Status nu
Fra : Carl

Dato : 02-02-06 23:12

Status må være nu at Imanerne, havde regnet forkert.
De havde regnet med at Danskerne bare havde bukket nakken - som altid. (Vi
har altid været kædens svageste led.) Denne gang gjore vi det ikke,
tværdimod, stod vi rimeligt godt samlet, selvom vi havde fået 1.4 mia
fjender.
Efter ganske få dage, kom det meste af EU til Danmarks undsætning. Samtidig
starterne Amerikanerne med at se konflikten og her til aften er det på CNN's
website og i morgen udkommer aviser i LA og NY med tegningerne. Hermed er
magtforholdet ændret dramatisk for Imanerne og Muslimerne. Man kan rolig
sige at Muslimerne havde regnet forkert, da vi nu faktisk står med en global
konflikt, med en potentiel risiko for en krig i mellem religionerne. En krig
som Muslimerne er dømt til at tabe idet, den kristne gruppe har langt mere
avanceret våbensystemer, har flere avåben end Muslimerne og fordi
Kristendommen er mere udbredt end Islam.

Men har nogle mennesker en interresse i en krig i mellem religionerne? Jeg
tror det ikke og jeg håber at Imanerne i morgen ved fredagsbønnen, rundt i
mellemøsten vil fortælle at det ikke er i deres interresse at der kommer en
krig imellem Kristendommen og Islam.

Lige meget hvad, så vil dette her gå over i verdens historien.

mvh
Carl

Fra : Henri Gath

Dato : 02-02-06 23:17

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellemøsten vil fortælle at det ikke er i deres interresse at der kommer

Den krig undgår man alligevel næppe på længere sigt...så lad os bare tage
den nu!

Fra : Anonym

Dato : 02-02-06 23:21

> [...]
> fjender.
> Efter ganske få dage, kom det meste af EU til Danmarks undsætning.

Undskyld, men det ser jeg ingen tegn på. Tværtimod har to EU-kommissærer
glimret med tåbelige udtalelser, som vi godt kunne have været for uden.
---

EU-kommissærer angriber Jyllands-Posten
Af JESPER KONGSTAD og HEIDI AMSINCK, Jyllands-Postens korrespondenter
Selv om EU har lovet at hjælpe Danmark med at dæmpe gemytterne, angriber to
magtfulde EU-kommissærer nu tegningerne i Jyllands-Posten, og andre aviser
advares
direkte mod at trykke dem.
Bruxelles/London

EU-Kommissionen retter igen hårde angreb mod Muhammed-tegninger i
Morgenavisen Jyllands-Posten, selv om både EU-Kommissionen og EU's
udenrigsministre har
lovet at hjælpe Danmark med at dæmpe gemytterne i den eskalerende krise.
Samtidig advarer EU-kommissær om, at offentliggørelsen af tegninger i andre
aviser
er at "kaste benzin" på bålet.

EU-Kommissionens næstformand, Franco Frattini, har netop udsendt en
pressemeddelelse, hvor han skriver, at han "godt kan forstå frustrationerne
og tristheden
i det muslimske samfund," da man så karikatur-tegningerne.

"Sådanne begivenheder fremmer ikke dialogen mellem trosretninger og kulturer
og bremser integrationen, som medlemslandene har forpligtiget sig til,"
siger
Franco Frattini.

Han har tidligere advaret om, at karikaturtegningerne kan puste til
fremmedhad og stigende radikalisering i Europa, og han kalder igen
offentliggørelsen
af tegningerne af profeten Muhammed i Morgenavisen Jyllands-Posten for meget
ubetænksomt.

Frattini understreger dog, at en af EU's grundlæggende værdier er
ytringsfriheden, herunder retten til at kritisere og brugen af satire,
ligesom han tager
afstand fra de voldsomme reaktioner og protestaktioner i Mellemøsten mod
Danmark, EU og andre lande.

Også kritik fra handelskommissær

EU's handelskommissær, Peter Mandelson, kaster sig også ind i debatten med
et angreb på Morgenavisen Jyllands-Posten. Han råder direkte andre
europæiske
aviser til at tænke sig om en ekstra gang, inden de trykker
Muhammed-tegningerne.

Han sagde torsdag til BBC Radio 4, at han fandt tegningerne "ret grove og
barnlige".

"Andre avisers beslutning om at trykke tegningerne kaster benzin på bålet.
Det mener jeg er uheldigt. Jeg kan forstå motivationen fra disse avisers
side.
Som de ser det, forsvarer de ytringsfriheden, men de er også nødt til at
forstå den fornærmelse, de forårsager ved at trykke disse tegninger," sagde
Mandelson.

"Jeg vil råde dem, der endnu ikke har trykt tegningerne, til at tænke sig om
en ekstra gang," tilføjede handelskommissæren, der sagde, at han fandt andre
avisers offentliggørelse af tegningerne "provokerende".

Også EU's udvidelseskommissær, Olli Rehn, har tidligere personligt taget
afstand fra tegningerne i Jyllands-Posten, fordi de kan bidrage til en
fjendtlig
stemning.

"Når man bringer billeder, der viser Muhammed med en bombe anbragt i
turbanen, må man forvente, at det vil virke provokerende og skabe
konflikter," sagde
Olii rehn.

Kilde:
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3533938/
---

Fra : Carl

Dato : 02-02-06 23:29

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "Når man bringer billeder, der viser Muhammed med en bombe anbragt i
> turbanen, må man forvente, at det vil virke provokerende og skabe

Når flertallet af de EU's borgere støtter danskerne, så vil kommisionen også
gøre det, da det ellers vil være politisk selvmord. Det skal nok gå op for
de 2 kommisærer at befolkningerne er på ydringsfrihedens side.

Carl

Fra : W.P.

Dato : 03-02-06 00:03

"Carl" <news@111.dk> skrev i melding

> [...]
> gøre det, da det ellers vil være politisk selvmord. Det skal nok gå op for
> de 2 kommisærer at befolkningerne er på ydringsfrihedens side.

Danmark må ud af EU. Hvis det er prisen for at beskytte de danske værdier,
da må EU vige!

Desuden så er det forsent, lavinen er kørt, imorgen er både historien, og
alle tegninger ude i flere tusinder aviser og Bloggere. Lavinen kader sig
ikke stoppe denne gange, det er allerede gået for langt.

Hvis EU kommisærerne virkelig angriber den danske yttringsfrihed, da vil vi
risikere et væbnet konflikt i mellem de to religioner Kristendommen mod
Islam.

En Irakisk Kurder i Norge har her til aften erklæret krig mod både Danmark
og Norge, derfor er det et større risiko for at i stedet for en global
borgekrig der er planlagt til omkring år 2010, vil blusse op allerede
indeværende år.

Og modparten er godt bevæbnet allerede nu! Bensin på bålet? Det sørger
Imamerne for i Danmark hver eneste dag, derfor jo før de bliver smidt ud af
landet jo bedre!

Så kan de bede om undskyldning?

W.M
Avis: www.westai.com