nævne det. At den der nævner det så laver en fejl, er mindre
vigtigt. Jeg har ikke lagt op til at være fejlfri.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 03-02-06 21:49

On Fri, 3 Feb 2006 20:23:49 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har ikke lagt op til at være fejlfri.

Det ville vist også være en umulighed.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 03-02-06 23:29

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det ville vist også være en umulighed.

Næh Croc... watch and learn. Nu lægger jeg op til, at jeg er fejlfri: Jeg er
fejlfri.

Det var da ganske muligt.

Du er så nem

Tim