Zywall 70 performance
Fra : Svend

Dato : 03-02-06 07:16

Hej

Bare en lille oplysning.

De specs vedr. performance der er angivet på produkt arket til diverse
zyxel firewall's er hvor den er sat op i bridge mode, dvs. minus routing
eller nat.

Hvis man sætter en zywall 70 op med utm kort, og slår alle ispections
til kan man kun presse 12,5 mbit igennem den på port 80, hvis man vælge
standard port for iperf kan man få 13,3 mbit igennem.

i bridge mode, kunne jeg få 76 mbit igennem med tcp og kun med
firewallen enabled.

Jeg brugte iperf, jeg ved ikke om det er egnet til test forsøg, og det
var med iperf jeg fik resultatet. Jeg går ud fra at man måske kan få
lidt højere performance ved at ændre på pakke størrelsen.

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 09:33

Svend wrote:

> De specs vedr. performance der er angivet på produkt arket til diverse
> zyxel firewall's er hvor den er sat op i bridge mode, dvs. minus routing
> eller nat.

Marketing folk, gotta love'em...

> Hvis man sætter en zywall 70 op med utm kort, og slår alle ispections
> til kan man kun presse 12,5 mbit igennem den på port 80, hvis man vælge
> standard port for iperf kan man få 13,3 mbit igennem.

Mail delen af inspektionen er ret tung. prøv evt. at slå den ene fra og
se hvad det giver derefter (vil faktisk også selv gerne vide det)

mvh.
Claus

Fra : Svend

Dato : 03-02-06 13:53

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> [...]
>>

> Mail delen af inspektionen er ret tung. prøv evt. at slå den ene fra og
> se hvad det giver derefter (vil faktisk også selv gerne vide det)

Jeg kig ind og slog idp fra, så fik jeg 37 mbit på port 5001, 29 mbit på
port 80. idp dræber alt.

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 16:15

Svend wrote:

> Jeg kig ind og slog idp fra, så fik jeg 37 mbit på port 5001, 29 mbit på
> port 80. idp dræber alt.

ja... jeg vil sige at funktionaliteten af turbo kortet er udemærket, men
det lader til at der mangler nogle hestekræfter under hjelmen.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Svend

Dato : 03-02-06 18:30

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> ja... jeg vil sige at funktionaliteten af turbo kortet er udemærket, men
> det lader til at der mangler nogle hestekræfter under hjelmen.

Jeg mener jeg fik 20 mbit på pop3.

Ja vi overvejer at købe en cisco 1210secplus og bare bruge zywall'en i
bridge mode som mail scanner, Alternativt som dørstolpe.

--
Svend