Terroristen Abu Laban?
Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-06 09:38

I dagens Weekendavis kan man på:

<http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060203/SAMFUND
01/602020373/-1/samfund>

læse en af lederne, som starter med:

==
DE store, stærke venner, Abu Laban og hans kumpaner har i Mellemøsten,
arbejder med et stort projekt; khalifatet. Abu Laban selv var ikke med
på den rejse, Det Islamiske Trossamfund foretog til deres store, stærke
venner, for i Egypten er der en stående arrestordre på manden. For
terrorisme. Her fra Danmark har Abu Laban i årevis kommunikeret intenst
med et netværk, hvis formål ligner al-Qaedas til forveksling.

Den politisk-religiøse mission, som i disse år vinder frem i Danmark med
sin intimidering og ensretning af danske muslimer, foregår også i
Mellemøsten.
==

Det er muligt at jeg har set det før, men i så fald har jeg glemt det.
Men altså:

Det ægyptiske politi eftersøger Abu Laban for - terrorisme. Jeg kan ikke
se hvorfor vi ikke skulle kunne udlevere ham til Ægypten.

En gevinst for Danmark kan en mand der arbejder for indførelsen af et
islamisk verdensdiktatur ledet af en kalif, der er både pave og kejser,
og hvis magt kun er begrænset af ulemaen, der skal sikre at shariaen
overholdes i al dens gru, næppe siges at være.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 03-02-06 11:42

> [...]

> Det ægyptiske politi eftersøger Abu Laban for - terrorisme. Jeg kan ikke
> se hvorfor vi ikke skulle kunne udlevere ham til Ægypten.

Det kan vi ikke gøre fordi man muligvis vil nægte ham frisk vand hvert
kvarter og måske endda gå så langt som at give ham et rap over fingrene.

Derimod kan man, hvis Labanen en dag vover sig op i en flyvemaskine,
omdirigere den til Cairo p.gr.a. tekniske problemer.
Det tror jeg ikke der er nogen konvention der forbyder.
--
hilzen
hanzen

Fra : NoTrabajo

Dato : 03-02-06 17:29

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Det ægyptiske politi eftersøger Abu Laban for - terrorisme. Jeg kan
> ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne udlevere ham til Ægypten.

Hvis de ægyptiske myndigheder ønsker ham udleveret til retsfoprfølgelse,
hvorfor udleverer vi ham så ikke?
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-06 18:31

NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Hvis de ægyptiske myndigheder ønsker ham udleveret til retsfoprfølgelse,
> hvorfor udleverer vi ham så ikke?

Nu er justitsministeriet jo i gang med at arbejde på sagen. Men måske
kunne vi indgå en handel:

Hvis ægypterne stopper kampagnen mod Danmark, og hvis de i øvrigt lover
hverken at henrette eller tortere Abu Laban, så udviser vi ham til
retsforfølgelse i Ægypten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 03-02-06 20:31

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Hvis de ægyptiske myndigheder ønsker ham udleveret til retsfoprfølgelse,
> hvorfor udleverer vi ham så ikke?

Han er dansk statsborger.

ivan, århus

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-02-06 21:34

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> wrote in message
> "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Han er dansk statsborger.
>
> ivan, århus
Mon? Han taler ikke dansk?

Har det ikke været et krav længe?

Jesper

Fra : hanzen

Dato : 03-02-06 21:56

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> wrote in message

> Mon? Han taler ikke dansk?
>
> Har det ikke været et krav længe?

Jo, det blev bare ikke håndhævet i Nyrups tid.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 08:39

hanzen <hanzen@mailmeikke.dk> wrote:

> "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jo, det blev bare ikke håndhævet i Nyrups tid.

Lovgivningen indeholder altså ingen krav om at folk skal kunne dansk,
for at få statsborgerskab, og reglerne for statsborgerskab kan kun
findes ét sted: i grundloven.

Derimod findes der nogle aftaler partierne imellem, som embedsmændene
kan bruge til at sortere i ansøgerne til dansk statsborgerskab, idet de
dog altid ved urimeligheder kan gå tilbage til politikerne i
Indfødsretsudvalget. Den endelige afgørelse ligger altid i folketinget,
der dog gerne følger indstillingerne fra netop Indfødsretsudvalget.

Men det er rigtigt at man under Nyrup ikke fandt det nødvendigt at folk
kunne dansk, for at få dansk indfødsret. I Sverige er det endda så grelt
at Folkpartiets leder er blevet udskreget som racist, fordi han
offentligt har givet udtryk for, at indvandrere skal kunne svensk for at
få svensk indfødsret - mon man vil indføre simultantolkning i Riksdagen
når den første ikke-svensktalende araber bliver medlem der?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 04-02-06 08:53

> [...]
> få svensk indfødsret - mon man vil indføre simultantolkning i Riksdagen
> når den første ikke-svensktalende araber bliver medlem der?

Grunden til at Abu Laban ikke kan udleveres til Egypten er ikke
statsborgerskabet men retstilstanden i landet. Vi udleverer jo også danskere
til udlandet.
Egypten har dødsstraf og gør brug af tortur.
Danmark kan somfølge af vores forpligtelser under Den europæiske
menneskerettighedskonvention ikke udlevere Abu Laban.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 09:39

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> [...]
> Danmark kan som følge af vores forpligtelser under Den europæiske
> menneskerettighedskonvention ikke udlevere Abu Laban.

Medmindre Ægypten troværdigt lover, at de ikke vil gøre brug af hverken
dødsstraf eller tortur. Det har vi faktisk tidligere gjort, i hvert fald
når det har drejet sig om dødsstraf. Som en ung franskmand der var
tiltalt for barnemord i sit franske hjemland; han undgik dog alligevel
udlevering da han begik selvmord i sit danske fængsel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sigurno

Dato : 04-02-06 10:21

> [...]
> Danmark kan somfølge af vores forpligtelser under Den europæiske
> menneskerettighedskonvention ikke udlevere Abu Laban.

Hvad har han forbrudt sig med i Ægypten, ved du det?

Mvh.

Gismo

Fra : hanzen

Dato : 04-02-06 10:26

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har han forbrudt sig med i Ægypten, ved du det?
>
> Mvh.
>
> Gismo

Det er vist bare noget terrorisme.
Ikke noget alvorligt.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 10:39

sigurno <nospampavlova@cafeer.dk> wrote:

> Hvad har han forbrudt sig med i Ægypten, ved du det?

Han er sigtet for terrorvirksomhed der. Svjh skulle han have været
blandet ind i mordet på præsident Sadat, fordi han indgik en fredsaftale
med Israel.

<http://www.google.dk/search?q=%22Abu+Laban%22+Sadat&start=0&ie=utf-8&oe
=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 08-02-06 17:39

On Sat, 4 Feb 2006 10:38:43 +0100, Per Rønne wrote:

> Han er sigtet for terrorvirksomhed der. Svjh skulle han have været
> blandet ind i mordet på præsident Sadat, fordi han indgik en fredsaftale
> med Israel.

Lidt sent, men denne artikel giver et indtryk af manden:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=512812:fid=100100446/

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-02-06 10:11

Bruno Christensen wrote:

> Lidt sent, men denne artikel giver et indtryk af manden:
>
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=512812:fid=100100446/

En meget god artikel, som endnu en gang bekræfter mig i at fremtiden
for integration i DK er UDEN imamerne.

--

Christian

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-02-06 12:26

On 9 Feb 2006 01:11:10 -0800, Christian B. Andresen wrote:

> En meget god artikel, som endnu en gang bekræfter mig i at fremtiden
> for integration i DK er UDEN imamerne.

Selv om han snakker journalisten efter munden får han alligevel fortalt en
del om sig selv.

Joh, Abu Laban og hans medimmamer kan vi godt undvære.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen