En ordentlig gang gas!
Fra : Kert Rats

Dato : 03-02-06 04:47

Når nu ytringsfriheden har fået et velsagtens irreversibelt gok i nøden og
rykket et par trin ned af frihedstrappen, så farer der sgu en djævel i mig.
Kan vi ikke få ret, så kan vi gi' gas!
Det er oplagt, at muslimer fra nu af står til den største omgang spas,
jokes, også spot og spe, i mands minde!. Deres måde at agere på her til
lands i sagen tegningerne og deres andre ikke-lovmedholdelige krav om
ytringsfrihed skal latterliggøres. Og vi kan på denne måde - med et vink med
en vognstang - vise dem vores utvetydige mening om deres ulovlige knægtelse
af den danske ytringsfrihed. Og jeg kunne tænke mig, at de ikke får fred,
før end at de indser, at de har trådt noget så eftertrykkeligt i den danske
spinat.

Hvad mener I?

Venligst

Kert Rats

Fra : Zeki

Dato : 03-02-06 05:16

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message

> Hvad mener I?

Jeg mener, at vi skal følge statsministerens råd når han siger at vi skal
"værdsætte det tætte forhold mellem Danmark og den muslimske verden, som er
baseret på venskab og gensidig respekt."
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=418294:fid=100300456/

Det gør vi ikke ved at kaste benzin på bålet og ved at gå og pisse hinanden
af.

Hvis muslimer generelt selv vil kaste mere benzin på bålet efter
fredagsbønnen, så må vi vise os som de "voksne" som viser hvordan man skal
té sig, i stedet for at følge trop. Det er jo ikke dem vi skal lære af, vel?

Men jeg forventer en konfiktnedtrapning.

Mvh
Zeki

Fra : Kert Rats

Dato : 03-02-06 05:56

"Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel?
>
> Men jeg forventer en konfiktnedtrapning.

Hele sagen skal håndteres på hele niveauer. Et er det diplomatiske plan, som
nok er det vigtigste her og nu. Og jeg bifalder AFR's måde at håndtere sagen
på i arabisk tv: Det var nemlig ingen anden diplomatisk måde at gribe sagen
på.

En anden måde er den folkelige - hvor jeg synes, at vi kan tage sagen fra en
humoristisk, satirisk, spottende - men også gemytlig vinkel. Derfor mine
forslag.

MEN: Jeg tror, at du har meget ret i, at vi ikke bør gå ud her og nu med
fynd og klem og gi' den en gang gas.

Nasar Kahder, som jeg har meget stor respekt for, nævnte i tv vistnok i går,
at det kunne være spændende at se, hvordan de danske sommerrevyer ville
behandle emnet.

Lad os vente med gassen, til tiden moden til et sådant tiltag. Lige nu er
det benzin på bålet - og det gavner hverken danskere eller muslimer.

Lad os følge udvikingen og være klar med danskernes bedste våben: Humoren.

Venligst

Kert Rats

Fra : Anonym

Dato : 03-02-06 06:37

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lad os vente med gassen, til tiden moden til et sådant tiltag. Lige nu er
> det benzin på bålet - og det gavner hverken danskere eller muslimer.

Det forudsætter ligesom, at muslimerne vil lege med. Som jeg har
understreget mange gange før, var de muslimer som internationaliserede
konflikten.
Tavsheden fra de velmenende med hensyn til de falskee tegninger har været
påfaldende, ingen krav om undskyldning fra Islamisk trossamfund, skønt det
er blevet dokumenteret, at Abu Laban er en løgner, der siger et på dansk og
det modsatte på arabisk.
Men ingen opførsel er åbenbart udenfor -- det-er-vores-egen-skyld
konklusionen, når den der gør noget er muslim.
Det er vel nok dejligt at have så tolerante og fordomsfri landsmænd, der
altid uanset hvad der sker er i stand til at vende det moralske ansvar på
hovedet, eller hvis det nu ikke er antageligt nøjes med at sige at alle
parter er moralsk lige.

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 11:41

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> [...]

> altid uanset hvad der sker er i stand til at vende det moralske ansvar på
> hovedet, eller hvis det nu ikke er antageligt nøjes med at sige at alle

Og så er det sådan, og det har jeg vidst i mange år, at når/hvis det ikke
går med "integrationen" OG hvis folk går agurk som i Frankrig, så *beviser*
det simpelthen, at VI må have behandlet folk helt ad helvede til.

Vi KAN ikke vinde, det vil være vores skyld, uanset om vi står på hovedet
for at få det til at lykkes.

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-02-06 08:53

On 03 feb 2006, Zeki wrote in dk.politik:

> [...]
> at vi skal "værdsætte det tætte forhold mellem Danmark og den
> muslimske verden, som er baseret på venskab og gensidig

Jeg mener vi skal afvikle alle forbindelser til de lande de vedrører.

Hvis vi virkelig havde et forhold til de lande som var præget af
gensidig respekt og venskab så ville disse lande også være villige
til at pleje venskabet med lidt dialog og forståelse. I stedet øjner
de nu en chance for at pleje deres interne fællesskabsånd ved at
smadre og ødelægge.

Det vil aldrig blive bedre, med mindre vi gør som de behager og
bukker og takker dagen lang. Det bliver ret trivielt i det lange løb.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 11:37

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in message
> [...]
> té sig, i stedet for at følge trop. Det er jo ikke dem vi skal lære af,

Det ER jo som om, vi altid skal være de voksne, skal vi virkelig se muslimer
og indvandrere som en slags "børn", som vi bør vise voksen tolerance
overfor?
"Så lad dog barnet" det/de er jo svage og er ofre (her som der), - som synes
at være fx en Seidenfadens indstilling. Det KAN da være fornuftigt nok, men
giver jo det bagslag, at man får svært ved at respektere disse uregerlige
børn?

Vi må håbe at disse religøse børn snart bliver voksne, og helst FØR man i
Mellemøsten er blevet til en milliard mennesker, for vi får dem jo som
indvandrere i Europa i ti-millionvis, *medmindre*, som alle er enige omi,
deres lande får en velfærd, som næsten er på siden af vores. Der kan vi så
gætte på, om bliver tilfældet, inden for de næste 50 år. Jeg tror jo ikke,
man kan ændre en kultur på så kort tid, man troede også for 50 år siden, at
NU var man lige ved at blive helt moderne i fx Egypten, - men der triller
stadig en million mennensker ud til arbejdsløshed hver 9. måned (let at
huske tallet)

Nå, nu ikke gloomy, man skal stole på at guderne nok vil ordne det hele for
os, inshallah.

Fra : Thomas J.

Dato : 03-02-06 11:40

Den Fri, 3 Feb 2006 04:46:37 +0100 sendte "Kert Rats"
<stendod@gravklar.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>før end at de indser, at de har trådt noget så eftertrykkeligt i den danske

Arla-u akbar *G*

Hvorfor er muhammedanerne så vrede på Arla ?

Har de malket den skinhellige ko, MUHammed, eller ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)