VNC og printer
Fra : Max

Dato : 02-02-06 22:55

Hej

Via en VPN tunnel kan jeg nå en VNC Server på en Win2K maskine, køre
også VNC Vieweren på en Win2K maskine. Er der mulighed for at kunne
skrive fra Serveren til printeren på Vieweren ?

Mvh Max

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 03-02-06 08:40

> Via en VPN tunnel kan jeg nå en VNC Server på en Win2K maskine, køre
> også VNC Vieweren på en Win2K maskine. Er der mulighed for at kunne
> skrive fra Serveren til printeren på Vieweren ?

Mig bekendt er det ikke muligt. Men nogle VNC-versioner (f.eks UltraVNC) har
indbygget filetransfer, så du kan enten overføre dokumentet som skal
udskrives eller udskrive til en fil på VNC-Serveren og overføre printfilen.

Niels Dybdahl

Fra : Max

Dato : 05-02-06 10:25

Hej Niels

> [...]
> UltraVNC) har indbygget filetransfer, så du kan enten overføre
> dokumentet som skal udskrives eller udskrive til en fil på

Jeg kunne heller ikke finde en mulighed, men det kunne jo
være jeg havde overset noget.

Men tak for info.

Mvh Max

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-02-06 12:34

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> også VNC Vieweren på en Win2K maskine. Er der mulighed for at kunne
> skrive fra Serveren til printeren på Vieweren ?

Du kan evt. share din client printer , mappe den fra serveren. Så kan du
printe lokalt.
Det vil virke omend det ikke er en ret køn løsning :)

--

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Max

Dato : 05-02-06 10:26

Hej Dennis

> Du kan evt. share din client printer , mappe den fra serveren. Så kan
> du printe lokalt.

Det kan jeg ikke, VPN tunellen tillader ikke mapning den vej.

Men tak for forslaget.

Mvh Max

Fra : Sten Larsen

Dato : 05-02-06 09:01

> Via en VPN tunnel kan jeg nå en VNC Server på en Win2K maskine, køre
> også VNC Vieweren på en Win2K maskine. Er der mulighed for at kunne
> skrive fra Serveren til printeren på Vieweren ?

Jeg gør det på win98 og XP med PcAnywhere. Lokalprinteren skal være
installeret på serveren.
/SL

Fra : Max

Dato : 05-02-06 10:29

Hej Sten

> Jeg gør det på win98 og XP med PcAnywhere. Lokalprinteren skal være
> installeret på serveren.

Så er XPpro da en bedre løsning, så kan man bruge fjernskrivebordet
direkte og slippe for sekundære programmer.

Men nu er det altså VNC og Win2K det drejer sig om.

Mvh Max