Green: Muhammedtegninger dyre for S
Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-06 05:22

Så er den første opinionsundersøgelse efter at sagen om JPs
Muhammed-tegninger er eksploderet, kommet. Og de viser en markant
tilbagegang for S, fra 27,3% i januar til nu 23,6%, altså en tilbagegang
på næsten 4 %point, klart statistisk signifikant. 1033 personer har
deltaget i undersøgelsen, der har løbet tirsdag og onsdag; det var netop
i tirsdags at S pludselig løb fra borgfreden med regeringen i sagen.

DF synes at høste gevinsten. Ved forrige undersøgelse fik partiet 12,1%
af stemmerne {Green er åbenbart et af de opinionsinstitutter der giver
DF få stemmer, husk på at man bruger matematiske metoder til at give et
mere korrekt billede end de rene tal}, nu får partiet 14,5%, altså en
fremgang på 2,5%point. Også statistisk signifikant.

Green har lavet undersøgelsen for Børsen, men her kan man kun komme ind
mod betaling. Undersøgelsen er omtalt på:

http://www.bt.dk/politik/artikel:aid=418376/

- som dog altså hverken giver Vs, Ks eller VKOs samlede tal.
Undersøgelsen ses ikke omtalt i andre avisers netudgaver.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 11:24

> [...]
> deltaget i undersøgelsen, der har løbet tirsdag og onsdag; det var netop
> i tirsdags at S pludselig løb fra borgfreden med regeringen i sagen.

Og Auken spillede som sædvanlig rollen som spilfordærver for partiet, -
eller rettere for formanden. Men hun dummede sig også, synes jeg.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-06 11:49

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Og Auken spillede som sædvanlig rollen som spilfordærver for partiet, -
> eller rettere for formanden. Men hun dummede sig også, synes jeg.

Ja, og så er der efterhånden andre netaviser, der også har historien. I
Politiken man man se at V og K er uændrede, mens R er gået frem. Så
tilsyneladende har de frafaldne sosser fordelt sig på DF og R.

Men gad vide hvem sosserne vælger som formand efter valgnederlaget i
2008? Mette Frederiksen - hun er jo en lækkerbisken for Anders Fogh
Rasmussen, som allerede har fortalt offentligheden, at hun er »uden for
pædagogisk rækkevidde«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-02-06 14:24

"Per Rønne" fortalte:

> Ja, og så er der efterhånden andre netaviser, der også har historien.
> I Politiken man man se at V og K er uændrede, mens R er gået frem. Så
> tilsyneladende har de frafaldne sosser fordelt sig på DF og R.

For helvede - mit blod isner ved tanken om at der ikke skulle have været
flyttet et komma i DF's tal :-0

> [...]
> 2008? Mette Frederiksen - hun er jo en lækkerbisken for Anders Fogh
> Rasmussen, som allerede har fortalt offentligheden, at hun er »uden

Rolig - vi kan få mange muhammedanerkrige inden da.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Jesper

Dato : 03-02-06 15:55

> [...]

> 2008? Mette Frederiksen - hun er jo en lækkerbisken for Anders Fogh
> Rasmussen, som allerede har fortalt offentligheden, at hun er »uden for

Tudeprinsessen Mette Frederiksen? Det ville da også være for dumt.

R og SF er gået frem, men EL er gået tilbage.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Jens G

Dato : 03-02-06 21:39

On Fri, 3 Feb 2006 15:55:19 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>R og SF er gået frem, men EL er gået tilbage.

Men mon ikke R er gået frem pga Naser Khadar?
Spørgsmålet er så hvor længe Naser forbliver radikal, for jeg synes
ikke hans holdninger helt svarer til de øvrige radikale.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 07:09

Jens G <nospam051214@kabelmail.dk> wrote:

> Men mon ikke R er gået frem pga Naser Khadar?
> Spørgsmålet er så hvor længe Naser forbliver radikal, for jeg synes
> ikke hans holdninger helt svarer til de øvrige radikale.

I hvert fald ikke til en Elisabeth Gerner Nielsen eller for den sags
skyld en Marianne Jelved.

Jeg tvivler nu på at han ville melde sig ind i Dansk Folkeparti.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-02-06 13:02

"Per Rønne" fortalte:

> I hvert fald ikke til en Elisabeth Gerner Nielsen eller for den sags
> skyld en Marianne Jelved.

Jeg har et Gerner-citat som lyder ret morsomt i dag:

JP 11/12 05

»På nær en 17-årig forstyrret dreng har alle muslimer reageret med
demokratiske midler. Hvorfor har Jyllands-Posten ikke rost dem? Hvorfor
giver Venstre ikke næste års frihedspris til de 3.000 muslimer, som
demonstrerede mod tegningerne,«

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 13:39

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> demokratiske midler. Hvorfor har Jyllands-Posten ikke rost dem? Hvorfor
> giver Venstre ikke næste års frihedspris til de 3.000 muslimer, som

Ja, og det er minsandten hende de bruger som ordfører på området ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hikker

Dato : 03-02-06 12:40

On Fri, 3 Feb 2006 05:22:17 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>- som dog altså hverken giver Vs, Ks eller VKOs samlede tal.
>Undersøgelsen ses ikke omtalt i andre avisers netudgaver.

Ja men det var vel hvad man kunne forvente af S, hvis de var ved
magten ville de vælge at sige undskyld og bukke og skrabe for
muslimerne, de har store problemer, de kommer heller ikke til magten
ved næste valg, deres blødsødenhed i denne krise/kamp kan jeg ikke
klare, vågn dog op.

Fra : Jesper

Dato : 03-02-06 15:52

> [...]

> - som dog altså hverken giver Vs, Ks eller VKOs samlede tal.
> Undersøgelsen ses ikke omtalt i andre avisers netudgaver.

Så er det godt at tallene står på DR Tekst TV side 169

SOC 23,6
RAD 10,7
KONS 9,7
CD -