Vedr. TDC Bredbånd
Fra : Jakob Riis Josephsen

Dato : 13-06-01 20:42

Hej!

Der er lige en ting jeg skal have afklaret: Hvis man via TDC's BB|ADSL
(med kun 2 dynamiske IP-adresser), har fx. 3 PC'er koblet på sit LAN,
kan LAN'et så stadig fungere tilfredsstillende? - Eller sagt med andre
ord: Hvordan klares tildelingen af det tredje og sidste - lokale -
IP-nummer?

VH
Jakob Riis Josephsen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-06-01 22:35

On Wed, 13 Jun 2001 21:41:31 +0200, Jakob Riis Josephsen wrote:

> [...]
>kan LAN'et så stadig fungere tilfredsstillende? - Eller sagt med andre
>ord: Hvordan klares tildelingen af det tredje og sidste - lokale -

Det gør det ikke, med mindre du "hacker" dine maskiner til at have
2 subnet konfigureret på netkortene, f.eks. beholder de rfc1918
adresser du har i dag, og derudover henter en officiel adresse via
DHCP på de 2 af dem.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rune Klausen

Dato : 14-06-01 01:52

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> [...]
> 2 subnet konfigureret på netkortene, f.eks. beholder de rfc1918
> adresser du har i dag, og derudover henter en officiel adresse via

Det er der vel ikke noget problem ved at gøre under Win2K ?

-Rune

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-06-01 08:55

On Thu, 14 Jun 2001 02:52:06 +0200, Rune Klausen wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

>Det er der vel ikke noget problem ved at gøre under Win2K ?

Aner det ikke, har ikke rørt en windows maskine i årevis.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rune Klausen

Dato : 14-06-01 13:58

> Aner det ikke, har ikke rørt en windows maskine i årevis.

:)

Det er også min plan med tiden, Windows er ikke så godt som det kunne
være...
Men skal først lærer *unix....

-Rune