Table hvor øverste række ikke scroller med
Fra : Carsten Kaa

Dato : 13-06-01 20:34

Jeg vil gerne lave en tabel hvor øverste række (grafik) bliver
stående, selvom der nedenunder kommer mange rækker og dermed også
en scrollbar.

I W3C HTML 4.01 dokumentationen står der under Row groups bl.a.:

"Table rows may be grouped into a table head, table foot, and one
or more table body sections, using the THEAD, TFOOT and TBODY
elements, respectively. This division enables user agents to
support scrolling of table bodies independently of the table head
and foot..."

og det lyder som det rigtige, men jeg kan bare ikke få det til at
virke. Jeg har forsøgt mig med det her:

<TABLE>
<THEAD>
<TR> ...mit billede, der gerne skulle blive stående..
</THEAD>
<TBODY>
<TR> ...first row of block one data...
<TR> ...second row of block one data...
..... mange rækker
</TBODY>
</TABLE>

Men så scroller rækken i thead lystigt med de andre.

Der mangler noget !
Er der nogen der kan hjælpe mig videre ?

P.S. Jeg ved godt det kan laves med 2 frames istedet for, men det
vil jeg helst ikke.

Med venlig hilsen
Carsten Kaa

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 13-06-01 21:39

Carsten Kaa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Der mangler noget !
> Er der nogen der kan hjælpe mig videre ?

Ja, vi mangler nogle gode browsere

At du ikke kan få det til at virke skyldes simpelthen at
browserfabrikanterne ikke har implementeret denne funktionalitet.

.... Måske næste generation?

Måske kan du lave noget lignende ved at benytte CCS overflow:

<th>Header</th>

(Skrevet lige ud af hovedet - ikke testet)

Mvh
Jonas